abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73196834
Argh, zit ik net Nova te kijken, gaat het over de hoeveelheid allochtone leerlingen op gymnasia. Blijkt er een gymnasium in Den Haag te zijn dat een beleid voert waarbij autochtonen moeten loten om binnen te komen, maar als allochtoon word je hoe dan ook toegelaten. Daar kan ik dus echt niet tegen. Ik ben voor gelijke kansen, ook voor allochtonen. Maar met zo'n links multiculti-voortrekbeleid hou je alleen jezelf maar voor de gek. Kan me echt kwaad maken om dat soort kortzichtigheid. Heb de tv maar uitgezet
pi_73196880
pi_73196928
eens
pi_73196957
Lekker voortrekken. Loten moet random zijn ongeacht afkomst sexe etc.etc.
  maandag 28 september 2009 @ 22:48:03 #5
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_73197004
den haag

als ik in een proeftuin voor linkse hobby's wel niet wil wonen dan is het daar wel.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 28 september 2009 @ 22:49:13 #6
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_73197056
-edit-

Laten we dat maar niet doen. Word een beetje moe van je oneliners.

[ Bericht 90% gewijzigd door Biogarde op 28-09-2009 22:50:16 ]
Tics van je petten.
pi_73197218
Discriminatie, kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat dit volgens de wet mag.
  maandag 28 september 2009 @ 22:58:04 #8
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_73197424
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_73197532
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:53 schreef SwissDutchy het volgende:
Discriminatie, kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat dit volgens de wet mag.
Wel als je het "positieve discriminatie" noemt.

zelden kom je zulke grote tegenstrijdigheden tegen binnen 2 woorden.

Hoewel multicultureel nog veel beter is, daar is het zelfs binnen 1 woord gelukt.

maandag 28 september 2009 @ 23:02:40 #10
254539 player-boy
nee ik ben geen cloon!!
pi_73197600
GEERT-AKBAR STEM KONING UBER GEERT!!!!!!!!
waarom sluiten mods mijn topics na 17 posts? altijd he..
ik wil gewoon heel graag de wereld rond maar het mag niet van de kinderbescherming... komop een 16 jarige met een brommer, wat kan er mis gaan?
pi_73197628
Welk gymnasium?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 28 september 2009 @ 23:06:23 #12
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_73197745
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:58 schreef Goofisch het volgende:
[ afbeelding ]
Kap eens met dat stormfrontplaatje.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  maandag 28 september 2009 @ 23:06:53 #13
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_73197764
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:02 schreef player-boy het volgende:
GEERT-AKBAR STEM KONING UBER GEERT!!!!!!!!
Uber?

Zo te zien zou jij maar al te graag onder Duits regime willen leven, gij vuige Germaan.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_73197845
Het is stomweg om te janken dit.
Het blijkt maar weer wie de echte racisten zijn.
pi_73197900
Ach, Autochtonen studenten hebben weer dan voorrang op de arbeidsmarkt. Discriminatie.
pi_73198529
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:10 schreef Muzz_ het volgende:
Ach, Autochtonen studenten hebben weer dan voorrang op de arbeidsmarkt. Discriminatie.

gelukkig doen we er alles aan om daar allerlei quota op te stellen die er toe kunnen leiden dat je eigenlijk geen autochtoon kan aannemen in sommige situaties.

Oh en zonder dat vwo papiertje word de weg naar de universiteit een heel stuk langer.. daar heb je dit soort onzin nog niet en vallen deze geholpen kansjongeren er weer tussen uit..

wie is daar dan onder aan de streep iets mee opgeschoten?
pi_73198667
quote:
Ahmed Bouta............... Jan Jansen.

pi_73198696
quote:
Op dat totaal niet relevante argument valt men wel vaker terug
Je weet vast niet hoeveel er aan subsidiegeld naar werkgevers gaat om toch alsjeblieft een allochtoon aan te nemen.
pi_73198721
Positieve discriminatie, echt zooooo sad
You can trust me, trust nobody...
pi_73199365
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:31 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Op dat totaal niet relevante argument valt men wel vaker terug
Je weet vast niet hoeveel er aan subsidiegeld naar werkgevers gaat om toch alsjeblieft een allochtoon aan te nemen.
Nederlanders die bekwame allochtonen niet aannemen omdat ze Mohammed heten
pi_73199416
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:52 schreef Muzz_ het volgende:

[..]

Nee! Ik neem hem niet aan omdat die een bom in zijn lunchboxje verstopt.
pi_73199418
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:52 schreef Muzz_ het volgende:

[..]

Die moeten juist aangepakt worden! De allochtonen moeten hierdoor geen voorrang krijgen, dat is natuurlijk geen oplossing!
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_73199623
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:54 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Die moeten juist aangepakt worden! De allochtonen moeten hierdoor geen voorrang krijgen, dat is natuurlijk geen oplossing!
9 op de 10 HRM sletjes kijkt minachtend naar allochtone CV's, ook al slaag je cum laude in sterrenkunde oid maar is je naam Mohammed bin Akhbar, nee liever niet! Ze nemen dan liever Kees de Vries de lamlul aan.
pi_73199700
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 00:00 schreef Muzz_ het volgende:

[..]

9 op de 10 HRM sletjes kijkt minachtend naar allochtone CV's, ook al slaag je cum laude in sterrenkunde oid maar is je naam Mohammed bin Akhbar, nee liever niet! Ze nemen dan liever Kees de Vries de lamlul aan.
Tja, wie de bal kaatst....
pi_73199744
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 00:00 schreef Muzz_ het volgende:

[..]

Dat zie je in de praktijk helaas veel gebeuren, dat klopt. Er zou een soort van meldpunt moeten komen waarna die bedrijven aan de schandpaal komen te hangen!
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_73199770
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 00:04 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Dat zie je in de praktijk helaas veel gebeuren, dat klopt. Er zou een soort van meldpunt moeten komen waarna die bedrijven aan de schandpaal komen te hangen!
Alsof dat controleerbaar is. Ze kunnen ongecontroleerd hun gang gaan.
  dinsdag 29 september 2009 @ 00:11:39 #27
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73199905
Haha, lekker voor al jullie Ollanders. Wij krijgen voorrang.
  dinsdag 29 september 2009 @ 00:21:08 #28
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_73200090
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 00:11 schreef AryaMehr het volgende:
flikker toch op, ik ben ook allochtoon en ik heb geen voorrang nodig om tekortkomingen te compenseren, ik kom er op eigen kracht ook wel zoals iedereen die wil werken voor een goed resultaat.

het zou luie parasieten als jij en anderen uit met name bepaalde bevolkingsgroepen sieren als niet overal een uitzonderingspositie op gezocht moet worden, doe mee met de rest of donder gewoon op.
  † In Memoriam † dinsdag 29 september 2009 @ 00:22:12 #29
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73200110
quote:
[ afbeelding ]
Hahaha Ossama en Besnijmegen daar kom ik vandaan
  dinsdag 29 september 2009 @ 00:29:19 #30
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_73200227
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 00:21 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

flikker toch op, ik ben ook allochtoon en ik heb geen voorrang nodig om tekortkomingen te compenseren, ik kom er op eigen kracht ook wel zoals iedereen die wil werken voor een goed resultaat.

het zou luie parasieten als jij en anderen uit met name bepaalde bevolkingsgroepen sieren als niet overal een uitzonderingspositie op gezocht moet worden, doe mee met de rest of donder gewoon op.
Kijk. En zo kan het dus ook als allochtoon in Nederland.

Het jammeren is dat mensen zoals jou(al weet ik niet van welke afkomst je bent) in een zwart daglicht worden gezet door de mensen zoals hij die hier komen voor de uitkering en verder spugen op alles wat Nederland is.

Mensen die zich aanpassen in NL zijn van harte welkom in mijn ogen. Maar dat luie tuig mag oprotten. Hebben we allemaal helemaal niks aan.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 29 september 2009 @ 00:41:18 #31
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_73200413
Kansloos, dit

Dit bevestigt alleen maar de inferioriteit van veel allochtonen, net zoals quota om vrouwen binnen te halen. Je moet gewoon de beste binnenhalen, ongeacht irrelevante criteria zoals afkomst. Natuurlijk heb je van die broekpijpneukers die gaan discrimineren op afkomst, en daar is ook een meldpunt voor. Maar je moet het niet om gaan draaien en via officiële regels gaan discrimineren
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_73200449
Hele terechte klacht, was een tijdje terug ook zoiets dat ze meer allochtonen bij de politie wilde hebben als ik me het goed herinner, daar namen ze dan ook meer allochtonen dan autochtonen aan, schade! Wilders kom er maar in!

Moeten ze eens andersom doen! Allochtonen een loting en de normale Nederlander niet, dan krijg je een hele rel over dat dat niet kan, discriminatie bla bla. Oprotten, linkse teringbende hier in ons multicultureel klote-land.
  dinsdag 29 september 2009 @ 00:59:32 #33
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73200579
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 00:21 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Haha, hoe smaken die Hollandse kontjes?
pi_73200602
Eens.
pi_73200622
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Welk gymnasium?
Sorghvliet zal het niet zijn. Blijft Haganum over.

Haganum had wel altijd een mieters festival!
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
  dinsdag 29 september 2009 @ 01:07:32 #36
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_73200645
quote:
[ afbeelding ]
Shoarma is joods.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_73200781
Voortrekken van een bepaalde 'afkomst' is automatisch discrimineren van een andere 'afkomst'.
Als men nou eens doorheeft dat nietblanken ook kunnen discrimineren wordt de wereld toch al een stuk prettiger lijkt het Oo
pi_73200788
Als ze willen dat allochtonen gelijk en eerlijk behandeld worden in de maatschappij, is het domste wat je kunt doen hun bepaalde privileges geven. Op vrijwel alle burgers werkt dit zeer averechts, zoals we hier kunnen lezen.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73200789
Geloof ik niks van
pi_73200798
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:29 schreef Chain_Reaction het volgende:
Als ze willen dat allochtonen gelijk en eerlijk behandeld worden in de maatschappij, is het domste wat je kunt doen hun bepaalde privileges geven. Op vrijwel alle burgers werkt dit zeer averechts, zoals we hier kunnen lezen.
Dit.
pi_73200828
Op de dag dat (negatieve) discriminatie wordt verbannen uit Nederland, heeft de overheid geen argument meer om positieve discriminatie te stimuleren.

Dus, Hollanders, hand in eigen boezem en niet steeds wijzen naar een ander.
pi_73200839
Aldus het woord van een rechts liberaal...

Nothing to see here, carry on
pi_73200857
Trouwens... HOAX!!! WTF, een allochtoon die leert?
pi_73200867
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:37 schreef Meh7 het volgende:
Op de dag dat (negatieve) discriminatie wordt verbannen uit Nederland, heeft de overheid geen argument meer om positieve discriminatie te stimuleren.

Dus, Hollanders, hand in eigen boezem en niet steeds wijzen naar een ander.
Dit is omgekeerde wereld redenering. Feit blijft is dat als je iemand positief bediscrimineert... dat je automatisch een ander negatief bediscrimineert. Maakt geen fucking moer uit of de ene autochtoon is of de andere allochtoon, het zal altijd zo zijn.
pi_73200897
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:42 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Dit is omgekeerde wereld redenering. Feit blijft is dat als je iemand positief bediscrimineert... dat je automatisch een ander negatief bediscrimineert. Maakt geen fucking moer uit of de ene autochtoon is of de andere allochtoon, het zal altijd zo zijn.
Zonder (negatieve) discriminatie zou de overheid nooit kunnen wegkomen met positieve discriminatie. Er is duidelijk een oorzaak-gevolg redenering die de overheid hanteert. Als vanaf morgen geen sprake meer zou zijn van discriminatie, zou de overheid geen reden meer kunnen hebben om positieve discriminatie toe te passen.

Dus in plaats van de oplossing (positieve discriminatie) aan te vallen, kan je je beter verzetten tegen het probleem (negatieve discriminatie).
pi_73200915
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:46 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Zonder (negatieve) discriminatie zou de overheid nooit kunnen wegkomen met positieve discriminatie. Er is duidelijk een oorzaak-gevolg redenering die de overheid hanteert. Als vanaf morgen geen sprake meer zou zijn van discriminatie, zou de overheid geen reden meer kunnen hebben om positieve discriminatie toe te passen.

Dus in plaats van de oplossing (positieve discriminatie) aan te vallen, kan je je beter verzetten tegen het probleem (negatieve discriminatie).
De kern van het verhaal is simpelweg dat deze (positieve) discriminatie ook een slecht idee is. Dat daarnaast negatieve discriminatie waardeloos is spreekt voor zich.
pi_73200924
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:48 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

De kern van het verhaal is simpelweg dat deze (positieve) discriminatie ook een slecht idee is.
Nee. Positieve discriminatie is een middel om discriminatie tegen te gaan. Vergelijk het met het inzetten van de ME tegen een groep geweldadige relschoppers, de overheid bestrijdt dan geweld met geweld, maar toch is het niet fout.
pi_73200943
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:50 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee. Positieve discriminatie is een middel om discriminatie tegen te gaan. Vergelijk het met het inzetten van de ME tegen een groep geweldadige relschoppers, je bestrijdt geweld met geweld, maar toch is het niet fout.
Het werkt averechts op de gewenste gelijke behandeling uiteindelijk.. Heel misschien op de zeer korte termijn lijkt het misschien wat op te lossen, maar het is geenszins een structurele oplossing.

Ik denk dat je eerder de mensen moet bekritiseren die het voor de grote groep allochtonen verzieken (en de beeldvorming bepalen), dan pleiten voor positieve discriminatie, maar dat zal wel teveel gevraagd zijn.
pi_73200975
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:50 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee. Positieve discriminatie is een middel om discriminatie tegen te gaan. Vergelijk het met het inzetten van de ME tegen een groep geweldadige relschoppers, de overheid bestrijdt dan geweld met geweld, maar toch is het niet fout.
Tering... ben je dom ofzo? Positieve discriminatie is bij voorbaat negatieve discriminatie op een ander. Als je dat nou eens bevat ben je al een stuk verder. Je vergelijking met ME gaat absoluut niet op. Verder zorgt die positieve discriminatie alleen maar tot onrust onder anderen die niet voordeel eruit halen (en soms zelfs als ze het wel krijgen van 'heb ik dat nodig dan!'). Weet je wat pas niet discriminatie is? Iedereen hetzelfde behandelen als men naar het gymnasium wilt. En dat is nou precies wat niet gebeurd. Merk vooral op hoe ik hier niet eens over de afkomsten/rassen/etc (of w/e men het tegenwoordig wilt noemen) praat, kortom het kan iedereen overkomen en dat moet nou juist net ophouden.
pi_73200980
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:54 schreef Chain_Reaction het volgende:
Het werkt averechts op de gewenste gelijke behandeling uiteindelijk.. Heel misschien op de zeer korte termijn lijkt het misschien wat op te lossen, maar het is geenszins een structurele oplossing.
Het bereikt het effect wel in de zin dat mensen die anders tegen (negatieve) discriminatie zouden aanlopen, nu makkelijker aan een baan komen. Het is inderdaad geen structurele oplossing, maar een structurele oplossing voor discriminatie bestaat dan ook niet. Daarnaast kan de overheid niet niets doen aan het probleem. Ik denk niet dat er ook maar iemand is die positieve discriminatie als het antwoord en de oplossing ziet, het is eerder een noodzakelijk kwaad.
quote:
Ik denk dat je eerder de mensen moet bekritiseren die het voor de grote groep allochtonen verzieken (en de beeldvorming bepalen), dan pleiten voor positieve discriminatie, maar dat zal wel teveel gevraagd zijn.
Het weigeren van iemand omdat hij een aparte naam heeft is nou ook geen oplossing voor de beeldvorming. Juist als het op een gegeven moment (door bijv. toedoen van o.a. positieve discriminatie) normaal wordt om iemand met een "aparte naam" aan te nemen, kan je de beeldvorming veranderen.

Nogmaals, discriminatie bestaat, je kan als overheid dat niet zijn gang laten gaan, net als dat je als overheid criminaliteit niet kan toestaan "omdat het toch wel gebeurd".
pi_73200983
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:01 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Tering... ben je dom ofzo? Positieve discriminatie is bij voorbaat negatieve discriminatie op een ander. Als je dat nou eens bevat ben je al een stuk verder. Je vergelijking met ME gaat absoluut niet op. Verder zorgt die positieve discriminatie alleen maar tot onrust onder anderen die niet voordeel eruit halen (en soms zelfs als ze het wel krijgen van 'heb ik dat nodig dan!'). Weet je wat pas niet discriminatie is? Iedereen hetzelfde behandelen als men naar het gymnasium wilt. En dat is nou precies wat niet gebeurd.
En zo is het. Min of meer wat ik in essentie erboven ook al zei.
pi_73200987
Straf dan degene die discrimineren ipv zelf een vorm van discriminatie op te leggen op anderen zodat het discrimineren van diegene, onder het mom van, 'weer goed getrokken' wordt.
pi_73200993
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:01 schreef koffiegast het volgende:
Tering... ben je dom ofzo? Positieve discriminatie is bij voorbaat negatieve discriminatie op een ander.
Bij positieve discriminatie is het doel niet autochtonen uitsluiten, maar de slechte positie van allochtonen bevorderen. Terwijl bij negatieve discriminatie, iemand wordt geweigerd omdat hij een allochtoon is. Als je dat verschil niet eens kan zien, moet je niet beginnen over domheid.
quote:
Als je dat nou eens bevat ben je al een stuk verder. Je vergelijking met ME gaat absoluut niet op.
Zeker wel, discriminatie is net als geweld verboden. Als iemand geweldadig is, kan de overheid geweld inzetten om het aan te pakken, net als met discriminatie, door het aan te pakken met positieve discriminatie.
quote:
Verder zorgt die positieve discriminatie alleen maar tot onrust onder anderen die niet voordeel eruit halen (en soms zelfs als ze het wel krijgen van 'heb ik dat nodig dan!'). Weet je wat pas niet discriminatie is? Iedereen hetzelfde behandelen als men naar het gymnasium wilt. En dat is nou precies wat niet gebeurd.
Positieve discriminatie bestaat omdat negatieve discriminatie bestaat. Neem het probleem weg en de oplossing zal overbodig worden.
pi_73200999
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:04 schreef koffiegast het volgende:
Straf dan degene die discrimineren ipv zelf een vorm van discriminatie op te leggen op anderen zodat het discrimineren van diegene, onder het mom van, 'weer goed getrokken' wordt.
Dat kan niet. Niemand zal snel openbaar maken dat hij iemand weigert vanwege zijn afkomst (alhoewel af en toe interne memo's lekken).
pi_73201003
Juist een allochtoon zou tegen dit idee moeten zijn en eens wat verder kijken dan zijn neus lang is.. Ipv kort door de bocht min of meer positieve discriminatie goed te praten.

Er is nog een lange weg te gaan... heel lang.
pi_73201011
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:08 schreef Chain_Reaction het volgende:
Juist een allochtoon zou tegen dit idee moeten zijn en eens wat verder kijken dan zijn neus lang is.. Ipv kort door de bocht min of meer positieve discriminatie goed te praten.

Er is nog een lange weg te gaan... heel lang.
Feit blijft dat positieve discriminatie toegepast wordt en toegestaan is (ook het Europese Hof staat het toe), misschien is het dan toch niet zo kort door de bocht. Die geniale kritiek van jullie, zal ook wel meegewogen zijn in de keuze daaromtrent.
pi_73201016
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:06 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Bij positieve discriminatie is het doel niet autochtonen uitsluiten, maar de slechte positie van allochtonen bevorderen. Terwijl bij negatieve discriminatie, iemand wordt geweigerd omdat hij een allochtoon is. Als je dat verschil niet eens kan zien, moet je niet beginnen over domheid.
Slechte positie van allochtonen? We hebben het hier over mensen die naar het gymnasium willen en ongetwijfeld kunnen. Dan spreekt men niet over 'slechte positie'. En verder snap je nog steeds geen zak van het woord discriminatie. Ik zal het wel ff voor je opzoeken:
dis·cri·mi·na·tie de; v het maken van ongeoorloofd onderscheid: rassendiscriminatie (van dale)
Zie jij hier het woord AUTOCHTOON, ALLOCHTOON, BUITENLANDER, ANDERSGEKLEURDEN, etc. staan? Ik niet, wat dit dus betekent is dat negatieve discriminatie in dit geval dus (van het gymnasium), iemand wordt niet op dezelfde manier behandeld als een andere groep. En in dit geval dus negatief (want zwaardere toelatingsprocedure) voor de autochtoon. Dus als je dat niet eens kan begrijpen, moet je het niet eens hebben over hoe een andere niet over domheid moet hebben. Mocht je nog steeds bij dit standpunt blijven, dan heb ik een nieuwe voor je: ik zal niet reageren. Bij jou is het blijkbaar bij voorbaat al een verloren zaak om je te doen in zien dat je het anders moet zien
quote:
Zeker wel, discriminatie is net als geweld verboden. Als iemand geweldadig is, kan de overheid geweld inzetten om het aan te pakken, net als met discriminatie, door het aan te pakken met positieve discriminatie.
Je vergelijking gaat niet op.
quote:
Positieve discriminatie bestaat omdat negatieve discriminatie bestaat. Neem het probleem weg en de oplossing zal overbodig worden.
Positief <-> Negatief, ken je dat, dubbele implicatie? Dat betekent dat als je het positieve discriminatie stopt de negatieve discriminatie ook weggaat. We wonen hier verder in Nederland hoor, ik ken geen enkele situatie waarbij scholen discrimineren. Als men zo graag wilt dat buitenlanders ook gymnasium moeten doen dan moeten ze zonodig bijscholen ipv gemakkelijker maken. En newsflash: ik had heel veel buitenlanders op mijn VWO/gymnasium middlebare school en ik moet zeggen het was geweldig.
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:11 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Feit blijft dat positieve discriminatie toegepast wordt en toegestaan is (ook het Europese Hof staat het toe), misschien is het dan toch niet zo kort door de bocht. Die geniale kritiek van jullie, zal ook wel meegewogen zijn in de keuze daaromtrent.
Dat het in de EU gebeurd wilt nog niet zeggen dat het klopt... kijk eens hoe erg de Nederlandse regering flopt met alles dat te maken heeft met ICT. En zo kan men wel eeuwen doorgaan.
pi_73201017
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:11 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik weet dat het Europese Hof destijds zo heeft beslist, al was de aanleiding een vrouw die voorrang kreeg bij een baan.

Zeker bij een gevoelig iets als allochtonen (dat is het nou eenmaal) vind ik het een zeer onverstandig idee. Eigenlijk vooral om wat ik in mijn 1e post hierover zei.
pi_73201022
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:07 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat kan niet. Niemand zal snel openbaar maken dat hij iemand weigert vanwege zijn afkomst (alhoewel af en toe interne memo's lekken).
Boehohehoeoehe, weet je waarom het wel zo is bij positieve discriminatie (dat het in de krant komt)? Omdat men tegenwoordig zo links denkt dat alles dat niet autochtoon is bij voorbaat een goede zaak is en ze de hemel in worden geprezen. Want ow mensen kijk ons niet discrimineren! Mensen zijn bang om te beschuldigd te worden van discriminatie want ze zijn ietwat te makkelijk tegenwoordig omdat woord overal en nergens tegenaan te smijten. Er zijn al inmiddels talloze aanklachten breed in de krant uitgemeten hoe iemand anders beschuldigd van discriminatie terwijl een andere met dezelfde typeringen werd aangenomen.

Mocht je denken dat ik iets heb tegen buitenlanders, neen is het antwoord. Ik geef geen enkele moer om je huidskleur, je afkomst, je taal, etcetera zolang je een prima in de omgang bent.
pi_73201029
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:13 schreef koffiegast het volgende:
Mocht je nog steeds bij dit standpunt blijven, dan heb ik een nieuwe voor je: ik zal niet reageren. Bij jou is het blijkbaar bij voorbaat al een verloren zaak om je te doen in zien dat je het anders moet zien

Dit is niet de eerste keer dat ik deze discussie voer en aangezien jij niet met nieuwe/sterke argumenten kan komen, blijft mijn standpunt inderdaad ongewijzigd. Positieve discriminatie is toegestaan omdat het een middel van de overheid is om bevolkingsgroepen die een slechte positie hebben (op bijv. de arbeidsmarkt) vanwege discriminatie, betere kansen te geven. De rechtvaardiging van positieve discriminatie zit in het feit dat er sprake is van negatieve discriminatie. Neem negatieve discriminatie weg en er is geen rechtvaardiging meer. Zo simpel is het.
quote:
Je vergelijking gaat niet op.
Jij wil niet in zien dat de overheid bepaalde middelen kan inzetten voor een maatschappelijk doel. Het middel heiligt het doel zeggen we dan.
quote:
Positief <-> Negatief, ken je dat, dubbele implicatie? Dat betekent dat als je het positieve discriminatie stopt de negatieve discriminatie ook weggaat. We wonen hier verder in Nederland hoor, ik ken geen enkele situatie waarbij scholen discrimineren. Als men zo graag wilt dat buitenlanders ook gymnasium moeten doen dan moeten ze zonodig bijscholen ipv gemakkelijker maken. En newsflash: ik had heel veel buitenlanders op mijn VWO/gymnasium middlebare school en ik moet zeggen het was geweldig.
Blijf vooral naief. De overheid is het in ieder geval niet met je eens.
pi_73201033
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:17 schreef koffiegast het volgende:
Mocht je denken dat ik iets heb tegen buitenlanders, neen is het antwoord. Ik geef geen enkele moer om je huidskleur, je afkomst, je taal, etcetera zolang je een prima in de omgang bent.

Helaas zijn er genoeg mensen die daar anders over denken. In een ideale wereld heeft positieve discriminatie dan ook geen plaats.
pi_73201036
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:13 schreef koffiegast het volgende:
Dat het in de EU gebeurd wilt nog niet zeggen dat het klopt... kijk eens hoe erg de Nederlandse regering flopt met alles dat te maken heeft met ICT. En zo kan men wel eeuwen doorgaan.
Dat heeft niets met waar het gebeurt te maken, het Europese Hof is de hoogste rechtsprekende macht. Die rechters gaan boven Nederlandse rechters.
pi_73201043
U bent hier degene die naief is. U begrijpt niet dat positief <-> negatief. Zolang positief zal bestaan, zal negatief bestaan. En ja ook autochtonen kunnen worden gediscrimineerd. Neem negatieve discriminatie weg en vervang het door positieve discriminatie blijft negatieve discriminatie. Er is geen rechtvaardiging in discriminatie, positief noch negatief.

Als men hetzelfde kan of zelfs beter dan worden ze echt wel aangenomen. En hier in Nederland kan men nou echt niet spreken van slechte posities als je kijkt naar hoe het in het buitenland ermee is gesteld.

pi_73201056
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:15 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Ik weet dat het Europese Hof destijds zo heeft beslist, al was de aanleiding een vrouw die voorrang kreeg bij een baan.

Zeker bij een gevoelig iets als allochtonen (dat is het nou eenmaal) vind ik het een zeer onverstandig idee. Eigenlijk vooral om wat ik in mijn 1e post hierover zei.
quote:
De legitimatie voor het voeren van voorkeursbeleid stoelt ook op Europese en internationale regelgeving. Twee Europese richtlijnen (Richtlijn 2000/43/EG en 2000/78/EG) regelen dat expliciet voor etnische minderheden en mensen met een handicap. Ook in internationale verdragen zijn dergelijke uitzonderingen opgenomen op het verbod om te discrimineren.

http://www.art1.nl/artike(...)in_en_de_beperkingen

Een voorkeursbeleid gericht op etnische minderheden is blijkbaar ook toegestaan vanuit Europees standpunt.
pi_73201065
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:22 schreef koffiegast het volgende:
U bent hier degene die naief is. U begrijpt niet dat positief <-> negatief. Zolang positief zal bestaan, zal negatief bestaan. En ja ook autochtonen kunnen worden gediscrimineerd. Neem negatieve discriminatie weg en vervang het door positieve discriminatie blijft negatieve discriminatie. Er is geen rechtvaardiging in discriminatie, positief noch negatief.
Je bent een beetje oorzaak en gevolg aan het omdraaien, ook voordat positieve discriminatie werd toegepast was er sprake van discriminatie. Sterker nog, discriminatie is van alle tijden. De mens is van nature angstig voor het vreemde, de een kan daar wat beter mee omgaan dan de ander.
quote:
Als men hetzelfde kan of zelfs beter dan worden ze echt wel aangenomen. En hier in Nederland kan men nou echt niet spreken van slechte posities als je kijkt naar hoe het in het buitenland ermee is gesteld.

Ik noem je naief, omdat discriminatie op de arbeidsmarkt weldegelijk bestaat. Als je wil kan ik wat onderzoeken googlen.
pi_73201067
@Meh7:

Wat jij ook moet begrijpen is dat positieve discriminatie (hoe nobel bedoeld ook) kan leiden tot negatieve discriminatie. Zeker wanneer het om allochtonen gaat is dat risico anno 2009 zeer groot.

O.a. daarom leidt het nergens toe, nog afgezien van het principele punt. Het zijn vooral schijnmaatregelen..
pi_73201080
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 00:29 schreef Goofisch het volgende:
een zwart daglicht
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_73201084
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:27 schreef Chain_Reaction het volgende:
@Meh7:

Wat jij ook moet begrijpen is dat positieve discriminatie (hoe nobel bedoeld ook) kan leiden tot negatieve discriminatie. Zeker wanneer het om allochtonen gaat is dat risico anno 2009 zeer groot.

O.a. daarom leidt het nergens toe, nog afgezien van het principele punt.
Dat kan inderdaad, het zal de vicieuze cirkel zeker beinvloeden, maar die cirkel is er ook zonder positieve discriminatie. Als de overheid morgen stopt met positieve discriminatie, zal (negatieve) discriminatie blijven bestaan. Als negatieve discriminatie ophoudt met bestaan, zal positieve discriminatie daarentegen wel stoppen. Dat is het verschil tussen de twee soorten discriminatie. Positieve discriminatie is een controleerbaar middel van de overheid.
pi_73201103
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:32 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad, het zal de vicieuze cirkel zeker beinvloeden, maar die cirkel is er ook zonder positieve discriminatie. Als de overheid morgen stopt met positieve discriminatie, zal (negatieve) discriminatie blijven bestaan. Als negatieve discriminatie ophoudt met bestaan, zal positieve discriminatie daarentegen wel stoppen. Dat is het verschil tussen de twee soorten discriminatie. Positieve discriminatie is een controleerbaar middel van de overheid.
Zo kun je het bekijken, maar mijn uiteindelijke punt is dat positieve discriminatie, negatieve discriminatie (nog meer) in de hand werkt.. Je kunt weliswaar wat allochtonen op die manier aan een baan of studie helpen, maar je betaalt er nogal een hoge prijs voor als de hele groep allochtonen daardoor mogelijk nog meer gediscrimineerd etc. zal worden (met alle gevolgen van dien voor de overgrote groep die nooit in aanmerking zal komen voor / voordeel zal hebben van positieve discriminatie) ..
pi_73201104
Meh7 heeft gelijk
Nothing to see here, carry on
pi_73201109
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:38 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Zo kun je het bekijken, maar mijn uiteindelijke punt is dat positieve discriminatie, negatieve discriminatie (nog meer) in de hand werkt.. Je kunt weliswaar wat allochtonen op die manier aan een baan of studie helpen, maar je betaalt er nogal een hoge prijs voor als de hele groep allochtonen daardoor mogelijk nog meer gediscrimineerd etc. zal worden..
Aan de andere kant zijn de voordelen dat je mensen aan een baan helpt (de arbeidsparticipatie onder allochtonen vergroot) en dat je de integratie bevordert door de nieuwere generaties rolmodellen te geven. In plaats van op te groeien met het idee dat allochtonen niet hogerop kunnen komen, zullen die opgroeien met het idee dat allochtonen ook burgemeester kunnen worden in Nederland.
pi_73201118
Overigens wil ik niet zeggen dat de slechtere positie van allochtonen op de arbeidsmarkt alleen maar aan discriminatie te wijten is, daar spelen meerdere factoren een rol bij. Ik weet zeker dat een hoger opgeleide allochtoon die zich weet te gedragen en bijvoorbeeld de taal goed beheerst, makkelijker aan een baan zal komen dan iemand die deze dingen niet heeft/kan. Dat neemt niet weg dat discriminatie op de arbeidsmarkt wel bestaat en dat de overheid hier tegen moet optreden.

Ik ben mij er ook van bewust dat positieve discriminatie kan leiden tot ongewenste gevolgen in specifieke situaties. Ik ben geen voorstander van dwangmatig positieve discriminatie, dwz. perse een vrouw willen voor een baan als er geen gekwalificeerde vrouwen zijn, vind ik moeilijk te verdedigen. Ik zie positieve discriminatie het liefst als een middel om iemand die eigenlijk gekwalificeerd is, maar door discriminatie geen baan (op niveau) kan vinden, toch op de goede plaats te laten terechtkomen.

[ Bericht 34% gewijzigd door Meh7 op 29-09-2009 03:06:50 ]
pi_73201120
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:42 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Aan de andere kant zijn de voordelen dat je mensen aan een baan helpt (de arbeidsparticipatie onder allochtonen vergroot) en dat je de integratie bevordert door de nieuwere generaties rolmodellen te geven. In plaats van op te groeien met het idee dat allochtonen niet hogerop kunnen komen, zullen die opgroeien met het idee dat allochtonen ook burgemeester kunnen worden in Nederland.
Dat kan idd een effect zijn, maar uiteindelijk voor de samenleving in z'n geheel zie ik het niet zitten. Ik weet niet of je op Aboutaleb doelde (die overigens dramatisch functioneert in Rotterdam), maar hij is juist zover gekomen door hard te werken, zich normaal te op te stellen en 'afdwong' gelijkwaardig en met respect behandelt te worden door bijna iedereen als individu.
pi_73201128
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:18 schreef Meh7 het volgende:

Dit is niet de eerste keer dat ik deze discussie voer en aangezien jij niet met nieuwe/sterke argumenten kan komen, blijft mijn standpunt inderdaad ongewijzigd. Positieve discriminatie is toegestaan omdat het een middel van de overheid is om bevolkingsgroepen die een slechte positie hebben (op bijv. de arbeidsmarkt) vanwege discriminatie, betere kansen te geven. De rechtvaardiging van positieve discriminatie zit in het feit dat er sprake is van negatieve discriminatie. Neem negatieve discriminatie weg en er is geen rechtvaardiging meer. Zo simpel is het.
[..]
Wat een enge reacties geef jij, gelukkig ben je maar een Fok!ertje en doet je mening er niet toe..

Maar geef jij nou eens aan hoe de voorrang van allochtonen in het onderwijs, positieve invloed heeft op de arbeidsmarkt? En hoe wordt er gediscrimineerd bij lotingen voor scholen?

Discriminatie, in welke vorm dan ook, moet niet gebeuren. Op het moment dat zelfs de overheid hier aan meedoet, dan wordt het eng, heel eng! Het moet toch niet gekker worden!? Het is Nederland, als de allochtonen dan normaal geïntegreerd zijn, laat ze dan hoogstens dezelfde rechten hebben, niet méér rechten dan normale Nederlanders!
quote:
"De overheid" is voor discriminatie zeg je nu?

Wat is eigenlijk het verschil tussen positieve en negatieve discriminatie? Niks! Want je maakt onderscheid, waardoor het voor de ene positief is en voor de ander negatief...

pi_73201134
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:47 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Dat kan idd een effect zijn, maar uiteindelijk voor de samenleving in z'n geheel zie ik het niet zitten. Ik weet niet of je op Aboutaleb doelde (die overigens dramatisch functioneert in Rotterdam), maar hij is juist zover gekomen door hard te werken, zich normaal te op te stellen en 'afdwong' gelijkwaardig en met respect behandelt te worden door bijna iedereen als individu.
Burgemeester was maar een voorbeeld, ging meer om het idee van rolmodellen. Iemand die opgroeit met familieleden die accountant/advocaat zijn, zal een ander perspectief hebben dan iemand die is opgegroeid met familieleden die nooit hebben gewerkt in hun leven.
pi_73201144
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:50 schreef GuidooH het volgende:

[..]

Wat een enge reacties geef jij, gelukkig ben je maar een Fok!ertje en doet je mening er niet toe..

Gelukkig ben jij ook maar een Fokkertje en zijn de Nederlandse overheid en het Europese Hof het oneens met jou.

Voor de rest heb ik al gereageerd op de argumenten die jij naar voren brengt in mijn reacties op andere users.
  dinsdag 29 september 2009 @ 02:57:48 #77
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73201156
Volgens mij hadden ze het over 10 plekken van de 1000 die gereserveerd waren voor allochtonen, holy shit dat is een echt heus drama.

Stel je niet aan zeg.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_73201166
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:57 schreef jogy het volgende:
Volgens mij hadden ze het over 10 plekken van de 1000 die gereserveerd waren voor allochtonen, holy shit dat is een echt heus drama.

Stel je niet aan zeg.
Daar gaat het toch helemaal niet om? Het zijn 10 plekken te veel. Laat die allochtonen maar mee moeite doen dan de Nederlanders!!
  dinsdag 29 september 2009 @ 03:01:47 #79
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73201171
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 03:01 schreef GuidooH het volgende:

[..]

Daar gaat het toch helemaal niet om? Het zijn 10 plekken te veel. Laat die allochtonen maar mee moeite doen dan de Nederlanders!!
huillie.
Vrijheid
pi_73201174
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:55 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij ook maar een Fokkertje en zijn de Nederlandse overheid en het Europese Hof het oneens met jou.

Voor de rest heb ik al gereageerd op de argumenten die jij naar voren brengt in mijn reacties op andere users.
Haha, linkse motherfuckers zijn het, maar hoe kan dat nou een argument zijn? Democratie was 't toch?

En nou dood gaan jij!

* GuidooH reageert niet meer hier..
pi_73201177
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 03:01 schreef jogy het volgende:

[..]

huillie.
Je moeder
  dinsdag 29 september 2009 @ 03:16:00 #82
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73201207
Anyway, ga je maar druk maken als ze het overal 50/50 willen hebben. Hoe meer hoogopgeleide allochtonen hoe beter het is voor de hele samenleving, misschien slaat het aan en krijgt men er weer vertrouwen in dat 'respect' niet enkel op de straat afgedwongen moet worden maar dat men het ook binnen het systeem kan bereiken. Ik heb de aflevering zelf ook gezien en zeker in het begin schaamde ik me gewoon voor de autochtone leerlingen daar, omdat er maar 15 allochtone Leerlingen zaten op een school van 700 was elke anderskleurige de knuffelallochtoon, beschamend gewoon. Die gasten moeten of echt een badass zijn of anders hun waardigheid inleveren bij de schooldeur. Het mag wel wat normaler worden zodat iedereen zich op zijn gemak voelt in het hoger onderwijs. Dat het via positieve discriminatie moet bij sommige scholen is jammer maar noodzakelijk, dat maakt het alleen maar jammerlijker.
Vrijheid
  Moderator / Redactie FP dinsdag 29 september 2009 @ 03:40:37 #83
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_73201241
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:06 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Uber?

Zo te zien zou jij maar al te graag onder Duits regime willen leven, gij vuige Germaan.
Wij zijn inderdaad nog altijd Germanen ja, en ik ben er trots op. Zo.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
  dinsdag 29 september 2009 @ 09:00:35 #84
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_73202431
positieve discriminatie is een middel wat zijn doel voorbij schiet.
Als je een baan krijgt als allochtoon omdat je de beste was is er grote kans dat de andere denken dat hij daar ook alleen maar zit vanwege positieve discriminatie. Dat betekend dus dat de werkelijk geschikten worden onderschat of worden gezien als een "ik moet de allochtonenquota halen" geval.
Daardoor zullen de andere medewerkers ze waarschijnlijk nooit voor vol aanzien.

En dat is juist wat je niet moet hebben. en ik kan me ook niet voorstellen dat je als allochtoon wil werken voor een baas die je discrimineert of ziet als minderwaardig.
pi_73206993
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 00:05 schreef Muzz_ het volgende:

[..]

Alsof dat controleerbaar is. Ze kunnen ongecontroleerd hun gang gaan.
Is gecontroleerd door dezelfde brieven met andere namen te laten ondertekenen. Jan Jansen werd vele malen vaker uitgenodigd dan Achmed Ali Baba.

Neemt niet weg dat discriminatie altijd verkeerd is. Positieve discriminatie bestaat niet. Enkel wereldvreemde boomknuffelaars houden vol dat dit kan.
pi_73207000
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:04 schreef koffiegast het volgende:
pi_73207120
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 03:40 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Wij zijn inderdaad nog altijd Germanen ja, en ik ben er trots op. Zo.
trots zijn op iets waar je geen fuck aan kan doen

Bijna net zo triest als het aanhangen van Hitler
pi_73207156
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 00:11 schreef AryaMehr het volgende:
jammer dat je maar 3 punten scoorde op de cito-toets.
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:40:47 #89
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_73207321
Positieve discriminatie lijkt een leuk instrument zoals Meh en Jogy het uitleggen, maar het is principieel verkeerd en geeft ook een verkeerd signaal aan burgers van nu en in de toekomst. Als je als rechtsstaat (terecht) gelijke behandeling in je eerste artikel van je grondwet zet, dan moet je je daar aan houden, hoe nobel het doel van positieve discriminatie dan ook kan zijn. Het is gewoon hartstikke fout, even fout als een Wilders die art. 1 wil afschaffen, en daarom moet het onmiddellijk verboden worden.
pi_73207359
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:48 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

De kern van het verhaal is simpelweg dat deze (positieve) discriminatie ook een slecht idee is. Dat daarnaast negatieve discriminatie waardeloos is spreekt voor zich.

Idd. Bizar dit. Discriminatie is altijd slecht.
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:51:12 #91
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_73207571
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 00:59 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Haha, hoe smaken die Hollandse kontjes?
vraag maar aan je moeder, die heeft er dagelijks een paar op haar gezicht liggen.
pi_73207996
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:40 schreef Pool het volgende:
Positieve discriminatie lijkt een leuk instrument zoals Meh en Jogy het uitleggen, maar het is principieel verkeerd en geeft ook een verkeerd signaal aan burgers van nu en in de toekomst. Als je als rechtsstaat (terecht) gelijke behandeling in je eerste artikel van je grondwet zet, dan moet je je daar aan houden, hoe nobel het doel van positieve discriminatie dan ook kan zijn. Het is gewoon hartstikke fout, even fout als een Wilders die art. 1 wil afschaffen, en daarom moet het onmiddellijk verboden worden.
Ik denk daar anders over, ik zie in positieve discriminatie een middel om bestaande scheve verhoudingen wat rechter te trekken. Het doel van positieve discriminatie is niet het voortrekken van groepen minderheden ten opzichte van autochtonen in de zin dat die minderheden een betere positie krijgen, nee het doel is om de positie zo gelijk mogelijk te krijgen. Het is een streven naar gelijkheid.

Daarnaast gebeurt het discrimineren niet op basis van afkomst of religie, maar op basis van achtergestelde positie in de samenleving. Dit in tegenstelling tot ideeën van Wilders, waarbij de ene groep wel bepaalde grondrechten mag hebben en de andere groep niet, op basis van hun religie.

Dat er haken en ogen aan zitten, begrijp ik ook.
pi_73208018
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 03:16 schreef jogy het volgende:
Anyway, ga je maar druk maken als ze het overal 50/50 willen hebben. Hoe meer hoogopgeleide allochtonen hoe beter het is voor de hele samenleving, misschien slaat het aan en krijgt men er weer vertrouwen in dat 'respect' niet enkel op de straat afgedwongen moet worden maar dat men het ook binnen het systeem kan bereiken. Ik heb de aflevering zelf ook gezien en zeker in het begin schaamde ik me gewoon voor de autochtone leerlingen daar, omdat er maar 15 allochtone Leerlingen zaten op een school van 700 was elke anderskleurige de knuffelallochtoon, beschamend gewoon. Die gasten moeten of echt een badass zijn of anders hun waardigheid inleveren bij de schooldeur. Het mag wel wat normaler worden zodat iedereen zich op zijn gemak voelt in het hoger onderwijs. Dat het via positieve discriminatie moet bij sommige scholen is jammer maar noodzakelijk, dat maakt het alleen maar jammerlijker.
Mjaaa, maar meten ze zich die houding van slachtofferige knuffelalloch misschien zelf aan?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_73208086
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:09 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik denk daar anders over, ik zie in positieve discriminatie een middel om bestaande scheve verhoudingen wat rechter te trekken.
Dat is omdat jij deel uitmaakt van een groep allochtonen die zich niet hebben weten aan te passen en zichzelf nu als slachtoffer zien.
pi_73208112
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:13 schreef GhostfaceKillah het volgende:

[..]

Dat is omdat jij deel uitmaakt van een groep allochtonen die zich niet hebben weten aan te passen en zichzelf nu als slachtoffer zien.
Dat is omdat jij deel uitmaakt van een groep autochtonen die geen last heeft van discriminatie op de arbeidsmarkt en het daarom niet kan schelen?
pi_73208323
quote:

[..]

Hee LOLZ, dat was nu precies wat ik bedoelde.
pi_73208384
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:14 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat is omdat jij deel uitmaakt van een groep autochtonen die geen last heeft van discriminatie op de arbeidsmarkt en het daarom niet kan schelen?
Gelijk weer 'discriminatie'. Probeer jezelf eens uit die slachtofferpositie te krijgen. Zolang 'jullie' dat in stand houden zal er idd niets verbeteren.
pi_73208441
quote:

[..]

Maar ook dan is het nog kortzichtig om als allochtoon staan te juichen wanneer een enkele instelling eens wat positieve discriminatie hanteert. (En de media dit breed uitmeet)
pi_73208454
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:24 schreef GhostfaceKillah het volgende:

[..]

Gelijk weer 'discriminatie'. Probeer jezelf eens uit die slachtofferpositie te krijgen. Zolang 'jullie' dat in stand houden zal er idd niets verbeteren.
Niks: "Gelijk weer 'discriminatie'.", discriminatie bestaat:
quote:
Bovengenoemde factoren kunnen niet volledig de achterstand van etnische minderheden op de arbeidsmarkt verklaren. Er is namelijk nog een factor die nog niet is besproken: discriminatie. Hieronder wordt daar dieper op ingegaan.

http://www.art1.nl/artike(...)idsmarkt_-_Factsheet
pi_73208508
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:26 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Maar ook dan is het nog kortzichtig om als allochtoon staan te juichen wanneer een enkele instelling eens wat positieve discriminatie hanteert. (En de media dit breed uitmeet)
DAT is juist het probleem. Die lui houden dit zelf in stand, en blijven klagen over zogenaamde discriminatie. Wat mij betreft kunnen ze het dan ook krijgen.
pi_73208527
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:29 schreef GhostfaceKillah het volgende:

[..]

DAT is juist het probleem. Die lui houden dit zelf in stand, en blijven klagen over zogenaamde discriminatie. Wat mij betreft kunnen ze het dan ook krijgen.
Ja, want zonder positieve discriminatie bestond er geen negatieve discriminatie. Over kortzichtigheid gesproken.

Nogmaals, discriminatie was en is een feit:

http://www.art1.nl/artike(...)idsmarkt_-_Factsheet
pi_73208528
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:26 schreef Meh7 het volgende:

[..]

[..]

Die 'discriminatie' wordt door 'jouw volk' in stand gehouden, dat is mijn punt.
pi_73208550
quote:

[..]

[..]

Discriminatie is het stokpaardje van 'Wollah' roepende minderheden die zeiken dat ze geen baan kunnen krijgen door die vervloekte kaaskoppen.
pi_73208621
Ach, whatever, als Pool reageert, wil ik best antwoorden, van de rest hoef ik blijkbaar geen argumenten te verwachten.

Tot die tijd
pi_73208664
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Discriminatie is het stokpaardje van 'Wollah' roepende minderheden die zeiken dat ze geen baan kunnen krijgen door die vervloekte kaaskoppen.
pi_73208671
quote:

[..]

[..]

En jij maakt me niet wijs dat een behoorlijk grote groep onder de allochtonen (en sommige linkse autochtonen) daar heel erg blij mee is. Want dat geeft je het mandaat om jezelf in je Calimerorol te blijven wentelen en geen verantwoording hoeft te nemen voor je situatie.

Waar er twee vechten, hebben er twee schuld. Zoals jij (en vele andere slachtoffergroeperingen trouwens ook) reageert, geef je de schuld per definitie aan de ander. De ander is schuld, ik heb niets gedaan. Zelfs al heb je inhoudelijk geen schuld aan de situatie, alleen al het enkele feit dat je dat standpunt blijft herhalen en je in deze rol blijft wentelen bewijst je aandeel in deze situatie.

Mijn advies is om op te staan, je positief op te stellen en je niet meer zo druk te maken over de zogenaamde slachtofferigheid van allochtonen. Want juist door die te benadrukken, hou je hem in stand.
pi_73208715
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:35 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En jij maakt me niet wijs dat een behoorlijk grote groep onder de allochtonen (en sommige linkse autochtonen) daar heel erg blij mee is. Want dat geeft je het mandaat om jezelf in je Calimerorol te blijven wentelen en geen verantwoording hoeft te nemen voor je situatie.

Waar er twee vechten, hebben er twee schuld. Zoals jij (en vele andere slachtoffergroeperingen trouwens ook) reageert, geef je de schuld per definitie aan de ander. De ander is schuld, ik heb niets gedaan. Zelfs al heb je inhoudelijk geen schuld aan de situatie, alleen al het enkele feit dat je dat standpunt blijft herhalen en je in deze rol blijft wentelen bewijst je aandeel in deze situatie.

Mijn advies is om op te staan, je positief op te stellen en je niet meer zo druk te maken over de zogenaamde slachtofferigheid van allochtonen. Want juist door die te benadrukken, hou je hem in stand.
Jij hebt dezelfde gedachten als ik. Zolang bepaalde allochtonen zichzelf als slachtoffer zien, zullen ze het ook blijven.
pi_73208761
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:35 schreef GhostfaceKillah het volgende:

[..]

Hee pssst, volgens mij was dat sarcastisch bedoeld

KUNNEN WE NOU VERDOMME NIET EENS VOOR VIJF MINUTEN VRIENDJES ZIJN? Ik verwacht over 5 minuten bier en baklava aan mijn deur en dan gaan we allemaal een feestje bouwen. Vrede of ik sla je neer
pi_73208796
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:39 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Hee pssst, volgens mij was dat sarcastisch bedoeld

KUNNEN WE NOU VERDOMME NIET EENS VOOR VIJF MINUTEN VRIENDJES ZIJN? Ik verwacht over 5 minuten bier en baklava aan mijn deur en dan gaan we allemaal een feestje bouwen. Vrede of ik sla je neer
psst, ik dacht eik dat die post van iemand anders was, en ik had er op gereageerd, maar daarna weggehaald.
  dinsdag 29 september 2009 @ 13:41:38 #110
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_73208827
Ik ben een allochtoon (een ex-yugootje), en bovendien ook nog eens een vrouw, maar tief lekker op met je positieve discriminatie. Zo heb ik op mijn middelbare school, ook een gymnasium, zelfs een keer meegemaakt dat ik GEDWONGEN 'positief' werd gediscrimineerd. Ik werd namelijk verplicht extra lessen Nederlands te nemen. Waarom? Ja, omdat ik een Kroatische nationaliteit heb. Het maakte verder geen flikker uit dat ik voor Nederlands op dat moment gemiddeld een 8.1 stond. Nederlandse klasgenootjes die zwak stonden voor Nederlands werden geweigerd. Zat ik daar, gezicht op onweer: :

"En jongens, wat denken jullie... Is het DIE tafel... of DAT tafel...?"

Ik ben halverwege de les opgestaan (toen de docente begon over 'zelfstandige naamwoorden', en wat dat nou waren, en dat dat dus géén 'bijvoegelijjke naamwoorden' waren, en ook geen 'kastwoordjes'...), en heb geweigerd nog een keer te komen. Kwam nog een heel gedonder van. Kan mij er nu nog over opwinden.

Ik zou het trouwens als enorm vernederend ervaren om te weten dat ik niet ergens zit omdat ik ervaren en intelligent genoeg ben, maar omdat iemand z'n quota moest halen. Gatverdamme.
"Frei sein, high sein, ein bisschen Terror must dabei sein..."
pi_73208854
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:40 schreef GhostfaceKillah het volgende:

[..]

psst, ik dacht eik dat die post van iemand anders was, en ik had er op gereageerd, maar daarna weggehaald.
Ah okee

WAAR BLIJFT DAT BIER EN DIE BAKLAVA POTVERDIKKIE
pi_73208922
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:41 schreef Marouska het volgende:
'bijvoegelijjke naamwoorden'
TIKFOUT! TIKFOUT!

Was je nu maar in die Nederlandse les blijven zitten he

LOL @ mezelf
  dinsdag 29 september 2009 @ 13:46:53 #113
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_73208966
quote:

Ik zou het trouwens als enorm vernederend ervaren om te weten dat ik niet ergens zit omdat ik ervaren en intelligent genoeg ben, maar omdat iemand z'n quota moest halen. Gatverdamme.
Dat bedoelde ik, en ook al ben je wel intelligent genoeg zullen je medewerkers dat misschien niet zo zien.
  dinsdag 29 september 2009 @ 13:50:45 #114
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_73209077
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:46 schreef SwissDutchy het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik, en ook al ben je wel intelligent genoeg zullen je medewerkers dat misschien niet zo zien.
Al ben je snugger genoeg, de kans is groot dat je op de plek van een nòg geschiktere kandidaat zit. Datzelfde gevoel had ik ook al met dat 'ermoetenmeertopvrouwenzijnduswestellenwelquotainzodoendieluivandeIkeadatook'-gezeik.
pi_73209155
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:50 schreef Marouska het volgende:

[..]

Al ben je snugger genoeg, de kans is groot dat je op de plek van een nòg geschiktere kandidaat zit. Datzelfde gevoel had ik ook al met dat 'ermoetenmeertopvrouwenzijnduswestellenwelquotainzodoendieluivandeIkeadatook'-gezeik.
Toch denk ik dat jij het niet prettig zal vinden als jij de best gekwalificeerde bent en niet aangenomen wordt omdat je een vrouw of allochtoon bent, en dat komt ook voor. Of dat jij tegen een glazen plafond aanloopt omdat hogerop men er geen allochtonen of vrouwen bij wil hebben.
  dinsdag 29 september 2009 @ 13:56:55 #116
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_73209245
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:53 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Toch denk ik dat jij het niet prettig zal vinden als jij de best gekwalificeerde bent en niet aangenomen wordt omdat je een vrouw of allochtoon bent, en dat komt ook voor. Of dat jij tegen een glazen plafond aanloopt omdat hogerop men er geen allochtonen of vrouwen bij wil hebben.
Ik ben charmant genoeg om wèl aan te worden genomen.

En serieus, liever niet aangenomen, dan alleen maar omdat je zielig bent.
pi_73209304
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:56 schreef Marouska het volgende:

[..]

Bovendien zou je je kunnen afvragen of je wel wil werken voor mensen die het laten meewegen of je "allochtoon" bent of niet..
pi_73209307
quote:
Dat laatste stukje is natuurlijk onzin, we hebben het over gekwalificeerde personen die niet aangenomen worden omdat ze allochtoon of vrouw zijn.
pi_73209352
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:59 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat laatste stukje is natuurlijk onzin, we hebben het over gekwalificeerde personen die niet aangenomen worden omdat ze allochtoon of vrouw zijn.
Nee dat is gewoon discriminatie. We hebben het juist over 'positieve' discriminatie, dwz een allochtoon die een voorkeur geniet.. Iets wat averechts werkt in the end.
pi_73209449
quote:

[..]

Geloof me maar, omgekeerd komt het veel vaker voor. Dat bedrijven allochtonen aannemen niet omdat ze de juiste persoon zijn, maar omdat ze allochtoon zijn. Zo vermijden ze iedere schijn van zogenaamde discriminatie.
pi_73209480
quote:

[..]

Pics!

Bewijs op tafel anders doe je niet meer mee in deze discussie.
  dinsdag 29 september 2009 @ 14:05:49 #122
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_73209486
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:00 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Nee dat is gewoon discriminatie. We hebben het juist over 'positieve' discriminatie, dwz een allochtoon die een voorkeur geniet.. Iets wat averechts werkt in the end.
Dat ja.
  dinsdag 29 september 2009 @ 14:07:13 #123
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_73209525
quote:

[..]

Hoe weet je dat dan dat je niet wordt aangenomen vanwegen je allochtoon zijn?

Je zit gewoon enorm te zeiken, dat doe je.
Van mij uit krijg jij nooit werk en wordt je geweigerd totdat je ophoudt met je gezeik over discriminatie.
Niet omdat jij allochtoon bent, maar omdat je een azijnzeikerd bent wat discriminatie betreft.
En las ik daar nou dat de EU meer te zeggen heeft kwa recht dan NL?
Wat een dikke onzin, vooralsnog troeft NL recht het EU recht.
Daarnaast is discriminatie bij grondrecht onwettelijk en strafbaar.
Positieve discriminatie jegens allochtonen schiet inderdaad zijn doel voorbij en zorgt alleen maar voor luie en pissige allochtonen en autochtonen die daardoor scheef naar allochtonen kijken.
Als er kwa werk discriminatie tegen allochtonen is, dan pak je de bedrijven aan die daaraan doen.

Verder mogen bepaalde allochtone groepen ophouden tegen autochtonen te discrimineren.
Het is niet zo dat elke kaas maar racies is.
Heb zelf ook genoeg gekloot met allochtonen gehad die net zo hard de racist uithingen als van die fascistoide kaalkopjes waar iedereen ook een hekel aan heeft.

Discriminatie mijn reet, hard aan de slag hoort men te gaan en niet gaan zeiken als men door eigen schuld diplomaloos door het leven gaat en kwa werk afwijzing na afwijzing meemaakt.
Vraag me serieus af of je wel een diploma hebt en als ja, wat voor een.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
pi_73209569
quote:

[..]

En omgekeerd is veel erger. Dat is precies wat er gebeurt met 'positieve' discriminatie. Een allochtoon/vrouw wordt aangenomen omdat die persoon zo is. Niet omdat die persoon het meest gekwalificeerd is.

Dat is veel kwalijker, aangezien ik liever zie dat het werk door de juiste persoon gedaan wordt, niet door de juiste allochtoon/vrouw.
pi_73209577
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:07 schreef Barachem het volgende:

[..]

Hoe weet je dat dan dat je niet wordt aangenomen vanwegen je allochtoon zijn?
Daar zijn onderzoeken naar gedaan, ik heb een linkje gepost in een van mijn vorige posts.
pi_73209632
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:08 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En omgekeerd is veel erger. Dat is precies wat er gebeurt met 'positieve' discriminatie. Een allochtoon/vrouw wordt aangenomen omdat die persoon zo is. Niet omdat die persoon het meest gekwalificeerd is.

Dat is veel kwalijker, aangezien ik liever zie dat het werk door de juiste persoon gedaan wordt, niet door de juiste allochtoon/vrouw.
Dat is niet wat precies gebeurt met positieve discriminatie, dat is wat er kan gebeuren. Het gebeurt ook dat mensen die gekwalificeerde allochtonen eerst niet aan zouden nemen omdat het allochtonen zijn, nu daarover heen moeten kijken en die allochtonen wel aannemen.
pi_73209704
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:05 schreef Marouska het volgende:

[..]

Dat ja.
Dan heb jij mijn post niet begrepen. Ik heb het over dat positieve discriminatie er ook voor zorgt dat gekwalificeerde mensen aan een baan komen, die anders vanwege hun afkomst geweigerd zouden worden. Jij doet alsof elk geval van positieve discriminatie vanwege quota en zieligheid is.

Daarnaast, misschien vind jij het normaal om te moeten overcompenseren voor je afkomst of geslacht door erg charmant te zijn, dat vind ik niet normaal. In een ideale wereld zou afkomst of geslacht niet doorslaggevend moeten zijn.
pi_73209989
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat is niet wat precies gebeurt met positieve discriminatie, dat is wat er kan gebeuren. Het gebeurt ook dat mensen die gekwalificeerde allochtonen eerst niet aan zouden nemen omdat het allochtonen zijn, nu daarover heen moeten kijken en die allochtonen wel aannemen.
Wat jij blijkbaar niet in wil zien, is dat discriminatie altijd verkeerd is. Je loopt te janken dat jij gediscrimineerd wordt, maar vind het best dat de autochtoon gediscrimineerd word... Beetje heel erg hypocriet, lijkt mij.

De beste oplossing is natuurlijk een anonieme sollicitatie. Gewoon op dezelfde manier als nu, alleen zonder naam. Bij het gesprek blijkt wel of sollicitant 1235854 een blanke man is of een chinees vrouwtje.
pi_73210031
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:22 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wat jij blijkbaar niet in wil zien, is dat discriminatie altijd verkeerd is. Je loopt te janken dat jij gediscrimineerd wordt, maar vind het best dat de autochtoon gediscrimineerd word... Beetje heel erg hypocriet, lijkt mij.
Dan heb jij mijn posts niet begrepen.
quote:
De beste oplossing is natuurlijk een anonieme sollicitatie. Gewoon op dezelfde manier als nu, alleen zonder naam. Bij het gesprek blijkt wel of sollicitant 1235854 een blanke man is of een chinees vrouwtje.
Hoe ga je dat regelen met proeftijd? (Tijdens het gesprek kan je natuurlijk ook gewoon afgewezen worden vanwege afkomst, uiteraard zonder vermelding.)
  dinsdag 29 september 2009 @ 14:37:01 #130
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_73210464
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:24 schreef Meh7 het volgende:

[..]

[..]

Hoe ga je dat regelen met proeftijd? (Tijdens het gesprek kan je natuurlijk ook gewoon afgewezen worden vanwege afkomst, uiteraard zonder vermelding.)
Zou je wel willen werken voor zo een soort baas?
pi_73210714
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:37 schreef SwissDutchy het volgende:

[..]

Zou je wel willen werken voor zo een soort baas?
Werken doe ik niet voor een werkgever ("baas"), maar voor mijzelf. Daarnaast, hoeveel mensen zijn er nou gek op hun werkgever/leidinggevende?
pi_73210950
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:24 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Jawel hoor.
quote:
[..]

Jezus, wat wil je? Een vast contract omdat je een kleurtje hebt? Ga GvD zelf er voor zorgen dat mensen je aannemen. Dit soort slachtoffergezeik is walgelijk. Nee, je hebt nergens recht op. Je dient het zelf te verdienen.

Iemand die na een gesprek afgewezen word, heeft de baan niet verdiend. Simpel. Iemand die zijn proeftijd niet doorkomt, is een enorme faalhaas en hoort niet op die functie thuis. Ook simpel.
  dinsdag 29 september 2009 @ 14:53:28 #133
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_73210996
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:44 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Werken doe ik niet voor een werkgever ("baas"), maar voor mijzelf. Daarnaast, hoeveel mensen zijn er nou gek op hun werkgever/leidinggevende?
Hehe, daar heb je ook wel gelijk in.

Ik denk trouwens ook dat een deel van discriminatie wordt veroorzaakt door xenofobe mensen, maar ik denk dat er ook een deel is wat komt vanwege problemen met allochtonen. zoals perse een bourka op willen, vrouwen geen hand willen geven, en meer van dat soort dingen. Wanneer een werkgever daar niet aan meewerkt krijgt die ook meteen discriminatie naar z'n hoofd geslingerd. Ik denk ook (geen idee of het waar is) dat aziaten een heel stuk minder worden gediscrimineerd. voor hun zou in dat geval dan ook geen positieve discriminatie nodig zijn. dus als de gediscrimineerde bevolkings groep bekend zou staan als harde werkers die nooit problemen veroorzaken zou het helemaal niet nodig zijn.
pi_73211000
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:44 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als iemand jouw activiteiten bepaald, is hij/zij jouw baas. Simpel. De werkgever is het bedrijf, da's geen persoon. Alle woorden om een baas maar geen baas te noemen, zijn uitvluchten voor mensen die niet toe willen geven dat ze niet de baas zijn op kantoor.
pi_73211103
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:52 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Jawel hoor.
[..]

Jezus, wat wil je? Een vast contract omdat je een kleurtje hebt? Ga GvD zelf er voor zorgen dat mensen je aannemen. Dit soort slachtoffergezeik is walgelijk. Nee, je hebt nergens recht op. Je dient het zelf te verdienen.

Iemand die na een gesprek afgewezen word, heeft de baan niet verdiend. Simpel. Iemand die zijn proeftijd niet doorkomt, is een enorme faalhaas en hoort niet op die functie thuis. Ook simpel.
Je bent onnodig gefrusteerd omdat je mijn posts niet begrijpt. Ik pleit nergens voor het aannemen van mensen omdat ze allochtoon zijn, ik heb graag een oplossing waarbij allochtonen niet meer geweigerd worden vanwege hun afkomst. Jij kan deze twee dingen niet uit elkaar halen.

Dat het niet zo simpel is als "als je de baan niet krijgt, ligt het aan jou", heb ik allang al duidelijk gemaakt door te wijzen naar onderzoeken waaruit blijkt dat discriminatie op de arbeidsmarkt bestaat, jij steekt je kop in het zand omdat dat jou niet kan schelen.

Daarnaast heb ik nooit te maken gehad met positieve discriminatie, dat heb ik niet nodig, ik ben dan ook geen gemiddelde allochtoon. Ik wil enkel niet te maken hebben met negatieve discriminatie.
  dinsdag 29 september 2009 @ 14:56:56 #136
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_73211113
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:53 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Als iemand jouw activiteiten bepaald, is hij/zij jouw baas. Simpel. De werkgever is het bedrijf, da's geen persoon. Alle woorden om een baas maar geen baas te noemen, zijn uitvluchten voor mensen die niet toe willen geven dat ze niet de baas zijn op kantoor.
Ik denk dat hij bedoelt dat hij werkt voor het geld en niet om het bedrijf winst te laten maken/goed te laten draaien.

(misschien dat je eerder werk krijgt als je die instelling zou laten varen?)
pi_73211140
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:53 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Honden hebben een baas. Mensen hebben een leidinggevende of een werkgever.
pi_73211234
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:56 schreef SwissDutchy het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt dat hij werkt voor het geld en niet om het bedrijf winst te laten maken/goed te laten draaien.
Dat sowieso, maar ik denk dat RvLaak daar niet op doelt.
quote:
(misschien dat je eerder werk krijgt als je die instelling zou laten varen?)
Ook jij bent in de veronderstelling dat ik mijzelf als uitgangspunt neem in deze discussie, dat is niet het geval. Daarnaast werken mensen voor geld en zijn bedrijven uit op een maximalisatie van bedrijfswinst, particuliere bedrijven zijn in de regel geen filantropische instellingen, dus werken voor geld is helemaal geen zonde. Daarnaast heb ik geld niet genoemd als reden, ik heb aangegeven dat ik werken voor mijzelf doe, daar valt geld onder, maar ook zelfontplooing.
  dinsdag 29 september 2009 @ 15:07:22 #139
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_73211444
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:00 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar ik denk dat RvLaak daar niet op doelt.
[..]

Ook jij bent in de veronderstelling dat ik mijzelf als uitgangspunt neem in deze discussie, dat is niet het geval. Daarnaast werken mensen voor geld en zijn bedrijven uit op een maximalisatie van bedrijfswinst, particuliere bedrijven zijn in de regel geen filantropische instellingen, dus werken voor geld is helemaal geen zonde. Daarnaast heb ik geld niet genoemd als reden, ik heb aangegeven dat ik werken voor mijzelf doe, daar valt geld onder, maar ook zelfontplooing.
Als dat niet zo was dan is dat een vergissing van mij.
Maar ik zelf zou niet graag willen dat als ik de goede persoon voor een baan zou zijn. Dat er dan een allochtoon komt die een minder goede persoon is wel wordt aangenomen. Het enige waarin positieve discriminatie zou werken is als er een keuze moet worden gemaakt tussen 2 personen die helemaal gelijk zijn. aangezien dat (bijna) nooit zo is is (positieve) discriminatie dus kansloos.
pi_73211659
Het is een belediging voor een kundige vrouw/allochtoon. Iedereen die die persoon op een hoge positie ziet zitten zal (onbewust wellicht) denken dat dit komt door positieve discriminatie, niet door de vaardigheden van die persoon.

Bij het bedrijf waar ik werk wordt iedereen aangenomen, allochtoon en autochtoon, en blijven alleen de goede over. Zo zou het overal moeten gaan, who cares of je geel zwart of blank bent? Als je je werk maar doet, en daar ontbreekt het bij veel allochtonen aan, die willen gelijk respect en een belangrijke rol, en dat kan in het bedrijfsleven niet, daar moet je gewoon zelf hard werken zonder hulpjes.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_73212044
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:14 schreef Arnold_fan het volgende:
Het is een belediging voor een kundige vrouw/allochtoon. Iedereen die die persoon op een hoge positie ziet zitten zal (onbewust wellicht) denken dat dit komt door positieve discriminatie, niet door de vaardigheden van die persoon.
Als die persoon haar/zijn werk goed doet, zal dat niet het geval zijn lijkt mij. Je kan in dat geval moeilijk praten over bevoordeling door positieve discriminatie.
quote:
Bij het bedrijf waar ik werk wordt iedereen aangenomen, allochtoon en autochtoon, en blijven alleen de goede over. Zo zou het overal moeten gaan, who cares of je geel zwart of blank bent? Als je je werk maar doet, en daar ontbreekt het bij veel allochtonen aan, die willen gelijk respect en een belangrijke rol, en dat kan in het bedrijfsleven niet, daar moet je gewoon zelf hard werken zonder hulpjes.
Kijk, zo zou het moeten zijn. Helaas komt het toch voor dat niet alleen naar kwaliteiten gekeken wordt, maar ook naar afkomst en geslacht. Positieve discriminatie is een middel om dit tegen te gaan. Ik heb eerder ook een post geplaatst waarin ik heb aangegeven dat dwangmatige positieve discriminatie moeilijk te verdedigen is, iemand aannemen omdat hij allochtoon is, terwijl hij de baan niet aan kan vind ik ook geen oplossing. Het liefst zou positieve discriminatie alleen moeten bewerkstelligen dat mensen die de baan wel aankunnen aan de bak komen, die anders geweigerd zouden worden door hun afkomst/geslacht.
pi_73212185
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:27 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als die persoon haar/zijn werk goed doet, zal dat niet het geval zijn lijkt mij. Je kan in dat geval moeilijk praten over bevoordeling door positieve discriminatie.
[..]

Kijk, zo zou het moeten zijn. Helaas komt het toch voor dat niet alleen naar kwaliteiten gekeken wordt, maar ook naar afkomst en geslacht. Positieve discriminatie is een middel om dit tegen te gaan. Ik heb eerder ook een post geplaatst waarin ik heb aangegeven dat dwangmatige positieve discriminatie moeilijk te verdedigen is, iemand aannemen omdat hij allochtoon is, terwijl hij de baan niet aan kan vind ik ook geen oplossing. Het liefst zou positieve discriminatie alleen moeten bewerkstelligen dat mensen die de baan wel aankunnen aan de bak komen, die anders geweigerd zouden worden door hun afkomst/geslacht.
Het probleem is dat bijna niemand problemen heeft met allochtonen op de werkvloer, bij elk bedrijf lopen er allochtonen rond. Het probleem moet, net als bij vrouwen, niet opgelost worden door quota, maar door mentaliteitsveranderingen.

Is het sowieso zo dat mannen en vrouwen dezelfde ambities hebben? Is het zo dat autochtonen en allochtonen dezelfde ambities hebben? Het is algemeen bekend dat vrouwen bijvoorbeeld bijna allemaal part-time werken, en mannen niet. Is het dan vreemd dat mannen meer topfuncties hebben? Het zou onzinnig zijn als dat gelijk zou zijn, er zijn immers 10x zoveel mannen die fultime werken dan vrouwen.

Als de overheid zich nergens mee bemoeit komt het vanzelf goed, mensen die goed zijn komen er toch wel, ongeacht hun sekse of culturele achtergrond. Het geforceerd doorduwen zorgt er alleen voor dat goede personen uit die groepen scheef aangekeken worden.
pi_73212314
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:56 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je bent onnodig gefrusteerd omdat je mijn posts niet begrijpt. Ik pleit nergens voor het aannemen van mensen omdat ze allochtoon zijn, ik heb graag een oplossing waarbij allochtonen niet meer geweigerd worden vanwege hun afkomst. Jij kan deze twee dingen niet uit elkaar halen.
Ik ben zeker niet gefrustreerd doordat ik jouw niet zou begrijpen, maar door jouw slachtoffer houding.
quote:
Dat het niet zo simpel is als "als je de baan niet krijgt, ligt het aan jou", heb ik allang al duidelijk gemaakt door te wijzen naar onderzoeken waaruit blijkt dat discriminatie op de arbeidsmarkt bestaat, jij steekt je kop in het zand omdat dat jou niet kan schelen.
Blijkbaar begrijp jij mijn posts niet. Ik geef daar toch echt meerdere malen aan dat ik tegen elke vorm van discriminatie ben. Stukje onwil om de waarheid te accepteren van jouw kant wellicht?

Dat er op papier (bij de brief dus) gediscrimineerd wordt, is allang duidelijk. Vandaar ook mijn idee over de anonieme sollicitatie. Op die manier sluit je discriminatie uit bij de voorselectie. Iemand die de papieren heeft en zichzelf kan presenteren, kan elke baan krijgen die hij/zij wil. Mocht de persoon aan de andere kant van de tafel toch op ras/geslacht selecteren, moet je daar niet eens willen werken imo.
quote:
Daarnaast heb ik nooit te maken gehad met positieve discriminatie, dat heb ik niet nodig, ik ben dan ook geen gemiddelde allochtoon. Ik wil enkel niet te maken hebben met negatieve discriminatie.
Of jij ergens wel of niet mee te maken wil hebben, is slechts gedeeltelijk aan jezelf. Andere mensen bepalen namelijk zelf hoe zij zich denken te moeten gedragen. Helaas geldt dit ook voor discriminatie.
pi_73212433
ts is zelf een alloctoon , ze zou juist blij moeten zijn dat ze voor haar opkomen
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_73212482
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:36 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet gefrustreerd doordat ik jouw niet zou begrijpen, maar door jouw slachtoffer houding.

Je post is tegenstrijdig, als je mij zou begrijpen zou je snappen dat ik geen slachtofferhouding aanneem. Je begrijpt mij dus (opzettelijk?) verkeerd.
  dinsdag 29 september 2009 @ 15:42:36 #146
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_73212490
De overheid moet iedereen gelijke kansen geven, zoals gelijke kansen op school en gelijke kansen op werk, maar dat wil niet zeggen dat positieve discriminatie de oplossing is. dat is namelijk een oog om oog tand om tand oplossing
pi_73212494
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:46 schreef zomgmoz het volgende:
eens
celebrate your money
  dinsdag 29 september 2009 @ 15:44:07 #148
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73212533
quote:

[..]

Nee, we hebben het over minder gekwalificeerde personen die worden aangenomen omdat ze vrouw/allochtoon zijn en blanke mannen die niet worden aangenomen ondanks het feit dat ze de beste kandidaat zijn.
pi_73212558
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:43 schreef El_Liberaliste het volgende:
Argh, zit ik net Nova te kijken, gaat het over de hoeveelheid allochtone leerlingen op gymnasia. Blijkt er een gymnasium in Den Haag te zijn dat een beleid voert waarbij autochtonen moeten loten om binnen te komen, maar als allochtoon word je hoe dan ook toegelaten. Daar kan ik dus echt niet tegen. Ik ben voor gelijke kansen, ook voor allochtonen. Maar met zo'n links multiculti-voortrekbeleid hou je alleen jezelf maar voor de gek. Kan me echt kwaad maken om dat soort kortzichtigheid. Heb de tv maar uitgezet
Je klacht? Ik heb op een zwarte school en daar is het niet anders
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_73212758
quote:
Zal misschien ook wel komen doordat Mohammed meestal niet fatsoenlijk Nederlands kan, binnenkomt op een sollicitatiegesprek met een petje scheef op zijn hoofd. Én nog eens te laat komt?
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
pi_73213135
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:52 schreef Airlocker het volgende:

[..]

Zal misschien ook wel komen doordat Mohammed meestal niet fatsoenlijk Nederlands kan, binnenkomt op een sollicitatiegesprek met een petje scheef op zijn hoofd. Én nog eens te laat komt?
En meh7 wil blijkbaar ook deze mensen met voorkeur behandelen.
pi_73213339
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:05 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En meh7 wil blijkbaar ook deze mensen met voorkeur behandelen.
Onzin.
pi_73213792
foutje.
pi_73213906
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:42 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je post is tegenstrijdig, als je mij zou begrijpen zou je snappen dat ik geen slachtofferhouding aanneem. Je begrijpt mij dus (opzettelijk?) verkeerd.
Uit je reacties blijkt keer op keer dat jij de allochtonen als groep in een slachtofferrol drukt. Jij beweerd dat ze, zo goed als, categoriaal gediscrimineerd wordt. Dat noem ik een slachtofferrol, aangezien jij jezelf ook heel duidelijk binnen die groep positioneert.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:32:26 #155
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_73214003
Meh7 rot een eind op. Ik als allochtoon zou niet eens willen dat ik voorgetrokken word, ik zou me echt een slappeling voelen. Ik vecht liever zelf voor mijn toekomst.
'Positieve discriminatie', dat is nog altijd negatief tegenover de autochtonen. Het is geen streven naar gelijkheid. Het streven naar gelijkheid is als zowel allochtonen en autochtonen dezelfde kansen krijgen en niet als één daarvan voorgetrokken wordt. En gelijkheid is er zeker in Nederland: dat allochtonen minder snel aangenomen worden enzo durf ik bijna een fabel te noemen, zorg gewoon dat je meetelt op de arbeidsmarkt en er zouden geen problemen moeten ontstaan. Moet je natuurlijk niet weigeren collegae van het andere geslacht een hand te geven.
This isn't even my final form.
pi_73214019
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:29 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Uit je reacties blijkt keer op keer dat jij de allochtonen als groep in een slachtofferrol drukt. Jij beweerd dat ze, zo goed als, categoriaal gediscrimineerd wordt. Dat noem ik een slachtofferrol, aangezien jij jezelf ook heel duidelijk binnen die groep positioneert.
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:32 schreef Levolution het volgende:
En gelijkheid is er zeker in Nederland: dat allochtonen minder snel aangenomen worden enzo durf ik bijna een fabel te noemen
Feiten: http://www.art1.nl/artike(...)idsmarkt_-_Factsheet
pi_73214129
quote:
Ik ben een allochtoon (een ex-yugootje), en bovendien ook nog eens een vrouw, maar tief lekker op met je positieve discriminatie. Zo heb ik op mijn middelbare school, ook een gymnasium, zelfs een keer meegemaakt dat ik GEDWONGEN 'positief' werd gediscrimineerd. Ik werd namelijk verplicht extra lessen Nederlands te nemen. Waarom? Ja, omdat ik een Kroatische nationaliteit heb. Het maakte verder geen flikker uit dat ik voor Nederlands op dat moment gemiddeld een 8.1 stond. Nederlandse klasgenootjes die zwak stonden voor Nederlands werden geweigerd. Zat ik daar, gezicht op onweer: :

"En jongens, wat denken jullie... Is het DIE tafel... of DAT tafel...?"

Ik ben halverwege de les opgestaan (toen de docente begon over 'zelfstandige naamwoorden', en wat dat nou waren, en dat dat dus géén 'bijvoegelijjke naamwoorden' waren, en ook geen 'kastwoordjes'...), en heb geweigerd nog een keer te komen. Kwam nog een heel gedonder van. Kan mij er nu nog over opwinden.

DANK U DANK U

Serieus, er zijn zat mensen die bij een etnische minderheid horen en gewoon geen positieve discriminatie willen in de trant van "ik kan het godverdomme, wat wil je van me!" en "dus ik ben te dom om even zwaar getest te worden als anderen?" etcetera.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:40:03 #158
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_73214220
quote:
Dat kan wel zijn, maar discriminatie is er altijd, niet alleen van allochtonen. Ook wat betreft geslacht, of zelfs gewicht. Een kledingwinkel neemt ook minder gauw dikke mensen aan. Care, moet je dan huilen om voorgetrokken te worden? Zorg gewoon dat je verder zoekt, je vindt je plekje heus wel.
Indien er discriminatie is kun je twee dingen doen:
1. Voorgetrokken willen worden en anders uit koppigheid niet participeren aan de arbeidsmarkt.
2. Jezelf bewijzen en alsnog je plekje vinden.
Ik kies voor optie 2.
Bovendien hebben we het nu over sollicitatie, maar wat de OP betreft: allochtonen niet mee laten loten maar meteen aannemen op de school is échte discriminatie van autochtonen. Een loting discrimineert namelijk niet, dus iedereen zou gewoon mee moeten loten. Dan is het een kwestie van kans.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:44:12 #160
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73214367
quote:
Als die lui nou eens wat duidelijker refereren kunnen we hun conclusies even controleren.
pi_73214437
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:40 schreef Levolution het volgende:
Zorg gewoon dat je verder zoekt, je vindt je plekje heus wel.
Indien er discriminatie is kun je twee dingen doen:
1. Voorgetrokken willen worden en anders uit koppigheid niet participeren aan de arbeidsmarkt.
2. Jezelf bewijzen en alsnog je plekje vinden.
Ik kies voor optie 2.
Dan moet je wel eerst de kans krijgen om jezelf te bewijzen. En vergis je niet, als de overheid niets zou doen om discriminatie tegen te gaan, zou de positie van allochtonen zelfs nog slechter zijn dan het nu is.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:51:43 #162
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_73214633
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:46 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dan moet je wel eerst de kans krijgen om jezelf te bewijzen. En vergis je niet, als de overheid niets zou doen om discriminatie tegen te gaan, zou de positie van allochtonen zelfs nog slechter zijn dan het nu is.
Heb jij überhaupt ooit een poging gedaan om te participeren?
Ik ben een niet-westerse allochtoon (ja, zwart haar enzo dus) en ik heb nooit echt discriminatie ondervonden. Heb gymnasium gedaan, zit nu op de uni. Ik heb bijbanen gehad met unieke functies binnen grote bedrijven. Als er daadwerkelijk zoveel discriminatie was geweest, waren die unieke functies liever aan een roomblanke Jan gegeven hoor. Ik heb zelf ondervonden dat je prima jezelf kan bewijzen. Misschien doe jij gewoon niet genoeg moeite.
pi_73214856
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:51 schreef Levolution het volgende:

[..]

Heb jij überhaupt ooit een poging gedaan om te participeren?
Ik ben een niet-westerse allochtoon (ja, zwart haar enzo dus) en ik heb nooit echt discriminatie ondervonden. Heb gymnasium gedaan, zit nu op de uni. Ik heb bijbanen gehad met unieke functies binnen grote bedrijven. Als er daadwerkelijk zoveel discriminatie was geweest, waren die unieke functies liever aan een roomblanke Jan gegeven hoor. Ik heb zelf ondervonden dat je prima jezelf kan bewijzen. Misschien doe jij gewoon niet genoeg moeite.
Ik heb nu al een aantal keer aangegeven dat ik het niet over mijzelf heb. Jij bent met je universitaire opleiding ook geen doorsnee niet-westerse allochtoon. Ook ik ben geen openlijke discriminatie tegengekomen en heb al aangegeven dat ik geen positieve discriminatie nodig heb. Hoog opgeleiden hebben het wat dat betreft misschien makkelijker. Ik ga dan ook niet van mijn eigen positie uit, maar heb het over de discussie in zijn algemeenheid.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:13:33 #164
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_73215324
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:57 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik heb nu al een aantal keer aangegeven dat ik het niet over mijzelf heb. Jij bent met je universitaire opleiding ook geen doorsnee niet-westerse allochtoon. Ook ik ben geen openlijke discriminatie tegengekomen en heb al aangegeven dat ik geen positieve discriminatie nodig heb. Hoog opgeleiden hebben het wat dat betreft misschien makkelijker. Ik ga dan ook niet van mijn eigen positie uit, maar heb het over de discussie in zijn algemeenheid.
Okee, excuses dan.
Maar laagopgeleide allochtonen hebben het net zo makkelijk/moeilijk als laagopgeleide autochtonen. Moet je natuurlijk wel naar een passende functie solliciteren. Er zijn zat school drop-outs die vervolgens zeggen: 'pff, ik ga niet schoonmaken'. Of verwachten ze dat ze zonder diploma chirurg worden?
Dan wil ik nog een (misschien voor sommigen een irrelevant punt) aanvoeren. En dat is de wijze waarop (laagopgeleide) allochtonen zich presenteren op een sollicitatie. Als je daar in je Karl Kani broek of met je foute kapsel aan komt zetten, kun je toch verwachten dat je niet serieus genomen wordt? Dat is wel discriminatie ja, maar het is logisch dat een werkgever ook op uiterlijk selecteert. En die is vaak wat rebelser bij de allochtone jongere dan bij de autochtone. Stel ik heb later een bedrijf waar ik personeel nodig heb dat zich zal tonen aan mijn klanten. Dan zal ik ook niet van die paupers aannemen, dat is geen discriminatie maar marketing.
pi_73215539
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:13 schreef Levolution het volgende:

[..]

Okee, excuses dan.
Maar laagopgeleide allochtonen hebben het net zo makkelijk/moeilijk als laagopgeleide autochtonen. Moet je natuurlijk wel naar een passende functie solliciteren. Er zijn zat school drop-outs die vervolgens zeggen: 'pff, ik ga niet schoonmaken'. Of verwachten ze dat ze zonder diploma chirurg worden?
Dan wil ik nog een (misschien voor sommigen een irrelevant punt) aanvoeren. En dat is de wijze waarop (laagopgeleide) allochtonen zich presenteren op een sollicitatie. Als je daar in je Karl Kani broek of met je foute kapsel aan komt zetten, kun je toch verwachten dat je niet serieus genomen wordt? Dat is wel discriminatie ja, maar het is logisch dat een werkgever ook op uiterlijk selecteert. En die is vaak wat rebelser bij de allochtone jongere dan bij de autochtone. Stel ik heb later een bedrijf waar ik personeel nodig heb dat zich zal tonen aan mijn klanten. Dan zal ik ook niet van die paupers aannemen, dat is geen discriminatie maar marketing.
Als een allochtoon wordt geweigerd omdat hij niet beschikt over de benodigde diploma's, de taal niet goed spreekt of zich niet representatief kleedt is dat natuurlijk geen discriminatie. Ik beweer dan ook niet dat elke weigering van elke allochtoon altijd discriminatie is. Ik heb het alleen maar over de gevallen waarin iemand wel de diploma's heeft, de taal wel machtig is en zich wel representatief weet te kleden, maar specifiek wordt geweigerd vanwege zijn afkomst.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:37:42 #166
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_73215948
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:21 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als een allochtoon wordt geweigerd omdat hij niet beschikt over de benodigde diploma's, de taal niet goed spreekt of zich niet representatief kleedt is dat natuurlijk geen discriminatie. Ik beweer dan ook niet dat elke weigering van elke allochtoon altijd discriminatie is. Ik heb het alleen maar over de gevallen waarin iemand wel de diploma's heeft, de taal wel machtig is en zich wel representatief weet te kleden, maar specifiek wordt geweigerd vanwege zijn afkomst.
Als de baas een discriminateur is dan zal hij mensen gewoon weigeren omdat ze niet in het team zouden passen. Maar ik denk ook dat er niet veel gediscrimineerd zal worden op afkomst maar eerder op opvattingen. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat als je met een instelling binnen komt van "jullie zijn minder dan ons islamieten" dan heeft een baas daar geen zin in natuurlijk.

En het ik zeg niet dat dat waar is, maar soms ziet het er wel zo uit.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:40:12 #167
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73216020
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:43 schreef El_Liberaliste het volgende:
waarbij autochtonen moeten loten om binnen te komen, maar als allochtoon word je hoe dan ook toegelaten. Daar kan ik dus echt niet tegen.
Ze reserveren toch gewoon 10 plaatsen voor allochtonen? De rest moet gewoon loten dacht ik. Zo hebben die bevoorrechte gymnastjes tenminste wat matties in de ghetto. Is alleen maar goed voor hun ontwikkeling.
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:41:13 #168
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_73216052
En Meh07 heb jij wel eens en baan aan je voorbij zien gaan waar het echt duidelijk discriminatie was?
Aangezien je met wat je hier schrijft overkomt als iemand die redelijk is opgeleid, goed nederlands spreekt en ik verwacht ook dat jij je wel juist weet te kleden voor een solicitatie.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:43:04 #169
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_73216108
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:40 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Ze reserveren toch gewoon 10 plaatsen voor allochtonen? De rest moet gewoon loten dacht ik. Zo hebben die bevoorrechte gymnastjes tenminste wat matties in de ghetto. Is alleen maar goed voor hun ontwikkeling.
Als de school in de ghetto staat zullen er wel meer daar uit de ghetto komen. staat die niet in de ghetto zullen de allochtonen waarschijnlijk ook niet uit de ghetto komen.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:43:21 #170
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73216117
quote:

[..]

Omgaan met tuig is goed voor je ontwikkeling?
pi_73216145
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:44:25 #172
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73216146
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:43 schreef SwissDutchy het volgende:

[..]

Als de school in de ghetto staat zullen er wel meer daar uit de ghetto komen. staat die niet in de ghetto zullen de allochtonen waarschijnlijk ook niet uit de ghetto komen.
Ja ik overdrijf natuurlijk, maar het is gewoon in het voordeel van alle kindjes dat ze ook met anderen om leren gaan. Dat moeten ze later ook.
pi_73216173
fok
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:46:23 #174
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73216195
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:43 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik snap je niet.
pi_73216230
Dat is mijn school, heb er net 3 maanden geleden eindexamen gedaan
Ben het er ook niet mee eens.
pi_73216242
Positieve discriminatie is ook discriminatie.

Het is nu wachten op een citotoets die voor allochtonen expres makkelijker wordt gemaakt.
pi_73228164
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:43 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als jij dan een fabriek hebt gekocht met je vers verdiende geld, en je bezoekt die fabriek, dan kan je normaal praten met je werknemers. Je snapt wat doekoe is, wat patta's zijn, enz. enz. En dat is heel handig!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_73235098
quote:

[..]

Ik denk niet dat iemand daar beter van wordt, waar je mee omgaat wordt je mee besmet. Er is niets op tegen om talentvolle allochtonen op het gymnasium neer te zetten, maar er is geen reden om hen een voorrangsbehandeling te geven. Tegenover elke Fatima die met een lage score doorgaat staat een slimmere Monique die niet mag omdat ze blank is.

De vraag is wat er gaat gebeuren als normale blanken dat tevaak zien, je wordt er alvast niet positiever op als je opeens een allochtone manager hebt later. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
  woensdag 30 september 2009 @ 11:15:40 #179
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_73236249
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:46 schreef Meh7 het volgende:

[..]

From feudal serf to spender.
pi_73236305
WHITE POWER! WHITE POWER! WHITE POWER! WHITE POWER! WHITE POWER! WHITE POWER!
Vooral dat wat hier boven staat.
  woensdag 30 september 2009 @ 11:20:45 #181
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73236386
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:36 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

waar je mee omgaat wordt je mee besmet. [...] als normale blanken dat tevaak zien [...]
Kleurrijk. +1
pi_73237819
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:20 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Kleurrijk. +1
Dat is wel heel selectief knip- en plakwerk he? Het ene gaat over getto mensen, het tweede deel over huis tuin en keuken mensen die niets tegen allochtonen hebben maar die hierdoor dit wellicht gaan ontwikkelen. Je doet jezelf, en ook zeker mij, tekort door zo te quoten.
pi_73242411
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 02:18 schreef Meh7 het volgende:

Nog...........niet!
Dat duurt niet zo lang meer
  woensdag 30 september 2009 @ 14:41:54 #184
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73242809
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als jij dan een fabriek hebt gekocht met je vers verdiende geld, en je bezoekt die fabriek, dan kan je normaal praten met je werknemers. Je snapt wat doekoe is, wat patta's zijn, enz. enz. En dat is heel handig!
Als mijn medewerkers geen Nederlands spreken schop ik ze op straat.
  woensdag 30 september 2009 @ 14:50:26 #185
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_73243084
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat is niet handig Jij moet nog veel leren. Het gaat niet om die woorden. Als jij zo'n fabriekshal binnenloopt en je gaat die woorden gebruiken, dan lacht iedereen je (stiekem) uit en vinden ze je een omhooggeschoten pauper die de fabrieksmedewerkers als kinderen behandelt. Dit heb ik zelf een paar keer meegemaakt. Je moet oprecht zijn, of dat nou in straattaal of dure taal is maakt niet uit. Als jij als fabriekseigenaar echt om je werknemers geeft en bijvoorbeeld een keer een biertje mee komt drinken dan hechten ze daar veel meer waarde aan.
- Thucydides
  woensdag 30 september 2009 @ 15:07:56 #186
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73243672
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:03 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat is wel heel selectief knip- en plakwerk he? Het ene gaat over getto mensen, het tweede deel over huis tuin en keuken mensen die niets tegen allochtonen hebben maar die hierdoor dit wellicht gaan ontwikkelen. Je doet jezelf, en ook zeker mij, tekort door zo te quoten.
Selectief ja, maar daar doe ik je echt niet mee te kort hoor.

Ik kan me voorstellen dat het je ontgaat, maar kijk nou nog eens kritisch naar deze laatste post... Ook hier maak je weer dat mooie onderscheid tussen "getto mensen" en "huis tuin en keuken mensen". En eerder dus "waar je mee omgaat raak je besmet" en "normale blanke mensen".

Opzettelijk of niet, en al dan niet bewust komt dat echt over alsof je mensen uit een achterstandswijk op de één of andere manier minderwaardig vindt.
  woensdag 30 september 2009 @ 15:23:41 #187
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_73244218
Kunnen we niet gewoon iedereen die ook maar iets van roots buiten europa heeft eruit flikkeren? Is Nederland meteen een stuk leger en heeft bos ook zijn begroting binnen.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
  woensdag 30 september 2009 @ 15:27:16 #188
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73244329
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:23 schreef FB14 het volgende:
Kunnen we niet gewoon iedereen die ook maar iets van roots buiten europa heeft eruit flikkeren? Is Nederland meteen een stuk leger en heeft bos ook zijn begroting binnen.
Vast wel. En mocht het niet zo zijn dan moet je gewoon een nieuwe partij beginnen met dit als speerpunt. Kan je zo rekenen op 25+ zetels.
  woensdag 30 september 2009 @ 15:28:39 #189
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73244371
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:07 schreef Sjaakmat het volgende:

Opzettelijk of niet, en al dan niet bewust komt dat echt over alsof je mensen uit een achterstandswijk op de één of andere manier minderwaardig vindt.
Achterbuurten zitten over het algemeen niet vol met beschaafde, hardwerkende mensen.
pi_73244604
Dit is kei racistisch maar dan mogen wij niet klagen want dan zijn wij weer racistisch.
  woensdag 30 september 2009 @ 15:36:33 #191
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73244630
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:35 schreef Opperkwal het volgende:
Dit is kei racistisch maar dan mogen wij niet klagen want dan zijn wij weer racistisch.
En keizielig.
  woensdag 30 september 2009 @ 15:39:45 #192
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73244726
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:36 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

En keizielig.
Klagen over discriminatie is keizielig?
pi_73247936
Vrouwen claimen topfuncties

Dit soort praktijken krijg je dan.

Ik vind het gewoon eng dat dit soort maatregelen voorgesteld in naam van 'discriminatie' etcetera.
Waarom stichten de vrouwen eventueel niet zelf een eigen bedrijf? Het problematische gevolg is dat ieder ander je niet voor volziet omdat je een 'quotum-haal-hulpstuk' wordt.

Edit:
http://www.dumpert.nl/med(...)_in_topfuncties.html

[ Bericht 16% gewijzigd door koffiegast op 30-09-2009 22:59:18 ]
pi_73261432
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:21 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Er worden uiterst geschikte mensen afgewezen om de meest uiteenlopende redenen. Niet alleen maar omdat die persoon een kleurtje heeft. Zo worden er ook duizenden goede mensen afgewezen omdat ze ouder zijn dan 40. Dat probleem is veel groter dan de zogenaamde allochtonendiscriminatie bij het aannamebeleid. Daar hoor ik de politiek helemaal niet over. Nergens zie ik trajecten ontstaan die de oudere werknemer aan een baan moeten helpen, terwijl die wel volop voor allochtonen worden ingezet.

Dus nogmaals, haal jezelf uit die slachtofferrol en focus je op de goede dingen. Je bent echt niet de enige die het moeilijk heeft en vindt dat hij als bevolkingsgroep gediscrimineerd wordt - voor zover dat al het geval is.
  woensdag 30 september 2009 @ 23:46:55 #195
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73261710
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:39 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Er worden uiterst geschikte mensen afgewezen om de meest uiteenlopende redenen. Niet alleen maar omdat die persoon een kleurtje heeft. Zo worden er ook duizenden goede mensen afgewezen omdat ze ouder zijn dan 40. Dat probleem is veel groter dan de zogenaamde allochtonendiscriminatie bij het aannamebeleid. Daar hoor ik de politiek helemaal niet over. Nergens zie ik trajecten ontstaan die de oudere werknemer aan een baan moeten helpen, terwijl die wel volop voor allochtonen worden ingezet.

Dus nogmaals, haal jezelf uit die slachtofferrol en focus je op de goede dingen. Je bent echt niet de enige die het moeilijk heeft en vindt dat hij als bevolkingsgroep gediscrimineerd wordt - voor zover dat al het geval is.
Je erkent dus dat er wel degelijk gevallen zijn van allochtonen die op basis van hun huidskleur/afkomst geen baan krijgen? Ik begrijp dan niet zo goed waarom je dat dan meteen moet bagatelliseren en heel ander probleem erbij haalt. Dat de overheid aandacht besteed aan het feit dat allochtonen op de banenmarkt gediscrimineerd worden is naar mijn inziens geheel terecht. Dat er geen aandacht besteed wordt aan andere ''groepen'' die ook gediscrimineerd worden is onterecht, maar staat los van dit. En hetgeen dat veel allochtonen dit probleem benoemen heeft dan ook niets te maken met het feit dat ze zichzelf zo graag in een slachtofferpositie willen plaatsen, maar simpelweg met het benoemen van de realiteit. Bovendien zou je die argument die je in je laatste zin plaats ook toepassen op alle andere problemen die zich in Nederland voordoen. Bijvoorbeeld: Nederlandse gezinnen die het niet zo breed hebben. Wellicht dat de overheid daar ook geen aandacht aan moet besteden, aangezien er elders ook genoeg volkeren zijn die het nog slechter hebben. Een rare vorm van redenering.

[ Bericht 4% gewijzigd door AryaMehr op 30-09-2009 23:55:15 ]
pi_73262147
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:46 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je erkent dus dat er wel degelijk gevallen zijn van allochtonen die op basis van hun huidskleur/afkomst geen baan krijgen? Ik begrijp dan niet zo goed waarom je dat dan meteen moet bagatelliseren en heel ander probleem erbij haalt. Dat de overheid aandacht besteed aan het feit dat allochtonen op de banenmarkt gediscrimineerd worden is naar mijn inziens geheel terecht. Dat er geen aandacht besteed wordt aan andere ''groepen'' die ook gediscrimineerd worden is onterecht, maar staat los van dit. En hetgeen dat veel allochtonen dit probleem benoemen heeft dan ook niets te maken met het feit dat ze zichzelf zo graag in een slachtofferpositie willen plaatsen, maar simpelweg met het benoemen van de realiteit.
Er zullen best wel allochtonen gediscrimineerd worden, maar hey: vrouwen ook. mensen met lang haar en die meer dan 80 kilo wegen ook. Mannen ook. Ouderen ook. Jongeren ook. Autochtonen ook.

Wat ik maar wil zeggen is dat iedereen wel eens in min of meerdere mate gediscrimineerd is of wordt om de meest uiteenlopende redenen. En dan kan je kiezen voor twee manieren om dat op te pakken: of je gaat gewoon verder en laat het bedrijf waarvan je vermoedt (want zeker is dat nooit) dat ze je gediscrimineerd hebben verder gewoon links liggen, of je gaat als een calimero zitten janken op een forum waardoor je jezelf inderdaad in de slachtofferrol bevestigt.

Maar hey, dat laatste is wel een stuk makkelijker. Klagen over discriminatie waardoor je jezelf constant buitenspel zet is immers gemakkelijker dan er zelf de schouders onder zetten en je niet te laten kisten.
Maar dat zegt volgens mij wel heel wat over je persoonlijkheid en hoe je met tegenslag omgaat.
  woensdag 30 september 2009 @ 23:59:44 #197
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73262193
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:58 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Er zullen best wel allochtonen gediscrimineerd worden, maar hey: vrouwen ook. mensen met lang haar en die meer dan 80 kilo wegen ook. Mannen ook. Ouderen ook. Jongeren ook. Autochtonen ook.

Wat ik maar wil zeggen is dat iedereen wel eens in min of meerdere mate gediscrimineerd is of wordt om de meest uiteenlopende redenen. En dan kan je kiezen voor twee manieren om dat op te pakken: of je gaat gewoon verder en laat het bedrijf waarvan je vermoedt (want zeker is dat nooit) dat ze je gediscrimineerd hebben verder gewoon links liggen, of je gaat als een calimero zitten janken op een forum waardoor je jezelf inderdaad in de slachtofferrol bevestigt.

Maar hey, dat laatste is wel een stuk makkelijker. Klagen over discriminatie waardoor je jezelf constant buitenspel zet is immers gemakkelijker dan er zelf de schouders onder zetten en je niet te laten kisten. Dat zegt volgens mij ook heel wat over je persoonlijkheid: hoe je met tegenslag omgaat.
Lees mijn edit ook even als je wilt. Je hanteert iniedergeval een rare vorm van redenering.
pi_73262312
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:59 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Lees mijn edit ook even als je wilt. Je hanteert iniedergeval een rare vorm van redenering.
Te moeilijk; het is inmiddels oktober en in oktober ga ik geen berichten meer nalezen Iets met de R in de maand
  donderdag 1 oktober 2009 @ 00:06:35 #199
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73262445
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:02 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Te moeilijk; het is inmiddels oktober en in oktober ga ik geen berichten meer nalezen Iets met de R in de maand
Korte samenvatting dan: je hanteert een rare vorm van redenering. Immers kunnen we met jouw redenering ook stoppen met het steunen van gezinnen die het niet zo breed hebben. Er zijn namelijk genoeg groepen die het even slecht, of nog slechter hebben. Ook kunnen we stoppen met helpen van mensen die zichzelf niet kunnen redden. Er zijn namelijk genoeg mensen die het nog slechter hebben. We kunnen ook beter stoppen met het steunen van banken. Er zijn namelijk genoeg banken die het nog slechter hebben. Zie je nu in wat voor achterlijke redenering je erop nahoudt? Je bagatelliseert teveel.
pi_73265140
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:06 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Korte samenvatting dan: je hanteert een rare vorm van redenering. Immers kunnen we met jouw redenering ook stoppen met het steunen van gezinnen die het niet zo breed hebben. Er zijn namelijk genoeg groepen die het even slecht, of nog slechter hebben. Ook kunnen we stoppen met helpen van mensen die zichzelf niet kunnen redden. Er zijn namelijk genoeg mensen die het nog slechter hebben. We kunnen ook beter stoppen met het steunen van banken. Er zijn namelijk genoeg banken die het nog slechter hebben. Zie je nu in wat voor achterlijke redenering je erop nahoudt? Je bagatelliseert teveel.
Het lijkt me juist dat je de grootste problemen als eerste aan moet pakken. Discriminatie van allochtonen is echt niet het grootste probleem op de arbeidsmarkt. Discriminatie van ouderen wel. Laten we daar dan beginnen.

Vervolgens de mensen met een uitkering aan een baan helpen.

Dan komen de allochtonen en vrouwen een keer aan de beurt. Vrouwen hebben geen hulp nodig mbt discriminatie, maar meer met hun instelling (slechts 25% werkt full-time. En maar klagen dat ze geen topfunctie kunnen krijgen).
pi_73265934
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:07 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Selectief ja, maar daar doe ik je echt niet mee te kort hoor.

Ik kan me voorstellen dat het je ontgaat, maar kijk nou nog eens kritisch naar deze laatste post... Ook hier maak je weer dat mooie onderscheid tussen "getto mensen" en "huis tuin en keuken mensen". En eerder dus "waar je mee omgaat raak je besmet" en "normale blanke mensen".

Er is ook wel degelijk verschil tussen getto mensen en huis tuin en keuken mensen. Als je bewust je opleiding niet afmaakt, op straat gaat hangen, drugs gaat dealen, vrouwen misbruikt etc zoals de gettocultuur is ben je absoluut minder dan een gewoon normaal burger. Als je dat al niet eens meer kunt zeggen is er natuurlijk geen enkele reden om niet allemaal zo te gaan doen........

Het normale blanke mensen sloeg overduidelijk op de blanke mensen die niet racistisch zijn, mensen die dat toch al zijn staan hier even buiten. Als je normaal (lees niet racisitisch) bent en je ziet dat een ander steeds een betere baan met idem salaris krijgt terwijl hij minder geschikt is, maar dit alleen krijgt omdat hij allochtoon is is dat niet bevordelijk voor je waardering voor allochtonen op hogere posities.

Daarnaast is het nergens voor nodig, in een bedrijf wordt gekeken wie het beste aansluit bij een baan, dus iemand die 70 uur per week wil werken en 100% inzet heeft. Als je dat hebt maakt het niet uit of je zwart, wit, geel, roze, paars, man of vrouw bent, als je maar goed bent in je werk. Een bedrijf wil winst maken en kiest de persoon die er het meeste voor over heeft en het beste is in zijn werk.

Zolang 80% van de vrouwen parttime werkt zul je ook altijd 80% minder topvrouwen hebben, zo simpel is het nu eenmaal. Als je daar met quota invloed op wilt uitoefenen zorg je ervoor dat betere mannen die baan niet kunnen krijgen, simpelweg omdat er veel meer mannen zijn die fulltime werken dan vrouwen.
pi_73281065
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 08:44 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het lijkt me juist dat je de grootste problemen als eerste aan moet pakken. Discriminatie van allochtonen is echt niet het grootste probleem op de arbeidsmarkt. Discriminatie van ouderen wel. Laten we daar dan beginnen.

Vervolgens de mensen met een uitkering aan een baan helpen.

Dan komen de allochtonen en vrouwen een keer aan de beurt. Vrouwen hebben geen hulp nodig mbt discriminatie, maar meer met hun instelling (slechts 25% werkt full-time. En maar klagen dat ze geen topfunctie kunnen krijgen).
Dat dus. En eerst die boerka af voor je begint te zeiken dat je gediscrimineerd wordt.
pi_73281108
pi_73324586
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:14 schreef Meh7 het volgende:

Echt een inhoudelijke reactie. Typisch links. Waarom sta ik daar nou niet van te kijken.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 01:10:50 #205
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_73325138
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 09:29 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Er is ook wel degelijk verschil tussen getto mensen en huis tuin en keuken mensen. Als je bewust je opleiding niet afmaakt, op straat gaat hangen, drugs gaat dealen, vrouwen misbruikt etc zoals de gettocultuur is ben je absoluut minder dan een gewoon normaal burger. Als je dat al niet eens meer kunt zeggen is er natuurlijk geen enkele reden om niet allemaal zo te gaan doen........

Het normale blanke mensen sloeg overduidelijk op de blanke mensen die niet racistisch zijn, mensen die dat toch al zijn staan hier even buiten. Als je normaal (lees niet racisitisch) bent en je ziet dat een ander steeds een betere baan met idem salaris krijgt terwijl hij minder geschikt is, maar dit alleen krijgt omdat hij allochtoon is is dat niet bevordelijk voor je waardering voor allochtonen op hogere posities.

Daarnaast is het nergens voor nodig, in een bedrijf wordt gekeken wie het beste aansluit bij een baan, dus iemand die 70 uur per week wil werken en 100% inzet heeft. Als je dat hebt maakt het niet uit of je zwart, wit, geel, roze, paars, man of vrouw bent, als je maar goed bent in je werk. Een bedrijf wil winst maken en kiest de persoon die er het meeste voor over heeft en het beste is in zijn werk.

Zolang 80% van de vrouwen parttime werkt zul je ook altijd 80% minder topvrouwen hebben, zo simpel is het nu eenmaal. Als je daar met quota invloed op wilt uitoefenen zorg je ervoor dat betere mannen die baan niet kunnen krijgen, simpelweg omdat er veel meer mannen zijn die fulltime werken dan vrouwen.
Helemaal eens met je post, en je sig
Jammer genoeg vinden sommige mensen altijd wel drogredenen om zich aan een andere optiek vast te klampen.
- Thucydides
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:40:58 #206
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_73329386
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:09 schreef Westerling het volgende:
Het is stomweg om te janken dit.
Het blijkt maar weer wie de echte racisten zijn.
Blijkbaar niet de allochtonen. Het zijn niet de allochtonen die zichzelf voorang geven maar de autochtonen. Dus mensen hier moeten wel heel snel ophouden dit op ons af the schuiven.
&uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O
pi_73331730
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:40 schreef aychelle het volgende:

[..]

Blijkbaar niet de allochtonen. Het zijn niet de allochtonen die zichzelf voorang geven maar de autochtonen. Dus mensen hier moeten wel heel snel ophouden dit op ons af the schuiven.
Volgensmij schuift niemand het af op de alllochtonen per se... wat wel zo is is dat positieve discriminatie voor een ene nog altijd negatieve discriminatie voor een ander is en dan maakt het dus niet uit wie wat is.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:15:30 #208
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_73337292
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:28 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Volgensmij schuift niemand het af op de alllochtonen per se... wat wel zo is is dat positieve discriminatie voor een ene nog altijd negatieve discriminatie voor een ander is en dan maakt het dus niet uit wie wat is.
ja, ik snap jullie wel. Om allochtonen voorang te geven vind ik niet kunnen. Maar de reacties van sommigen om het op allochtonen af te reageren vind ik raar. Want het zijn voor de blanke nederlanders die met dit soort ''ideetjes'' komen aanzetten .... maarjah het is een raar bericht
&uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O
pi_73348273
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:40 schreef aychelle het volgende:

[..]

Types als meh7 maken er anders wel een punt van als positieve discriminatie niet gebeurt.
pi_73348374
  zondag 4 oktober 2009 @ 00:11:31 #211
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_73348485
Wel frappant dat alleen dit soort topics het typische volk altijd aantrekt.
En voordat allerlei lui beginnen te schreeuwen; ik bedoel dus beide kampen.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  zondag 4 oktober 2009 @ 00:15:18 #212
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_73348567
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 00:05 schreef Meh7 het volgende:

Slaap jij rustig verder Word vooral pas weer wakker als je iets nuttigs toe te voegen hebt.

In jouw geval kan dat dus nog wel even duren, in aanmerking genomen hoe vooringenomen je bent.
  zondag 4 oktober 2009 @ 12:20:49 #213
217902 brantje
Fock off!
pi_73353818
Blaas die school gewoon op, met de buitenlanders erbij
pi_73354742
quote:
[ afbeelding ]
rofl, ollandistan
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:10:40 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_73358621
Over discrimintatie gesproken. DIT noem ik nou triest.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:35:39 #216
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_73376508
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:10 schreef Red_85 het volgende:
Over discrimintatie gesproken. DIT noem ik nou triest.
Wat precies vind je triest?
pi_73470827
Ik zit zelf op deze school. Hier komt the inside scoop
voordat ik begin wil ik zeggen dat ik het hier niet mee eens ben, ik wil alleen wat opheldering geven.

De media heeft het opgehyped. De rector zei dat de allochtone leerlingen inderdaad worden voorgetrokken, maar het zit zo. Sorghvliet heeft een loting-systeem. Je wordt in de loot-poel gezet als je aan de normale eisen voldoet qua cito-score en advies. Vervolgens worden broertjes/zusjes van leerlingen toegelaten, en allochtone leerlingen. Daarna wordt de rest geloot. De allochtone leerlingen moeten dus sowieso eerst aan de eisen voldoen. Bovendien was er dit jaar maar 1 leerling op deze manier binnen gekomen, dus zo erg is het niet.

Ik zelf vindt dit ook belachelijk, maarja, ik ben maar een 16 jarig kutkind he
pi_73474538
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:44 schreef daanvl het volgende:
Vervolgens worden broertjes/zusjes van leerlingen toegelaten, en allochtone leerlingen.
En wie hebben de meeste broers en zusjes? Het feit dat allochtone leerlingen niet eens mee hoeven te loten zegt al genoeg. Pure "positieve" discriminatie. Nogal wiedes dat iedereen aan de eisen moet voldoen, maar dat gelijkheidsbeginsel moeten ze ook doortrekken naar de rest van de selectieprocedure.

Feit is en blijft dat wanneer je een bevolkingsgroep voortrekt, de rest per definitie gediscrimineerd wordt.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 23:58:14 #219
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_73475124
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:27 schreef koffiegast het volgende:
Voortrekken van een bepaalde 'afkomst' is automatisch discrimineren van een andere 'afkomst'.
Als men nou eens doorheeft dat nietblanken ook kunnen discrimineren wordt de wereld toch al een stuk prettiger lijkt het Oo
Alle mensen kunnen discrimineren, maar heeft dat wel wat te maken met dit topic?

Wie zegt dat het beleid van de middelbareschool uit de openingspost is opgesteld door niet blanken?
Krekker is de bom!
pi_73475171
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 23:58 schreef KreKkeR het volgende:
Alle mensen kunnen discrimineren, maar heeft dat wel wat te maken met dit topic?
Ja, want het toont aan dat de allochtonen niet moeten zeiken.
quote:
Wie zegt dat het beleid van de middelbareschool uit de openingspost is opgesteld door niet blanken?
Geen idee. Waar wordt dat gesteld dan?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 00:13:33 #221
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_73475385
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 00:00 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ja, want het toont aan dat de allochtonen niet moeten zeiken.
[..]
Allochtonen moeten niet zeiken om discriminatie omdat alle mensen kunnen discrimineren? En dan nog vraag ik me af wat dat te maken heeft met dit topic...

En autochtonen dan? Mogen die nu ook niet zeiken om discriminatie omdat alle mensen het doen? Want dan kan dit topic even goed op slot.
quote:
Geen idee. Waar wordt dat gesteld dan?
Het wordt nergens letterlijk gezegd, dat zie je mij ook niet beweren. Maar de user die ik citeerde post zijn stelling (ook niet blanken kunnen discrimineren) in een topic waarin wordt geklaagd over discriminatie op een school. In dat kader is het aannemelijk dat de user in kwestie het idee heeft dat dit topic een voorbeeld is van niet blanken die ook discrimineren.

[ Bericht 2% gewijzigd door KreKkeR op 08-10-2009 00:18:57 ]
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')