quote:Gebruikers eisen broncode op van HTC Hero
Door Dimitri Reijerman, zondag 18 oktober 2009 16:57, views: 28.145
Een aantal bezitters van een HTC Hero zijn een petitie gestart waarin zij eisen dat de fabrikant de broncode van zijn Android-kernel vrijgeeft. Volgens de Hero-gebruikers zou HTC de General Public License overtreden door dit vooralsnog niet te doen.
HTC Hero floatIn de petitie wordt gesteld dat Hero-gebruikers een 'schone' Android-installatie op hun telefoon willen uitvoeren. Daarmee doelen zij op het strippen van een aantal door HTC ontwikkelde applicaties. HTC ontwikkelde zijn software ter vervanging van de native Android-apps, maar deze zijn niet te verwijderen. Bovendien klagen de gebruikers dat de Android-creaties van HTC traag zijn en dat de Sense UI-interface ook werkgeheugen inneemt als deze niet wordt gebruikt.
HTC zou al diverse malen door gebruikers zijn benaderd met het verzoek om de broncode van de gebruikte kernel in de Hero direct vrij te geven, maar de mobieltjesfabrikant zou nog niet op het verzoek zijn ingegaan. De Hero-bezitters wijzen HTC er op dat zij volgens de GPL-licentie verplicht is om de broncode van zijn aanpassingen aan de Android-kernel en andere onderdelen vrij te geven. HTC zou inmiddels aan een aantal gebruikers hebben laten weten dat zij nog niet exact weten wanneer de code beschikbaar zal komen, maar dat gebruikers de website van de fabrikant in de gaten moeten houden. Inmiddels is naast de petitie de zaak ook in onderzoek bij Gpl-violations.org.
Bron: Tweakers.net
Nog niet geprobeerd. Helaas.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:22 schreef Mordreth het volgende:
Heb sinds zaterdag ook een HTC Hero(G2 versie) en gelijk even nieuwste versie van t-mobile.co.uk gepakt. Alleen op de 1 of andere mannier werkt geotagging niet bij de foto's die ik maak? Iemand die daar wat over weet?
De horror idd!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:31 schreef Schanulleke het volgende:
Gisteren tijdens het hardlopen vloog mijn geliefde telefoontje opeens uit mijn zak, zo op de straatstenen. Behalve dat de batterij er in een keer uitsprong en een krasje op de achterkant niks aan de hand gelukkig. Schrok me wel rot.
Zo één heb ik voor de iPod nano, daar gaat de Hero niet in passen, omdat de aansluitings-ruimten dan niet op de goede plek zitten en omdat de nano een stuk smaller en platter is natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:11 schreef Schanulleke het volgende:
Ik gebruik ook niks, heb hem normaal gesproken gewoon in mijn broekzak zitten maar nu ik hem gebruik om mijn looproute te mappen e.d. wil ik in ieder geval voor het rennen wel iets van een hoesje daarvoor.
[ afbeelding ]
Zoiets, maar dan voor de Hero (of iets universeels in ieder geval)
Vendor lock-in bevalt mij niet. Dat Apple bepaalt dat je bepaalde applicaties wel of niet mag draaien omdat je er misschien een blog mee kan opzoeken waar misschien een stout woord op staat.quote:Op donderdag 24 september 2009 19:52 schreef Pheno het volgende:
Ik ga deze discussie/ervaringen topic even volgen. Over een paar maanden moet ik een mobieltje kopen en ik twijfel tussen een Android en een iPhone (sue me).
Zoiets?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:26 schreef phluphy het volgende:
[..]
Zo één heb ik voor de iPod nano, daar gaat de Hero niet in passen, omdat de aansluitings-ruimten dan niet op de goede plek zitten en omdat de nano een stuk smaller en platter is natuurlijk.
Hm, zou wel tof zijn als er iets universeels zou zijn. Ik ga straks eens even googlen.
Ik ben er ook zuinig op, maar ik vind het bji een vrouw géén gezicht als er een telefoon in d'r broekzak zit.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:53 schreef -J-D- het volgende:
Ik gebruik geen hoesje en ben er gewoon zuinig op
Inderdaad. Wederom een voordeel voor jullie!! Maar toch heb ik geen last van penisnijd!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |