quote:Op maandag 28 september 2009 15:03 schreef iFries het volgende:
geweldig stukkie teksten dat in KLB
Aanvullend:
[ afbeelding ]
Niet bij mij. Ik ben niet zo'n gozer die snel opgeeft. Maar ik ben dan ook geen digibeet.quote:Op maandag 28 september 2009 15:07 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo gaat het meestal
Niet door iemand anders dan ondergetekende.quote:Op maandag 28 september 2009 15:00 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Wel een goed topic
Of de OP nou zelf geschreven is of niet
En voor mensen die zèlfs dat niet begrijpen:quote:Op maandag 28 september 2009 15:03 schreef iFries het volgende:
geweldig stukkie teksten dat in KLB
Aanvullend:
[ afbeelding ]
inderdaad, zodra je geld van ze gaat vragen hebben ze je hulp niet meer nodigquote:Op maandag 28 september 2009 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Heel eenvoudige oplossing
Vraag 60 euro per uur
quote:Op maandag 28 september 2009 15:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik heb een tijdje bij een helpdesk gewerkt voor een bedrijf dat producten verkoopt via internet. Soms krijg je van die mensen aan de lijn die zeggen dat jouw bedrijf kut is omdat de website het nooit doet. Als ik dan zeg dat ie het hier wel doet en bij vele andere mensen wel dan lieg ik volgens sommige personen want bij hen werkt ie echt niet op beide computers in huis.
De fout ligt bij ons en ik moet die fout NU oplossen. Als ik dan vervolgens vraag wat voor browser ze gebruiken, hoor je vaak een lange stilte............. en dan een "wat is een... brouser?"
Als ik dan zeg dat onze website vrij complex is en is geoptimaliseerd voor IE dan weten ze zich helemaal geen raad meer en krijg je opmerkingen als: "Ja maar mijn man heeft heel veel verstand van computers en hij zegt dat het aan jullie ligt!!! "
Het liefst wil ik dan zeggen: "STERF HOER!!!"', maar dan raak ik mijn baan kwijt![]()
Digibeten
Bij gasten die elke maand minstens 1x bellen 'Kejje ff langskomen, hij doetut nie!' ben ik wel overgestapt op ¤ 20,00 per uur. Familie, vrienden of vage kennissen, dat maakt niet uit. Zijn ze helemaal belatafeld.quote:Op maandag 28 september 2009 15:13 schreef Rasher het volgende:
Nerd frustratiesGa het niet eens lezen.
Kennissen, famillieleden en vrienden help je toch gewoon ff met een probleem? Alleen maar handig. Zo weet ik geen zak van auto's maar vrienden van me wel, scheelt mij ook in de portomonnee ipv naar de garage. Zo weet/kan iedereen wel iets.
Autist.
Haar man heeft wel gelijk...quote:Op maandag 28 september 2009 15:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Als ik dan zeg dat onze website vrij complex is en is geoptimaliseerd voor IE dan weten ze zich helemaal geen raad meer en krijg je opmerkingen als: "Ja maar mijn man heeft heel veel verstand van computers en hij zegt dat het aan jullie ligt!!! "
Alleen als je ze één keer helpt hebben ze de neiging om je continu lastig te vallen met hun probleempjes. Vaak dingen die ze zelf ook wel hadden kunnen bedenken als ze hun hersenen eventjes aan het werk hebben gezet (en veel hulp kun je idd vinden op Google maar dat hebben velen ook niet door). Ik kom alleen nog langs als er echt iets ernstigs aan de hand is (computer die niet wil opstarten bijv.).quote:Op maandag 28 september 2009 15:06 schreef Airlocker het volgende:
Wees blij, anders zat je zonder werk.
Raar trouwens, niet iedereen heeft simpelweg tijd om zich in hun PC te verdiepen. Daar kan je toch zelf ook wel op komen?
Maar die onzekere droeftoeter laat wel het vrouwtje bellen, omdat-ie weet dat-ie gruwelijk door de spreekwoordelijke mand gaat donderen.quote:Op maandag 28 september 2009 15:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
"Ja maar mijn man heeft heel veel verstand van computers en hij zegt dat het aan jullie ligt!!! "
Waarom? IE is nog steeds de meest gebruikte browser en de website maakt gebruik van veel verschillende software elementen. Moet je dan als bedrijf voor elke browser een compatible website maken?quote:
20 euro per uur?quote:Op maandag 28 september 2009 15:23 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Bij gasten die elke maand minstens 1x bellen 'Kejje ff langskomen, hij doetut nie!' ben ik wel overgestapt op ¤ 20,00 per uur. Familie, vrienden of vage kennissen, dat maakt niet uit. Zijn ze helemaal belatafeld.
iDeal werkt bij mij prima met Firefox. Mijn bankprogramma ook.quote:Op maandag 28 september 2009 15:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom? IE is nog steeds de meest gebruikte browser en de website maakt gebruik van veel verschillende software elementen. Moet je dan als bedrijf voor elke browser een compatible website maken?
Laat browser makers maar iets doen aan hun producten. Ik gebruik nog steeds opera maar bij oa mijn internetbankieren en andere websites moet ik IE gebruiken.
En als iDeal niet werkt ligt het dan aan de website of aan de software module van iDeal die niet door ons bedrijf is geschreven?
Die gasten rekenen 35 tot 55 eurietjes denk ik?quote:Op maandag 28 september 2009 15:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
20 euro per uur?
Wat denk je wat ze voor een loodgieter betalen als de wasmachine overstroomt of de verwarming kapot is in de winter?
Heu eigenlijk realiseer ik me nu dat dit een column is, terwijl ik nog schreef "Columns schrijven kan ik niet"quote:Op maandag 28 september 2009 15:22 schreef Meddo het volgende:
Stuur hem in als column! Mooi stukje tekst, helaas wel wat herkenbaar
Erg man, mensen uit je sociale kringen die je een paar keer bellen per maand over zaken waar jij je hand niet voor hoeft om te draaien.quote:Op maandag 28 september 2009 15:23 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Bij gasten die elke maand minstens 1x bellen 'Kejje ff langskomen, hij doetut nie!' ben ik wel overgestapt op ¤ 20,00 per uur. Familie, vrienden of vage kennissen, dat maakt niet uit. Zijn ze helemaal belatafeld.
quote:Op maandag 28 september 2009 15:44 schreef Rasher het volgende:
[..]
Erg man, mensen uit je sociale kringen die je een paar keer bellen per maand over zaken waar jij je hand niet voor hoeft om te draaien.Vaak kan ik iedereen telefonisch wel helpen. Is het echt iets waarvoor ik moet langskomen dan kom ik wanneer ik tijd heb, ik verwacht immers ook niet dat zij elke minuut voor mij klaar staan. Leuke van vrienden/famillie/kennissen is dat het er vaak nog gezellig is ook
Die ga je toch niet om geld vragen? Echt tè asociaal gewoon.
He, JIJ en de andere nerds hier lopen te huilen dat ze telkens gevraagd worden.quote:Op maandag 28 september 2009 15:37 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Die gasten rekenen 35 tot 55 eurietjes denk ik?
Maar,
Ik ben geen prof,
Ik kom niet voor een urgent geval dat boedel of gezondheid in gevaar brengt.
Dus ik moet minder vragen, dat rechtvaardigt die 2 tientjes toch wel?
Geloof me gezellig is het niet. Mensen waar je doorgaans heel gezellig een biertje mee kan drinken kunnen je helemaal gek maken als ze op de digibetentoer gaan.quote:Op maandag 28 september 2009 15:44 schreef Rasher het volgende:
[..]
Erg man, mensen uit je sociale kringen die je een paar keer bellen per maand over zaken waar jij je hand niet voor hoeft om te draaien.Vaak kan ik iedereen telefonisch wel helpen. Is het echt iets waarvoor ik moet langskomen dan kom ik wanneer ik tijd heb, ik verwacht immers ook niet dat zij elke minuut voor mij klaar staan. Leuke van vrienden/famillie/kennissen is dat het er vaak nog gezellig is ook
Foutloos kunnen schrijven wordt ook als heel belangrijk gezien, maar kunnen rekenen en met formules om kunnen gaan niet. Geen wonder dat zoveel mensen dure leningen afsluiten en in de schulden zittenquote:Op maandag 28 september 2009 15:54 schreef AyrtonSenna het volgende:
[..]
Geloof me gezellig is het niet. Mensen waar je doorgaans heel gezellig een biertje mee kan drinken kunnen je helemaal gek maken als ze op de digibetentoer gaan.
Het wordt ook soms als modieus gezien om niets te weten over computers en techniek. Kennis en kunde daarvan hebben niet zo'n hoge status in onze maatschappij ondanks de belangrijkheid ervan. Weten hoe je een balletje een net in kan schoppen en hoe je roze jurkjes zo geflatteerd mogelijk kan dragen levert je meer aanzien bij de massa dan weten hoe je een programma voor een bankserver maakt of hoe je een grote website beheert. Terwijl je daarmee wel een hele grote invloed op het leven van de mensen hebt.
Als ik ze telefonisch kan helpen, hoef ik niet langs en vraag ik geen geld, hè!quote:Op maandag 28 september 2009 15:44 schreef Rasher het volgende:
[..]
Een kom snert?quote:Op maandag 28 september 2009 15:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
20 euro per uur?
Wat denk je wat ze voor een loodgieter betalen als de wasmachine overstroomt of de verwarming kapot is in de winter?
Opzich heb je een puntquote:Op maandag 28 september 2009 15:54 schreef AyrtonSenna het volgende:
[..]
Geloof me gezellig is het niet. Mensen waar je doorgaans heel gezellig een biertje mee kan drinken kunnen je helemaal gek maken als ze op de digibetentoer gaan.
Het wordt ook soms als modieus gezien om niets te weten over computers en techniek. Kennis en kunde daarvan hebben niet zo'n hoge status in onze maatschappij ondanks de belangrijkheid ervan. Weten hoe je een balletje een net in kan schoppen en hoe je roze jurkjes zo geflatteerd mogelijk kan dragen levert je meer aanzien bij de massa dan weten hoe je een programma voor een bankserver maakt of hoe je een grote website beheert. Terwijl je daarmee wel een hele grote invloed op het leven van de mensen hebt.
Natuurlijk, dit heb ik veel liever dan die semi-leuke-gangster-paint OP'squote:Op maandag 28 september 2009 17:40 schreef Lil.Q94 het volgende:
Denk je echt dat er iemand is die hele OP gaat lezen?
In elk geval geen "Grammear- en spellingsnazi." zo heb ik begrepen.quote:Op maandag 28 september 2009 17:40 schreef Lil.Q94 het volgende:
Aangenaamquote:Op maandag 28 september 2009 17:40 schreef Lil.Q94 het volgende:
Helaas dat de "digibeten" nooit iets terug doen. Althans, niet degene die mij vroegen. De enige die ik nog help met zijn PC, is mn pa. Maar ja, hij doet dan ook moeite om alles te begrijpen. Moest alleen niet zo traag gaanquote:Op maandag 28 september 2009 15:13 schreef Rasher het volgende:
Nerd frustratiesGa het niet eens lezen.
Kennissen, famillieleden en vrienden help je toch gewoon ff met een probleem? Alleen maar handig. Zo weet ik geen zak van auto's maar vrienden van me wel, scheelt mij ook in de portomonnee ipv naar de garage. Zo weet/kan iedereen wel iets.
Autist.
Deze vooralquote:Op maandag 28 september 2009 15:22 schreef Jordy-B het volgende:
En als het nou alleen maar over computers zou gaan, is het nog tot daaraantoe, maar voor je het weet word je er bij alles met een stekker bij geroepen. Ik weet helemaal niets van digitale fotolijstjes, camera's, mobiele telefoons, TV's, afstandsbedieningen, kabeltv-abonnementen, etc., dus val me daar niet mee lastig.
Nee natuurlijk niet, want het is toch totaal geen moeite om computerproblemen te verhelpen. Een paar drukken op de knop en je bent er.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Helaas dat de "digibeten" nooit iets terug doen. Althans, niet degene die mij vroegen. De enige die ik nog help met zijn PC, is mn pa. Maar ja, hij doet dan ook moeite om alles te begrijpen. Moest alleen niet zo traag gaan. En hij is bereid om mij te helpen met allerlei andere zaken.
De rest liep enkel maar te janken dat hun PC het (weer eens) niet deed en of ik m "ff" kon fixen. Zonder ook maar enige wederdiensten. Sterker nog, ze werden lichtelijk geïrriteerd als ik daar op hintte.
Helaas voor jou, wordt TS (en bijna alle mensen met ook maar een beetje computerkennis) door de omgeving in zo'n positie gedwongen. Vaak zijn het de ouders die er mee beginnen en je moreel chanteren om er aan te beginnen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:49 schreef RM-rf het volgende:
de FAIL ligt uiteindelijk gewoon bij de TS zélf...
Ergens begint hij zelf tegenover digibeten zich voor te doen als hun 'goeroe' op het gebied van de Wijde Digitale Wiggelt en de intrawebs ....
om vervolegsn te janken dat die dan hem voor n karretje spannen waar hij zelf zich, ook makkelijk laat inspannen.
Van die hele startpost straalt de zelf-dommigheid gewoon af... terwijl de TS waarschijnlijk van zichzelf lijkt te denken dat hij zo waanzinnig 'super' is op computergebied (en daarom ook makkelijk de zoveelste keer door de zoveelste digibeet een hele avond kan worden ingehuurd voor een glas cola en een schaaltje met koekjes, om weer een computer te eaperen want daarin is hij 'zo waanzinnig goed' .... )
Hij heeft wel gelijk. Vaak hebben zulke mensen het er zelf naar gemaaktquote:Op dinsdag 29 september 2009 17:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Helaas voor jou, wordt TS (en bijna alle mensen met ook maar een beetje computerkennis) door de omgeving in zo'n positie gedwongen. Vaak zijn het de ouders die er mee beginnen en je moreel chanteren om er aan te beginnen.
De meeste mensen zijn sociaal en beleefd genoeg om een ander wel een keer te helpen. Helaas blijft het zelden bij "een keer". Vaak zijn het mensen met dezelfde arrogante houding als jij laat zien.
Dood moeten dat soort mensen, of beter nog, installeer Windows ME en neem een ander telefoonnummer
aaaah wat ziehielig ... en natuurlijk kun je daar als arm 'super-alleswetende-computer-expert-in-spe' helemàaàl niks aan doen....quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Helaas voor jou, wordt TS (en bijna alle mensen met ook maar een beetje computerkennis) door de omgeving in zo'n positie gedwongen. Vaak zijn het de ouders die er mee beginnen en je moreel chanteren om er aan te beginnen.
Allereerst is mijn uurtartief 40 euro. Voor kennis mag betaald wordenquote:Op dinsdag 29 september 2009 17:19 schreef RM-rf het volgende:
[..]
aaaah wat ziehielig ... en natuurlijk kun je daar als arm 'super-alleswetende-computer-expert-in-spe' helemàaàl niks aan doen....
man... mensen die daarover gaan janken hebben het gewoon écht aan zichzelf te danken... veelal zijn ze zelf gewoon te timide of hebben niet de durf om gewoon een duidelijk uurtarief te vragen en 'laten ze het aan de goodwill van degene afhangen hoeveel ze ervoor ontvangen'...
om dan te mokken erover dat ze net een glas lauwe cola en een schaaltje koekjes eraan over te hebben, maar vooral dan 'niet recht-toe-recht-aan durven te zeggen tegen diegene, dat dat niet genoeg is voor het werk dat ze hebben gedaan'.
dan moet je niet zeuren over 'anderen' of gaan janken dat die 'dood moeten' (heel stoer op een verder anoniem forum... natuurlijk vooral niet direkt in het gezicht van diegenen) maar gewoon een beetje meer assertiviteit zélf kweken en jezelf aanleren die eisen wél te stellen...
ga gewoon voor de spiegel staan en oefen een paar keer: "Mijn uur-ta-rief is vijf-en-twin-tig eu-ro"..
misschien heb je er ook nog wat aan in het vervolg van je leven, een beetje assertiviteit ... kun je je huidige telefoonnummer gewoon blijven behouden.
overigens, deze tip van mij is nog gratis ook, leuk hé
quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:14 schreef Rasher het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Vaak hebben zulke mensen het er zelf naar gemaaktZodra er een gesprek over computers begint, waar tegenwoordig iedereen z'n woord over klaar heeft, dan zijn er een paar die uitblinken en dat duidelijk willen maken.
Hoe komt dit over op andere?
1: Je hebt verstand van computers, meer als de andere mensen tijdens het gesprek.
2: Je toont erg veel interesse door iedereen te verbeteren. Hierdoor denken mensen dat je het superleuk vindt om computers te repareren.
Niks gek dus dat mensen jouw kennis willen benutten.
Ik doe dus niet meer mee aan zulke gesprekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |