Ik had laatst een boete bij de ns van ¤ 37,50. Netjes betaald, dacht ik, verder niet naar omgekeken.
Kreeg ik later een brief dat ze nog geen betaling hadden ontvangen en dus de boete hadden verhoogd met ¤ 10,-.
Ik ging er vanuit dat het langs elkaar heen was gelopen en dus reageerde ik er niet op.
Nu kreeg ik in ene nog een brief dat het nog steeds niet binnen was en de boete was verhoogd naar ¤ 72,50.
Belde ik net met de NS, zeggen zij dat ze inderdaad nog niks hebben ontvangen, dus de fout ligt bij mij, dan wel de AAB.
Aangezien ik geen edentifier op mijn werk heb kan ik niet bekijken of het bij mij wel of niet is afgeschreven.
Nu zou het kunnen zijn dat ik de acceptgiro in een verkeerde bus heb gedeponeerd, maar is het dan niet zo dat de bank contact met mij opneemt?
Anyway, welke stappen moet ik nu nemen? Ik was mij namelijk van geen kwaad bewust. De NS wil nu zien dat ik inderdaad een poging heb gedaan om te betalen, maar dat gaat dus heel lastig worden.
Nu ga je zeggen, bel even met de klantenservice, maar die hebben nu een spraakherkenningsysteem geīmplementeerd, wat voor geen meter werkt
Ik denk dat ik sowieso maar wat eerder weg van mijn werk ga en dan langs de desbetreffende AAB.