abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73018758
Te koop, een Kasuga Les Paul Custom uit de jaren '70 (wanneer precies weet ik niet). Ze werden gemaakt in Japan en staan bekend als bijzonder goede gitaren.

Bolt-on neck, vandaar de lagere prijs. Goede gitaar, geheel origineel!

Foto's:

In de jaren '70 werden veel Fender en Les Paul-kopieën in Japan gemaakt. Merken als Ibanez, Burny, Tokai en Fernandes gaan voor hoge bedragen weg. Niet zozeer vanwege de verzamelwaarde: de meeste gitaren waren gewoon erg goed. Sommige mensen beweren zelfs dat de kopieën uit het topsegment de beste Gibsons er uit speelt. Dat zal ik niet zeggen over deze gitaar, maar beter dan de moderne Epiphones is hij wel.

Deze gitaar ziet er precies uit als een echte Gibson LP Custom, op het logo na natuurlijk. Ook de headstock, die er vaak anders uit ziet, ziet er precies zo uit als die van een echte Gibson (open book). Die staat (niet helemaal terecht) bekend als de 'pre-lawsuit headstock'.

Rosewood hals, de body is massief mahonie (dus geen triplex rotzooi zoals veel goedkope Les Pauls) met een gelamineerde top. Hij is lekker zwaar, zoals een LP hoort te zijn.

Vraagprijs: 350 euro.

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2009 11:32:38 ]
pi_73022517
Holy shit

Geen geld
Bedoel ik mee dat hij niet duur is.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_73022733
Ga dan eens gauw geld kopen!
pi_73022809
De pers loopt al
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_73023817
Ik heb een bod van 125 euro via Marktplaats .
pi_73024811
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:00 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb een bod van 125 euro via Marktplaats .
Wat kost ie nieuw?
pi_73024987
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:26 schreef editoor het volgende:

[..]

Wat kost ie nieuw?
Weet ik het, het ding is meer dan 35 jaar oud.
pi_73029173
Gave gitaar. Vriend van mij had er net zo'n één, ook met dat ivoren blokje op de eerste positie.
Hoelang heb je hem al?
pi_73032711
Stiekem toch best wel mooi. Helaas geen geld.
PS4 online: micro_nl
pi_73033241
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:46 schreef ikheetmartijn het volgende:
Gave gitaar. Vriend van mij had er net zo'n één, ook met dat ivoren blokje op de eerste positie.
Hoelang heb je hem al?
Een jaartje denk ik. Ik speel er eigenlijk veel te weinig op, ben toch van de Fenders.
pi_73033304
Wat meer info, ook in de OP gezet:

In de jaren '70 werden veel Fender en Les Paul-kopieën in Japan gemaakt. Merken als Ibanez, Burny, Tokai en Fernandes gaan voor hoge bedragen weg. Niet zozeer vanwege de verzamelwaarde: de meeste gitaren waren gewoon erg goed. Sommige mensen beweren zelfs dat de kopieën uit het topsegment de beste Gibsons er uit speelt. Dat zal ik niet zeggen over deze gitaar, maar beter dan de moderne Epiphones is hij wel.

Deze gitaar ziet er precies uit als een echte Gibson LP Custom, op het logo na natuurlijk. Ook de headstock, die er vaak anders uit ziet, ziet er precies zo uit als die van een echte Gibson (open book). Die staat (niet helemaal terecht) bekend als de 'pre-lawsuit headstock'.

Rosewood hals, de body is massief mahonie (dus geen triplex rotzooi zoals veel goedkope Les Pauls) met een gelamineerde top. Hij is lekker zwaar, zoals een LP hoort te zijn.
pi_73078565
Schop.
pi_73121839
Weekendkick.
pi_73399309
Deze wil ik Voor 250 kan ik hem wel van je overnemen, meer heb ik helaas niet
pi_73400038
Hij is tien minuten geleden verkocht voor 300 euro .

Hij mag dus dicht.
pi_73400081
pi_73400837
Damn, dat is een mooie prijs. Hopelijk is de nieuwe eigenaar er blij mee!
PS4 online: micro_nl
pi_73413505
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')