Wat je er tegen kan doen? Volgend jaar niet de boel gaan lopen verzaken en duidelijke afspraken maken wanneer je een les moet missen om wat voor reden dan ook. Dan heb je van dit soort dingen ook geen last.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:58 schreef livingthemoment het volgende:
Aan het einde van het Jaar het vierde blok hadden we een groepsproject voor 6 studiepunten, na 80% van het project met mijn groep te hebben voltooid heb ik 1 verplichte tutorial les gemist waardoor ik van het project geexclude werd. Belachelijk terwijl die lessen maar 5 minuten duren waarbij je even naarbinnen loopt naar je begeleider en vertelt dat alles goed gaat en iedereen zijn werk doet en nog belachelijker dat zelfs als ik voor de laatste 20% een 0 gehaald zou hebben nog een 5.7 gemiddeld zou staan en daarmee de 6 studiepunten zou krijgen.
Hierdoor behaalde ik slecht 45 studiepunten. Ik uiteraard bezwaar aantekenen maar evenals mijn bezwaren voor het project allemaal afgewezen.
Nu kwam ik vorige week toevallig op de hu om mijn studieboeken te verkopen en toen kwam ik een vorige klasgenoot tegen die ook uit de project groep was gezet maar al aan het begin van het project omdat ie zijn werk niet deed, hij had ook 45 studiepunten gehaald. Maar uiteraard deze student kon wel doorgaan. Hij had ook bezwaar aangetekend en bij hem werd gezegd dat door hem uit te sluiten van het project er lesweigering was begaan die tegen de onderwijs wet inging.
Omdat het zo kut is dat ik nu weer in een nieuwe stad een heel jaar opnieuw moet beginnen waarbij ik alles heb gehad, wat zwaar demotiverend werkt, een nieuw studentenhuis moet zoeken en een jaar extra moet lenen zou het relax zijn als iemand een idee heeft wat ik hier tegen kan doen, kheb al een brief naar de examencommissie gestuurd maar 10 tegen 1 dat die niet antwoorden omdat ik er niet meer ingeschreven sta. zou ook wel fijn zijn als iemand weet waar ik die leerplicht wet kan vinden heb zelf al gezocht maar heb alleen een vaag document uit 2004 gevonden
Protest aantekenen bij het College van Bestuur en als je dan een negatief antwoord krijgt doorsturen naar je rechtsbijstandverzekering en vragen of er een zaak in zit. Zo ja, dan zie je de advocaat van je opleiding wel verschijnen bij de bestuursrechter.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:58 schreef livingthemoment het volgende:
heey
verhaal dat omvangrijker en saaier is dan een encyclopedie-serie!
Als je de volgende keer de tijd wilt nemen om het verhaal wel te lezen of niet te reageren,quote:Op woensdag 23 september 2009 12:56 schreef Catbert het volgende:
Ik heb 0 empathie voor mensen die in projectgroepen hun werk niet doen. Goed dat je zondermeer uit die groep geknikkerd wordt. Ik heb zelf HBO gedaan en ook nog eens vorig jaar een projectgroep van m'n oude school begeleidt, en dergelijke slappe zakken halen 't bloed onder m'n nagels vandaan.
Dus wat je kunt doen: leer er van. Volgende keer beter.
Dan had je dit vooraf even moeten melden. Hoe moeilijk is het om vooraf even naar de docent in kwestie te gaan? Je wist dat deze les verplicht was nietwaar?quote:Op woensdag 23 september 2009 15:17 schreef livingthemoment het volgende:
omdat ik niet vooraf aangegeven had dat ik mijn huurcontract moest ondertekenen om kwart over 11 aan de andere kant van utrecht terwijl ik de les om 11 uur had werd ik eruitgegooid. Kheb zelfs nog een kopie van het contract en tijdstip opgestuurd naar de examencommissie maarja mocht niet meer baten.
quote:Op woensdag 23 september 2009 15:36 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dan had je dit vooraf even moeten melden. Hoe moeilijk is het om vooraf even naar de docent in kwestie te gaan? Je wist dat deze les verplicht was nietwaar?
Dan is toch het enige wat je kunt doen hiermee naar die opleiding gaan? ALS dat geval inderdaad hetzelfde was, want dat heb je van horen zeggen?quote:Op woensdag 23 september 2009 15:48 schreef livingthemoment het volgende:
Het gaat erover dat iemand anders in hetzelfde geval anders is behandeld
Ik studeerde in de tijd van de vuurwerkramp in Enschede en een jongen in mijn jaar was de zoon van een van die brandweermannen die omgekomen is. Die had dat jaar bij lange na z'n minimum niet gehaald, maar daar is (logischerwijs) ook een uitzondering voor gemaakt. Bij ons werd ook altijd een mentorgesprek belegd als het niet goed ging. Maargoed, ik weet niet precies hoe het er bij de leerfabrieken van tegenwoordig aan toe gaat.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:54 schreef ConnerJohn het volgende:
Als het verhaal van die medestudent echt waar is dan is het inderdaad vreemd. Het lijkt mij waarschijnlijker dat er meerdere zaken speelde bij die andere jongen. Wanneer je te weinig studiepunten hebt en toch door mag moet je meestal al van te voren aangegeven hebben dat er een aantal zaken zijn die je belemmeren bij je studie.
Dat dusquote:Op woensdag 23 september 2009 12:56 schreef Catbert het volgende:
Ik heb 0 empathie voor mensen die in projectgroepen hun werk niet doen. Goed dat je zondermeer uit die groep geknikkerd wordt. Ik heb zelf HBO gedaan en ook nog eens vorig jaar een projectgroep van m'n oude school begeleidt, en dergelijke slappe zakken halen 't bloed onder m'n nagels vandaan.
Plus groei een ruggegraat TS, je haalt niet eens 48 ECTS van de 60quote:Op woensdag 23 september 2009 12:56 schreef Catbert het volgende:
Afgezien van de genante spelfoutquote:
Jij kennelijk welquote:Op woensdag 23 september 2009 08:00 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Een BSA krijg je met een reden. Blijkbaar zit je nog niet op het nivo van HBO.
quote:Op woensdag 23 september 2009 19:10 schreef kahlie het volgende:
Ik vind het helemaal geen identieke gevallen?
Jij -> Je mist een verplichte les, daaruit blijkt dat je niet voldoet aan de eisen van de Universiteit voor dit vak. Ze mogen je daarom uitsluiten van het vak of gelijk een onvoldoende geven, want dit staat waarschijnlijk duidelijk in de examenstatuten.
Dat het gebeurd is, en dat ze geen uitzondering maken, is lullig. Maar ze staan wel in hun recht. Jammer dat ze je bezwaar hebben afgewezen.
Hij -> Hij zit weinig uit te voeren, maar hij wordt er dus uitgezet. Hierdoor kan hij zijn lessen niet vervolgen en zijn vak ook niet halen. Ze hebben geen wettelijke grond om hem uit te sluiten. Hij heeft dus een succesvol bezwaar om de Universiteit te laten weten dat ze in strijd met de regels hebben gehandeld en dat hij dus ook niet kon voldoen aan het minimum aantal punten behalen.
Als ze hem gewoon wel hadden laten meedoen en hem gewoon een onvoldoende hadden gegeven, had hij geen poot om op te staan. Aangezien ze hem geweerd hebben, zonder wettelijke grond, wel.
Nee, dat hebben ze volgens je verhaal niet. Ze hebben je gelijk een onvoldoende gegeven, omdat je niet bent opkomen dagen bij een verplicht onderdeel. Aangezien er in examenstatuten van zo'n beetje alle hogescholen en Universiteiten staat dat het falen van een verplicht onderdeel het falen van een vak is, zie ik niet in waarom dit lesweigering is?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:59 schreef livingthemoment het volgende:
Maar ik ben er ook uitgezet waardoor ik mijn lessen niet kan volgen, kheb hem net opgebeld en hij was eerst ook afgewezen alleen hij heeft hoger beroep aangetekend en in het gelijk gezet doordat de hogeschool geen lesweigering mag toepassen. Ze hebben bij mij ook lesweigering toegepast dus dat is in principe gelijk. Hij had ook niet van tevoren aangegeven dat hij problemen had dus dat staat ook gelijk met mijn geval.
TS zegt dat als hij voor dit project gewoon cijfer 0 had gehad, hij die studiepunten wel had gehad.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:03 schreef kahlie het volgende:
[..]
Nee, dat hebben ze volgens je verhaal niet. Ze hebben je gelijk een onvoldoende gegeven, omdat je niet bent opkomen dagen bij een verplicht onderdeel. Aangezien er in examenstatuten van zo'n beetje alle hogescholen en Universiteiten staat dat het falen van een verplicht onderdeel het falen van een vak is, zie ik niet in waarom dit lesweigering is?
Nee, hij heeft gelijk een onvoldoende voor het totale vak gehad, niet enkel voor het onderdeel dat hij nog moest. Bij veel examenstatuten is het niet meer dan normaal dat je een onvoldoende voor het totale vak krijgt als je een verplicht onderdeel mist. Als je practicum verplicht is en maar voor 20% meetelt of zelfs niet en je haalt enkel de theorie, dan heb je gewoon het vak niet gehaald! Kun je ook wel zeggen, ja maar, ja maar, ik sta gemiddeld wel een voldoende voor het vak, waarom mag ik er geen 0 voor dat onderdeel. Verplicht is verplicht.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:40 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
TS zegt dat als hij voor dit project gewoon cijfer 0 had gehad, hij die studiepunten wel had gehad.
Nee ik heb geen onvoldoende voor het totale vak gehaald, ze hebben mij er ook van verwijderd.quote:Op donderdag 24 september 2009 08:24 schreef kahlie het volgende:
[..]
Nee, hij heeft gelijk een onvoldoende voor het totale vak gehad, niet enkel voor het onderdeel dat hij nog moest. Bij veel examenstatuten is het niet meer dan normaal dat je een onvoldoende voor het totale vak krijgt als je een verplicht onderdeel mist. Als je practicum verplicht is en maar voor 20% meetelt of zelfs niet en je haalt enkel de theorie, dan heb je gewoon het vak niet gehaald! Kun je ook wel zeggen, ja maar, ja maar, ik sta gemiddeld wel een voldoende voor het vak, waarom mag ik er geen 0 voor dat onderdeel. Verplicht is verplicht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |