abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73182669
Vlakbij mijn huis zijn aanpassingen gedaan aan de verkeerssituatie. Omdat er waarschijnlijk te hard gereden is de afgelopen tijd heeft de gemeente 4 objecten geplaatst (soort heuvels met stoeprand eromheen) zodat je niet hard door de straat kan rijden.

Op zich prima, maar aangezien er geen verkeersverbod is ingesteld en er weinig parkeerplekken zijn in die wijk is het praktsch onmogelijk om door die straat te rijden vanaf een uur of 18:00. Heel lastig omdat ik nu een heel stuk moet omrijden. Daarnaast is de situatie onveilig. Een brandweerauto kan er bijv. niet meer langs, een ziekenwagen wil nog net.

Ik zal de situatie even in paint gooien (de hudige situatie). De rode blokken zijn de bakken waar je niet met je auto overheen kan:

De situatie elke avond / nacht is als volgt (de gele blokken zijn plekken waar men de auto's op de weg zet):

Er is geen parkeerverbod in die straat, de auto's mogen dus daar legaal staan. Het nadeel is echter dat je er amper langs kan met een busje of wat bredere auto. Ik heb hier al 2 keer bijna een ongeluk gehad omdat in het donker het lastig te zien is (vanaf 23:00 gaat de straatverlichting daar uit).

Nu wil ik graag dat er een parkeerverbod komt aan de kant waar de gele auto's komen, maar bij de gemeente kom ik er maar niet uit. Heb al vaak gebeld, maar elke keer zijn de mensen die erover gaan (een stuk of 8 maar liefst !) niet aanwezig en moet ik terugbellen.

Weet iemand hoe je een parkeerverbod voor een straat kan aanvragen, moet ik wel bij de gemeente zijn? Heeft iemand hier ervaring mee en tips? Nog beter zou het zijn als die stomme blokken weer weggaan, maar die hoop heb ik niet.
  maandag 28 september 2009 @ 16:15:52 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_73182746
Heb je al een brief geschreven? Met foto's erbij?
Of schrijf een brief naar een lokale krant, wellicht met foto.
pi_73182828
Je mag toch niet binnen 6 (of was het 5) meter van een hoek parkeren? Dan staan een paar van die auto's sowieso fout. Dat zou het probleem al oplossen denk ik. Wat betreft het parkeerverbod. Gemeente bellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tja..1986 op 28-09-2009 16:32:44 ]
pi_73182886
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:18 schreef Tja..1986 het volgende:
staan een paar van die auto's sowieso fout.
De parkeerwachter kent iedereen hier en die stopt om 16:00 met werken en de politie heeft te weinig auto's in de avonduren om er iets aan te doen (heb dit al geprobeerd).

Misschien is een brief inderdaad een idee, de lokale krant is ook een tip. De drukkerij van de krant zit toevallig in die straat
  maandag 28 september 2009 @ 16:29:17 #5
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_73183184
Waar woon je? Schubbekutteveen ofzo?
pi_73183276
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:29 schreef Armageddon het volgende:
Betreft deze straat, staat alle info: http://www.panoramio.com/photo/13053141
  † In Memoriam † maandag 28 september 2009 @ 16:46:31 #7
21636 Feestkabouter
pi_73183751
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:29 schreef Armageddon het volgende:
Bijna: Harlingen dus.

Neem contact op met de brandweer, en laat HEN het melden bij de gemeente.
Aardige kans dat er dan sneller beweging in komt.
pi_73184324
Gewoon langs al die autos lopen met een schroevendraaier in je hand.. doen ze het echt niet meer

Neen.. ik zou gewoon eens contact opnemen met een wijkagent oid, die kan je wel door verwijzen naar de juiste instanties, indien een ambulance er echt niet door kan lijkt me dat een zeer goed argument.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 september 2009 @ 17:52:37 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_73185776
Handtekeningen verzamelen van de hele straat?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 28 september 2009 @ 18:00:50 #10
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_73186029
Gewoon langs de gemeente gaan en vragen wat de procedures zijn.
Zij zijn de enige die het juiste antwoord voor je hebben omdat elk gemeente z'n eigen werkwijzes heeft.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_73186199
Brief sturen naar gemeente, en na een paar dagen gaan bellen wie 'm in behandeling heeft en dan contact met diegene opnemen.
pi_73199290
gewoon met de brandweer regelen dat ze een oefening gaan doen om 12 uur snachts
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_73200008
Briefje sturen lijkt me de beste methode en misschien kunnen er 's avonds wat b.o.a.'s eens een exstra rondje maken,ik zou zo wie zo niet de Amsterdam west methode hanteren (benzine en een lucifer) of de voertuigen met verfafbijtmiddel bewerken of met een scherp voorwerp,eigenrichting is nog steeds verboden.

Succes met het oplossen van je "probleem"
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_73200466
hebben ze daar na van die blokken? nog niet gezien, zal er binnenkort eens langsrijden. Hoe lang staan ze er al?
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_73201165
Bij ons in de straat is een parkeerverbod gekomen. Hoera, hoezee en zeer terecht

Niet zelf gedaan, maar het is wel via de gemeente gegaan.
Op een gegeven moment stond er een mededeling in het lokale gemeentenieuwskrantje; daar kon dan weer bezwaar tegen aangetekend worden; daar is een periode voor, en dat duurt het het duurt, enzovoorts.
Het heeft een tijd geduurd, maar nu is dat verbod er.

Gemeentes werken met papier. Niet met de telefoon.
Dim je frustratie, maak foto's, meet de straat op (breedte), beargumenteer je zaak.
Opsturen en dan maar afwachten.
En wachten.
En nog meer wachten.

Gewoon geduld hebben.
Het is echt niet zo dat jij vanmiddag even een belletje doet en dat er vanavond al twee man een gele lijn aan het schilderen zijn.
  dinsdag 29 september 2009 @ 08:54:16 #16
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_73202309
Aangetekende brieven sturen naar gemeente, media en hulpdiensten. Dit moet niet kunnen.
pi_73209861
En waar moeten die mensen anders parkeren?
  dinsdag 29 september 2009 @ 15:09:05 #18
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_73211490
In een van de zijstraten, of iig waar 't wel toegestaan is.
  dinsdag 29 september 2009 @ 15:34:52 #19
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73212272
Gebeurt bij mij in de straat ook aan de lopende band. Mensen parkeren echt overal, zodat ze vooral niet te ver hoeven te lopen om bij de eigen voordeur te komen. Ik hou echt mijn hart vast als er inderdaad eens brandweer of ambulance door moet.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_73218938
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:18 schreef Den_Haag het volgende:
En waar moeten die mensen anders parkeren?
In de straat erachter, zit een hele wijk waar plekken zijn. Ok, niet superveel, maar ik kan ook maar 2 dagen in de week met mazzel voor mijn huis staan en moet soms echt 5 minuten lopen.

Die straat is trouwens best lang, als ze 2 minuten lopen is er genoeg plek.
pi_73219017
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:46 schreef Feestkabouter het volgende:
Neem contact op met de brandweer, en laat HEN het melden bij de gemeente.
Aardige kans dat er dan sneller beweging in komt.
Goede tip, mijn buurman en een vriendin werken bij de brandweer. Ik zal het even vragen als ik ze zie, de gemeente gaf vandaag weer niet thuis, wat die gasten doen, ik weet het niet, maar ze zitten niet op hun werkplek
pi_73219053
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 00:47 schreef Sharpdressedman het volgende:
hebben ze daar na van die blokken? nog niet gezien, zal er binnenkort eens langsrijden. Hoe lang staan ze er al?
een dag of 4, volgens mij afgelopen vrijdag geplaatst. Franekertrekvaart is het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')