Mensen die een uitkering gewoon makkelijk vinden (i.t.t de mensen die het nodig hebben) zijn veelal dusdanig handig dat ze 'het systeem' zo om zeep geholpen hebben en jaren aan een uitkering zitten, dat kan helaas nog steeds en heb ik van dichtbij meegekregen.quote:Op maandag 28 september 2009 17:34 schreef MamsX het volgende:
40 uur per week aan de lopende band staan voor je uitkering is hartstikke normaal hoor.
Zo makkelijk als dat het was is het allang niet meer.
Misschien heeft dat ook met je contactpersoon te maken daar. Heb je een vast persoon die samenwerkt met je? Dan zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat diegene gewoon laks is en je zo ook wel gelooft als je zegt dat je je sollicitatie-afwijzingen bewaart.quote:Op woensdag 30 september 2009 01:58 schreef eight het volgende:
ik ben nu werkloos maar ik ervaar juist geen enkele "druk" vanuit het uwv. ik heb ook geen sollicitatiecursus gehad of zo. Zij hebben mij 1 x gevraagd om een sollicitatiebrief te laten zien en die vonden ze prima. Wat ook vreemd is, is dat je niet gecontrolleerd wordt of je wel solliciteerd.
Toevallig hebben ze mij vorige week gebeld en o.a. gevraagd of ik ook solliciteer en of ik de afwijzingsbrieven dan ook bewaar. Mijn antwoord was "ja natuurlijk" en dat was het.
Mijn conclusie is dan ook dat als je geen zin hebt om te werken kom je er nog altijd heel gemakkelijk mee weg. Er is niemand die controleerd. Je moet je inschrijving eens in de 3 maanden verlengen en dat kan gewoon telefonisch.
(voor de duidelijkheid: ik wil wél graag aan het werk en ik solliciteer best veel, inmiddels ook onder mijn opleidingsniveau)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |