Vlakbij mijn huis zijn aanpassingen gedaan aan de verkeerssituatie. Omdat er waarschijnlijk te hard gereden is de afgelopen tijd heeft de gemeente 4 objecten geplaatst (soort heuvels met stoeprand eromheen) zodat je niet hard door de straat kan rijden.
Op zich prima, maar aangezien er geen verkeersverbod is ingesteld en er weinig parkeerplekken zijn in die wijk is het praktsch onmogelijk om door die straat te rijden vanaf een uur of 18:00. Heel lastig omdat ik nu een heel stuk moet omrijden. Daarnaast is de situatie onveilig. Een brandweerauto kan er bijv. niet meer langs, een ziekenwagen wil nog net.
Ik zal de situatie even in paint gooien (de hudige situatie). De rode blokken zijn de bakken waar je niet met je auto overheen kan:
![]()
De situatie elke avond / nacht is als volgt (de gele blokken zijn plekken waar men de auto's op de weg zet):
![]()
Er is geen parkeerverbod in die straat, de auto's mogen dus daar legaal staan. Het nadeel is echter dat je er amper langs kan met een busje of wat bredere auto. Ik heb hier al 2 keer bijna een ongeluk gehad omdat in het donker het lastig te zien is (vanaf 23:00 gaat de straatverlichting daar uit).
Nu wil ik graag dat er een parkeerverbod komt aan de kant waar de gele auto's komen, maar bij de gemeente kom ik er maar niet uit. Heb al vaak gebeld, maar elke keer zijn de mensen die erover gaan (een stuk of 8 maar liefst !) niet aanwezig en moet ik terugbellen.
Weet iemand hoe je een parkeerverbod voor een straat kan aanvragen, moet ik wel bij de gemeente zijn? Heeft iemand hier ervaring mee en tips? Nog beter zou het zijn als die stomme blokken weer weggaan, maar die hoop heb ik niet.