abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_73117869
Helleuw tradende fokkers.

Bij welke broker zit jij en wat zijn je ervaringen.

Ik zelf zit bij alex, maar ik ben niet geheel tevreden.

Meest kutte vind ik dat ik buiten de Neerlandsche handels tijden niet kan handelen in turbo`s etc
van idices of aandelen van over de grens gelegen markten. (ik weet niet of dit via andere brokers wel mogelijk is)

+ dat transactie kosten vrij duur zijn., ongeveer 8 euro voor anderen en turbo`s.
+ dat je moeilijk moet gaan doen om turbo`s etc van andere banken te vinden via de "zoek een fonds"

Positief is dat ik via mijn telefoon kan traden.
Graties real time koersen (als je een x aantal transacties doet per jaar)
En overzichtelijke website.

Vandaar de vraag, bij welke online broker zit u, en wat zijn nou zoal uw ervaringen.
heeft iemand m`n blauwe zakje gevonden, ik ben h`m al een tijdje kwijt.
mijnb telefoon nummer staat er op, dus bel even als je hem vind
pi_73117937
Wat is een broker?
pi_73117965
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 01:34 schreef jslavenburg het volgende:
Wat is een broker?
http://tinyurl.com/q324wx
pi_73117982
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 01:34 schreef jslavenburg het volgende:
Wat is een broker?
Iemand die opdrachten voor de aan en verkoop van effecten voor jou uit kan voeren. Ik zit overigens bij Binck, maar ik heb nu slechts een kleine belegging in een index-tracker, de rest staat op een 1 jarig deposito van Triodos Bank. Ik kan je dus niet zo veel vertellen over het handelen met Binck.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bolkesteijn op 26-09-2009 01:43:51 ]
pi_73120554
Heb zelf Binck, ben daar erg tevreden over. Mocht ik meer gaan handelen dan stap ik waarschijnlijk over naar Interactive Brokers. Zijn nog eens een stuk goedkoper
pi_73121118
Is er misschien ook een soort site voor mensen die zich interesseren voor de handel in aandelen, netjes hun heao hebben gedaan, maar het nog niet echt aandurven. Oftewel, waarin alles piccobello wordt uitgelegd ..
pi_73122742
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 01:30 schreef blauw_zakje_crack het volgende:
Meest kutte vind ik dat ik buiten de Neerlandsche handels tijden niet kan handelen in turbo`s etc
van idices of aandelen van over de grens gelegen markten. (ik weet niet of dit via andere brokers wel mogelijk is)
Je kan alleen handelen in turbo's (en andere instrumenten) als de betreffende beurs (bijv. Euronext) daarvoor geopend is. Dus daar kan Binck niets aan doen, hoewel er wel iniatieven zijn (TOM) om traders buiten de gevestigde beurzen om met elkaar te laten handelen. Maar dit zal wel even duren voordat het op gang is.

Als je overdag geen tijd hebt, dan zou je via Binck bijvoorbeeld s'avonds op de Amerikaanse beurs kunnen traden. Binck biedt echter alleen maar Amerikaanse aandelen aan en geen Amerikaanse opties of andere derivaten.

Via Interactive Brokers zijn die wel bereikbaar. Dus als je bereid bent om je in Amerikaanse derivaten te gaan verdiepen, dan is dat misschien een idee. Interactive Brokers wordt in Nederland trouwens door Today's Brokers uit Amsterdam vertegenwoordigd.
pi_73122907
Graties real time koersen (als je een x aantal transacties doet per jaar)

http://www.telegraaf.nl/dft/streamingkoersen/aandelen/

= altijd gratis dus daar hoef je het niet voor te doen
pi_73142480
Turbo's
pi_73142506
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 10:48 schreef tjoptjop het volgende:
Heb zelf Binck, ben daar erg tevreden over. Mocht ik meer gaan handelen dan stap ik waarschijnlijk over naar Interactive Brokers. Zijn nog eens een stuk goedkoper
Alex is van Binck en genieten dezelfde back-end. Ik vraag me af of Alex nog onderscheidend vermogen heeft en al niet stuk is
  zondag 27 september 2009 @ 12:00:20 #11
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73143850
quote:
Op zondag 27 september 2009 10:44 schreef Hap_Slik het volgende:
Turbo's
Turbo in mijn auto
pi_73145069
Ik zit bij Binck, maar vind de transactiekosten ook hoog .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 27 september 2009 @ 13:05:42 #13
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73145349
quote:
Op zondag 27 september 2009 12:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik zit bij Binck, maar vind de transactiekosten ook hoog .
Meer gokken handelen retourprovisie
  zondag 27 september 2009 @ 18:52:20 #14
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73155619
quote:
Op zondag 27 september 2009 12:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik zit bij Binck, maar vind de transactiekosten ook hoog .
Het Deense Saxo Bank heeft een kantoor geopend in Amsterdam. Met de komst van de internetbeleggingsbank heeft BinckBank voor het eerst concurrentie op de Nederlandse markt. FD.tv doet verslag.

http://videoplayer.neos.nl/fd/index.php?item=1827
pi_73156383
quote:
Op zondag 27 september 2009 12:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik zit bij Binck, maar vind de transactiekosten ook hoog .
Interactive Brokers/Today's Brokers

http://www.todaysbrokers.nl/nl/producten_01.aspx

Wel minimaal 10k storten en ¤10 per maand kosten wat verrekend wordt met de transactiekosten.
pi_73166054
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 12:56 schreef jaco het volgende:

[..]

Je kan alleen handelen in turbo's (en andere instrumenten) als de betreffende beurs (bijv. Euronext) daarvoor geopend is. Dus daar kan Binck niets aan doen, hoewel er wel iniatieven zijn (TOM) om traders buiten de gevestigde beurzen om met elkaar te laten handelen. Maar dit zal wel even duren voordat het op gang is.


dus eigenlijk zou ik bij een amerikaanse broker een rekening moeten openen om in turbos te handelen
quote:
Op zondag 27 september 2009 19:19 schreef tjoptjop het volgende:

Wel minimaal 10k storten en ¤10 per maand kosten wat verrekend wordt met de transactiekosten.
tja das nog wel een beetje een probleem.
heeft iemand m`n blauwe zakje gevonden, ik ben h`m al een tijdje kwijt.
mijnb telefoon nummer staat er op, dus bel even als je hem vind
pi_73167497
quote:
Op zondag 27 september 2009 22:31 schreef blauw_zakje_crack het volgende:

[..]

dus eigenlijk zou ik bij een amerikaanse broker een rekening moeten openen om in turbos te handelen
[..]

tja das nog wel een beetje een probleem.
Ja, maar veel Amerikaanse brokers (alle?) accepteren geen buitenlandse klanten.

Wat voor omzet verhandel je?
pi_73167835
Is Interactive Brokers een beetje te doen als Nederlander? Of is alle informatie in het Engels?
pi_73168553
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:19 schreef PC1984 het volgende:
Is Interactive Brokers een beetje te doen als Nederlander? Of is alle informatie in het Engels?
In Nederland is het Today's Brokers http://www.todaysbrokers.nl/
quote:
Via Today´s Brokers heeft u direct toegang tot het exclusief ontwikkelde Nederlandstalig platform (alleen bij Today's Brokers) van Interactive Brokers. Dit vooraanstaande platform staat al ruim 30 jaar bekend als betrouwbaar, bijzonder geavanceerd en uitermate stabiel en is in 2007 in 's werelds invloedrijkste brokeronderzoeken van het beleggersmagazine Barron's niet voor de eerste keer als nummer 1 verkozen.

Heb er zelf dus nog geen ervaring mee omdat ik niet veel actief handel.


edit: ik zie net dat de minimale storting ¤4k is en ik lees ook nergens terug dat je minimaal een tientje per maand aan commissie moet hebben. Blijkbaar geldt dat dus niet voor today's brokers

[ Bericht 20% gewijzigd door tjoptjop op 28-09-2009 00:00:32 ]
pi_73169066
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:08 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ja, maar veel Amerikaanse brokers (alle?) accepteren geen buitenlandse klanten.

Wat voor omzet verhandel je?
2000 pleuro als ik een goede periode gehad heb ga ik meestal afromen.

hoezo?
heeft iemand m`n blauwe zakje gevonden, ik ben h`m al een tijdje kwijt.
mijnb telefoon nummer staat er op, dus bel even als je hem vind
pi_73169083
quote:
Op zondag 27 september 2009 22:31 schreef blauw_zakje_crack het volgende:
dus eigenlijk zou ik bij een amerikaanse broker een rekening moeten openen om in turbos te handelen
Turbo's heb je niet in de VS. Turbo is een merknaam van ABN AMRO voor een specifiek beleggingsinstrument. Je bent kennelijk aangetrokken tot het 'hefboom element' van turbo's. Dit element is ook aanwezig bij opties.

Je zou je dus wat in opties kunnen verdiepen en inderdaad opties op amerikaanse aandelen gaan traden. Dit kan bij een Amerikaanse broker die ook in Nederland actief is (Etrade bijv.) , maar ook bij sommige Nederlandse brokers zoals Today's Brokers.
pi_73169278
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:19 schreef PC1984 het volgende:
Is Interactive Brokers een beetje te doen als Nederlander? Of is alle informatie in het Engels?
Het is ook in het Nederlands, maar ik vind de software (Trader Workstation) lastig om te doorgronden. De mogelijkheden zijn dan ook overweldigend. Je kunt ook van een eenvoudiger weblogin gebruik maken, maar zelfs die is pittig en niet geschikt voor de startende handelaar.
pi_73169437
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:07 schreef jaco het volgende:

[..]

Turbo's heb je niet in de VS. Turbo is een merknaam van ABN AMRO voor een specifiek beleggingsinstrument. Je bent kennelijk aangetrokken tot het 'hefboom element' van turbo's. Dit element is ook aanwezig bij opties.

Ik ben inderdaad aangetrokken door het hefboom element, daarom handel ik dan ook alleen in turbo`s etc.
Ik weet dat turbos van de abn zijn, echter zullen amerikaanse banken toch ook wel hun eigen variant hebben van turbos/speeders/sprinters/ of is dit typisch iets europees.

In opties handelen heb ik geen ervaring, ik heb er wel eens naar zitten kijken bij alex. maar ik begrijp er nog bijzonder wijnig van, wellicht dat ik daar eens mee moet gaan expirimenteren.
heeft iemand m`n blauwe zakje gevonden, ik ben h`m al een tijdje kwijt.
mijnb telefoon nummer staat er op, dus bel even als je hem vind
pi_73169743
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:21 schreef blauw_zakje_crack het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad aangetrokken door het hefboom element, daarom handel ik dan ook alleen in turbo`s etc.
Ik weet dat turbos van de abn zijn, echter zullen amerikaanse banken toch ook wel hun eigen variant hebben van turbos/speeders/sprinters/ of is dit typisch iets europees.

In opties handelen heb ik geen ervaring, ik heb er wel eens naar zitten kijken bij alex. maar ik begrijp er nog bijzonder wijnig van, wellicht dat ik daar eens mee moet gaan expirimenteren.
In Amerika zijn derivaten voor particulieren behoorlijk gereguleerd. Dus er zonder meer vanuit gaan dat het in de vs ook wel zal bestaan zou ik niet doen. Wil niet zeggen dat het ook zo is natuurlijk.

Maar als je die 4k wel op kan hoesten kun je daar wel een account openen. Het gaat volgens mij alleen om de eerste storing. Al zou ik dat wel nog even navragen.

Hier een kleine uitleg met verschil turbo/opties (summier)
http://www.usmarkets.nl/A(...)er-opties.56543.html
pi_73169945
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:33 schreef tjoptjop het volgende:

[..]


Maar als je die 4k wel op kan hoesten kun je daar wel een account openen. Het gaat volgens mij alleen om de eerste storing. Al zou ik dat wel nog even navragen.

het lijkt me wel dat dit alleen om een eerste storting gaat.
zou toch behoorlijk lulig zijn dat als je 4 k stort, en je de eerste week 500 euro verlies draait dat je rekening tijdelijk word stop gezet.

Verder weet ik in grote lijnen wel hoe een turbo werkt, alleen heb vat ik niet zo goed hoe ik die rommel kan aaschaffen via alex.
heeft iemand m`n blauwe zakje gevonden, ik ben h`m al een tijdje kwijt.
mijnb telefoon nummer staat er op, dus bel even als je hem vind
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')