abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73184404
Hoe zit dat eigenlijk met het UWV of CWI, gaan die ook ooit reorganiseren omdat ze te weinig werk hebben of houden ze zichzelf aan het werk met onnodige cursusjes geven?
Als je werkloos wordt moet je een sollicitatiecursus doen bijvoorbeeld terwijl iedereen dat onderhand wel kan.
  maandag 28 september 2009 @ 17:15:53 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73184714
Ja, het UWV krijgt elk jaar een budget.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 28 september 2009 @ 17:26:27 #3
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_73185027
Één grote gesubsidieerde hangplek voor werkloze.

Zolang men relatief gemakkelijk een uitkering kan krijgen, waarom zou je dan nog werken.
pi_73185282
40 uur per week aan de lopende band staan voor je uitkering is hartstikke normaal hoor.
Zo makkelijk als dat het was is het allang niet meer.
pi_73189535
Een gesubsidieerde hangplek voor zogenaamde werkenden is het ook. Stel nou dat de werkloosheidcijfers hard omlaag gaan en er minder aanvragen van de uitkering zijn wat doen die dames van het UWV dan? Dan gaan ze mensen verplichten tot het volgen van cursusjes om zelf aan de gang te blijven.
  maandag 28 september 2009 @ 20:32:30 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73191583
Dan moet je maar een baan zoeken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 29 september 2009 @ 08:03:47 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_73201795
wel eens over nagedacht dat nu er meer mensen werkeloos zijn dat zij ook meer mensen nodig hebben om alles te doen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_73207316
Zo, er is er een frustie
Werkloos en nu moet je op sollicursus?
(Un)masking for the greater good.
pi_73207444
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:34 schreef MamsX het volgende:
40 uur per week aan de lopende band staan voor je uitkering is hartstikke normaal hoor.
Zo makkelijk als dat het was is het allang niet meer.
Mensen die een uitkering gewoon makkelijk vinden (i.t.t de mensen die het nodig hebben) zijn veelal dusdanig handig dat ze 'het systeem' zo om zeep geholpen hebben en jaren aan een uitkering zitten, dat kan helaas nog steeds en heb ik van dichtbij meegekregen.

Verder zijn die cursussen voor velen natuurlijk nogal beledigend, mensen die al jarenlang werk hebben en door omstandigheden bij het UWV aan moeten kloppen dan de beginselen van solliciteren uit willen leggen, dat is gewoon triest.
pi_73231538
ik ben nu werkloos maar ik ervaar juist geen enkele "druk" vanuit het uwv. ik heb ook geen sollicitatiecursus gehad of zo. Zij hebben mij 1 x gevraagd om een sollicitatiebrief te laten zien en die vonden ze prima. Wat ook vreemd is, is dat je niet gecontrolleerd wordt of je wel solliciteerd.
Toevallig hebben ze mij vorige week gebeld en o.a. gevraagd of ik ook solliciteer en of ik de afwijzingsbrieven dan ook bewaar. Mijn antwoord was "ja natuurlijk" en dat was het.

Mijn conclusie is dan ook dat als je geen zin hebt om te werken kom je er nog altijd heel gemakkelijk mee weg. Er is niemand die controleerd. Je moet je inschrijving eens in de 3 maanden verlengen en dat kan gewoon telefonisch.

(voor de duidelijkheid: ik wil wél graag aan het werk en ik solliciteer best veel, inmiddels ook onder mijn opleidingsniveau)
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_73232242
quote:
Op woensdag 30 september 2009 01:58 schreef eight het volgende:
ik ben nu werkloos maar ik ervaar juist geen enkele "druk" vanuit het uwv. ik heb ook geen sollicitatiecursus gehad of zo. Zij hebben mij 1 x gevraagd om een sollicitatiebrief te laten zien en die vonden ze prima. Wat ook vreemd is, is dat je niet gecontrolleerd wordt of je wel solliciteerd.
Toevallig hebben ze mij vorige week gebeld en o.a. gevraagd of ik ook solliciteer en of ik de afwijzingsbrieven dan ook bewaar. Mijn antwoord was "ja natuurlijk" en dat was het.

Mijn conclusie is dan ook dat als je geen zin hebt om te werken kom je er nog altijd heel gemakkelijk mee weg. Er is niemand die controleerd. Je moet je inschrijving eens in de 3 maanden verlengen en dat kan gewoon telefonisch.

(voor de duidelijkheid: ik wil wél graag aan het werk en ik solliciteer best veel, inmiddels ook onder mijn opleidingsniveau)
Misschien heeft dat ook met je contactpersoon te maken daar. Heb je een vast persoon die samenwerkt met je? Dan zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat diegene gewoon laks is en je zo ook wel gelooft als je zegt dat je je sollicitatie-afwijzingen bewaart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')