FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Telefoonrekening KPN
Duikelaarzaterdag 26 september 2009 @ 13:30
Ik heb een mobiel abonnement met belbundel van KPN.

Nu staat er al een paar maanden op mijn rekening een nummer onder het blokje 'informatienummers'. Dat nummer is van een vriend van mij die een VOiP abonnement heeft van XS4all dat ik regelmatig bel.

Mi hoort dat niet onder de dure informatienummers als ik hem bel, maar gewoon onder mijn belbundel en betaal ik dus teveel. Ik heb KPN al een paar keer gebeld maar krijg iedere keer een vreemd en ander verhaal en ben inmiddels begonnen met schriftelijke klachten, maar KPN is ontzettend traag.

Is er iemand die soortgelijke ervaring heeft?
Boca_Ratonzaterdag 26 september 2009 @ 13:49
Ja, hier dezelfde klacht. Ik heb ook VOIP, van XS4all, en als iemand mij mobiel belt betaalt ie 30 eurocent per minuut! Zónder bericht er aan voorafgaand dat het zoveel kost. Het wordt berekend als een servicenummer.

XS4all erover gebeld, die weten nog van niks maar lijken er vooralsnog weinig aan te willen doen. Ook de bekendheid van 088- of 087-nummers is zó slecht dat ik regelmatig problemen krijg als ik mijn telefoonnummer doorgeef. Mensen denken achteraf dat het nummer niet klopt en bellen soms niet eens. Ook bij het invoeren van dit nummer op online-winkels geeft het regelmatig problemen omdat de melding 'nummer bestaat niet' gegeven wordt.

Ik ga er wel werk van maken, maar kom er nu nog niet aan toe. Maar het klopt voor geen meter natuurlijk!
Niznozaterdag 26 september 2009 @ 13:51
084/088/087 nummers zijn geen vaste nummers. Aangezien deze niet regionaal gebonden zijn. Hierdoor geldt ook een ander tarief.

Niet alleen KPN, ook alle andere providers rekenen hiervoor andere tarieven dan bellen naar vast.
karr-1zaterdag 26 september 2009 @ 14:27
Xs4all is toch eigendom van KPN?
morpheus_at_workzaterdag 26 september 2009 @ 14:37
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:27 schreef karr-1 het volgende:
Xs4all is toch eigendom van KPN?
Ja
Hugo__Bosszaterdag 26 september 2009 @ 22:26
Ik zou dan ook geen gebruik maken van zo'n nummer, dat is inderdaad een servicenummer omdat het niet regiogebonden is... het is in ieder geval terecht dat je hier een ander/duurder tarief voor betaalt kijk anders naar budgetphone ofzo, voor een tientje per jaar heb je een lokaal nummer en hebben mensen die je bellen geen dure gesprekskosten
Bij T-Mobile (mobiel dus) is bellen naar 088-nummers trouwens gewoon het beltarief (Flex dan), dus je betaalt niets extra's geloof ik
Poekezaterdag 26 september 2009 @ 23:45
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:26 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik zou dan ook geen gebruik maken van zo'n nummer, dat is inderdaad een servicenummer omdat het niet regiogebonden is... het is in ieder geval terecht dat je hier een ander/duurder tarief voor betaalt kijk anders naar budgetphone ofzo, voor een tientje per jaar heb je een lokaal nummer en hebben mensen die je bellen geen dure gesprekskosten
Bij T-Mobile (mobiel dus) is bellen naar 088-nummers trouwens gewoon het beltarief (Flex dan), dus je betaalt niets extra's geloof ik
Klopt; ik bel vaak naar het 0888 nummer van de dierenbescherming (mijn vr.werk) en bij T-mobile betaal ik hiervoor gewoon normaal tarief. Het wordt alleen niet binnen je bundel gerekend, dus als ik nog genoeg belminuten over heb, worden er toch kosten in rekening gebracht (bij t-mobile I300: 25 ct per minuut)
Duikelaarzondag 27 september 2009 @ 14:15
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 23:45 schreef Poeke het volgende:

[..]

Klopt; ik bel vaak naar het 0888 nummer van de dierenbescherming (mijn vr.werk) en bij T-mobile betaal ik hiervoor gewoon normaal tarief. Het wordt alleen niet binnen je bundel gerekend, dus als ik nog genoeg belminuten over heb, worden er toch kosten in rekening gebracht (bij t-mobile I300: 25 ct per minuut)
Als ze dat bij Tmobile doen dan snap ik niet waarom ze dat bij KPN niet ook zo doen. XS4all is tenslotte onderdeel van KPN. Je betaalt dus meer voor het bellen 'binnen' het KPN netwerk wat ik vreemd vind.

Ik heb ook meerdere malen contact gehad met de KPN helpdesk en als dit algemeen bekend is dan hadden ze dit dus eenvoudig kunnen uitleggen. Tijd om naar een andere provider uit te kijken.