quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:19 schreef wdn het volgende:[..]
1 hint:
maak van je home een aparte partitie.
Ik doe het alsvolgt
/ 10
swap 2.5
/home 10
/data rest
Data heeft alle video's/muziek etc. Plus wat hidden password protected files met bijvoorbeeld mijn wachtwoorden (wireless enzo).
Bij een herinstallatie format ik root en home. OF als ik mijn home wil bewaren alleen root.
En in home heb ik niks staan behalve een simlink naar /data/Desktop (waar dus mijn Desktop staat).
En vanuit cron maak ik eens per shutdown een backup van /home naar /data/backup/{datum-tijd}.tar.gz
Zelfs al maak ik mijn home dir kapot door een verkeerde move of wat dan ook raak ik nooit wat kwijt en hoef ik ook niet als dat is gebeurd dingen veilig te stellen: gewoon niet /data/ formateren.

Oh en eerst natuurlijk farenji's tip nog even proberen

Dank je, eerst probeer ik farenji's tip nog even. Ook dank voor de cron-backup-tip.
In fstab kan je aangeven waar je wilt mounten, dit geldt niet alleen voor /home, maar bijvoorbeeld ook voor /proc. /proc op een eigen partitie zetten heeft als voordeel dat je programma's eenmalig installeert en dan (als je dat hebt) met meerdere verschillende distro's kan gebruiken. Ik ben van plan om binnenkort ook Arch naast Ubuntu te draaien.