kleinere borsten moet je ook optillen als je aan de apex wilt luisteren.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:02 schreef Repeat het volgende:
[..]
Jij gaat wel uit van grote honkers zeg
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:04 schreef intoxicated het volgende:
Geneeskunde #44: Waar je voor je borsten studiepunten krijgt
^ Ik zeg: Doen.
Wij moeten 2x tijdens blok 1.6 LO op elkaar oefenen, waarbij je eerst een beetje moet palperen (schildklier, halsslagaders, ribben, sternum, lever, maag, aorta abdominalis, dat soort dingen) en vanalles op elkaar moet tekenen. Het tweede practicum moet je percutteren en luisteren met je stethoscoop naar een paar slagaders en de hartpunt.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:26 schreef Kassaa het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk aan de UvA? Ik weet dat we in blok 1.5 borstonderzoek moeten doen, maar over de precieze invulling daarvan doen ook veel geruchten de ronde, tot aan aparte groepjes voor hoofddoekjes toe
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:01 schreef Asgard het volgende:
Dikke onzin dat over borstonderzoek, bij het hartonderzoek tijdens de auscultatie en percussie moet je de linkerborst toch ook ff opzij schuiven
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:37 schreef DDM het volgende:
[..]
![]()
schui·ven schoof, h, i geschoven 1 zonder optillen door duwen voortbewegen over een vlak
En nou genoeg over het borstonderzoek. Klaar!!
Voorbereidend blok coschap chirurgie?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:50 schreef Bellah het volgende:
Ik kom ook weer even hoi zeggen met een leuke anekdote van mijn vorige tentamenMoest hardop grinniken om de volgende vraag:
Wat wordt niet verwijderd bij een radicale halsdissectie?
A. v. jugularis
B. m. sternocleidomastoideus
C. a. carotis
D. n. XI
Dat gerucht hoorde ik tijdens de KEI-week in 2007 ook al. Is dat dus echt zo?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:42 schreef MaxC het volgende:
Bah alleen als je lid bent van Vindicat of Albertus kan je in Groningen in het niertransplantatie team komen
Jup, ken nu een paar mensen die er bij zitten, allemaal matige studenten(meerderheid heeft 1e jaar niets eens gehaald) maar gemotiveerde studenten met goede cijfers en al bezig zijn met onderzoek worden gewoon afgewezenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:46 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dat gerucht hoorde ik tijdens de KEI-week in 2007 ook al. Is dat dus echt zo?
Jep klote is dat eh. Je zal dat vaker tijdens je studie gnsk tegen komen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:42 schreef MaxC het volgende:
Bah alleen als je lid bent van Vindicat of Albertus kan je in Groningen in het niertransplantatie team komen
Je bent jong genoeg om nog lid te worden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:42 schreef MaxC het volgende:
Nee, jij wel? Ben wel benieuwd, maar wij horen het pas 16 oktober.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:47 schreef EricT het volgende:
[..]
Jep klote is dat eh. Je zal dat vaker tijdens je studie gnsk tegen komen.
Btw, weet je wat er dit jaar tijdens UMCG georganiseerd gaat worden?
Gelukkig is dat in Maastricht geen probleem en kijken ze wel echt naar de persoon zelfquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:42 schreef MaxC het volgende:
En niet te vergeten bij het thorax-bodypaintenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:07 schreef gohan16 het volgende:
In Utrecht doen we geen borstonderzoek op elkaar. Wel thorax, waarbij de bh wel uit moet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |