abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73091596
Ik ben momenteel student. Ik heb geen vaste bijbaan, maar doe af en toe losse klussen voor een studentenuitzendbureau. Aangezien dat niet echt vastigheid biedt en ik dat wel wil, heb ik laatst gesolliciteerd als tramconducteur bij de RET. Ik ben nu echter afgewezen omdat ik een te hoge opleiding heb
Mijn vraag: kan dit of niet? Hoger lijkt mij toch altijd beter
pi_73091634
Dat kan.

Als jij onder je niveau werkt, kun je je eigen gaan vervelen en ongemotiveerd raken waardoor ze geen fuck aan je hebben.

Of je hebt eigenlijk een te schriel postuur, maar wouden ze dat niet zeggen
pi_73091665
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 08:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ben momenteel student. Ik heb geen vaste bijbaan, maar doe af en toe losse klussen voor een studentenuitzendbureau. Aangezien dat niet echt vastigheid biedt en ik dat wel wil, heb ik laatst gesolliciteerd als tramconducteur bij de RET. Ik ben nu echter afgewezen omdat ik een te hoge opleiding heb
Mijn vraag: kan dit of niet? Hoger lijkt mij toch altijd beter
Nee. Werkgevers zijn bang dat overgekwalificeerden weer snel vertrekken als zij elders een baan op hun niveau kunnen krijgen.

Daarom is men vaak niet happig op bijvoorbeeld een wo'er die solliciteert naar een mbo functie.

Logisch, zo iemand lijkt me ontoerekeningsvatbaar, maar dat terzijde.
pi_73091819
Naast bovenstaande argumenten is er ook nog het salaris.
Mensen met een hogere opleiding zullen over het algemeen meer salaris eisen en zijn dus duurder.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_73091881
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Naast bovenstaande argumenten is er ook nog het salaris.
Mensen met een hogere opleiding zullen over het algemeen meer salaris eisen en zijn dus duurder.
Ik woon nog thuis, had het best tegen minimumloon willen doen en dat heb ik ook aangegeven.
pi_73091905
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 08:59 schreef Keiichi het volgende:
Dat kan.

Als jij onder je niveau werkt, kun je je eigen gaan vervelen en ongemotiveerd raken waardoor ze geen fuck aan je hebben.

Of je hebt eigenlijk een te schriel postuur, maar wouden ze dat niet zeggen
Ach, het gaat maar om een bijbaantje, dan krijg je sowieso niet al te spannende dingen
Ik heb wel saaiere baantjes gehad.
pi_73091953
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:01 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Nee. Werkgevers zijn bang dat overgekwalificeerden weer snel vertrekken als zij elders een baan op hun niveau kunnen krijgen.

Daarom is men vaak niet happig op bijvoorbeeld een wo'er die solliciteert naar een mbo functie.

Logisch, zo iemand lijkt me ontoerekeningsvatbaar, maar dat terzijde.
Nogmaals, het gaat slechts om een bijbaantje, ik had de vacature gevonden via een studentenuitzendbureau. Voor zo'n bijbaantje maakt het me echt niet uit wat ik verdien of hoe saai het wel niet is. En bijbaantjes liggen sowieso niet voor het oprapen (ja, in de ICT als programmeur, maar als er 1 ding is wat ik niet kan is het programmeren ) dus dat ik snel weg zou zijn is ook onzin. Zou allang blij zijn dat ik een baantje zou hebben.
pi_73091983
Ik heb nog weel een bijbaantje voor je.

Kopjes wassen in het bejaarde huis voor 10 euro per uur
"Fuck the phones! Unless Carmen Electra calls for an
emergency titty-fuck, dont pick up!"
"He's so full of shit that his eyes are brown"
pi_73092624
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:15 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat slechts om een bijbaantje, ik had de vacature gevonden via een studentenuitzendbureau. Voor zo'n bijbaantje maakt het me echt niet uit wat ik verdien of hoe saai het wel niet is. En bijbaantjes liggen sowieso niet voor het oprapen (ja, in de ICT als programmeur, maar als er 1 ding is wat ik niet kan is het programmeren ) dus dat ik snel weg zou zijn is ook onzin. Zou allang blij zijn dat ik een baantje zou hebben.
Waarom quote je mij? Ik heb het toch ook niet over hoe saai het werk is, of wat je verdient?

Ik had het over de huiverige houding van werkgevers tegenover overgekwalificeerde sollicitanten. Ook al is het een bijbaantje, zij verwachten waarschijnlijk aan een laagopgeleide werknemer meer te hebben dan aan jou. Overigens, wat is je niveau dan wel?
pi_73092683
Kun je parttime trambestuurder worden? Wat vet!

Metro ook?
pi_73092843
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:47 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Waarom quote je mij? Ik heb het toch ook niet over hoe saai het werk is, of wat je verdient?

Ik had het over de huiverige houding van werkgevers tegenover overgekwalificeerde sollicitanten. Ook al is het een bijbaantje, zij verwachten waarschijnlijk aan een laagopgeleide werknemer meer te hebben dan aan jou. Overigens, wat is je niveau dan wel?
Ik heb een gymnasiumdiploma en ben nu 2ejaars op het WO.

En ik quote jou omdat ik aan hun ook verteld heb dat het mij niet uitmaakt wat ik verdien of welk niveau de baan is, dus dat ze wat dat betreft niet huiverig hoeven te zijn. Alsof ik zoveel keus heb in deze tijd, dat valt echt heel erg tegen.
pi_73092847
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:50 schreef Shoombak het volgende:
Kun je parttime trambestuurder worden? Wat vet!

Metro ook?
Conducteur
pi_73095797
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:56 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Alsof ik zoveel keus heb in deze tijd, dat valt echt heel erg tegen.
En dat is nu net het probleem in deze tijden.. jij hebt niet zoveel keus, maar zij wel. Ze kunnen dus nu rustig een selectie maken uit alle kandidaten en dan iemand zoeken waarvan ze denken dat hij perfect bij de baan past. Misschien hopen ze wel op een kandidaat die dit niet ziet als 'maar een bijbaantje', maar iemand die misschien hiervan zijn echte baan wil maken.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_73096780
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:49 schreef Etoile het volgende:

[..]

En dat is nu net het probleem in deze tijden.. jij hebt niet zoveel keus, maar zij wel. Ze kunnen dus nu rustig een selectie maken uit alle kandidaten en dan iemand zoeken waarvan ze denken dat hij perfect bij de baan past. Misschien hopen ze wel op een kandidaat die dit niet ziet als 'maar een bijbaantje', maar iemand die misschien hiervan zijn echte baan wil maken.
Dat zou kunnen, maar dan moeten ze de vacature niet op een studentenuitzendbureauwebsite (leuk woord ) zetten.
pi_73108392
Studenten is een brede groep mensen.. niet iedereen die daar ingeschreven staat doet een WO opleiding zoals jij en in de vacature stond vast wel vermeld wat voor werk en denkniveau ze zoeken... denk niet dat er WO vermeld stond eerlijk gezegd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')