Het is een aanvulling op de terugval in salaris. Bij een uitkering van je naar een jaar terug naar 70%. deze verzekering kan dat deel opvangen zodat je er in inkomen niet op achteruit gaat.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:40 schreef lammegiraf het volgende:
wat moet je uberhaupt met zo'n polis? snap ik echt niks van!...380 euro verzekerd bedrag per maand?
En bij welke verzekeringsmaatschappij is dat?quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:03 schreef Ml-etje het volgende:
Mijn vriend is 26 en niet-roker, betaalt voor een hoger bedrag dan die 380 euro waar jij je voor gaat verzekeren 18 euro per maand.
Dat is overigens niet bij elk bedrijf het gevalquote:Op zaterdag 26 september 2009 21:54 schreef secondant het volgende:
[..]
Het is een aanvulling op de terugval in salaris. Bij een uitkering van je naar een jaar terug naar 70%.
quote:Op zaterdag 26 september 2009 23:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is overigens niet bij elk bedrijf het geval(in theorie kan het zelfs het eerste jaar 70% zijn en het jaar daarna 100% of welk ander percentage dan ook, zolang het maar minimaal 70% is en in totaal 170%)
Dat is niet altijd even verstandig.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:46 schreef NL_lady het volgende:
Het is verstandig om inderdaad de voorwaarden goed te lezen. Mijn vriend en ik hebben dit ook via de Hypotheker afgesloten.
Volgens mij is het wel zo dat je die premie in 1 keer kunt afkopen, zo hebben wij dat tenminste gedaan. Daarvoor hadden we namelijk nog ruimte in de hypotheek. Misschien lukt dat bij jou ook?
... en de rente over dat deel van de hypotheek is niet aftrekbaar. Zo betaal je de premie dus dubbel want iedere maand betaal je ook nog eens rente over de premie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:50 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat is niet altijd even verstandig.
Wanneer je op provisie basis afsluit verdiend dan adviseur in 1 klap een hoop centjes (hij moet ook betaald worden hoor).
Dat hoeft geen probleem te zijn, de polis loopt dan gewoon door. Ik neem namelijk niet aan dat die gekoppeld is aan het wel of niet hebben van een eigen woning.quote:En wat als je je huis verkoopt en je gaat huren om welke reden dan ook? Dan heb je wel die verzekering al betaald.
Klopt maar wil je die polis dan nog wel hebben?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:03 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dat hoeft geen probleem te zijn, de polis loopt dan gewoon door. Ik neem namelijk niet aan dat die gekoppeld is aan het wel of niet hebben van een eigen woning.
Wat een gelul....quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:14 schreef HarryP het volgende:
Met andere woorden ze kosten een hoop en keren nooit uit.
Waarom niet? Je kunt best een (aanvullende) AOV hebben om de terugval in inkomen bij AO aan te vullen. Waarom zou je het alleen willen hebben bij een eigen woning?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:15 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Klopt maar wil je die polis dan nog wel hebben?
Tuurlijk het kan wel. Ik dacht alleen aan lagere huur dus minder inkomen nodig en al wel betaald voor die aanvulling. Maar dat is meer mijn mening hoor. Die ao-verz kan altijd wel van pas komen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:17 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Waarom niet? Je kunt best een (aanvullende) AOV hebben om de terugval in inkomen bij AO aan te vullen. Waarom zou je het alleen willen hebben bij een eigen woning?
Lagere huur? Bij een vergelijkbare woning zullen de maandlasten waarschijnlijk niet dalen in de mate waarin je er met je inkomen op achteruit gaat. Daarbij, als je AO bent je soms ook meer kosten die je niet hebt als je niet AO bent. (Al ligt dat natuurlijk aan de aard van de AO.) Eerlijk gezegd denk ik dat veel mensen zich verkijken op de extra kosten die je onbewust krijgt als je AO bent.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:20 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Tuurlijk het kan wel. Ik dacht alleen aan lagere huur dus minder inkomen nodig en al wel betaald voor die aanvulling. Maar dat is meer mijn mening hoor. Die ao-verz kan altijd wel van pas komen.
Toen wij bij de hypotheekadviseur zaten en vroegen wat keren ze uit en wanneer was het antwoord:quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |