abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73134726
Ik heb een gesprek gehad met de Hypotheker voor een hypotheek. Nu heeft hij mij ook een voorstel voor een Arbeidsongeschiktheidsverzekering meegegeven van Woongarant BV (de huisverzekeraar van de Hypotheker). Ik vraag mij af of dit niet elders goedkoper kan en hij nu niet extra veel aan mij gaat verdienen of dat het gewoon een mooi aanbod is. Het aanbod is als volgt:

Verzekeringsmaatschappij: Woongarant BV
Verzekeringsproduct: Herzienings inkomensbescherming Beroeps AO
Ingansdatum: 15-10-2009
Einddatum: 15-10-2029

Verzekerd maandbedrag 380,-
Wachttijd in dagen 365
Uitkering AO vanaf 35 volledig%
Koopsom: 2618.16 (voor 10 jaar)

Omgerekend geeft dit een bedrag van 38 per maand wat me erg veel lijkt? Weet iemand een alternatief? Ik ben zelf 23 jaar en niet roker

Dank!
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_73135106
Hij verdient er sowieso een hoop aan (daar ontkom je niet aan...). Alleen snap ik de wachttijd van 365 dagen niet. Heeft 'ie niet een optie van 2 jaar?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73135135
wat moet je uberhaupt met zo'n polis? snap ik echt niks van!...380 euro verzekerd bedrag per maand?
it's better to burn out than to fade away...
pi_73135464
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:40 schreef lammegiraf het volgende:
wat moet je uberhaupt met zo'n polis? snap ik echt niks van!...380 euro verzekerd bedrag per maand?
Het is een aanvulling op de terugval in salaris. Bij een uitkering van je naar een jaar terug naar 70%. deze verzekering kan dat deel opvangen zodat je er in inkomen niet op achteruit gaat.
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_73135573
Voor 38 per maand 380 euro verzekeren? No.
pi_73135633
Hij verdient er inderdaad genoeg aan en daar kun je wel aan ontkomen als je ervoor zorgt dat je hem zelf betaald ipv op provisie basis.
Dat scheelt op je maandbedrag een heleboel procenten.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_73135656
Mijn vriend is 26 en niet-roker, betaalt voor een hoger bedrag dan die 380 euro waar jij je voor gaat verzekeren 18 euro per maand.
pi_73135916
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:03 schreef Ml-etje het volgende:
Mijn vriend is 26 en niet-roker, betaalt voor een hoger bedrag dan die 380 euro waar jij je voor gaat verzekeren 18 euro per maand.
En bij welke verzekeringsmaatschappij is dat?
pi_73135963
Bovemij, maar moet eerlijk bekennen dat ze allemaal dicht bij elkaar zitten.
Je kunt het beste die kleine lettertjes lezen -werk maar het werkt wel.
pi_73137241
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:54 schreef secondant het volgende:

[..]

Het is een aanvulling op de terugval in salaris. Bij een uitkering van je naar een jaar terug naar 70%.
Dat is overigens niet bij elk bedrijf het geval (in theorie kan het zelfs het eerste jaar 70% zijn en het jaar daarna 100% of welk ander percentage dan ook, zolang het maar minimaal 70% is en in totaal 170%)
pi_73141389
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 23:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is overigens niet bij elk bedrijf het geval (in theorie kan het zelfs het eerste jaar 70% zijn en het jaar daarna 100% of welk ander percentage dan ook, zolang het maar minimaal 70% is en in totaal 170%)
genoeg bedrijven waar je voordeliger uit komt maar ook bedrijven die je bij de eerste dag ziek al op 95% zetten.
pi_73149721
Lees vooral goed de voorwaarden! Vooral wat er gebeurt als je op jaar 8 of 9 zit.. en je raakt arbeidsongeschikt. Hoelang je nog een uitkering krijgt.

Volgens mij moet je dan bij AON zijn, nette prijs met goede voorwaarden (kan best zijn dat De Hypotheker je dat niet kan bieden). Maar weet toevallig dat De Hypotheekshop het wel kan
pi_73156543
Tijd terug heeft de consumentengids een aantal ao-verz vergeleken qua prijs en voorwaarden.
Vraag je adviseur of hij dat artikel soms heeft.
pi_73297719
Het is verstandig om inderdaad de voorwaarden goed te lezen. Mijn vriend en ik hebben dit ook via de Hypotheker afgesloten.

Volgens mij is het wel zo dat je die premie in 1 keer kunt afkopen, zo hebben wij dat tenminste gedaan. Daarvoor hadden we namelijk nog ruimte in de hypotheek. Misschien lukt dat bij jou ook?
pi_73297797
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:46 schreef NL_lady het volgende:
Het is verstandig om inderdaad de voorwaarden goed te lezen. Mijn vriend en ik hebben dit ook via de Hypotheker afgesloten.

Volgens mij is het wel zo dat je die premie in 1 keer kunt afkopen, zo hebben wij dat tenminste gedaan. Daarvoor hadden we namelijk nog ruimte in de hypotheek. Misschien lukt dat bij jou ook?
Dat is niet altijd even verstandig.
Wanneer je op provisie basis afsluit verdiend dan adviseur in 1 klap een hoop centjes (hij moet ook betaald worden hoor).
En wat als je je huis verkoopt en je gaat huren om welke reden dan ook? Dan heb je wel die verzekering al betaald.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:03:02 #16
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73298043
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:50 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat is niet altijd even verstandig.
Wanneer je op provisie basis afsluit verdiend dan adviseur in 1 klap een hoop centjes (hij moet ook betaald worden hoor).
... en de rente over dat deel van de hypotheek is niet aftrekbaar. Zo betaal je de premie dus dubbel want iedere maand betaal je ook nog eens rente over de premie.
quote:
En wat als je je huis verkoopt en je gaat huren om welke reden dan ook? Dan heb je wel die verzekering al betaald.
Dat hoeft geen probleem te zijn, de polis loopt dan gewoon door. Ik neem namelijk niet aan dat die gekoppeld is aan het wel of niet hebben van een eigen woning.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:13:10 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_73298332
Koppelverkoop, foei

Meestal gaan de personen die dit soort constructies aanbieden er alleen op vooruit.
Dum de dum
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:14:20 #18
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_73298358
In alle uitzendingen over de DSB bank noemen ze dit koopsompolissen.

Met andere woorden ze kosten een hoop en keren nooit uit.
Geen extra verzekeringen afsluiten bij een hypotheek!
pi_73298399
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 10:03 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dat hoeft geen probleem te zijn, de polis loopt dan gewoon door. Ik neem namelijk niet aan dat die gekoppeld is aan het wel of niet hebben van een eigen woning.
Klopt maar wil je die polis dan nog wel hebben?
pi_73298425
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 10:14 schreef HarryP het volgende:

Met andere woorden ze kosten een hoop en keren nooit uit.
Wat een gelul....
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:17:14 #21
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73298445
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 10:15 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Klopt maar wil je die polis dan nog wel hebben?
Waarom niet? Je kunt best een (aanvullende) AOV hebben om de terugval in inkomen bij AO aan te vullen. Waarom zou je het alleen willen hebben bij een eigen woning?
pi_73298538
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 10:17 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Waarom niet? Je kunt best een (aanvullende) AOV hebben om de terugval in inkomen bij AO aan te vullen. Waarom zou je het alleen willen hebben bij een eigen woning?
Tuurlijk het kan wel. Ik dacht alleen aan lagere huur dus minder inkomen nodig en al wel betaald voor die aanvulling. Maar dat is meer mijn mening hoor. Die ao-verz kan altijd wel van pas komen.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:23:27 #23
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73298638
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 10:20 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Tuurlijk het kan wel. Ik dacht alleen aan lagere huur dus minder inkomen nodig en al wel betaald voor die aanvulling. Maar dat is meer mijn mening hoor. Die ao-verz kan altijd wel van pas komen.
Lagere huur? Bij een vergelijkbare woning zullen de maandlasten waarschijnlijk niet dalen in de mate waarin je er met je inkomen op achteruit gaat. Daarbij, als je AO bent je soms ook meer kosten die je niet hebt als je niet AO bent. (Al ligt dat natuurlijk aan de aard van de AO.) Eerlijk gezegd denk ik dat veel mensen zich verkijken op de extra kosten die je onbewust krijgt als je AO bent.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:24:07 #24
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73298660
Allianz stunt met AOV's, zij waren 20% goedkoper dan de Amersfoortse,, en die waren weer goedkoper dan Interpolis en Ohra (ik weet niet precies hoeveel). Bij mij althans onlangs.

Het beginbedrag posten is niet zo zinvol omdat dat vaak korting bevat en het loopt op met de jaren.

Vraag altijd meerdere offertes aan!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:14:54 #25
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_73303313
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 10:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat een gelul....
Toen wij bij de hypotheekadviseur zaten en vroegen wat keren ze uit en wanneer was het antwoord:
- Ze keren alleen uit als je voor meer dan 80% arbeidsongeschikt bent.
- Ze keren Niet uit als je arbeidsongeschikt wordt door een psychische.
- Ze keren Niet uit als je arbeidsongeschikt wordt door rugklachten.
- Ze keren alleen de eerste 3 jaar uit.

Verzekeringen bij een hypotheek zijn even zinnig als de inzittende verzekering voor slechts 2 euro per maand bij een autoverzekering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')