Het is nu nog een vroege beta, en gepresenteerd voor een aantal developers die er aan mogen gaan werken.quote:Wave is het equivalent van het Zwitsers zakmes dat alle webdiensten samenbrengt op een plek. In Wave worden bestaande Google-diensten als Gmail, Google Docs, Google Talk, Picasa, Blogger en Sites samengebracht. Ook is er plek voor externe diensten als Twitter en spelletjes als Sudoku.
Wave laat gebruikers documenten maken waarin meerdere participanten tekst, multimedia, applicaties en feeds kunnen toevoegen, op een manier die doet denken aan instant messaging. De dienst slaat ook vorige versies op, dus gebruikers kunnen terugbladeren naar oude 'golven'.
Jah, een site met het hele internetquote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:11 schreef n8n het volgende:
Het werd eens tijd voor een site waar je alles onder 1 kap hebt, Mail + Youtube + Facebook + Digg + IMDB + Last.fm + Fok! en noem maar op
Ik heb geen zin overal een apart account te maken, en het leek me wel iets voor Google. Buiten dat kan het heel handig zijn er maar heel goed en lang over nagedacht wordt.quote:
Nee, zo kan je het niet noemen. Het is msn, facebook en gmail ineen, en ook nog eens met handig gebruik van Google Maps, Picasa etc.quote:
Dit is heel vet, als voorbeeld typte hij beensoup, dat werd veranderd in beansoup. Vervolgens typte hij Ive bean there, dat werd veranderd in Ive been there.quote:- Real-time: het kunnen meekijken wat er door anderen getypt wordt, karakter per karakter.
- Collaborative: Central hub waar je mensen aan je Wave kan toevoegen.
- Extensions (robots): Spelly (context gevoelige spelling checker)
Dus ook een soort datumprikker, mensen kunnen aangeven of ze kunnen of niet.quote:, Bloggy (zet je Wave direct op je blog), Linky (ontdekt hyperlinks), Polly (Formulieren voor polls), etc.
- Gadgets: Google Maps, games, Youtube, yes/no/maybe, etc.
Alles wordt opgeslagen, dus als je later begint met meelezen bij 2 vrienden dan kan je het stap voor stap bekijken, als een filmpje zeg maar.quote:die je kunt opnemen in je Wave.
- Playback: het terugspelen van aanvullingen en wijzigingen op je Wave
En developers kunnen het nu dus gaan uitbreiden, dus de mogelijkheden zijn oneindig.quote:- File-sharing: drag & drop van bijvoorbeeld foto's in je Wave.
- Document creation and editing: met meerdere mensen aan een document werken.
- Etc.
Eigenlijkwel ja, maar dan dus allemaal met dezelfde techniek, dus uitwisselbaar etc.quote:
Ik hoop dat er nog een samenvatting van komt. Genoeg mensen die het best interessant vinden, maar die er niet meer dan een uur voor gaan zitten.quote:
Ik ook en anders zo ff opzetten en tijdens de lunch ff kijkenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:18 schreef jakkop het volgende:
[..]
Ik hoop dat er nog een samenvatting van komt. Genoeg mensen die het best interessant vinden, maar die er niet meer dan een uur voor gaan zitten.
vooral het eerste gedeelte (techdemo) is boeiend, daarna technisch geneuzelquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:13 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Ik ook en anders zo ff opzetten en tijdens de lunch ff kijken
Moet het nog steeds afkijken geheugen van me wii zat in eens volquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
vooral het eerste gedeelte (techdemo) is boeiend, daarna technisch geneuzel
Dat vond ik juist het interessantstequote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
vooral het eerste gedeelte (techdemo) is boeiend, daarna technisch geneuzel
Pst ik heb een developer preview jij doelt op de user previewquote:Op donderdag 30 juli 2009 13:43 schreef funrider het volgende:
Helaas nog niks ontvangen van google had me ook aangemeld. Nu nog maar een keer aangemeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |