Dat kun je verhelpen door:quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ah, en de zwevende balk "trilt" bij het scrollen op mn blackberry, is dat te verhelpen?Alvast dank!
Andere websites doen het wel goed...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:18 schreef Dhr.Donder het volgende:
[..]
Dat kun je verhelpen door:
- Een andere browser te proberen.
Zakelijke telefoon. En ik geloof niet dat er veel telefoons zijn die sneller zijn dan de BB bold 9000 ...quote:- Een snellere telefoon te kopen.
Dan trek die websites eens open en kijk wat ze anders doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Andere websites doen het wel goed...
Iemand? Zit echt vast..quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:31 schreef Banzaiaap het volgende:
Ik klop hier nog maar een keer aan. Laatste keer, hopelijk. Als je op de pagina van een video kijkt, zijn alle div's niet opgevuld in de achtergrond. Dit gebeurt sowieso in IE 7.
http://www.youtubehd.nl/2009/10/8-bit-trip/
Ik heb nu enkel bovenstaande CSS, <div id = 'top'> <p>blaat </p></div> en <div id ='content'> <p>lorem ipsum verhaal </p></div>, dat zou toch nog te doen moeten zijnquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:28 schreef Dhr.Donder het volgende:
[..]
Dan trek die websites eens open en kijk wat ze anders doen.
En zorg dat je nette code hebt. Tags afsluiten, niet onnodig veel stijl-elementen toevoegen, zo min mogelijk plaatjes, enz.
Sowieso je margins en padding resetten. En verder blijft ie in Chrome mooi bovenaan plakken. Wrapper erom met een breedte van 480px. (Dat is geloof ik de breedte van de iPhone.)quote:
Hij moet het op alle mobiele platformen mooi gaan doenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:21 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
Sowieso je margins en padding resetten. En verder blijft ie in Chrome mooi bovenaan plakken. Wrapper erom met een breedte van 480px. (Dat is geloof ik de breedte van de iPhone.)
...zodat je ze later allemaal weer toe kan voegenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:21 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
Sowieso je margins en padding resetten. En verder blijft ie in Chrome mooi bovenaan plakken. Wrapper erom met een breedte van 480px. (Dat is geloof ik de breedte van de iPhone.)
Ja dat zeg ik toch ook. Maar om dat te kunnen doen, moet je ze eerst wel allemaal even resetten. Die standaard margins zijn in elke browser anders en geven je later alleen maar meer problemen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:31 schreef Dhr.Donder het volgende:
[..]
...zodat je ze later allemaal weer toe kan voegen
Sorry 'k blijf tegenstander van datsoort resets. Margins gewoon aangeven waar je ze nodig hebt en verder niet.
En vervolgens ga je ze dus alsnog allemaal aanpassenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:31 schreef Dhr.Donder het volgende:
...zodat je ze later allemaal weer toe kan voegen
Sorry 'k blijf tegenstander van datsoort resets. Margins gewoon aangeven waar je ze nodig hebt en verder niet.
In 99% van de gevallen wil ik juist GRAAG gokken op de rendering van een willekeurige browser.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:39 schreef Roy_T het volgende:
[..]
En vervolgens ga je ze dus alsnog allemaal aanpassenJe wilt immers nergens gokken op de rendering van een willekeurige browser.
Ik heb ondertussen redelijk wat sites in elkaar gezet, en 'k heb nog nooit zo'n css reset gebruikt. Als er een element is waar de standaardstyles niet goed zijn, pas ik gewoon die betreffende styles aan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:08 schreef Roy_T het volgende:
Ben het nog steeds niet met je eens, maar dat magDe meningen zijn er overal over verdeeld, al is het redelijk gangbaar om te resetten tegenwoordig.
Waarschijnlijk ook even overflow:hidden gebruiken?quote:
Voor al die divs?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:57 schreef Dhr.Donder het volgende:
om niet in een eindeloze discussie te verzanden maar weer even ontopic
[..]
Waarschijnlijk ook even overflow:hidden gebruiken?
Werkt niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:55 schreef Dhr.Donder het volgende:
[..]
Dr is maar één manier om er achter te komen!
quote:
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | margin: 0px; padding: 0px; } .container { margin: 50px auto; width: 800px; } .header { background-image: url(/minus/images/header.gif); width: 800px; height: 300px; } .menu { background: #000000; height: 30px; width: 500px; margin: 0 auto; } |
In dat geval zul je het antwoord niet graag horen. http://www.w3.org/TR/CSS2/box.htmlquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:11 schreef Mirel het volgende:
Als er een manier is om binnen een element de border te maken ipv d'r buiten, dan hoor ik het graag
Waarom zou dat anders niet kunnen dan?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 09:20 schreef woopehh het volgende:
Als de hoogte en breedte van de header altijd vast zijn kan je de margins van .menu gewoon op vaste waarden instellen toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |