Ik ben nog steeds niet erg fan van upstart. Onder andere vanwege zulk soort grappen. Maar het is ook lastig debuggen.quote:Op maandag 16 november 2009 19:53 schreef slacker_nl het volgende:
Voor de mensen die chroot vaak gebruiken en bijv. chrooten naar een Karmic install, a small trick:
http://blog.opperschaap.net/2009/11/16/chroot-with-upstart/
Ik moet persoonlijk zeggen dat ik de init scripts in debian ook niet echt prettig vind om te debuggen. Voorlopig heb ik er niet echt over te klagen, zou wel willen dat er meer documentatie voor geschreven wordt zodat het ook werkbaar wordt voor de mortal onesquote:Op maandag 16 november 2009 20:03 schreef Iblis het volgende:
Ik ben nog steeds niet erg fan van upstart. Onder andere vanwege zulk soort grappen. Maar het is ook lastig debuggen.
Die doen niet alle mogelijke moeite om output naar de console te verbergen (wat upstart wel doet). En als je dan inderdaad als gewone sterveling wilt uitzoeken wat er precies misgaat m.b.v. van een paar echo’s of een sh -x – dan lukt het niet. Want het gaat allemaal asynchroon en de uitvoer verdwijnt en loopt door elkaar.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:55 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik moet persoonlijk zeggen dat ik de init scripts in debian ook niet echt prettig vind om te debuggen. Voorlopig heb ik er niet echt over te klagen, zou wel willen dat er meer documentatie voor geschreven wordt zodat het ook werkbaar wordt voor de mortal ones
Hm, morgen maar even doen. Heb eindelijk een één of andere repositorie gevonden, iets van PPA, maar weet nog niet echt wat het is. En apt-get install joomla kan nog niet (pakket joomla niet gevonden) of komt dat doordat het anders heet in de terminal.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:53 schreef slacker_nl het volgende:
Voor Joomla kan je ff hier kijken:
https://launchpad.net/~rzr-team/+archive/ppa
https://help.ubuntu.com/community/Joomla
een ppa is een 'personal package archive' dus een persoonlijke repository van iemand die het vrijwillig (en zonder enkele vorm van garantie) voor je package't.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:46 schreef exile79 het volgende:
[..]
Hm, morgen maar even doen. Heb eindelijk een één of andere repositorie gevonden, iets van PPA, maar weet nog niet echt wat het is. En apt-get install joomla kan nog niet (pakket joomla niet gevonden) of komt dat doordat het anders heet in de terminal.
Dit is overigens niet gelukt, het script werkt prima, maar de drives worden blijkbaar pas gemapt na het starten van de citrix sessie dus ik krijg een mooie foutmelding dat de bestandslocatie niet bestaat.quote:Op zaterdag 14 november 2009 15:49 schreef erikkll het volgende:
[..]
We gebruiken op mijn werk citrix. Ik gebruik local drive mapping in mijn client om mijn homedirectory te mappen naar een virtuele c:\
ik wil dit script maken, om, als ik een docx document start, automatisch mijn word te starten, in citrix.
Weird. Klinkt alsof je even Smart Monitoring Tools in moet zetten:quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:27 schreef jakkop het volgende:
Net even peentjes zweten, ik startte ubuntu op, en kreeg allemaal gekke foutmeldingen. Hij begon met een filesystem-check, en vervolgens kwam ik in een terminal, waar het iets zei over dat de swap niet geladen kon worden. Heb 3 x fcsk gedaan, en toen deed hij het weer. Heb wel meteen even een nieuwe backup gemaakt, oude was iets van 2 weken oud.
ik kan er echt niet om huilen hoor...quote:Op donderdag 19 november 2009 10:16 schreef jakkop het volgende:
Triest verhaal van die notifications in Ubuntu. Ze komen nu lager uit, en dat is een of ander systeem wat Shuttleworth & co nu aan het testen is. Niemand vind het om aan te zien, maar er komt heen update om het op te lossen. Ook iedereen die een bug aangeeft wordt praktisch genegeerd. Beetje jammer.
EDIT: Hmm, heb nu een workaround gevonden, iemand heeft een deb gemaakt om het terug te zetten naar 9.04. Weet nog niet of het perfect werkt. Maar waarom maakt het Canonical-team niet gewoon een configuratieschermpje "notifications"?
Het is duidelijk genoeg uitgelegd waarom dit zo is. Daarnaast is bekend dat dit de minst slechtste oplossing was. Alle andere oplossingen zouden ervoor zorgen dat de notificatie naar beneden scrollt vanwege andere berichten of dat andere berichten er over heen gezet worden.quote:Op donderdag 19 november 2009 10:16 schreef jakkop het volgende:
Triest verhaal van die notifications in Ubuntu. Ze komen nu lager uit, en dat is een of ander systeem wat Shuttleworth & co nu aan het testen is. Niemand vind het om aan te zien, maar er komt heen update om het op te lossen. Ook iedereen die een bug aangeeft wordt praktisch genegeerd. Beetje jammer.
EDIT: Hmm, heb nu een workaround gevonden, iemand heeft een deb gemaakt om het terug te zetten naar 9.04. Weet nog niet of het perfect werkt. Maar waarom maakt het Canonical-team niet gewoon een configuratieschermpje "notifications"?
Duik een terminal in, zorg voor een fixed connectionquote:Op woensdag 18 november 2009 20:06 schreef ouderejongere het volgende:
wtf??? Opeens werkt Ubuntu niet meer. Ik heb eerder vanavond mail gelezen en normaal afgesloten, nu kan opeens GNOME niet meer opstarten en met ' apt-get --fix-missing ' kan hij de servers niet meer vinden (ping werkt ook niet, kennelijk ben ik offline).
Van het weekend dan maar /home redden (nog wel via Live USB toegankelijk) en Ubuntu helemaal opnieuw erop.
1 |
Niemandquote:Op zaterdag 14 november 2009 17:30 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik heb werk prima met Linux Mint 7 (binnenkort nieuwe versie, RC1 van 8 is al uit) maar krijg mijn SoundBlaster XFi XtremeMusic niet aan de praat. Heb de drivers van de site van Creative al geprobeerd maar die doen het nietIemand tips? Heb al gekeken op het forum van Ubuntu en Mint maar daar zag ik zo snel geen werkende oplossing
Ik wil geluid
Alle het geluid werkt prima onder Vista. Dus ligt niet aan mijn hardware maar aan de drivers
Ik heb al veel geprobeerd. Het lukt niet 'sudo apititude upgrade' te starten, foutmelding 'libcwidget.so.3 missing', ook dkpg krijg ik niet aan de praat, apt-get (update+upgrade) wel, maar die zegt dat mijn systeem in orde is.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:04 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Duik een terminal in, zorg voor een fixed connection
[ code verwijderd ]
Vervolgens apt-get'en en je bent hopelijk snel weer in de lucht.
En als je klaar bent: www.clonezilla.org en je root backuppen.
Dat bestand wat je noemt zit in de package libcwidget3, probeer eens:quote:Op donderdag 19 november 2009 19:57 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik heb al veel geprobeerd. Het lukt niet 'sudo apititude upgrade' te starten, foutmelding 'libcwidget.so.3 missing', ook dkpg krijg ik niet aan de praat, apt-get (update+upgrade) wel, maar die zegt dat mijn systeem in orde is.
Dank voor ieders hulp, geen probleem, /home is veiliggesteld, morgen nieuwe install. Ik ga na de reinstall zeker clonezilla gebruiken.
1 hint:quote:Op donderdag 19 november 2009 19:57 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik heb al veel geprobeerd. Het lukt niet 'sudo apititude upgrade' te starten, foutmelding 'libcwidget.so.3 missing', ook dkpg krijg ik niet aan de praat, apt-get (update+upgrade) wel, maar die zegt dat mijn systeem in orde is.
Dank voor ieders hulp, geen probleem, /home is veiliggesteld, morgen nieuwe install. Ik ga na de reinstall zeker clonezilla gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |