abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73107314
Dalijk heb ik mijn Rijbewijs B. Kan ik dan overal heen met mijn moeders auto mits ik mijn Rijbewijs en Kentekenbewijs van de auto bij me heb? Ik val onder de verzekering van mijn moeder?
pi_73107333

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 25-09-2009 19:20:05 ]
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_73107399
Heb je een ziektekosten verzekering?
You dream it, I live it.
pi_73107520
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:06 schreef Cahir het volgende:
Dalijk heb ik mijn Rijbewijs B. Kan ik dan overal heen met mijn moeders auto mits ik mijn Rijbewijs en Kentekenbewijs van de auto bij me heb? Ik val onder de verzekering van mijn moeder?
Ja. Je moet papieren kunnen tonen en je valt onder de WA-verzekering van moeders (autotechnisch dan).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_73107545
Moet je eerst je moeder zo gek krijgen dat ze je de auto uitleent....een kennis van me leende ook de auto van zijn vader...en reed hem meteen in de prak , hij reed pas weer een auto toen hij zijn eigen exemplaar had.

Maar ontopic: volgens mij moet je moeder het bij de verzekering melden als jij een regelmatige bestuurder van die auto gaat worden....let wel, kan wel de verzekeringspremie omhoog laten gaan als jij een beginnende bestuurder bent en of je moeder daar blij mee zal zijn. Doe je het niet dan heb je een probleem als je schade maakt met de auto.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_73107695
En als je gewoon een keer rijd met de auto?
pi_73107736
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:19 schreef Cahir het volgende:
Moet je vooral voorzichtig rijden en geen schade maken.
Optimist tot in de kist
pi_73108097
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:19 schreef Cahir het volgende:
Dan is er niks aan de hand.
Zerg schreef:
pi_73108134
Ja welke mongool gaat nou bij de verzekeringsmaatschappij melden dat hij/zij vaak de auto van pa/ma leent?
pi_73108191
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:35 schreef EchoAlpha het volgende:
Ja welke mongool gaat nou bij de verzekeringsmaatschappij melden dat hij/zij vaak de auto van pa/ma leent?
Omdat je dan anders niet tot het einde van je dagen iemand kunt gaan terugbetalen die je in de prak hebt gereden?

Maar blijkbaar wil TS af en toe eens de auto lenen dus als hij een beetje oplet met het rijden en niet meteen denkt"nu kan ik lekker gaan scheuren in de auto" dan kan het ook zonder.
Optimist tot in de kist
pi_73108304
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:37 schreef trovey het volgende:

[..]

Omdat je dan anders niet tot het einde van je dagen iemand kunt gaan terugbetalen die je in de prak hebt gereden?
Dan moet de verzekering eerst bewijzen dat jij de meest regelmatige bestuurder bent en niet je moeder.
Zerg schreef:
pi_73108316
quote:

[..]

Maar blijkbaar wil TS af en toe eens de auto lenen dus als hij een beetje oplet met het rijden en niet meteen denkt"nu kan ik lekker gaan scheuren in de auto" dan kan het ook zonder.
Je bent gewoon verzekerd, en als je een ongeluk maakt is niemand die kan bewijzen dat jij er meer in rijdt dan je ma.. zolang je gewoon particulier rijdt en geen rittenadministratie bij hoeft te houden is der niks aan de hand..
toen ik net mn auto kocht heb ik ook opgegeven dat ik minder dan 10.000 km per jaar reed.. met een nieuwe baan ondertussen is dat wel even veranderd.. maar ik geef dat ook niet door.. en als ik schade maak ben ik nog steeds verzekerd hoor, niemand die het kan bewijzen, want hou geen km standen bij toch
pi_73108323
quote:

[..]

Als ik het doe, doe ik het goed. Dood rijden of geen ongeluk. klaar
  vrijdag 25 september 2009 @ 19:44:06 #14
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_73108380
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:41 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Je bent gewoon verzekerd, en als je een ongeluk maakt is niemand die kan bewijzen dat jij er meer in rijdt dan je ma.. zolang je gewoon particulier rijdt en geen rittenadministratie bij hoeft te houden is der niks aan de hand..
toen ik net mn auto kocht heb ik ook opgegeven dat ik minder dan 10.000 km per jaar reed.. met een nieuwe baan ondertussen is dat wel even veranderd.. maar ik geef dat ook niet door.. en als ik schade maak ben ik nog steeds verzekerd hoor, niemand die het kan bewijzen, want hou geen km standen bij toch
bij de apk wordt elke keer de km stand genoteerd

Dus ze kunnen die opvragen als ze willen
pi_73108395
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:40 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dan moet de verzekering eerst bewijzen dat jij de meest regelmatige bestuurder bent en niet je moeder.
Wat denk je van de tegenpartij die jou uit de auto ziet stappen na het ongeluk? Die zal echt niet over zijn/haar hart strijken als hun auto in de prak ligt buiten hun schuld. Hoef je niet eens een regelmatige bestuurder voor te zijn.....als je de auto eenmaal leent van iemand anders en je veroorzaakt een ongeluk.....
Optimist tot in de kist
pi_73108455
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:44 schreef gateway het volgende:

[..]

bij de apk wordt elke keer de km stand genoteerd

Dus ze kunnen die opvragen als ze willen
Waar opvragen? Volgens mij wordt die km stand nergens geregistreerd hoor, alleen op het keuringsbewijs met pen opgeschreven
pi_73108551
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:46 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Waar opvragen? Volgens mij wordt die km stand nergens geregistreerd hoor, alleen op het keuringsbewijs met pen opgeschreven
True, maar bij aankoop van een auto moet je wel de tellerstand doorgeven bij de verzekering. Althans, zo ging dat bij mij wel. En bij de crash wordt die tellerstand dus zeker wel afgelezen.
Zerg schreef:
pi_73108625
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:48 schreef Mikkie het volgende:

[..]

True, maar bij aankoop van een auto moet je wel de tellerstand doorgeven bij de verzekering. Althans, zo ging dat bij mij wel. En bij de crash wordt die tellerstand dus zeker wel afgelezen.
Ok, zou kunnen.. bij mij hoefde dat in ieder geval niet...
pi_73108662
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:44 schreef trovey het volgende:

[..]

Wat denk je van de tegenpartij die jou uit de auto ziet stappen na het ongeluk? Die zal echt niet over zijn/haar hart strijken als hun auto in de prak ligt buiten hun schuld. Hoef je niet eens een regelmatige bestuurder voor te zijn.....als je de auto eenmaal leent van iemand anders en je veroorzaakt een ongeluk.....
Ehm, als jij een ongeluk veroorzaakt in een auto van jou dan betaald gewoon de verzekering van degene waarvan de auto is. Zit TS, en andere lezers, niet onnodig bang te maken.
pi_73108891
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:44 schreef trovey het volgende:

[..]

Get your facts straight. In Nederland staat de autoverzekering op auto en niet op naam. Dus ook als je een auto leent van iemand (geen familie mag ook), ben je gewoon verzekerd.
Zerg schreef:
pi_73109176
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:46 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Wel 'ns van Nationale Autopas gehoord? Als je auto apk wordt gekeurd, wordt de km stand netjes doorgegeven...
pi_73109256
[edit] Ik was gemeen, heb spijt.

[ Bericht 67% gewijzigd door Johnny-V op 25-09-2009 20:17:21 ]
Whaaaat???? No money?
  vrijdag 25 september 2009 @ 20:17:09 #23
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_73109391
Mits de auto niet zwaarder weegt dan 300kg dan mag je hem lenen. Anders moet je eerst je Rijbewijs C nog halen.
pi_73109576
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:17 schreef Doezelhaar het volgende:
Mits de auto niet zwaarder weegt dan 300kg dan mag je hem lenen. Anders moet je eerst je Rijbewijs C nog halen.
300 kg
pi_73119010
Ik heb de 1e 5 jr een verzekering op mijn moeders naam gehad (opel calibra ) scheelde me zo'n 90 euro in de maand... nu zijn we 7 jr verder en scheelt het nog maar 30 euro. Nu kan ik me schadevrije jaren tenminste op een fatsoenlijke en betaalbare wijze zelf verdienen. Had gelukkig geen schade gereden en anders was dat gewoon de 1e x dat ik erin reed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')