abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 november 2009 @ 20:03:39 #276
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74759041
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:53 schreef slacker_nl het volgende:
Voor de mensen die chroot vaak gebruiken en bijv. chrooten naar een Karmic install, a small trick:

http://blog.opperschaap.net/2009/11/16/chroot-with-upstart/
Ik ben nog steeds niet erg fan van upstart. Onder andere vanwege zulk soort grappen. Maar het is ook lastig debuggen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74759206
Heeft iemand een repo om Joomla te installeren? Of andere tips, mag ook.

thanks.
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:53:49 #278
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_74775678
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 17 november 2009 @ 12:55:41 #279
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_74778995
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:03 schreef Iblis het volgende:
Ik ben nog steeds niet erg fan van upstart. Onder andere vanwege zulk soort grappen. Maar het is ook lastig debuggen.
Ik moet persoonlijk zeggen dat ik de init scripts in debian ook niet echt prettig vind om te debuggen. Voorlopig heb ik er niet echt over te klagen, zou wel willen dat er meer documentatie voor geschreven wordt zodat het ook werkbaar wordt voor de mortal ones
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:03:33 #280
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74779231
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:55 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik moet persoonlijk zeggen dat ik de init scripts in debian ook niet echt prettig vind om te debuggen. Voorlopig heb ik er niet echt over te klagen, zou wel willen dat er meer documentatie voor geschreven wordt zodat het ook werkbaar wordt voor de mortal ones
Die doen niet alle mogelijke moeite om output naar de console te verbergen (wat upstart wel doet). En als je dan inderdaad als gewone sterveling wilt uitzoeken wat er precies misgaat m.b.v. van een paar echo’s of een sh -x – dan lukt het niet. Want het gaat allemaal asynchroon en de uitvoer verdwijnt en loopt door elkaar.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74791491
quote:
Hm, morgen maar even doen. Heb eindelijk een één of andere repositorie gevonden, iets van PPA, maar weet nog niet echt wat het is. En apt-get install joomla kan nog niet (pakket joomla niet gevonden) of komt dat doordat het anders heet in de terminal.
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:48:43 #282
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74791582
Ubuntu Netbook Remix teruggezet van 9.10 naar 9.04. Nu kan ik weer normaal wanneer ik wil de klep dichtgooien en gaat ie normaal verder wanneer ik hem open.

Hebben verder mensen wel eens last met flashvideos in 9.10? Ze lopen sinds 9.10 wel erg soepel, maar soms kan ik niet skippen (op youtube) naar bijvoorbeeld de helft.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74794741
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:46 schreef exile79 het volgende:

[..]

Hm, morgen maar even doen. Heb eindelijk een één of andere repositorie gevonden, iets van PPA, maar weet nog niet echt wat het is. En apt-get install joomla kan nog niet (pakket joomla niet gevonden) of komt dat doordat het anders heet in de terminal.
een ppa is een 'personal package archive' dus een persoonlijke repository van iemand die het vrijwillig (en zonder enkele vorm van garantie) voor je package't.
pi_74794841
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:49 schreef erikkll het volgende:

[..]

We gebruiken op mijn werk citrix. Ik gebruik local drive mapping in mijn client om mijn homedirectory te mappen naar een virtuele c:\

ik wil dit script maken, om, als ik een docx document start, automatisch mijn word te starten, in citrix.
Dit is overigens niet gelukt, het script werkt prima, maar de drives worden blijkbaar pas gemapt na het starten van de citrix sessie dus ik krijg een mooie foutmelding dat de bestandslocatie niet bestaat.
pi_74795526
Net even peentjes zweten, ik startte ubuntu op, en kreeg allemaal gekke foutmeldingen. Hij begon met een filesystem-check, en vervolgens kwam ik in een terminal, waar het iets zei over dat de swap niet geladen kon worden. Heb 3 x fcsk gedaan, en toen deed hij het weer. Heb wel meteen even een nieuwe backup gemaakt, oude was iets van 2 weken oud.
Eins, zwei, hoeplakai.
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:07:41 #286
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74797361
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:27 schreef jakkop het volgende:
Net even peentjes zweten, ik startte ubuntu op, en kreeg allemaal gekke foutmeldingen. Hij begon met een filesystem-check, en vervolgens kwam ik in een terminal, waar het iets zei over dat de swap niet geladen kon worden. Heb 3 x fcsk gedaan, en toen deed hij het weer. Heb wel meteen even een nieuwe backup gemaakt, oude was iets van 2 weken oud.
Weird. Klinkt alsof je even Smart Monitoring Tools in moet zetten:
http://www.captain.at/howto-linux-smartmontools-smartctl.php
Daarmee check je compleet je harddrive.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 18 november 2009 @ 11:50:21 #287
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_74810865
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
  woensdag 18 november 2009 @ 20:06:14 #288
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74828645
wtf??? Opeens werkt Ubuntu niet meer. Ik heb eerder vanavond mail gelezen en normaal afgesloten, nu kan opeens GNOME niet meer opstarten en met ' apt-get --fix-missing ' kan hij de servers niet meer vinden (ping werkt ook niet, kennelijk ben ik offline).
Van het weekend dan maar /home redden (nog wel via Live USB toegankelijk) en Ubuntu helemaal opnieuw erop.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 18 november 2009 @ 23:14:18 #289
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_74836258
Krijg je een foutmelding?

Doe eens
.xsession-errors
controleren.

Verwijder anders eens
.ICEauthority

(beide staan in ~ trouwens)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_74843139
Triest verhaal van die notifications in Ubuntu. Ze komen nu lager uit, en dat is een of ander systeem wat Shuttleworth & co nu aan het testen is. Niemand vind het om aan te zien, maar er komt heen update om het op te lossen. Ook iedereen die een bug aangeeft wordt praktisch genegeerd. Beetje jammer.

EDIT: Hmm, heb nu een workaround gevonden, iemand heeft een deb gemaakt om het terug te zetten naar 9.04. Weet nog niet of het perfect werkt. Maar waarom maakt het Canonical-team niet gewoon een configuratieschermpje "notifications"?
Eins, zwei, hoeplakai.
  donderdag 19 november 2009 @ 12:29:06 #291
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_74846889
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:16 schreef jakkop het volgende:
Triest verhaal van die notifications in Ubuntu. Ze komen nu lager uit, en dat is een of ander systeem wat Shuttleworth & co nu aan het testen is. Niemand vind het om aan te zien, maar er komt heen update om het op te lossen. Ook iedereen die een bug aangeeft wordt praktisch genegeerd. Beetje jammer.

EDIT: Hmm, heb nu een workaround gevonden, iemand heeft een deb gemaakt om het terug te zetten naar 9.04. Weet nog niet of het perfect werkt. Maar waarom maakt het Canonical-team niet gewoon een configuratieschermpje "notifications"?
ik kan er echt niet om huilen hoor...

[ Bericht 0% gewijzigd door Joooo-pi op 19-11-2009 12:45:07 ]
heitieh
  donderdag 19 november 2009 @ 12:36:09 #292
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_74847104
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:16 schreef jakkop het volgende:

Het is duidelijk genoeg uitgelegd waarom dit zo is. Daarnaast is bekend dat dit de minst slechtste oplossing was. Alle andere oplossingen zouden ervoor zorgen dat de notificatie naar beneden scrollt vanwege andere berichten of dat andere berichten er over heen gezet worden.

Wat ik wel graag zou willen is een mogelijkheid om mijn eigen hoek uit te kiezen. Rechtsboven is niet altijd de plek waar ik zoiets wil hebben. Linksonder of rechtsonder kan wel eens voor iemand netter uitkomen (bijvoorbeeld als je alleen een panel onderin hebt).
pi_74847727
De minst slechte oplossing? Wat was er mis met de versie uit 9.04, waar ze gewoon rechts boven in de hoek komen? Dit ziet er toch niet uit:

Ik heb liever dat ze gewoon rechts boven in de hoek zitten, ziet er veel beter uit. En dat gezeik over dat de sluitknoppen dan niet meer zichtbaar zijn is ook onzin, want als je er overheen hoovert verdwijnen de notificaties toch.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_74847865
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:06 schreef ouderejongere het volgende:
wtf??? Opeens werkt Ubuntu niet meer. Ik heb eerder vanavond mail gelezen en normaal afgesloten, nu kan opeens GNOME niet meer opstarten en met ' apt-get --fix-missing ' kan hij de servers niet meer vinden (ping werkt ook niet, kennelijk ben ik offline).
Van het weekend dan maar /home redden (nog wel via Live USB toegankelijk) en Ubuntu helemaal opnieuw erop.
Duik een terminal in, zorg voor een fixed connection

1sudo dhclient eth0

Vervolgens apt-get'en en je bent hopelijk snel weer in de lucht.

En als je klaar bent: www.clonezilla.org en je root backuppen.
  donderdag 19 november 2009 @ 13:22:45 #295
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74848506
mijn muiswielscrollprobleempje is ook op te lossen, alleen ben ik nu zo gewend aan het nieuwe systeem dat ik het niet meer nodig vind, maar goed wie weet doe ik er iemand een lol mee: http://www.omgubuntu.co.u(...)el-desktop-cube.html
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74848533
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:30 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik heb werk prima met Linux Mint 7 (binnenkort nieuwe versie, RC1 van 8 is al uit) maar krijg mijn SoundBlaster XFi XtremeMusic niet aan de praat. Heb de drivers van de site van Creative al geprobeerd maar die doen het niet Iemand tips? Heb al gekeken op het forum van Ubuntu en Mint maar daar zag ik zo snel geen werkende oplossing Ik wil geluid Alle het geluid werkt prima onder Vista. Dus ligt niet aan mijn hardware maar aan de drivers
Niemand ?
pi_74849962
Is er een manier om een lijst te zien van ongebruikte sneltoetsen? Zou wel handig zijn
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_74861429
quote:
Op donderdag 19 november 2009 13:04 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Duik een terminal in, zorg voor een fixed connection
[ code verwijderd ]

Vervolgens apt-get'en en je bent hopelijk snel weer in de lucht.

En als je klaar bent: www.clonezilla.org en je root backuppen.
Ik heb al veel geprobeerd. Het lukt niet 'sudo apititude upgrade' te starten, foutmelding 'libcwidget.so.3 missing', ook dkpg krijg ik niet aan de praat, apt-get (update+upgrade) wel, maar die zegt dat mijn systeem in orde is.
Dank voor ieders hulp, geen probleem, /home is veiliggesteld, morgen nieuwe install. Ik ga na de reinstall zeker clonezilla gebruiken.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74862937
quote:
Op donderdag 19 november 2009 19:57 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Ik heb al veel geprobeerd. Het lukt niet 'sudo apititude upgrade' te starten, foutmelding 'libcwidget.so.3 missing', ook dkpg krijg ik niet aan de praat, apt-get (update+upgrade) wel, maar die zegt dat mijn systeem in orde is.
Dank voor ieders hulp, geen probleem, /home is veiliggesteld, morgen nieuwe install. Ik ga na de reinstall zeker clonezilla gebruiken.
Dat bestand wat je noemt zit in de package libcwidget3, probeer eens:

sudo apt-get --reinstall install libcwidget3
  donderdag 19 november 2009 @ 21:19:42 #300
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_74864749
quote:
Op donderdag 19 november 2009 19:57 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

1 hint:
maak van je home een aparte partitie.

Ik doe het alsvolgt
/ 10
swap 2.5
/home 10
/data rest

Data heeft alle video's/muziek etc. Plus wat hidden password protected files met bijvoorbeeld mijn wachtwoorden (wireless enzo).

Bij een herinstallatie format ik root en home. OF als ik mijn home wil bewaren alleen root.
En in home heb ik niks staan behalve een simlink naar /data/Desktop (waar dus mijn Desktop staat).
En vanuit cron maak ik eens per shutdown een backup van /home naar /data/backup/{datum-tijd}.tar.gz
Zelfs al maak ik mijn home dir kapot door een verkeerde move of wat dan ook raak ik nooit wat kwijt en hoef ik ook niet als dat is gebeurd dingen veilig te stellen: gewoon niet /data/ formateren.

Oh en eerst natuurlijk farenji's tip nog even proberen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')