abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73091969
Nederland is gelukkig weer een stuk veiliger door het arresteren van een gevaarlijke Amsterdamse crimineel. Slean Holbert (37) had 'sufferd' geroepen.

"Ik fietste woensdagmiddag samen met een vriendin rond vier uur over de Overtoom toen er twee jonge agentjes aan de verkeerde kant van de weg ons tegemoet kwamen fietsen", begint Slean haar verhaal. "Mijn vriendin reed met een bakfiets met haar kindje erin en zij moest heel moeilijk doen om langs die agenten te kunnen. Daarop zeiden wij iets in de trant van 'Nou nou, die politie van tegenwoordig', echt als grap. Vervolgens kwamen ze achter ons aan, over de stoep, en haalden ons in. Ik zei: 'Dat is al de tweede overtreding van de politie' en riep nog: 'Wat een sufferds' en 'Pannenkoeken'. Daarop wilden ze mij aanhouden en ze riepen ook nog versterking op van andere agenten. Die kwamen aan met een busje." De kersverse moeder van een tien weken oude baby werd vervolgens in de cel gestopt, waar zij haar bh moest uitdoen voor de fouillering.

Volgens een woordvoerder van de politie voelden de agenten zich beledigd: "En de dame wilde niet vrijwillig mee naar het bureau, dus hebben we een busje laten komen." nou, die zijn dan wel erg snel op hun teentjes getrapt en wat een helden. Een moeder met kind met 6 man arresteren, maar als er ergend iemand binnen wordt doodgemarteld en zijn geschreeuw op straat te horen is, dan durven ze niet.

Respect voor de politie kun je niet afdwingen, dat moeten ze verdienen. Afgedwongen ‘respect’ is niet smeer dan angst.

Ze stellen wel weer prioriteiten bij de politie in Amsterdam....
pi_73091998
Waar heb je dit hoogstaande item vandaan?
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:21:48 #4
265768 NBT
Bigger is better.
pi_73092089
Belachelijk....
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_73092139
Lekker eenzijdig verhaal weer

Moeders heeft natuurlijk helemaal niks gedaan, maar ze wilde niet mee komen naar het bureau
pi_73092170
Ik weet niet zeker of ik er dan meer waarde aan moet hechten, maar in een echte krant komt het toch geloofwaardiger over.
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:29:32 #7
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_73092245
Ik heb óók een bakfiets. Mooi dat ik niet aan de kant zou zijn gegaan.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_73092251
leuke dienders. zullen wel gefrustreerd zijn geweest.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:33:16 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73092323
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:29 schreef zoalshetis het volgende:
leuke dienders. zullen wel gefrustreerd zijn geweest.
Die moeder zal ook niet al te vriendelijk zijn geweest.

Ik heb nog nooit iemand afgevoerd zien worden die zei: 'Sorry agent, ik ging te ver. Hoewel u natuurlijk fout zat toen u aan de verkeerde kant fietste en ons daarna nogmaals passeerde over het voetpad had ik u natuurlijk nooit sufferd mogen noemen.'
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_73092422
Nee die moeders hebben zich helemaal niet respectloos gedragen en hun kindjes natuurlijk het goede voorbeeld gegeven.
pi_73092512
Kan er zelf niet echt een traan om laten. Daarnaast ook weer lekker eenzijdige berichtgeving kan me voorstellen dat het verhaal van de politie misschien wel iets anders is.
pi_73092676
quote:
Mijn vriendin reed met een bakfiets met haar kindje erin
Hadden ze dat wijf met die bakfiets ook maar meteen meegenomen. Wat een teringdingen, nemen 3x zoveel ruimte in beslag als normale fietsen en die wijven op zo´n ding komen amper vooruit.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_73092721
Goed voorbeeld voor de kinderen, leer ze gelijk al de politie uit te schelden top!
compact en kleverig.
  vrijdag 25 september 2009 @ 10:11:38 #14
215628 woid
let's get Friendly
pi_73093170
ben ik vandaag de eerste? ja? ja?...

komt ie..:

"uhm overtoom... waren het Marokkaanse agenten? .... "
  vrijdag 25 september 2009 @ 10:26:50 #15
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_73093572
quote:
Pliesie 020 begint offensief tegen bakfietstuig

Goedemorgen Nederland, en Amsterdam in het bijzonder. Het beste ochtendnieuws sinds tijden. Eindelijk gaat Amsterdam eens wat doen aan dat schorriemorrie op modieuze bakfietsen. Van die zogenaamd leuke OudZuid milfmoeders die met hun GroenLinkse tyfusvehikels de binnenstad terroriseren. U moet weten; het centrum van 020 staat de godganse stil omdat er koters van hot naar her gebakfietst worden. Iedere dag weer een verkeersinfarct in de hoofdstad omdat Keesje, Olivier, Jan-Julius, Myrthe en AnnaClaudia naar de Krakeling, de Tannis, de kinderYoga, spiritueel gymnastiek en holistisch dierenkijken in Artis gehaald en gebracht moeten worden, door zo'n halfblinde NU-vrouw op een bakfiets. Maar dat gaat veranderen! Koffie inschenken, OPKLIKKEN en genieten. Kudo +1 & proficiat voor korps Amsterdam-Amstelland. De agenten van desbetreffend bureau zijn genomineerd voor de Eenstreper van de Maand Award.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_begint_offensi.html
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_73093765
Die heilige moeder zal vast niet zo heilig zijn geweest als hier omschreven staat, maar alsnog... Beetje jammer weer van die agenten.
pi_73093775
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:26 schreef Mr.J het volgende:
De agenten van desbetreffend bureau zijn genomineerd voor de Eenstreper van de Maand Award.
pi_73093893
Ze moesten al die bakfietsen verbannen naar IJburg
pi_73094496
Dit is toch wat veel users hier roepen? Lik op stuk beleid, geen pappen en nathouden meer, de politie moet weer gerespecteerd worden, harde aanpak etc? Zie hier: backfire.
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:10:55 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73094721
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:01 schreef Meh7 het volgende:
Dit is toch wat veel users hier roepen? Lik op stuk beleid, geen pappen en nathouden meer, de politie moet weer gerespecteerd worden, harde aanpak etc? Zie hier: backfire.
appels en peren. als jij dit echt zo ziet begrijp je geloof ik de discussie niet helemaal. of probeerde je grappig te zijn?
pi_73094813
Op basis van het verhaaltje zelf is het heel lastig in te schatten of het nu schandalig van de politie is, en die totaal fout zaten...

wat in de verhaaltje opgemerkt staat als "Daarop zeiden wij iets in de trant van 'Nou nou, die politie van tegenwoordig', echt als grap." kan in de werkelijk net zo goed zijn dat de betreffende persoon geroepen heeft "Heej klootzakke kenne jullie niet uit jullie doppe kijke"... wat dan de 'typische amsterdamse humor is'.

De term 'in de trant van' laat de auteur veel ruimte om net iets anders neer te zetten dan in werkelijk gebeurde.

Als het wel precies zo is als in dat artikel staat zou het idd belachelijk zijn... maar er is een andere mogelijkheid dat het optreden van de politie ook niet zo overdreven is, domweg omdat het verhaal misschien wel een paar meer 'kanten' kan hebben end at verhaal enkel één zijde belicht.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_73094825
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

appels en peren. als jij dit echt zo ziet begrijp je geloof ik de discussie niet helemaal. of probeerde je grappig te zijn?
Je gebruikt teveel tegenargumenten in één post, verdeel het wat meer.
  vrijdag 25 september 2009 @ 12:00:14 #23
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_73096104
Ik geloof eerlijk gezegd weinig van het verhaal van die vrouwen.
  vrijdag 25 september 2009 @ 12:06:51 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73096257
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:00 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegd weinig van het verhaal van die vrouwen.
want? je gelooft wel een stel sufferds op een fiets die de verkeersregels niet in acht nemen?
  vrijdag 25 september 2009 @ 12:16:16 #25
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_73096498
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

want? je gelooft wel een stel sufferds op een fiets die de verkeersregels niet in acht nemen?
Ik geloof niet dat je met zoveel bombarie gearresteerd wordt voor het roepen van 'sufferd', in een stad als Amsterdam... Het is niet uit te sluiten, maar voorlopig geloof ik er weinig van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')