abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73114510
Volgende probleem:

laptop scherm geeft geen licht meer, kan wel wanneer ik het scherm in het licht houd (met zaklamp) wel tekst etc zien. Heb scherm net uitelkaar gehaald, alles zit goed aangesloten. Heb ram geheugen + accu eruit gehaald, reset gedaan door power knop 30 seconden in te drukken. Niets werkt. Nu is mijn vraag: Hoe groot is de kans dat het aan de inverter kan liggen?

Kan er een 2e hands bestellen voor 20,- Maar is zou natuurlijk zonde zijn als het niet zou werken.

Ok, het blijft een gok, maar misschien is er iemand anders die zijn licht kan werpen op deze zaak...

PS. geeft wel beeld op externe monitor..

Ik hoor t wel
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:13:59 #2
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_73114805
inverter kans is erg groot
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_73114813
backlight kapot, duur grapje
No Guts, No Glory
pi_73114842
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:13 schreef marcel-o het volgende:
inverter kans is erg groot
als de inverter de geest had gegeven zou er helemaal geen beeld meer zijn, ook niet vaag op de achtergrond
No Guts, No Glory
pi_73114936
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:15 schreef nuget het volgende:

[..]

als de inverter de geest had gegeven zou er helemaal geen beeld meer zijn, ook niet vaag op de achtergrond
Fout

Inverter board zorgt alleen voor spanning voor de backlight.

Als je mazzel hebt is de inverter defect, zo niet, de backlight zelf, dat wordt dan gehele display vervangen. (overigens kan je niet bij elk type display/laptop alleen het inverter board vervangen)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:19:08 #6
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_73114946
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:15 schreef nuget het volgende:

[..]

Wel beeld, geen licht.
De inverter maakt een hoogfrequent hoogspannings signaal voor de TTL's die de verlichting verzorgen
het beeld wordt verzorgd het TFT/lcd systeem
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_73115219
Dus kopen voor ¤20? is evt. "grote kans dat het zou kunnen werken" oplossing?
pi_73119142
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:28 schreef fries1984 het volgende:
Dus kopen voor ¤20? is evt. "grote kans dat het zou kunnen werken" oplossing?
Wel even heel zeker weten dat het wel de juiste inverter board is voor jouw laptpp. Er bestaat namelijk niet zoiets als een "universeel" inverter board.

Probeer ook eerst een technische handleiding te vinden van je laptop en hoe (en of) het inverter board is te vervangen.
Als je nog nooit aan laptops gesleuteld hebt, kan het zeer ingewikkeld zijn om een laptop scherm open te krijgen. Sommige schermen kunnen zelfs helemaal niet open omdat ze dichtgelijmd zitten.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_73240602
Is niet de eerste keer dat ik een laptop uit elkaar schroef dus dat valt wel wat mee, alleen 2 weten meer dan 1, en soms zie je wel eens iets over het hoofd.

En ja de goede inverter bestellen lijkt mij logisch.

Inmiddels besteld. We wachten af!
pi_73244662
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:14 schreef nuget het volgende:
backlight kapot, duur grapje
Hoop inderdaad niet dat het je Backlight is, Anders is het misschien goedkoper om een nieuwe laptop te halen.
Jeweet!
pi_73244695
welke laptop is het
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')