abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73116448
Ik woon nu op mezelf, maar binnenkort komt mijn vriendin bij mij intrekken.. Het is de eerste keer dat ik met iemand ga samenwonen, dus ik vroeg mij af hoe jullie fokkers die al samenwonen (niet de getrouwden, maar gewoon relatie) dat doen met het betalen van rekeningen of geld uitgeven voor uit eten/drinken of een tripje ergens naar toe, uitgaande dat jullie allebei werken en dus een inkomen hebben, of hebben jullie een soort van gezamenlijke rekening waar beide inkomens op gestort worden en waaruit alles betaald wordt..
pi_73116511
gezamenlijke rekening waar we beiden een gelijk bedrag op storten voor alle vaste lasten, en verder doen we ongeveer evenredig veel boodschappen, tanken om de beurt, etc.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_73116566
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:17 schreef Mirjam het volgende:
gezamenlijke rekening waar we beiden een gelijk bedrag op storten voor alle vaste lasten, en verder doen we ongeveer evenredig veel boodschappen, tanken om de beurt, etc.
OK tis dus niet zo dat jullie inkomens op die gezamenlijke rekening worden gestort.. hoe zit dat met uit eten gaan enzo, betalen jullie omstebeurt, en kleding ik neem aan dat jij daar meer aan uitgeeft als je vent, dat betaal je dan uit je eigen bankrekening?
pi_73116614
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:19 schreef marcusa het volgende:

[..]

OK tis dus niet zo dat jullie inkomens op die gezamenlijke rekening wordt gestort.. hoe zit dat met uit eten gaan enzo, betalen jullie omstebeurt, en kleding ik neem aan dat jij daar meer aan uitgeeft als je vent, dat betaal je dan uit je eigen bankrekening?
ja, om de beurt eigenlijk. we houden niet een boekje bij waarin we afstrepen wie wat doet ofzo. de ene keer gaan we wat meer uit eten dan de andere keer, zo werkt dat nu eenmaal.
de rest doen we idd van onze eigen rekeningen.
maargoed, als zijn geld op is, dna krijgt hij gerust 20 euro mee voor een pokeravondje, wat ik dan ook niet terug hoef ofzo. als mijn geld op is, krijg ik weer wat van hem als ik het nodig heb, etc.

we hebben vrij hoge maandlasten, dus we moeten altijd wel even op het geld van de ander teren zeg maar, maar dat loopt prima.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_73116668
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:21 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ja, om de beurt eigenlijk. we houden niet een boekje bij waarin we afstrepen wie wat doet ofzo. de ene keer gaan we wat meer uit eten dan de andere keer, zo werkt dat nu eenmaal.
de rest doen we idd van onze eigen rekeningen.
maargoed, als zijn geld op is, dna krijgt hij gerust 20 euro mee voor een pokeravondje, wat ik dan ook niet terug hoef ofzo. als mijn geld op is, krijg ik weer wat van hem als ik het nodig heb, etc.

we hebben vrij hoge maandlasten, dus we moeten altijd wel even op het geld van de ander teren zeg maar, maar dat loopt prima.
ok I get it..
eens kijken hoe andere fokkers dat aanpakken.. of iedereen dat zo doet..

ik vind het eigenlijk wel een gedoe dat je elke keer geld moet storten (maandelijks) op die gezamenlijke rekening.. het moet op een andere manier toch efficienter kunnen denk ik..
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:34:04 #6
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_73116854
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:24 schreef marcusa het volgende:
ik vind het eigenlijk wel een gedoe dat je elke keer geld moet storten (maandelijks) op die gezamenlijke rekening.. het moet op een andere manier toch efficienter kunnen denk ik..
Automatische overschrijving
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:35:16 #7
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_73116873
Automatisch overboeken. Zo moeilijk is dat niet. Daar je vaste lasten uit laten betalen en voila, je bent klaar.

Als je van tevoren goed bekijkt wat de vaste lasten zijn, daar een kleine marge bovenop zet, door twee delen en dat bedrag overmaken op je gezamenlijke rekening. Makkelijker kan gewoon niet.
pi_73116894
Alles samen, maar ja alles is ook van ons samen
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:37:08 #9
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_73116909
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:36 schreef Rekkie het volgende:
Alles samen, maar ja alles is ook van ons samen
CD van jou, CD van mij....
pi_73116928
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:37 schreef Oldbie het volgende:

[..]

CD van jou, CD van mij....

Maar gekregen van mijn moeder, dus van mij.
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:40:50 #11
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_73116979
gesamelijke rekening openen, beide storten we de helft op die rekening en betalen de hypotheek, eten enzo daarvan. en ons eigen geld is voor ons zelf , zo hebben we nooit ruzie over ja maar jij koopt dit enzo..
want het is ej eigen geld!
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:44:06 #12
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_73117029
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:40 schreef revpolen het volgende:
gesamelijke rekening openen, beide storten we de helft op die rekening en betalen de hypotheek, eten enzo daarvan. en ons eigen geld is voor ons zelf , zo hebben we nooit ruzie over ja maar jij koopt dit enzo..
want het is ej eigen geld!
super ik denk dat wij dan ook zo een gezamenlijke rekening gaan openen, en dan automatisch elke maand een vast bedrag over laten boeken voor de vaste lasten...
pi_73117066
Ga je ook een samenlevingscontact op laten maken?
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:51:41 #14
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_73117163
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:46 schreef Rekkie het volgende:
Ga je ook een samenlevingscontact op laten maken?
was het niet van plan, was da dan?
wat zijn de voordelen, wat zijn de nadelen?
pi_73117227
Wij hebben een samenlevingsovereenkomst. En al onze inkomens komen binnen op 1 en/of rekening. Dus onze gezamelijke rekening. Daar hebben we beiden een pinpas van, dus beiden betalen daar alles van.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:56:47 #16
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_73117253
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:55 schreef capricia het volgende:
Wij hebben een samenlevingsovereenkomst. En al onze inkomens komen binnen op 1 en/of rekening. Dus onze gezamelijke rekening. Daar hebben we beiden een pinpas van, dus beiden betalen daar alles van.
wat is een samenlevingsovereenkomst, wat houdt het in?
kan je misschien uitleggen wat de voordelen en nadelen ervan zijn?
pi_73117334
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:56 schreef marcusa het volgende:

[..]

