Hoe kan de politie bewijzen dat hij het wel was? Ze hebben niet zijn legitimatie kunnen zien, uiteraard. Hoe komen ze dan aan zijn gegevens?quote:Op donderdag 24 september 2009 16:14 schreef iFries het volgende:
Houd maar op, win je niet.. Je zult gewoon moeten bewijzen dat jij het niet was, en dat kun je (vast) niet ...
De desbetreffende agent zegt gewoon dat hij hem wel degelijk heeft aangehouden.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:19 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hoe kan de politie bewijzen dat hij het wel was? Ze hebben niet zijn legitimatie kunnen zien, uiteraard. Hoe komen ze dan aan zijn gegevens?
Het gaat om een mulder feit. Dan zal TS zijn onschuld moeten bewijzen, ipv andersom. Meer info:quote:Op donderdag 24 september 2009 16:19 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hoe kan de politie bewijzen dat hij het wel was? Ze hebben niet zijn legitimatie kunnen zien, uiteraard. Hoe komen ze dan aan zijn gegevens?
Dat hoeft hij niet!quote:Op donderdag 24 september 2009 16:22 schreef Innisdemon het volgende:
De verbalisant zal inderdaad aan moeten tonen dat hij jou legitimatie-bewijs heeft gezien. Ben benieuwd hoe hij dat gaat doen.
Dat zou wel een goede zijnquote:Op donderdag 24 september 2009 16:24 schreef Zaktuig het volgende:
Het is helaas wel in de buurt. Ik den ook dat iemand die mij kent gewoon mijn naam heeft zitten opgeven.
Ik ga eens vragen vanavond of zo ook bijhouden in de sportschool wanneer je bent geweestMaar dat zijn wel hele oude gegevens dan, dus ik weet het nog niet.
En dan zegt hij 'ik bedoelde ID, niet perse ID-kaart', en dan? Ik denk niet dat 'truckjes' de beste manier zijn om je gelijk te halen. Ik zou inderdaad eens kijken naar het nummer van het ID-bewijs. Neem ook al je IDs mee, kun je het direct aantonen. En houd er ook rekening mee als een van je ID-bewijzen verlopen is. Ik neem aan dat je niet een ID-bewijs hebt verloren sinds die tijd?quote:Op donderdag 24 september 2009 16:22 schreef Innisdemon het volgende:
De verbalisant zal inderdaad aan moeten tonen dat hij jou legitimatie-bewijs heeft gezien. Ben benieuwd hoe hij dat gaat doen.
Wellicht een leuke : vraag ter plekke of hij jouw ID-kaart heeft gezien. Zegt hij ja, en jij hebt bv alleen maar een paspoort, dan is het bingo (andersom kan ook, als jij een ID-kaart hebt, vraag je of hij je paspoort heeft gezien)
Die smerissen zijn zo dom, daar trappen ze vast in. Laat je even weten of het werk?
Dat snap ik. Maar hoe kan de agent aan de gegevens van TS komen, als TS het niet was en hij niet is staande gehouden?quote:Op donderdag 24 september 2009 16:22 schreef iFries het volgende:
[..]
Het gaat om een mulder feit. Dan zal TS zijn onschuld moeten bewijzen, ipv andersom. Meer info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_Mulder
Dat weet ik niet en dat maakt is voor een zaak als dit totaal niet relevant .. TS moet gewoon betalen ..quote:Op donderdag 24 september 2009 16:29 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar hoe kan de agent aan de gegevens van TS komen, als TS het niet was en hij niet is staande gehouden?
Vreemd verhaal, dan zou je gewoon met een valse naam + bijbehorend adres een overtreding kunnen begaan. Is het controleren van een ID-bewijs niet gewoon verplicht?quote:Op donderdag 24 september 2009 16:30 schreef iFries het volgende:
[..]
Dat weet ik niet en dat maakt is voor een zaak als dit totaal niet relevant .. TS moet gewoon betalen ..
Als TS ons niet voorliegt en het indd zo gelopen is zou dat natuurlijk niet goed zijn.. Dan zou iemand dus zijn ID kaart niet bij zich gehad hebben, en meneer de agent zou de overtreder wel op zijn woord geloofd hebben ..quote:Op donderdag 24 september 2009 16:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vreemd verhaal, dan zou je gewoon met een valse naam + bijbehorend adres een overtreding kunnen begaan. Is het controleren van een ID-bewijs niet gewoon verplicht?
als dat zo is dat de agent iemand op zijn woord geloofd heeft dan moet de TS bij de rechter toch wel degelijk een sterk punt hebben?quote:Op donderdag 24 september 2009 16:38 schreef iFries het volgende:
[..]
Als TS ons niet voorliegt en het indd zo gelopen is zou dat natuurlijk niet goed zijn.. Dan zou iemand dus zijn ID kaart niet bij zich gehad hebben, en meneer de agent zou de overtreder wel op zijn woord geloofd hebben ..
Niet dusquote:Op donderdag 24 september 2009 16:21 schreef Salatrel het volgende:
volgens mij staat op het pv wat door de agent wordt geschreven normaliter een nummer en type ID waar hij de gegevens vanaf overgenomen heeft.
je zou kunnen kijken of je dit boven water kunt krijgen. als er niets ingevuld staat of een ander nummer dan dat van jouw ID zou je het op vals opgegeven naam kunnen gooien...
wel apart dat iemand blijkbaar je volledige personalia uit zn hoofd weet op te noemen? ik kan in ieder geval van geen van mijn vrienden de volledige naam en adresgegevens opnoemenverder dan straat en plaats en van sommige huisnummer kom ik niet
Dat is de grap .. normaal gesproken wel.. bij een mulderfeit nietquote:Op donderdag 24 september 2009 16:40 schreef twiFight het volgende:
[..]
als dat zo is dat de agent iemand op zijn woord geloofd heeft dan moet de TS bij de rechter toch wel degelijk een sterk punt hebben?
Niet goed is duidelijk, maar MAG dat uberhaupt? Aangezien er een ID-plicht is tegenwoordig kan ik me voorstellen dat je bij een staandehouding ook het ID-bewijs MOET vragen als agent. Meestal gaan 'muldertjes' ook over overtredingen met de auto zoals waargenomen door agenten, niet over staandehoudingen.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:38 schreef iFries het volgende:
[..]
Als TS ons niet voorliegt en het indd zo gelopen is zou dat natuurlijk niet goed zijn.. Dan zou iemand dus zijn ID kaart niet bij zich gehad hebben, en meneer de agent zou de overtreder wel op zijn woord geloofd hebben ..
Geen ideequote:Op donderdag 24 september 2009 16:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Niet goed is duidelijk, maar MAG dat uberhaupt? Aangezien er een ID-plicht is tegenwoordig kan ik me voorstellen dat je bij een staandehouding ook het ID-bewijs MOET vragen als agent. Meestal gaan 'muldertjes' ook over overtredingen met de auto zoals waargenomen door agenten, niet over staandehoudingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |