abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 september 2009 @ 19:52:46 #1
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_73047822
Goedenavond,

Onlangs heb ik een probleem vastgesteld bij mijn laptop, namelijk dat de usb poorten niet meer herkend worden. Ze herkennen wel dat er iets in zit maar apparaten werken in het geheel niet. Windows is opnieuw geinstalleerd en ook dit mocht het probleem niet verhelpen.

Later kwam ik er achter dat het een bekend probleem is bij een bepaald type Packard Bell laptops en dat het dus een productiefout is. Ik heb de laptop 1,5 jaar geleden gekocht en de verkoper zegt dat dit niet meer onder de garantie valt van het apparaat.

Voor zover ik weet geldt er een wettelijke fabrieksgarantie van 2 jaar, dit wordt door Packard Bell ontkend. Ik kan op internet zo gauw alleen niet de juiste wetsartikelen vinden die dit bevestigen en begin inmiddels aan mezelf te twijfelen. Is er iemand die mij hier wat meer helderheid over kan geven?

Alvast bedankt voor de reacties.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 september 2009 @ 19:54:18 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_73047878
2 jaar idd, maar dan moet jij aantonen dat het inderdaad een productiefout is waar je nu last van hebt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_73047999
Je hebt een jaar volledige fabrieksgarantie, daarnaast heeft een product een bepaalde levensduur waaraan deze moet voldoen. Als er iets defect gaat na een jaar moet je alleen wel aan kunnen dat een fabricagefout is en geen gebruikersfout.
pi_73049259
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:57 schreef Dennis101 het volgende:
Je hebt een jaar volledige fabrieksgarantie, daarnaast heeft een product een bepaalde levensduur waaraan deze moet voldoen. Als er iets defect gaat na een jaar moet je alleen wel aan kunnen dat een fabricagefout is en geen gebruikersfout.
Je moet aannemelijk maken dat je het product normaal gebruikt hebt en niet misbruikt. Als de laptop geen sporen van valschade heeft, en de USB poorten ook niet beschadigd zijn, dat is het aannemelijk dat er fysiek niets gebeurd is met de laptop.
Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad!
  woensdag 23 september 2009 @ 20:36:58 #6
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_73049395
In principe hoort het gewoon onder garantie gerepareerd te worden.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 september 2009 @ 20:43:34 #7
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73049606
De wettelijke garantie is 6 maanden. Daarnaast is er een Europese regel waarbij producten in de eerste 2 jaar kosteloos gerepareerd worden door de leverancier indien vaststaat dat het probleem ontstaan is door non conformiteit van het product.

Ergo, wanneer het probleem niet veroorzaakt is door problemen van buitenaf.

En in nederland is die regel nog ruimer dan 2 jaar. Hier gaat men er vanuit dat je een bepaalde levensduur mag verwachten bij een product en als die levensduur niet gehaald wordt door non conformiteit de leverancier repareert. Waarbij de kosten toenemen naarmate de economische levensduur verder verstreken is.
  donderdag 24 september 2009 @ 16:34:22 #8
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_73073413
De reacties zijn wederom een beetje tegenstrijdig en zodoende niet voldoende om dit hardop te kunnen zeggen tegen de producent van de laptop. Hoe kan ik bijvoorbeeld aantonen dat het niet mijn schuld is, en de regel "dit is niet van toepassing wanneer het product bij gebruikt voor langere tijd geen gebreken heeft getoond" geeft me ook al niet al te veel houvast aangezien het dus inmiddels 1,5 jaar geleden is.
pi_73073769
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:34 schreef rinzzz het volgende:
De reacties zijn wederom een beetje tegenstrijdig en zodoende niet voldoende om dit hardop te kunnen zeggen tegen de producent van de laptop. Hoe kan ik bijvoorbeeld aantonen dat het niet mijn schuld is, en de regel "dit is niet van toepassing wanneer het product bij gebruikt voor langere tijd geen gebreken heeft getoond" geeft me ook al niet al te veel houvast aangezien het dus inmiddels 1,5 jaar geleden is.
Waar zie jij tegenstrijdigheden? Ik zie alleen maar aanvullingen. En dat jij moet kunnen aantonen dat het een fabrieksfout is, is nou net de truc waarom zoveel winkeliers/fabrikanten er mee weg komen om te zeggen dat je geen recht op garantie hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 september 2009 @ 16:50:29 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73073948
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:34 schreef rinzzz het volgende:
Je moet helemaal niet bij de producent zijn, maar bij de winkelier waar je het product gekocht heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')