Heb wel eens een documentaire gezien over autisten.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:24 schreef thettes het volgende:
Ik vind het echt ongelooflijk, zoiets is niet te leren lijkt mij.
Sijbrands zit gescheiden van zijn tegenstanders en heeft alleen contact met hen via microfoon/luidsprekers. Hij ziet de damborden dus niet maar moet alles in zijn geheugen opslaan.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:26 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wat is blind simultaan dammen?
Ik ken de inhoud van al jouw posts op Fok! uit mijn hoofd.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb wel eens een documentaire gezien over autisten.
Sommigen kenden het hele telefoonboek van New York uit hun hoofd.
Wil Sijbrands geen autist noemen maar de hersenen van de mens kunnen ongelooflijke dingen.
Ik ben mijn pincode wel eens vergeten.
Ik denk dat Sijbrands alle telefoonnummers van familie en bekenden uit zijn hoofd kent.
Kies je dat nou als voorbeeld om zijn genialiteit te illustreren?quote:Op donderdag 24 september 2009 18:28 schreef tong80 het volgende:
Ik denk dat Sijbrands alle telefoonnummers van familie en bekenden uit zijn hoofd kent.
Nee om mijn eigen onvermogen te etaleren.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:35 schreef Modus het volgende:
[..]
Kies je dat nou als voorbeeld om zijn genialiteit te illustreren?
quote:Op donderdag 24 september 2009 18:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee om mijn eigen onvermogen te etaleren.
Was ook een item in het journaal.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:49 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik hoor net op het sportjournaal dat in Rusland blind simultaan dammen met meer dan 20 tegenstanders verboden is omdat het de geestelijke gesteldheid aan zou tasten.![]()
EDIT Volgens Sijbrands is bovenstaande een fabeltje.
'Ik zag het niet meer zitten'quote:
Ik moest ook meteen aan savants denken, zoals er ook ooit een bij Pauw en Witteman zat. Of zo'n jongen die in die muziekdocumentaire van Oliver Sacks zat, die puur op gehoor vrijwel alles in 1 keer naspeelt op piano.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb wel eens een documentaire gezien over autisten.
Sommigen kenden het hele telefoonboek van New York uit hun hoofd.
Wil Sijbrands geen autist noemen maar de hersenen van de mens kunnen ongelooflijke dingen.
Ik ben mijn pincode wel eens vergeten.
Ja!quote:Op donderdag 24 september 2009 18:18 schreef tong80 het volgende:
Ben je dan een genie of niet ?
Al heb ik geen idee wat het betekent. (bron)quote:
bord 10 na 32.38-33
De eerste opsteker komt er in elk geval snel (ahum, paar keer 106 minuten) aan. Zwart gaat hier snel materiaal verliezen, bijvoorbeeld omdat hij nooit meer tot het terugruiltje 17-22 gaat komen 11-17 2. 42-38 4-9 3. 43-39 9-13 4. 48-43 7-11 5. 30-25
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |