FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / ABN/NS- Betaling niet doorgevoerd/ontvangen
EddyAlbenavrijdag 25 september 2009 @ 09:25
Ik had laatst een boete bij de ns van ¤ 37,50. Netjes betaald, dacht ik, verder niet naar omgekeken.
Kreeg ik later een brief dat ze nog geen betaling hadden ontvangen en dus de boete hadden verhoogd met ¤ 10,-.
Ik ging er vanuit dat het langs elkaar heen was gelopen en dus reageerde ik er niet op.
Nu kreeg ik in ene nog een brief dat het nog steeds niet binnen was en de boete was verhoogd naar ¤ 72,50.

Belde ik net met de NS, zeggen zij dat ze inderdaad nog niks hebben ontvangen, dus de fout ligt bij mij, dan wel de AAB.

Aangezien ik geen edentifier op mijn werk heb kan ik niet bekijken of het bij mij wel of niet is afgeschreven.

Nu zou het kunnen zijn dat ik de acceptgiro in een verkeerde bus heb gedeponeerd, maar is het dan niet zo dat de bank contact met mij opneemt?

Anyway, welke stappen moet ik nu nemen? Ik was mij namelijk van geen kwaad bewust. De NS wil nu zien dat ik inderdaad een poging heb gedaan om te betalen, maar dat gaat dus heel lastig worden.

Nu ga je zeggen, bel even met de klantenservice, maar die hebben nu een spraakherkenningsysteem geļmplementeerd, wat voor geen meter werkt

Ik denk dat ik sowieso maar wat eerder weg van mijn werk ga en dan langs de desbetreffende AAB.
Aliceyvrijdag 25 september 2009 @ 09:29
Houd je je bankafschriften niet in de gaten? Ookal voert de bank de betaling uit, je blijft er zelf verantwoordelijk voor. Zeker wanneer je het formulier echt in de bus gooit en geen internetbankieren gebruikt, zou je toch met de mogelijkheid dat het formulier niet goed aankomt rekening moeten houden.
EddyAlbenavrijdag 25 september 2009 @ 09:32
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:29 schreef Alicey het volgende:
Houd je je bankafschriften niet in de gaten? Ookal voert de bank de betaling uit, je blijft er zelf verantwoordelijk voor. Zeker wanneer je het formulier echt in de bus gooit en geen internetbankieren gebruikt, zou je toch met de mogelijkheid dat het formulier niet goed aankomt rekening moeten houden.
Ja dat klopt. Maar ik hoef dus niet te verwachten dat zij mij verder kunnen helpen?
In dat geval is het dus hopen op enige coulance van de NS
Aliceyvrijdag 25 september 2009 @ 09:38
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:32 schreef EddyAlbena het volgende:

Ja dat klopt. Maar ik hoef dus niet te verwachten dat zij mij verder kunnen helpen?
Dat weet ik niet. Je kunt altijd aan de bank vragen, misschien hebben ze hem wel ontvangen en is er iets anders misgegaan. De NS geeft aan dat er over te praten valt wanneer je iets van een bewijs hebt dat je hebt geprobeerd te betalen, dus je kunt het zeker proberen.
quote:
In dat geval is het dus hopen op enige coulance van de NS
Dat anders nog ja..
Hugo__Bossvrijdag 25 september 2009 @ 19:50
Waarom betaal je zo'n betaling niet gewoon met internetbankieren als je daar over beschikt? Vrees dat het gewoon betalen wordt, met iets over de post kun je niks bewijzen..
Niznomaandag 28 september 2009 @ 01:59
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:32 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Maar ik hoef dus niet te verwachten dat zij mij verder kunnen helpen?
In dat geval is het dus hopen op enige coulance van de NS
als je het strookje nog hebt kun je altijd een gok doen door deze mee te nemen naar de bank en te vragen wat ze met je AG hebben gedaan.

Maar inderdaad wat HB zegt. Je hebt dus blijkbaar internetbankieren. Gebruik die dan ook.


Bij de NS kun je gewoon het verhaal uitleggen en hopen op een coulance.