Dus? Het is niet zo dat als jij meerdere diploma's hebt je dan ook recht hebt op een salarisverhoging. Als het diploma er voor zorgt dat jij een hogere functie krijgt zit daar een hoger salaris aan vast, aan een diploma kun je geen salaris koppelen.quote:Op maandag 28 september 2009 17:36 schreef raps4u het volgende:
Heb je hier ervaring mee ??
Ik bedoel het is een arbeidsgerichte opleiding..
Waarom? Als jouw werkgever geen hogere functie voor je heeft (die functie bestaat niet of is al vervult) kan je die ook niet krijgen. Sowieso betekend het niet dat als een werknemer een cursus heeft gedaan dat hij dan automatisch een hogere functie krijgt. Begrijp me niet verkeerd, het zou best kunnen hoor dat jouw werkgever je er wat extra's per maand bij gaat geven of je in een hogere functie/salarisschaal zet. Maar dat is hij dus niet verplicht.quote:Op maandag 28 september 2009 17:42 schreef raps4u het volgende:
Ok maar met het CompTIA A+ certificaat ben ik een gecertificeert werknemer in ICT gebied...
Betekent dit dan niet dat ik automatisch een hogere functie krijg ?
..
Tijd om een andere werkgever te zoeken, zeker in de ICT wereld is stilstand achteruitgang.quote:Op maandag 28 september 2009 17:32 schreef raps4u het volgende:
Ik werk in de ICT en mijn werkgever wil geen cursussen vergoeden.
Gecertificeerd zijn wil nog niet alles zeggen, zeker niet bij zoiets basics als A+. Ga maar zorgen dat je MSCE of iets vergelijkbaars hebt, dan heb je iets om mee naar je werkgever te zwaaien. Overigens is in de meeste situaties werkervaring vele malen belangrijker dan de meeste van dit soort papiertjes. Ik heb in het verleden MSCE's meegemaakt die (letterlijk!) amper met een muis konden omgaan en mensen zonder papiertjes die zaken echt van binnen en van buiten kennen.quote:Op maandag 28 september 2009 17:42 schreef raps4u het volgende:
Ok maar met het CompTIA A+ certificaat ben ik een gecertificeert werknemer in ICT gebied...
Ook als je werkgever het voor je zou betalen, wordt dat verrekend als je binnen een bepaalde tijd na de studie weggaat (meestal 2 tot 4 jaar, in mijn ervaring). Alleen als je bij die werkgever blijft tot de studieschuld is kwijtgescholden, betaal je er zelf niet (direct) aan.quote:Op maandag 28 september 2009 17:54 schreef raps4u het volgende:
Alleen beetje irri dat ik alles nu zelf moet betalen![]()
Comptia A+ is zo ongeveer het meest eenvoudige certificaat dat je kunt halen. Als je een beetje af weet van computers slaag je daarvoor. Ik ken eerlijk gezegd geen bedrijven die dat certificaat vragen.quote:Op maandag 28 september 2009 17:42 schreef raps4u het volgende:
..
Neh, da's ook weer overdreven, maar de toegepaste waarde ervan in ICT land is me nooit duidelijk geworden.quote:Op dinsdag 29 september 2009 02:26 schreef Waaghals het volgende:
Ik wou net zeggen A+ is echt helemaal niks. Daar leer je dat je een polsbandje moet omdoen......
Ik ben er ook voor geslaagd zonder te studeren. En toen ik server+ ging doen, kwam ik er op het examen achter dat ik het verkeerde boek had gestudeerdquote:Op dinsdag 29 september 2009 13:06 schreef anboni het volgende:
Ik heb in m'n IT carriere (zo'n 14 jaar inmiddels) van twee situaties gehoord waarbij 'n A+ werd gevraagd. De ene was bij een klant waar ik gedetacheerd zat. Ze hadden hun eigen servicedesk in huis (niveau telefoonmiep, als het moeilijker werd dan 'n word documentje printen, ging het naar tweedelijn). Die servicedesk gingen ze outsourcen en van de medewerkers die voor overname in aanmerking wilden komen, werd gevraagd dat ze A+ zouden halen. De andere situatie was bij m'n werkgever (detacheerder) die in de tijd dat ITers niet aan te slepen waren mensen die geen IT ervaring hadden eerst op 'n A+ cursus/examen stuurde om ze tenminste een basis te geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |