abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 24 september 2009 @ 15:17:10 #1
145738 superworm
is erbij
pi_73070956
quote:
Obama handhaaft terreurregels Bush

De regelgeving over de detentie van terreurverdachten blijft in stand. De Amerikaanse regering heeft besloten om de regels van de vorige regering-Bush niet te veranderen, ondanks beloftes van president Barack Obama. Hij kondigde eerder aan met een nieuwe wet te komen. Dat berichtte de Amerikaanse krant The Washington Post donderdag.

De regering-Obama blijft zich verlaten op een resolutie van het Congres uit 2001, aldus anonieme overheidsfunctionarissen in de krant. Daarin staat onder meer dat de VS terreurdaden als oorlogshandelingen beschouwen die met militaire middelen moeten worden bestreden. Ook kan iedereen die van de Taliban of het terreurnetwerk al-Qaeda is of die op enige manier steunt, zonder vorm van proces jarenlang vastgehouden worden.

De huidige door de rechter getoetste detentiebevoegdheden zouden toereikend zijn om een aantal terreurverdachten voor onbepaalde tijd en zonder aanklacht vast te kunnen houden. Nieuwe wetgeving zou de bevoegdheden van de overheid uitbreiden en de rechtsstaat ondermijnen.
Nou heeft-ie al vaker laten blijken min of meer op Bush' beleid verder te borduren (Irak/Afgh. bijv), maar dit is toch wel erg treurig. Eerst Guantanamo willen sluiten, maar vervolgens een half jaar later zeggen dat je de fascistische opsluitmethodes niet aanpakt. Stelt me teleur.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 24 september 2009 @ 15:18:23 #2
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_73071096
Tsja, afschrikken van terroristen werkt blijkbaar goed
censuur :O
  donderdag 24 september 2009 @ 15:26:03 #4
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_73071227
Change! Bush! Obama
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_73071265
Alleen het gezicht is veranderd. Achter de schermen drukken grotendeels dezelfde mensen op de knoppen. Waarom denkt iedereen toch dat het beleid in Amerika 180 graden zal veranderen als de macht van de republikeinen naar de democraten gaat en andersom. De sponsors van beide blijven dezelfde mensen. Dus cosmetisch veranderd er iets, maar het zal nooit echt veel zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73071300
jammer
pi_73071338
Ik begrijp de verontwaardiging, waar ik het mee eens ben, maar 'fascistische opsluitmethodes'? Dit is weer gebruik van het oh zo gehate woord in verkeerde context.

Verder heeft Obama al bewezen Bush te zijn door Bernanke te laten zitten en door het algehele falen van de Amerikaanse overheid wat betreft o.a. de economie in stand te houden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_73071665
Jeetje, daar gaat zijn geloofwaardigheid. Eerlijk gezegd had ik best vertrouwen dat er een grote omslag zou plaatsvinden, maar eigenlijk is daar bar weinig van waar.
  Redactie Frontpage donderdag 24 september 2009 @ 15:42:21 #9
145738 superworm
is erbij
pi_73071707
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:40 schreef Heider00sje het volgende:
Jeetje, daar gaat zijn geloofwaardigheid. Eerlijk gezegd had ik best vertrouwen dat er een grote omslag zou plaatsvinden, maar eigenlijk is daar bar weinig van waar.
De media zijn erg goed in het creëren van een illusie. Kijk alleen al naar hoe de NOS op de verkiezingen geilde als een gemiddelde puber op een lekker wijf. Dat was echt schaamteloos.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 24 september 2009 @ 15:46:05 #10
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_73071817
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:26 schreef Kadesh het volgende:
Bush!
  donderdag 24 september 2009 @ 15:51:53 #11
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_73072000
Ik ben oprecht vertederd door zoveel naiviteit & misplaatste verontwaardiging.

Politici die hun macht actief inperken, moeten nog geboren worden
pi_73072032
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:51 schreef ExTec het volgende:
Ik ben oprecht vertederd door zoveel naiviteit & misplaatste verontwaardiging.

Politici die hun macht actief inperken, moeten nog geboren worden
dan gaat het de goede kant op in NL..
  donderdag 24 september 2009 @ 15:59:31 #13
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_73072213
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:53 schreef IHVK het volgende:

[..]

dan gaat het de goede kant op in NL..
Dat is een nogal universeel gegeven.

Zelfs de meest goedwillende politici denken toch: "Nou, van mij hoeft het niet, maar als het er om spant, is het toch handig dat het kan "

En toch loopt NL zo'n vaart niet. We hebben genoeg partijtjes in de marge die er tegen ageren. Niet in de VS waar je alleen conservatief rechts en centrum rechts hebt.

Voorbeeld waarom het in NL niet vlot: men heeft het natuurlijk geprobeerd, met de ID kaart. Maar wat zei de rechter: "Nee, ID vragen om het ID vragen mag niet ". Daarmee is het waardeloos geworden. Officieel hoef je je ID alleen te laten zien als je crimineel bent Maar laten criminelen nou per definitie zich niet veel aantrekken van regeltjes.
pi_73072343
De aard van het beestje verander je niet. Je geeft het een andere naam maar onder die façade schuilt nog steeds hetzelfde beestje. Kortom de Amerikaanse overheid blijft de Amerikaanse overheid.

Grappig natuurlijk dat juist de man van Change gewoon op de oude voet doorgaat .
pi_73072644
Heeft iemand dit bericht nog ergens anders gelezen?
Ik kan op de website van The Washington Post dit bericht nl niet terugvinden.
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
http://www.gibburt.com
pi_73073007
laat maar, heb de bron al gevonden:

http://www.washingtonpost(...)AR2009092304427.html (registratie nodig)
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
http://www.gibburt.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')