Voordelen? Je hebt vastgelegd hoe de verdeling zal zijn als je uit elkaar gaat.

Nadelen? Het is niet gratis.

Aan te bevelen? Ja absoluut!
  zaterdag 26 september 2009 @ 01:03:47 #18
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_73117395
Wij hebben geen gezamelijke rekening want de enige echt gezamelijke kosten zijn de huur.
Ik maak automatisch mijn deel van de huur naar hem over en hij maakt dat automatisch over naar de huurbaas.

Verder betalen we ongeveer gelijk aan boodschappen, huishoudelijke dingen, etc en gewoon onze eigen overige uitgaven zoals kleding, sport, uitgaan, etc zelf.
Als de een even minder geeld heeft betaalt de ander even wat meer en andersom. Hou het niet echt bij verder maar het gaat al jaren goed zo.

Heb ook geen samenlevingscontract oid en was dat ook niet van plan. We hebben allebei onze eigen spullen en alles waar twijfel over bestaat wordt gewoon verdeeld mochten we ooit uit elkaar gaan.
an urge to help mankind overcomes me
  zaterdag 26 september 2009 @ 01:04:03 #19
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_73117403
ik betaal omdat ik het hoogste inkomen heb de huur en de verdere vaste lasten, zij doet de boodschappen en af en toe wat extra dingen.

we houden allebij over in de maand en hebben er nooit gezeur over.
pi_73117420
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:56 schreef marcusa het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Samenlevingsovereenkomst
  zaterdag 26 september 2009 @ 01:08:08 #21
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_73117477
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 01:00 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Voordelen? Je hebt vastgelegd hoe de verdeling zal zijn als je uit elkaar gaat.

Nadelen? Het is niet gratis.

Aan te bevelen? Ja absoluut!
stel je hebt geen samenlevingscontract opgesteld, en dus ook niet vastgelegd hoe de verdeling zal zijn als we uit elkaar gaan.. dan heeft mijn vriendin die bij mij komt intrekken toch geen poot om op te staan of liggen de zaken anders als ik denk? het is als het gaat om het aspect van de verdeling meer belangrijk voor haar toch om zo een samenlevingscontract te hebben als ik (als hoofdbewoner zijnde)? of kan ze zomaar zonder dat contract beslag laten leggen op mijn HD TV of koelkast die ik al jaren geleden had gekocht.
pi_73117670
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 01:08 schreef marcusa het volgende:

[..]

stel je hebt geen samenlevingscontract opgesteld, en dus ook niet vastgelegd hoe de verdeling zal zijn als we uit elkaar gaan.. dan heeft mijn vriendin die bij mij komt intrekken toch geen poot om op te staan of liggen de zaken anders als ik denk? het is als het gaat om het aspect van de verdeling meer belangrijk voor haar toch om zo een samenlevingscontract te hebben als ik (als hoofdbewoner zijnde)? of kan ze zomaar zonder dat contract beslag laten leggen op mijn HD TV of koelkast die ik al jaren geleden had gekocht.
Ze kan inderdaad aanspraak maken op de inboedel omdat jij die in hebt gebracht in de samenleving (om het zo maar even te zeggen) Bij de woning is dat iets anders (indien koop en hij staat op jouw naam)
pi_73118066
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 01:03 schreef saaw het volgende:
Wij hebben geen gezamelijke rekening want de enige echt gezamelijke kosten zijn de huur.
Ik maak automatisch mijn deel van de huur naar hem over en hij maakt dat automatisch over naar de huurbaas.

Verder betalen we ongeveer gelijk aan boodschappen, huishoudelijke dingen, etc en gewoon onze eigen overige uitgaven zoals kleding, sport, uitgaan, etc zelf.
Als de een even minder geeld heeft betaalt de ander even wat meer en andersom. Hou het niet echt bij verder maar het gaat al jaren goed zo.

Heb ook geen samenlevingscontract oid en was dat ook niet van plan. We hebben allebei onze eigen spullen en alles waar twijfel over bestaat wordt gewoon verdeeld mochten we ooit uit elkaar gaan.
Hoe heb je het dan geregeld met je pensioenaanspraken e.d.?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 26 september 2009 @ 01:53:56 #24
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_73118212
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 01:19 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ze kan inderdaad aanspraak maken op de inboedel omdat jij die in hebt gebracht in de samenleving (om het zo maar even te zeggen) Bij de woning is dat iets anders (indien koop en hij staat op jouw naam)
op welk moment wordt zo een samenleving gecreeërd eigenlijk, als je snapt wat ik bedoel? is dat op het moment wanneer zij geld afdraagt voor de huur?
  zaterdag 26 september 2009 @ 06:58:09 #25
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_73119014
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 01:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe heb je het dan geregeld met je pensioenaanspraken e.d.?
Ik studeer nog en hij heeft een eigen bedrijf dus dat is voorlopig nog niet van toepassing.
an urge to help mankind overcomes me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')