abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73102099
Omdat de TNT-pakketchauffeur mij niet thuis aantrof gooide hij een kennisgeving in mijn bus waarmee ik het pakje bij een afhaalpunt kon afhalen. Een echt postkantoor hebben wij niet meer, het zogeheten "TNT Postkantoor" is de sigarettenbalie van een supermarkt. Het personeel is reuze vriendelijk, maar helaas niet zo deskundig als de ouderwetse postkantoormedewerkers. Een pakje versturen binnen Nederland kunnen ze nog wel aan (na enig twijfelachtig zoeken naar pakketzegels), maar als het ingewikkelder wordt moeten ze in dikke ordners gaan bladeren. Na thuiskomst met het pakketje zag ik echter dat er een factuur van de afdeling inklaring aan zat, ivm verschuldigde btw bij invoer. Die had de baliemedewerkster eerst moeten incasseren, voordat ze het pakje aan mij gaf! De vraag is nu wat ik moet doen. Moet ik teruggaan en ze er netjes op wijzen dat ze de btw vergeten zijn, moet ik het zelf overmaken naar het op de factuur vermelde gironummer, of zal ik gewoon lekker doen of ik gek ben?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_73102240
jij was toch gek?
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:47:02 #3
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_73102287
Ik zou gewoon terug gaan. Dit kan best gevolgen hebben voor de mensen achter de balie.
Iedereen maakt fouten, en van fouten kun je alleen leren als men je er eens op wijst.
Gewoon zeggen, betalen en volop genieten van de inhoud van je pakketje.
From feudal serf to spender.
pi_73102300
Ja, je kunt het zo laten, maar dan zadel je de baliemedewerker met een probleem op.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_73102446
Hoe groot is het bedrag?
You dream it, I live it.
pi_73102460
Ik zou terug gaan. Weet je hoe kut het is voor die medewerker dat die straks een kasverschil heeft?

Als ik daar werkte had ik het ook heel lief van je gevonden.
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:55:28 #7
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_73102466
Om wat voor bedrag gaat het?
pi_73102494
tja ik zou niet meer naar om kijken.... maarja dat ben ik dan he... netjes is anders
pi_73102576
TS heeft het nog al op TNT gezien zijn post history. Of hij is medewerker.
En dan zou deze post wel eens omgekeerd gelezen kunnen worden
You dream it, I live it.
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:10:55 #10
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_73102886
Dus jij wilt je baas naaien joh Grappig.
pi_73103071
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:55 schreef Joran-Joran het volgende:
Om wat voor bedrag gaat het?
Ongeveer EUR 30.......
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_73103531
TS en TNT
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_73105799
Dank voor de antwoorden tot zover, alleen ben ik niet op zoek naar emotionele argumenten om het bedrag alsnog te voldoen, maar naar zakelijke. Daarom post ik het ook in Werk, Geldzaken en Recht. Kan en gaan TNT of de douane nog wat ondernemen om aan hun geld te komen, bedoelde ik eigenlijk. En nee, ik ben niet van plan de TNT te naaien, maar juist de douane/belastingdienst, uit wiens naam TNT de inklaring doet. Hoewel: naaien? Zij willen mij juist naaien, voor een op zich weinig waardevolle zending wordt EUR 15 geheven aan feitelijke btw, de overige EUR 15 zijn inklaringskosten! Ga dan even mensen pakken die voor 100-en euro's dvd's laten invliegen, niet iemand die op Ebay een paar oude grammofoonplaten gekocht heeft!
pi_73106580
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
.....Zij willen mij juist naaien, voor een op zich weinig waardevolle zending wordt EUR 15 geheven aan feitelijke btw, de overige EUR 15 zijn inklaringskosten! Ga dan even mensen pakken die voor 100-en euro's dvd's laten invliegen, niet iemand die op Ebay een paar oude grammofoonplaten gekocht heeft!
Agossie toch, 't is allemaal niet eerlijk op deze wereld, he? * JumpingJacky geeft TS een aai over de bol
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:45:32 #15
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73106649
quote:
Ga dan even mensen pakken die voor 100-en euro's dvd's laten invliegen, niet iemand die op Ebay een paar oude grammofoonplaten gekocht heeft!
Oneerlijk he, dat voor jou dezelfde regels gelden als voor anderen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_73108540
Kerel, doe wat je niet laten kunt, want ondanks alle antwoorden hier zul je toch niet teruggaan naar die balie om het te betalen...
pi_73112396
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:48 schreef Hugo__Boss het volgende:
Kerel, doe wat je niet laten kunt, want ondanks alle antwoorden hier zul je toch niet teruggaan naar die balie om het te betalen...
Zoals de meeste anderen die het een zeggen en het ander doen.
pi_73123528
quote:
Dank voor de antwoorden tot zover, alleen ben ik niet op zoek naar emotionele argumenten om het bedrag alsnog te voldoen, maar naar zakelijke. Daarom post ik het ook in Werk, Geldzaken en Recht. Kan en gaan TNT of de douane nog wat ondernemen om aan hun geld te komen, bedoelde ik eigenlijk.
Ja, natuurlijk. Ze weten je naam en adres toch?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_73123627
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Oneerlijk he, dat voor jou dezelfde regels gelden als voor anderen.
In dit geval is dat inderdaad oneerlijk, omdat nu dus voor VERSCHILLENDE gevallen DEZELFDE regels gelden. Voor een gloednieuwe dvd-box gelden nu dezelfde regels als voor een stapeltje tweedehands (of 3e of 4e hands) platen. Bovendien is voor deze platen al btw betaald door de oorpronkelijke koper, maar nu moet er dus elke keer dat ze de Europese grens passeren opnieuw btw betaald worden.

Ook is het niet zo dat deze regels echt op iedereen worden toegepast, de afdeling inklaring op Schiphol heeft zo'n grote achterstand dat ze helemaal niet alles kunnen controleren, maar er geheel at random wat pakjes uitvissen en die gaan belasten. Dit leidt er toe dat je in sommige gevallen bijna evenveel moet betalen aan inklaringskosten als aan verschuldigde btw. En, je betaalt niet alleen over de aanschafprijs van het product, maar ook over de verzendkosten btw, waardoor in het geval van mijn relatief goedkope (maar wel zware) platen het aardig kan oplopen. En waarom moet je in vredesnaam invoerbelasting betalen over verzendkosten? Ik importeer goederen, geen diensten! Bovendien wordt de dienst grotendeels buiten Europa geleverd, alleen het laatste deel van het transport vindt in Europa plaats.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')