Obama roept wereld op tot samenwerkingquote:
Applaus
Obama kreeg een lang applaus toen hij het podium betrad. Hij verklaarde dat de noodzaak om samen te werken meer dan duidelijk is.
''Het is mijn diepste geloof dat in het jaar 2009, meer dan op welk tijdstip in de geschiedenis van de mensheid ooit, de belangen van de landen en mensen hetzelfde zijn'', zei Obama.
''De tijd is gekomen dat de wereld een nieuwe richting inslaat. We moeten dit nieuwe tijdperk van samenwerking omarmen, op basis van gezamenlijke belangen en wederzijds
Als de presidenten van Amerika dit telkens openlijk blijven roepen, waarom nog dergelijk topics in BNW gooien? Ik wil het niet hebben of de speculaties, laten we het hebben over wat er in de het mainstream nieuws komt zodat iedereen het accepteerd.
Als je ziet hoe hard er wordt gewerkt om alles te centraliseren en controleren (ik wou bijna zeggen dicteren) vanuit centrale locaties. En vooral de diverse nieuwsberichten deze week..
Jawel, weer een oproep aan de wereld om een Wereld Orde te stichting.
De letterlijke woorden waren ditmaal niet gebruikt, maar de context is hetzelfde: de wereld moet gezamelijk een nieuwe richting in gaan. De richting van de VN.
Hoewel de VN deels poppenkast is, ik zie de 5 landen met een vaste zetel in de raad elkaar op de belangrijkste punten niet tegen spelen, kunnen de gemoederen toch nog hoog oplopen.
Vooral de voor de westerse landen, ongecontroleerbare 'vrienden' uit het midden Oosten, zijn het nog niet helemaal eens hoe de machstposities zich verdelen binnen zo'n nieuw tijdperk:
quote:
Kaddafi
Kaddafi stelde in zijn toespraak dat het Handvest van de VN in strijd is met zijn eigen preambule. Volgens die preambule, waarin de intenties van de VN bij de oprichting werden vastgelegd, zijn alle naties, groot of klein, gelijk, aldus Kaddafi.
Maar in de uitgewerkte tekst krijgen vijf landen toch een recht dat andere landen niet hebben: zij hebben een permanente zetel in de Veiligheidsraad.
Kaddafi noemde de Veiligheidsraad in zijn huidige vorm een 'Raad van Terreur' en pleitte voor de afschaffing van het vetorecht van de permanente leden.
Handvest
Kaddafi herinnerde eraan dat het Handvest van de VN is geschreven door de landen die tijdens de Tweede Wereldoorlog Duitsland hebben verslagen en dat de meeste huidige VN-leden niet aan de totstandkoming van het Handvest hebben meegewerkt.
Kaddafi verscheurde enkele pagina's van het Handvest. Veel gedelegeerden verlieten tijdens zijn toespraak de zaal.
Ditmaal geen diepgaande vraagstukken van mijn kant, maar eerder een opmerking dat een NWO allang geen schaduwregering (meer) is.
Vandaar een eigen topic hieraan, en geen linkdumps in andere lopende topics.
Misschien dan toch een klein vraagje, hoe lang ben jij je al bewust van een aankomend NWO?
[ Bericht 0% gewijzigd door Ticker op 23-09-2009 21:52:28 ]
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no..""Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)