abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73038328
Ik ben voornemens een overlijdensrisicoverzekering af te sluiten op zowel mijn leven als dat van mijn vriendin.

Nu zie ik in veel voorwaarde het volgende (of van gelijke strekking):

De verzekeraar heeft conform de polisvoorwaarden het recht om, in bijzondere situaties, tussentijds uw premie te verhogen of de voorwaarden aan te passen. Er is bij deze verzekering dus geen sprake van een vooraf bekende premie tijdens de looptijd van de overeenkomst. Opzeggen kan in ieder geval wanneer de premie stijgt of uw voorwaarden verslechteren, maar gezien de gestegen leeftijd en een eventueel verslechterde gezondheidssituatie bestaat de kans dat u bij een nieuwe verzekeraar niet wordt geaccepteerd of een hogere premie betaalt.

Is dit normaal of zijn ze ook te vinden met een vaste (waarschijnlijk hogere) premie?
Life Is What Happens To You While You’re Busy Making Other Plans.........
pi_73038479
Ik ken ze eigenlijk alleen maar met vaste premies...

Hoe eerder je afsluit, hoe goedkoper.
pi_73038510
zover ik weet betaal je normaal gesproken een bepaald maandelijks bedrag (afhankelijk van het bedrag dat je wil ontvangen bij overlijden) Dit bedrag en wat je betaalt wordt jaarlijks met een klein percentage verhoogd ivm devaluering of zo

maar das wel een vaste premie verder volgens mij
Science is like sex: sometimes something useful comes out, but that is not the reason we are doing it. —Richard Feynman
pi_73038555
Premies zijn normaal gesproken altijd vast (en wijzigen ook niet door 'devaluering' ), maar als er een 'en bloc'-bepaling in je voorwaarden staat, kunnen de premies wijzigen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73038653
geen idee of het zo heet, maar omdat 8000euro (mijn bedrag) nu minder waard zal zijn over een x aantal jaar, gaat het elk jaar iets omhoog... dus zal ik uiteindelijk ook meer dan 8000 euro ontvangen (nou, niet ikzelf dus)
Science is like sex: sometimes something useful comes out, but that is not the reason we are doing it. —Richard Feynman
pi_73038709
Het is een overlijdensrisicoverzekering. Die keert alleen uit bij overlijden. (of loopt bij einde looptijd gewoon af, zonder dat er wat uitkeert)
pi_73038780
wordt wel uitgekeerd na de looptijd, maar nog steeds pas bij overlijden (toch???)
pi_73038827
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:58 schreef svk1985 het volgende:
wordt wel uitgekeerd na de looptijd, maar nog steeds pas bij overlijden (toch???)
Nee

Het is een tijdelijke levensverzekering met uitkering bij overlijden. (dus alleen gedurende de looptijd is er een uitkering)
pi_73039084
mijn fout, ik zit naar de uitvaartverzekering te kijken
pi_73048443
Heb inderdaad een groot aantal verzekeraars gevonden die geen variabele premie kennen.

Nu heb ik heel wat verzekering met elkaar vergeleken, conclusie is dat een 'goedidee nabestaandenverzekering' de goedkoopste is.

Er zit erg veel verschil in premie, bij een uitkeringsbedrag van 3 ton op 2 levens voor 30 jaar is de goedkoopste (goedidee) ruim 43 euro, en de duurste (Erasmus) ruim 100 euro. (dit alles volgens independer)

Ik kan niet achter het grote verschil in premie komen, uiteraard wat kleine nuances in de voorwaarde, maar die verklaren dit verschil niet.
Iemand enig idee?

Overigens wil ik deze verzekering (nog) niet verpanden aan een hypotheek.
pi_73049655
Die verschillen zitten hem gewoon in de tabellen die verzekeraars hanteren en de kosten die ze maken. (ook maken een aantal verzekeraars onderscheid in roken/niet roken, BMI)
pi_73051438
Dat die verschillen op kosten en risico gebaseerd zijn kan ik mij voorstellen echter snap ik niet dat de 'dure' partijen een marktaandeel kunnen hebben of verkrijgen met dergelijke verschillen in premies.

Zou daarom willen weten waarom mensen toch voor de 'dure' partiikiezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')