Oke. Ik heb namelijk ook een eiwit dieet gevolgd + afslank tabletten. Niet omdat ik overgewicht had maar om me zelf droog te trainen. Ik ben in anderhalve maand 8 kilo afgevallen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:24 schreef Joplin het volgende:
Ik sport niet (versleten si gewricht/progressieve artrose etc) maar fiets en wandel veel, dat is allemaal in orde. Ik móet wegens deze lichamelijke gebreken op korte termijn afvallen.
Pure onzin.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:26 schreef Spees_Eend het volgende:
Omdat je gezien je OP waarschijnlijk niet zit te wachten op een mega uitleg ga ik mijn energie niet verspillen daaraan, maar als diëtist wil ik je één advies geven: Doe het niet, een proteïne-dieet is niet gezond en niet effectief..
Nee hoor, aardappels, zilvervliesrijst en volkorenpasta passen prima in een gezond dieet. Grootste fabeltje ooit is dat aardappels veel calorieën bevatten. Peulvruchten zijn overigens in een gevarieerd dieet wel een prima vervanging voor bovenstaande producten.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:
van al die specifieke dieet maaltijden zal je portemonnee lekker afvallen ja. <= idd.
Je bewijst jezelf een grotere dienst door je eigen voedingspatroon op orde te brengen. Geen aardappels, rijst, pasta en brood eten bv, en tegelijk je proteine inname verhogen.
Koolhydraten kun je dan uit peulvruchten e.d. halen.
Klopt, maar je hebt geen aardappels nodig. Zelfde geldt voor zilvervliesrijst rn volkorenpasta. Als je wil afvallen zou ik aanraden dat te vervangen door de juiste groenten.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:30 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nee hoor, aardappels, zilvervliesrijst en volkorenpasta passen prima in een gezond dieet. Grootste fabeltje ooit is dat aardappels veel calorieën bevatten. Peulvruchten zijn overigens in een gevarieerd dieet wel een prima vervanging voor bovenstaande producten.
Waarom?quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:11 schreef Joplin het volgende:
PS: adviezen (en goedbedoelde) reakties over dat 3X per dag eten ook afvallen bevordert zullen door mij worden genegeerd![]()
quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:26 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Oke. Ik heb namelijk ook een eiwit dieet gevolgd + afslank tabletten. Niet omdat ik overgewicht had maar om me zelf droog te trainen. Ik ben in anderhalve maand 8 kilo afgevallen.
Als je je goed aan je dieet houd , geen alcohol drinkt, en genoeg beweging hebt dus lange stukken fietsen zodat je hartslag steeds hoog ligt kan je zeker veel vetten verbranden. Als je vragen hebt hoor ik het wel.
Een proteïne-dieet is niet effectief?quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:26 schreef Spees_Eend het volgende:
Doe het niet, een proteïne-dieet is niet gezond en niet effectief..
P.s. Wandelen en fietsen is ook beweging: prima dus, mits een goede intensiteit en frequentie.
Haar argument staat nog steeds. Het blijft niet gezond en ook niet effectief. Deels is je verhaal waar, maar bodybuilders gebruiken diuretica voor definitie en bovendien gaan we weer keurig naar een normaal dieet over wanneer de wedstrijden over zijn. Effectief? Voor hun doel wel ja, de wedstrijd op de korte termijn. Heeft TS de korte termijn of de lange termijn als doel? Ik neem aan de lange termijn, dus hoge proteïne diëten zullen voor haar niet effectief zijn.quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:14 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Een proteïne-dieet is niet effectief?
Neem nou bijvoorbeeld grote bodybuilders als Arnold Swarzenegger of Ronnie Coleman. Die gasten eten maandenlang meer dan 10.000 kcal per dag zodat ze optimaal hun spieren kunnen voeden. Nadeel is dat je er ook kwa vet aardig van aankomt. De heren in kwestie gaan dan ter voorbereiding op een wedstrijd wekenlang zoveel mogelijk eiwit als primaire voedingsbron gebruiken. En zeg nou zelf, er valt na die tijd werkelijk geen grammetje vet meer te bespeuren.
Okee, gezond is het misschien niet, maar wat is tegenwoordig nou wel gezond
Overigens had je wel gelijk wat betreft fietsen en wandelen. Doe dat een of 2 uurtjes per dag, eet gewoon wat minder en drink 4 liter water op een dag. Moet jij eens kijken wie er binnen een half jaar netjes van z'n 20 kilo af is!
Is 4 liter niet een beetje veel?quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:14 schreef Sm0keZ het volgende:
Overigens had je wel gelijk wat betreft fietsen en wandelen. Doe dat een of 2 uurtjes per dag, eet gewoon wat minder en drink 4 liter water op een dag. Moet jij eens kijken wie er binnen een half jaar netjes van z'n 20 kilo af is!
1. Ik eet al te weinig kcal per dag bovendien is mijn stofwisseling naar de kloten door 20 jr geleden een fout dieet gevolgd te hebben (op aanraden van een dieëtist in opleidingquote:Op zaterdag 26 september 2009 14:14 schreef Sm0keZ het volgende:
En dan ben ik 20k kwijt?quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:59 schreef TeleluvR het volgende:
Stap eens een weekje over op enkel fruit en mijdt vet...
Daarmee vraag je dus eigenlijk: wat is het beste dieet (of in ieder geval: wat voor dieet na de zakjes)? Immers stapt iedereen van die zakjes af, je kan niet heel je leven alleen maar van die zakjes blijven eten. Wellicht val je inderdaad prima af van dat dieet (zoals talloze diëten), maar het afvallen is absoluut geen kunst. Behoud van het gewicht wel. Wat verwacht je nou, dat die zakjes een slechte levensstijl kunnen compenseren door ze bijvoorbeeld 1x in de week te gebruiken? Niets compenseert een slechte basis.quote:hoe hebben jullie je streefgewicht blijvend behouden op de langere termijn?
Waar heb je dat advies al eens gelezen dan? Hier werkt het prima (100->85, still going strong)quote:Op zaterdag 26 september 2009 15:00 schreef Joplin het volgende:
[..]
En dan ben ik 20k kwijt?
Ik wil ervaringen over het bovengenoemde dieetniet alle adviezen die ik overal al kan lezen.
Ik ben geen aapquote:Op zaterdag 26 september 2009 15:20 schreef TeleluvR het volgende:
Waar heb je dat advies al eens gelezen dan? Hier werkt het prima (100->85, still going strong)
Aap...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |