abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 september 2009 @ 14:31:32 #1
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_73147938
...spreken alsof ze pas hun doctoraat hebben gehaald in dat onderwerp.

Een voorbeeld:

Een gozer waar ik vaker mee omga doet een HBO-management ( ) opleiding en soms hebben we discussies over bepaalde dingen waar ik gewoon meer expertise in heb dan hem, of waar hij gewoon NIETS vanaf weet.

Enfin, vaak begint hij over een filosofisch onderwerp, en tot mijn verbazing begint hij gewoon wetenschappelijke feiten glashard te ontkennen omdat hij er nog nooit iets over heeft gehoord .

Nooit heeft hij ook maar één boek opengeslagen over bijvoorbeeld filosofie of enig ander wetenschappelijk domein, en toch noemt hij zichzelf expliciet een filosoof en een intellectueel. Dat is nog niet alles! Hij nam zelfs de klassieke mechanica van Newton onder vuur en dat terwijl hij NOOIT natuurkunde heeft gevolgd. Hoe kan je nou een uitspraak over iets doen waar je 0,0 verstand van hebt ? Ook beweerde hij dat hij precies kon voorspellen hoe de economische crisis verliep en dat de "meeste economen zijn theorie nog niet wisten" (want DOH, hij is al congenitaal econoom ).

Zelfs over enorm complexe onderwerpen waarvan ik wél enig verstand van heb zoals bewustzijns-filosofie (twee maanden lang zwoegde ik onder begeleiding van een hoogleraar in de filosofie om één boek over bewustzijns-filosofie te kunnen begrijpen) , krijgt hij het voor elkaar om zonder enige basiskennis, zonder enige voorkennis of aansluitende vooropleiding, te zeggen dat hij een theorie heeft over het bewustzijn "die niemand nog kent en waar filosofen en wetenschappers versteld van zullen staan", en dat terwijl hij gewoon het grootste probleem van de bewustzijnsfilosofie (waar het dus allemaal omdraait) ontkent! .

Op het moment dat ik hem naar die theorie vraag, probeert hij alle mogelijke lastige termen aan elkaar vast te lijmen tot een vaag zwevend nietszeggend onsamenhangend geheel.
Dus ik vertel hem: "Ik begrijp je theorie niet, of nog beter, ik begrijp je zin niet " .
Dus wat zegt hij? : "Ja het is lastig om het uit te leggen aan jou, je snapt het nog wel ooit want het is nieuw".

En het vieze daaraan is, dat ik juist door zulke dooddoeners, stil val omdat ik gewoon niets uit zijn theorie kan opmaken waarna hij vervolgens met een smiechtenlach kan zeggen dat hij gelijk heeft omdat ik geen argumenten meer had (ik was namelijk stil) .

Omgekeerde wereld !
Ik beloof mijzelf nooit meer te discussiëren met HBO-ers-wannabe-academici.

• Klacht1: Mensen die dingen gaan beweren over iets waar ze 0,0 verstand van hebben
  • Klacht 2: Mensen die door hele vreemde nietszeggende dooddoeners jou verwarren en daardoor het
    gelijk voor zichzelf nemen, ook al zitten ze fout .
  • Busier than a cat covering crap on a marble floor
    =======================================
    When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
    pi_73147959
    HBo vs. academici topic
    Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
    pi_73148011
    Welkom in de wondere wereld van... tja. Ik ken er ook wel 'n paar zo. Godsvergeten irritant.
    "Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
      zondag 27 september 2009 @ 14:34:33 #4
    191317 Nobu
    Nobutada Yakitori
    pi_73148020
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 14:32 schreef Hetiszover het volgende:
    HBo vs. academici topic
    Jazeker

HBO
    pi_73148040
    quote:
    Een voorbeeld:

Een gozer waar ik vaker mee omga

je kiest er toch zelf voor?
    pi_73148087
    MBO
      zondag 27 september 2009 @ 14:36:54 #7
    250938 RodeNek
    No humans allowed
    pi_73148103
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 14:35 schreef MurcielagoGTR het volgende:

[..]

je kiest er toch zelf voor?
    Opzich is hij een toffe gozer, maar soms opent hij discussies.
    Busier than a cat covering crap on a marble floor
    When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
    pi_73148141
    Mensen die denken.
    pi_73148181
    Ik ken iemand die ook van alles verstand heeft! !

Dat hij met de hand een scooterband eraf haalt en erop legt. Toen ging ik stuk. Dit lukt nog nieteens met een fietsband. Laat staan een scooterband met ijzerdraad en canvas.
    Dat was het moment dat ik het doorhad. Hij lult maar een eind weg Was lig ik nog soms dubbel
    pi_73148261
    Verkapte HBO vs WBO ( dat is het tegenwoordig haast wel) discussie.
    pi_73148279
    Wijsneuzen zijn dat. Die krijgen ook vaak de meeste klappen in de kroeg. En dat verdienen ze dan ook .
    Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
    pi_73148283
    Ik dacht dat het over expertise gems ging
    pi_73148356
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 14:31 schreef RodeNek het volgende:
    Nooit heeft hij ook maar één boek opengeslagen over bijvoorbeeld filosofie of enig ander wetenschappelijk domein
    filosofie is geen wetenschap, aangezien je daar geen stelling kan vooropstellen en die bevestigen met een experiment / bewijs, en evenmin kan ontkrachten met een ander experiment / bewijs.

Filosofie is een pseudo-wetenschap.
    eerst Vlaming, dan pas belg
    Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
    En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
    pi_73148529
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 14:44 schreef Athmozz het volgende:

[..]

filosofie is geen empirische wetenschap, aangezien je daar geen stelling kan vooropstellen en die bevestigen met een experiment / bewijs, en evenmin kan ontkrachten met een ander experiment / bewijs.

Filosofie is een pseudo normatieve wetenschap.
      zondag 27 september 2009 @ 14:51:52 #15
    250938 RodeNek
    No humans allowed
    pi_73148594
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 14:49 schreef DuTank het volgende:

[..]

dat dus
    pi_73148619
    geen wetenschap dus, gewoon wat gezever in de marge waarvan degenen die ermee bezig zijn pretenderen dat het een wetenschap is
      zondag 27 september 2009 @ 14:53:38 #17
    266264 Drinky
    L'amour et la violence
    pi_73148644
    Terechte klacht, ik haat dat soort mensen ook, die hun "expertise" aan je komen uitleggen, maar bijvoorbeeld het verschil tussen 2 takt en 4 takt nog steeds zien als het verschil tussen 2 en 4 cilinders, zelfs na het meerdere malen uitgebreid te hebben uitgelegd. Dat soort mensen zijn er ook overal als eerste bij om hun mening ergens over te geven, die helemaal niet goed onderbouwd is. En dan willen ze je toch altijd advies geven: "nee Drinky, de dokter heeft het fout, je moet dit en dit nemen, doe ik ook gewoon"

I just warped whoop whoop!
    Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
    Drinky is een baas
      zondag 27 september 2009 @ 14:56:44 #18
    250938 RodeNek
    No humans allowed
    pi_73148724
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 14:52 schreef Athmozz het volgende:
    geen wetenschap dus, gewoon wat gezever in de marge waarvan degenen die ermee bezig zijn pretenderen dat het een wetenschap is
    Het is degelijk een wetenschap, het is alleen de oudste wetenschap die er bestaat. Echter het is geen empirische wetenschap zoals eerder gezegd. De wetenschappen van het heden zijn allemaal wel empirische wetenschappen, maar filosofie hoort er "niet bij". Misschien dat je dat bedoelt.
    pi_73148725
    Dus eigenlijk praten jullie iemand na of heb je iets gelezen en dan trots er mee lopen pronken wie de beste is.

Zeg je wat je denkt, of praat je na wat je hoort/ leest? En dan heel trots voelen omdat je een opleiding volgt. Kansloos
    pi_73148748
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 14:52 schreef Athmozz het volgende:
    Het is dus wel een wetenschap he. Bovendien kun je gewoon filosofie studeren op de universiteit a.k.a. wetenschappelijk onderwijs.
    pi_73148759
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 14:56 schreef Suzanne84 het volgende:
    Dus eigenlijk praten jullie iemand na of heb je iets gelezen en dan trots er mee lopen pronken wie de beste is.

Zeg je wat je denkt, of praat je na wat je hoort/ leest? En dan heel trots voelen omdat je een opleiding volgt. Kansloos
    Opgezwolle
    pi_73148780
    Dat klinkt inderdaad als een zeer irritant persoon.
    Maar van die filosofie-typetjes die zichzelf superieur voelen over anderen kan ik persoonlijk ook niet uitstaan.
    pi_73148781
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 14:56 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Het is degelijk een wetenschap, het is alleen de oudste wetenschap die er bestaat. Echter het is geen empirische wetenschap zoals eerder gezegd. De wetenschappen van het heden zijn allemaal wel empirische wetenschappen, maar filosofie hoort er "niet bij". Misschien dat je dat bedoelt.
    enkel de empirische wetenschappen zijn echte, aangezien je daar bewijs kan leveren dat je stelling klopt, en dat je ook strakke lijnen kan trekken waarvoor je stelling klopt en hoe ze te ontkrachtigen zijn. Bij filosofie is dit uiteraard vaak het geval. Verder komt er nog eens bij dat veel van de "filosofen" waarmee zo gedweept worden gewoon volledig doorgedraaid zijn, en een aardig aantal heeft nog eens zelfmoord gepleegd ook. Gewoon hersenspinsels van een stel instabiele personen dus.

Dat het aan de uni te volgen is verklaart niets; talen kan je ook aan de uni volgen & zijn evenmin een wetenschap.
    pi_73148886
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 14:31 schreef RodeNek het volgende:
    genitaal
    Hihihihihihihihihihihihihihihi. .
    pi_73148925
    Welk boek over het bewustzijn doel je op?
    Whaaaat???? No money?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')