HOI.
Situatie is dus als volgt. 4 maanden geleden wilde ik zelfstandig wonen om te ervaren hoe het was.
Na 3 maanden had ik het gezien ivm kosten en inkomen en besloot ik voorlopig weer thuis te wonen.
Maarrr dat zou ik pas doen nadat ze thuis een beetje klaar waren met verbouwen, mid oktober. Wijzigingen had ik al online doorgevoerd bij de IB-groep krijg ik een brief thuisgestuurd dat mijn woonadres en verblijfadres niet overeenkomen. Kan wel kloppen want ik heb alleen mijn woonadres bij de IB-groep gewijzigd. Niks bij de gemeente.
Binnen een maand zouden ze het weer omzetten naar een basisbeurs, vond ik niet erg omdat ik toch weer thuis zou gaan wonen. Maar wat blijkt, als ik niks doe, verrekenen ze de schuld met mijn basisbeurs.
Ik als een speer naar de gemeente om het toch even voor deze maand door te geven. Moet ik een vergunning aanvragen om op mijn huidige verblijfadres een wijziging te kunnen doorvoeren. Dat zou 6 weken duren.
Het is dan ook niet echt op 'kamers' maar bij een kennis. Hij woont alleen en had kamers over, tegen een laag bedrag mocht ik daar verblijven.
Nu was mijn vraag,
Als ik mijn woonsituatie verander naar thuiswonend, per 1 oktober, kunnen ze het dan nog steeds alles terugeisen? Onrechtmatig heb ik het niet verkregen. Ik was wel degelijk uitwonend.
Ben dus benieuwd!
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.