Oftewel : We worden stelselmatig voorgelogen door die reclame's waarin gesteld wordt dat vitamine's in die supplementen zorgen voor een hogere weerstand .quote:DEN HAAG - Het publiek wordt op het verkeerde been gezet met reclames waarin wordt gesteld dat vitamines en voedingssupplementen zorgen voor meer weerstand. ,,Dat klopt niet'', zegt een woordvoerster van het Voedingscentrum in Den Haag.
Nu de R weer in de maand is, maken producenten van vitaminetabletten en voedingssupplementen weer reclame voor hun producten waarmee mensen meer weerstand voor de wintermaanden kunnen opbouwen. Het Voedingscentrum stoort zich daaraan, omdat het niet waar is. ,,Er zijn stoffen die een rol spelen bij het in stand houden van de weerstand maar meer van die voedingsstoffen leveren niet meer weerstand'', aldus de woordvoerster. (ANP)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-met-vitamines.dhtml
Idd , dan is het eten van voldoende groente en fruit (buiten dat het gezonder is dan laten we zeggen patat en saucijzenbroodjes ivm dik worden) ook een achterhaald iets en kun je net zo goed cheap ass blikvoer gaan vreten ...quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:04 schreef elcastel het volgende:
Ik las dat in groenten en fruit ook amper nog de vitaminen hebben die ze ooit hadden. Bestaan vitaminen überhaupt nog ?
Vitamine D is bijvoorbeeld niet makkelijk uit normale voeding te halen en als je niet regelmatig onder de zon zit kan je een tekort oplopen. Daarnaast is het niet voldoende om normaal te eten, je zal gezond moeten eten wil je voldoende vitamines e.d. binnen krijgen en normaal eten staat voor veel mensen nou niet voor gezond eten.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:05 schreef Boze_Appel het volgende:
Als je normaal eet leveren vitaminepillen vooral dure urine op.
Bingoquote:Op dinsdag 22 september 2009 17:05 schreef Boze_Appel het volgende:
Kwaad kan het niet, maar je hebt ook allerlei stoffen nodig om de vitamines daadwerkelijk op te nemen. Je kan vers groente en fruit niet vervangen door een pilletje. Zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:06 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat het vooral afhangt van je voeding. hele volksstammen die nooit groente of fruit eten. kan me voorstellen dat het dan verdomd handig is om stoffen als supplement te nemen die je weerstand in stand houden.
Aan de andere kant worden allerlei vitamines en mineralen toegevoegd aan voedingstoffen, denk aan eieren met toegevoegde omega 3 of allerlei margarines/boter met toevoegingen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:04 schreef elcastel het volgende:
Ik las dat in groenten en fruit ook amper nog de vitaminen hebben die ze ooit hadden. Bestaan vitaminen überhaupt nog ?
Die "goede" vetten zouden beter zijn voor je hart , bloedvaten etc en niet zozeer voor je weerstand an sig toch?quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:10 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Aan de andere kant worden allerlei vitamines en mineralen toegevoegd aan voedingstoffen, denk aan eieren met toegevoegde omega 3 of allerlei margarines/boter met toevoegingen.
Levertraan is een goede vit-D toevoegerquote:Op dinsdag 22 september 2009 17:09 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Vitamine D is bijvoorbeeld niet makkelijk uit normale voeding te halen en als je niet regelmatig onder de zon zit kan je een tekort oplopen. Daarnaast is het niet voldoende om normaal te eten, je zal gezond moeten eten wil je voldoende vitamines e.d. binnen krijgen en normaal eten staat voor veel mensen nou niet voor gezond eten.
Dat is dan ook volstrekte kolder.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:04 schreef elcastel het volgende:
Ik denk niet veel meer in een McDonalds Hamburger.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:04 schreef elcastel het volgende:
Veel plezier.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:51 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik denk niet veel meer in een McDonalds Hamburger.
Maar in een rode paprika, grapefruit, banaan, verse vis zit er nog gelukkig wat van in.
Maar dat zal dan ook vooral als voedingssuplement gebruikt worden en niet als onderdeel van de dagelijkse voeding. Ik weet niet of het daadwerkelijk zo is, is een gokje van mijn kant.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:24 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Levertraan is een goede vit-D toevoeger
Dat wordt wel eens gezegd inderdaad, maar hoe komt het dan dat bijvoorbeeld dokters "gemaakte" vitamines voorschrijven?quote:Er is verder een groot verschil tussen chemische aangemaakte vitamines (meestal ongezond) en natuurlijke vitamines, ook al is de chemische samenstelling bijna hetzelfde.
Precies, totaal overbodig dat soort preparaten. Alleen die gezonde type's willen het niet geloven, die blijven elke ochtend een Yakult en een vitaminepil nemenquote:Op dinsdag 22 september 2009 17:05 schreef Boze_Appel het volgende:
Het is dan ook onzin. De OP geeft duidelijk aan wat het geval is, namelijk dat je geen extra weerstand opbouwt door vitamines te nemen ('natuurlijk' of 'kunstmatig'). Wel kan het je weerstand op peil houden.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:00 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Maar dat zal dan ook vooral als voedingssuplement gebruikt worden en niet als onderdeel van de dagelijkse voeding. Ik weet niet of het daadwerkelijk zo is, is een gokje van mijn kant.
[..]
Dat wordt wel eens gezegd inderdaad, maar hoe komt het dan dat bijvoorbeeld dokters "gemaakte" vitamines voorschrijven?
Geldt het laatste ook voor de "man-made" vitamines? Kunnen "natuurlijke" vitamines er dan wel voor zorgen dat je weerstand stijgt (vitamine C bijvoorbeeld)?quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is dan ook onzin. De OP geeft duidelijk aan wat het geval is, namelijk dat je geen extra weerstand opbouwt door vitamines te nemen ('natuurlijk' of 'kunstmatig'). Wel kan het je weerstand op peil houden.
In tegendeel, groente en fruit uit de gewone landbouw bevatten meer vitamines dan uit de ecologisch biologische groente en fruit.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:04 schreef elcastel het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |