FOK!forum / Gaming / Lose / Lose
Notorious_Royvrijdag 25 september 2009 @ 12:28
Voor de echte dare-devils is er nu Lose / Lose:
quote:
Lose/Lose is a video-game with real life consequences. Each alien in the game is created based on a random file on the players computer. If the player kills the alien, the file it is based on is deleted. If the players ship is destroyed, the application itself is deleted.

Although touching aliens will cause the player to lose the game, and killing aliens awards points, the aliens will never actually fire at the player. This calls into question the player's mission, which is never explicitly stated, only hinted at through classic game mechanics. Is the player supposed to be an aggressor? Or merely an observer, traversing through a dangerous land?

Why do we assume that because we are given a weapon an awarded for using it, that doing so is right?

By way of exploring what it means to kill in a video-game, Lose/Lose broaches bigger questions. As technology grows, our understanding of it diminishes, yet, at the same time, it becomes increasingly important in our lives. At what point does our virtual data become as important to us as physical possessions? If we have reached that point already, what real objects do we value less than our data? What implications does trusting something so important to something we understand so poorly have?

KILLING ALIENS IN LOSE/LOSE WILL DELETE FILES ON YOUR HARDDRIVE PERMANANTLY
Site: http://www.stfj.net/art/2009/loselose/

Succes
Tazar_Yootvrijdag 25 september 2009 @ 12:32
Enig !
RemcoDelftvrijdag 25 september 2009 @ 12:34
http://www.cs.unm.edu/~dlchao/flake/doom/chi/chi.html
TNAvrijdag 25 september 2009 @ 12:38
Whehe
Flurryvrijdag 25 september 2009 @ 12:47
euh.... kwestie van geen aliens killen dan toch? als je ook niet op jou schieten moet dat te doen zijn?
maickeltjevrijdag 25 september 2009 @ 12:50
wat een hoeren game
Bosbeetlevrijdag 25 september 2009 @ 13:12
quote:
Op maandag 25 september 2009 12:47 schreef Flurry het volgende:
euh.... kwestie van geen aliens killen dan toch? als je ook niet op jou schieten moet dat te doen zijn?
Dit dus

leuk om bij iemand anders op de computer te zeggen en daarna zeggen dat het een leuk spel is. Je gaat toch altijd schieten hè

Toch is het wel een gaaf concept een spel waar moreel gedrag beloond wordt ik zie me al een GTA voor me waar je juist goed moet doen kan best grappig zijn. Maar ik denk toch dat het slechte mensen meer zal bekoren. Deed ik vroeger ook al bij tekst adventures

"kill innocent child"
"I dont understand"
"eat innocent child"
"I cannot eat that!"

etc.
Bosbeetlevrijdag 25 september 2009 @ 13:26
Die gast die bovenaan staat en 4000+ bestanden kwijt is zou hij nog kunnen computeren?
#ANONIEMvrijdag 25 september 2009 @ 22:51
Geweldig concept
DutchErroristvrijdag 25 september 2009 @ 23:36
Ik las het al op Neogaf

Maandag op school maar eens wat virtuele machines kopiëren en gaan spelen om te kijken hoever ik kom
eleusisvrijdag 25 september 2009 @ 23:50
Leuke mindfuck