Mits er natuurlijk sprake is van lekkage.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:56 schreef iphooligan2 het volgende:
Levering ondeugdelijk product heet dat!
Bedankt, in mijn geval stop het druppelen na 5-10 minuten. Ik denk dat het niet ligt aan het reservoir...maar misschien maak ik een denkfout.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:56 schreef iphooligan2 het volgende:
Druppelend geluid in een hangend toilet is hoogstwaarschijnlijk een lekkage op het punt waar de wartel van de flexibele slang (die meestal gebruikt wordt vanaf het aansluitpunt van de vaste waterleiding) aan de vulpijp van de stortbak koppelt. Dat druppelen stopt dan in weze niet als de stortbak vol is, maar hoor je niet meer omdat die aansluiting dan onder water zit.
Ik spreek uit ervaring, heb hetzelfde gehad namelijk.
Kwestie van de plaat die het doorspoelmechanisme bedient er af trekken, dan de schroeven los maken die toegang geven tot de stortbak (meestal plastic, kwart slag draaien o.i.d., ook soms japans klik). In de stortbak even die aansluiting een tikkie aandraaien en probeelm zou verholpen moeten zijn lijkt mij (wel met lege stortbak, anders wordt je zo nat ;-))
In jouw geval, omdat je hebt later installeren, aangeven aan aannemer dat je het niet zo accepteert en desnoods in gebreke stelt. Hij/zij komt/komen het maar gewoon fixen. Levering ondeugdelijk product heet dat!
Lijkt me vrij simpel te testen toch? Watertoevoer afsluiten en doortrekken. Als het dan niet meer druppelt, zit het waarschijnlijk in het reservoir, als het nog wel druppelt niet.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:52 schreef Pfft het volgende:
[..]
Bedankt, in mijn geval stop het druppelen na 5-10 minuten. Ik denk dat het niet ligt aan het reservoir...maar misschien maak ik een denkfout.
Hoezo dat dan?quote:Op woensdag 23 september 2009 17:29 schreef error_404 het volgende:
[..]
Mits er natuurlijk sprake is van lekkage.
1) Het is niet met zekerheid vastgesteld dat het gedruppel veroorzaakt is door werkzaamheden van de aannemerquote:Op woensdag 23 september 2009 23:57 schreef iphooligan2 het volgende:
Als er dan na installatie van dat toilet (een toilet druppelt normaal gesproken niet) een duidelijk hoorbare druppel aanwezig is na doorspoelen van het zojuist geinstalleerde toilet, kan men niet anders concluderen dan dat het gedruppel gerelateerd is aan het zojuist geinstalleerde toilet, en dus dient de installateur dat gewoon te komen herstellen. Doet de installateur dat niet, kun je de installateur in gebreke stellen, ongeacht het feit dat de oorzaak onbekend is. Jusit omdat bekend is dat het gedruppel ontstaan is na het installeren van het toilet, en het gedruppel niet verwacht mag worden van een normaal toilet, is er dan sprake van een ondeugdelijk product.
Het is niet de stopkraan voor het reservoir, maar voor de wc + badkamer. Ik heb nog een huis met dubbele steigleiding.quote:Op donderdag 24 september 2009 10:41 schreef exlurker het volgende:
Een roostertje gelaatst in de voorzetwand op de stopkraan te bereiken?
Normaliter zit de stopkraan van een inbouwreservoir achter het bedieningspaneel
1) Het is ook niet met zekerheid vastgesteld dat het niet door de werkzaamheden van aannemer veroorzaakt is. En toch concludeert de aannemer dat hij niet langs hoeft te komen.quote:Op donderdag 24 september 2009 09:28 schreef error_404 het volgende:
1) Het is niet met zekerheid vastgesteld dat het gedruppel veroorzaakt is door werkzaamheden van de aannemer
2) Hoe irritant ook, maar een druppelend geluid is geen bouwkundig gebrek
3) Het is niet vastgesteld dat het gedruppel door lekkage veroorzaakt wordt, danwel veroorzaakt.
4) Een druppelend geluid heeft niets met een ondeugdelijk produkt te maken.
Believe me, ik heb een hoop ervaring met de combinatie aannemers-advocaten en in gebreke stellen ga je in dit geval echt niet redden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |