abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73008401
quote:
DEN HAAG - Het publiek wordt op het verkeerde been gezet met reclames waarin wordt gesteld dat vitamines en voedingssupplementen zorgen voor meer weerstand. ,,Dat klopt niet'', zegt een woordvoerster van het Voedingscentrum in Den Haag.
Nu de R weer in de maand is, maken producenten van vitaminetabletten en voedingssupplementen weer reclame voor hun producten waarmee mensen meer weerstand voor de wintermaanden kunnen opbouwen. Het Voedingscentrum stoort zich daaraan, omdat het niet waar is. ,,Er zijn stoffen die een rol spelen bij het in stand houden van de weerstand maar meer van die voedingsstoffen leveren niet meer weerstand'', aldus de woordvoerster. (ANP)

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-met-vitamines.dhtml
Oftewel : We worden stelselmatig voorgelogen door die reclame's waarin gesteld wordt dat vitamine's in die supplementen zorgen voor een hogere weerstand .

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen ook in de koude maanden dagelijks een multivitamine in te nemen dus deze kwestie raakt me persoonlijk
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73008472
Ik neem ook wel eens multivitamine A-Z, maar of ik dit nou elke dag neem of niet, ik merk geen verschil. Daarnaast verschillen de meningen nogal over of multivitaminen uberhaupt goed voor je zijn.
pi_73008479
Ik las dat in groenten en fruit ook amper nog de vitaminen hebben die ze ooit hadden. Bestaan vitaminen überhaupt nog ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  † In Memoriam † dinsdag 22 september 2009 @ 17:05:02 #4
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_73008489
Als je normaal eet leveren vitaminepillen vooral dure urine op.
Carpe Libertatem
pi_73008525
I'm not a sinner.
pi_73008578
ik denk dat het vooral afhangt van je voeding. hele volksstammen die nooit groente of fruit eten. kan me voorstellen dat het dan verdomd handig is om stoffen als supplement te nemen die je weerstand in stand houden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_73008674
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:04 schreef elcastel het volgende:
Ik las dat in groenten en fruit ook amper nog de vitaminen hebben die ze ooit hadden. Bestaan vitaminen überhaupt nog ?
Idd , dan is het eten van voldoende groente en fruit (buiten dat het gezonder is dan laten we zeggen patat en saucijzenbroodjes ivm dik worden) ook een achterhaald iets en kun je net zo goed cheap ass blikvoer gaan vreten ...
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73008689
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:05 schreef Boze_Appel het volgende:
Vitamine D is bijvoorbeeld niet makkelijk uit normale voeding te halen en als je niet regelmatig onder de zon zit kan je een tekort oplopen. Daarnaast is het niet voldoende om normaal te eten, je zal gezond moeten eten wil je voldoende vitamines e.d. binnen krijgen en normaal eten staat voor veel mensen nou niet voor gezond eten.
pi_73008697
quote:
Bingo
  † In Memoriam † dinsdag 22 september 2009 @ 17:10:02 #10
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_73008734
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:06 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat het vooral afhangt van je voeding. hele volksstammen die nooit groente of fruit eten. kan me voorstellen dat het dan verdomd handig is om stoffen als supplement te nemen die je weerstand in stand houden.
Kwaad kan het niet, maar je hebt ook allerlei stoffen nodig om de vitamines daadwerkelijk op te nemen. Je kan vers groente en fruit niet vervangen door een pilletje. Zo werkt het niet.

Buiten dat kan je lichaam ook maar een beperkte hoeveelheid vitamines opnemen.
Carpe Libertatem
pi_73008751
quote:
Aan de andere kant worden allerlei vitamines en mineralen toegevoegd aan voedingstoffen, denk aan eieren met toegevoegde omega 3 of allerlei margarines/boter met toevoegingen.
pi_73008915
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Aan de andere kant worden allerlei vitamines en mineralen toegevoegd aan voedingstoffen, denk aan eieren met toegevoegde omega 3 of allerlei margarines/boter met toevoegingen.
Die "goede" vetten zouden beter zijn voor je hart , bloedvaten etc en niet zozeer voor je weerstand an sig toch?
pi_73008991
Ik slik ze het hele jaar door, ik weet niet of het echt iets bijdraagt aan m'n gezondheid, maar ik geloof er wel in
Ik ben een pure Turk.
pi_73009108
Waarom staat dit in NWS?

Mensen die reclames geloven.
pi_73009358
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:09 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Vitamine D is bijvoorbeeld niet makkelijk uit normale voeding te halen en als je niet regelmatig onder de zon zit kan je een tekort oplopen. Daarnaast is het niet voldoende om normaal te eten, je zal gezond moeten eten wil je voldoende vitamines e.d. binnen krijgen en normaal eten staat voor veel mensen nou niet voor gezond eten.
Levertraan is een goede vit-D toevoeger

i..d.d. veel fruit en verse groente is noodzakelijk tegenwoordig

Er is verder een groot verschil tussen chemische aangemaakte vitamines (meestal ongezond) en natuurlijke vitamines, ook al is de chemische samenstelling bijna hetzelfde.
pi_73009857
Haha nick van TS is idd de lekkerste
I'm not a sinner.
pi_73009992
quote:
Dat is dan ook volstrekte kolder.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_73010310
quote:
Ik denk niet veel meer in een McDonalds Hamburger.

Maar in een rode paprika, grapefruit, banaan, verse vis zit er nog gelukkig wat van in.
pi_73010665
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:51 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ik denk niet veel meer in een McDonalds Hamburger.

Maar in een rode paprika, grapefruit, banaan, verse vis zit er nog gelukkig wat van in.
Veel plezier.
pi_73010669
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:24 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Levertraan is een goede vit-D toevoeger
Maar dat zal dan ook vooral als voedingssuplement gebruikt worden en niet als onderdeel van de dagelijkse voeding. Ik weet niet of het daadwerkelijk zo is, is een gokje van mijn kant.
quote:
Er is verder een groot verschil tussen chemische aangemaakte vitamines (meestal ongezond) en natuurlijke vitamines, ook al is de chemische samenstelling bijna hetzelfde.
Dat wordt wel eens gezegd inderdaad, maar hoe komt het dan dat bijvoorbeeld dokters "gemaakte" vitamines voorschrijven?
pi_73010808
quote:
Precies, totaal overbodig dat soort preparaten. Alleen die gezonde type's willen het niet geloven, die blijven elke ochtend een Yakult en een vitaminepil nemen . Net als m'n moeder, die me steeds zo'n potje geeft "want als student kan je dat wel gebruiken met al die pizza's".
pi_73010846
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:00 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Maar dat zal dan ook vooral als voedingssuplement gebruikt worden en niet als onderdeel van de dagelijkse voeding. Ik weet niet of het daadwerkelijk zo is, is een gokje van mijn kant.
[..]

Dat wordt wel eens gezegd inderdaad, maar hoe komt het dan dat bijvoorbeeld dokters "gemaakte" vitamines voorschrijven?
Het is dan ook onzin. De OP geeft duidelijk aan wat het geval is, namelijk dat je geen extra weerstand opbouwt door vitamines te nemen ('natuurlijk' of 'kunstmatig'). Wel kan het je weerstand op peil houden.
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:19:40 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73011343
Vitaminepreparaten zijn erg overdreven, de vitamine C in een kwart sinaasappels is voldoende om iemand te genezen van scheurbuik.
De vitamine c uit suikerriet die overblijft in de rum die je er van stookt was bij de Engelse vloot voldoende om scheurbuik te voorkomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73011393
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is dan ook onzin. De OP geeft duidelijk aan wat het geval is, namelijk dat je geen extra weerstand opbouwt door vitamines te nemen ('natuurlijk' of 'kunstmatig'). Wel kan het je weerstand op peil houden.
Geldt het laatste ook voor de "man-made" vitamines? Kunnen "natuurlijke" vitamines er dan wel voor zorgen dat je weerstand stijgt (vitamine C bijvoorbeeld)?
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:22:44 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73011443
quote:
In tegendeel, groente en fruit uit de gewone landbouw bevatten meer vitamines dan uit de ecologisch biologische groente en fruit.
Las recent dat een engelse onderzoeker die dit aangetoond en gepubliceert had, bedreigd werd, en veel scheldmail ontving
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')