abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73178547

Voor het eerst is een geluidskanon ingezet in 't openbaar, bij een demonstratie (?) tijdens de G20 in Pittsburgh. 't Is eigenlijk een vrachtwagen met een flinke luidspreker erop die het lawaai van een auto-alarm maakt, maar dan beter gericht en veel harder.

Ten eerste zie ik (in dit filmpje iig) helemaal geen rellen die m.i. de inzet van zoiets rechtvaardigen. En ten tweede: zouden autoriteiten steeds meer trigger-happy worden nu ze beschikken over non-lethal speeltjes? De filmpjes van agenten die té graag hun taser uitproberen, zijn bekend neem ik aan.

Ben benieuwd of dit ook in Nederland gaat rondrijden...

bron: http://www.nytimes.com/2009/09/25/us/25pittsburgh.html?_r=2
pi_73178579
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  maandag 28 september 2009 @ 13:44:40 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73178700
Je hebt toch ook een soortgelijk wapen maar dan zonder het lawaai!?
Dus zonder de herrie, maar geloof wel met geluidsgolven, en dan kon je gewoon niet verder lopen dan een bepaald punt anders werd het heel erg heet geloof ik. Stapte je dan weer terug, dan was je weer 100% ok.
pi_73178749
Voortaan dus industriële koptelefoons mee, prima!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_73178775
Bij Whale Wars hebben die Jappen ook van die dingen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_73178800
Dus demonstranten krijgen nu te maken met permanente gehoorsbeschadiging?

Fijn
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_73178807
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:44 schreef Yi-Long het volgende:

Je hebt toch ook een soortgelijk wapen maar dan zonder het lawaai!?
Dus zonder de herrie, maar geloof wel met geluidsgolven, en dan kon je gewoon niet verder lopen dan een bepaald punt anders werd het heel erg heet geloof ik. Stapte je dan weer terug, dan was je weer 100% ok.
Met een soort van magnetron-straling ofzo? Waardoor je ook ineens heel misselijk wordt?
pi_73178861
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:48 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Met een soort van magnetron-straling ofzo? Waardoor je ook ineens heel misselijk wordt?
quote:
De Amerikaanse wapenproducent Raytheon heeft voor het Pentagon weer een nieuw speeltje op de markt gebracht. Met de Silent Guardian, een soort van magnetronkanon, worden demonstranten met hittestralen onder controle gehouden. Het bezorgt je een intens branderig gevoel, waarvoor vluchten de enige remedie is.
http://www.ravagedigitaal(...)/sg/sg.php~mainFrame
pi_73178894
Heb ook wel eens gehoord dat ze geluidgolven gebruiken die je darmen ontregelen, dan loopt de hele demonstrerende menigte met de broek vol.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_73178920
Wat ik erover gehoord heb is dat men vrij absurd bezig is daar. Zo schijnen in het uitgaansgebied dat totaal niet in de buurt ligt van het gebouw waar de G20 top wordt gehouden mensen te zijn opgepakt voor samenscholing en hier en daar wat uitgaande studenten te zijn neergeknuppeld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_73179028
De drempel om dat soort middelen in te zetten, zal steeds lager worden.

"Maar ze gaan er toch niet dood aan?"
pi_73179087
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:56 schreef DennisMoore het volgende:
De drempel om dat soort middelen in te zetten, zal steeds lager worden.

"Maar ze gaan er toch niet dood aan?"

Heerlijk zo politiestaat in wording
pi_73179100
En zo komen we stapje voor stapje dichter bij een politiestaat
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  maandag 28 september 2009 @ 13:58:43 #14
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73179107
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:48 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Weet niet meer of je er ook misselijk van werd, maar het werd gewoon opeens heel erg heet. Was bij zo'n 'weapons of the future' programma ofzo, op Discovery/NatGeo.
pi_73179166
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Heerlijk zo politiestaat in wording
Logisch gevolg is dat de "redneck" milities veel nieuwe leden krijgen.
  maandag 28 september 2009 @ 14:09:17 #16
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_73179374
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:51 schreef De_Melkboer het volgende:
Heb ook wel eens gehoord dat ze geluidgolven gebruiken die je darmen ontregelen, dan loopt de hele demonstrerende menigte met de broek vol.
Dat is die South Park aflevering, toch?
  maandag 28 september 2009 @ 14:26:07 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73179758
Een mooie demonstratie van het effect dat "non-lethal weapons" hebben op authoriteiten. Innovatieve wapens worden op de markt gebracht als alternatief voor dodelijke wapens, met andere woorden, het is humanitair! Het gevolg is telkens weer dat ook de drempel om ze in te zetten sterk verlaagd wordt. Kortom, ze worden te pas en te onpas gebruikt. Wapens die geen zichtbare schade toebrengen, zoals bijvoorbeeld op basis van elektrische schokken of gehoorbeschadiging, hebben natuurlijk de voorkeur. Dit lijkt een "testcase" te zijn, binnenkort kunnen we er meer van verwachten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 28 september 2009 @ 14:27:24 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73179786
Grappig dat men zich altijd zo opwind als er in de VS iets gebeurd, maar in NL er nauwelijks sprake is van een burgerrecht beweging terwijl in NL de burgerrechten veel meer onder bedreiging staan dan in de VS
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73179853
Politiestaat? Gewoon goed non-lethal wapen.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 28 september 2009 @ 14:38:21 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73180072
Als antiglobalisten zich trouwens keurig gedroegen tijdens het demonstreren, was de politie ook niet zo aanwezig. Maar altijd als dit tuig demonstreerd worden er winkels geplunderd, fast food restaurants vernield en autos van jan met de pet in de fik gestoken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73180270
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Als antiglobalisten zich trouwens keurig gedroegen tijdens het demonstreren, was de politie ook niet zo aanwezig. Maar altijd als dit tuig demonstreerd worden er winkels geplunderd, fast food restaurants vernield en autos van jan met de pet in de fik gestoken.
Ook zonder de zaken die je hierboven noemt is het negeren van een bevel tot
verspreiding, hetgeen in diverse filmpjes op de achtergrond duidelijk te horen is,
al reden genoeg om klop te krijgen
Dat is in Nederland zo en in de weinig tolerante VS al helemaal.
pi_73180307
quote:
Dat dus, je vraagt je toch af wat hun motieven precies zijn. Een dialoog met de beleidsmakers lijkt me beter dan ervoor te zorgen dat ze lekker gezellig binnen zitten, afgeschermd door een paar duizend man oproerpolitie met een steeds groter wordend arsenaal aan (niet dodelijke) wapens..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73180318
quote:
Gaat heen met je excuusjes voor tirannie. Het zijn studenten daar, er zit zo'n campus, de enigen die geweld pleegden zijn door de cops ingehuurde figuren om shit te gerechtigen.

"Illegale demonstraties" bestaan niet. Het volk spreekt wanneer het volk spreekt, gaat heen met je vergunningen en "free speech zones".

Nu staat het leger op straat in de USA. Dat ze lekker opflikkeren met hun nazigeintjes.
pi_73180496
Is er "bewijs" dat het niet de 'studenten' zelf zijn?
Ik ken zo'n type dat namelijk naar elke demonstratie gaat enkel en alleen zodat ie kan rellen
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')