Autisme? Nee hoor. Ben altijd heel goed juist in het inleven in anderen en hoor vaak dat je 'zo goed met mij kunt praten'.quote:Op dinsdag 22 september 2009 03:22 schreef Chain_Reaction het volgende:
Ik denk dat je tegenwoordig dan 95% van de series en films moet verafschuwen als je het niet eens bent met het gedrag van de personages.
Het mooie aan films is juist dat je een kijkje kunt krijgen in bepaalde (zieke) geesten, zondat dat er echte drama mee gepaard gaat. Ik heb een hekel aan seriemoordenaars, maar toch ken ik zeer goede en vermakelijke films die om dit fenomeen draaien.
Zeker geen persoonlijke aanval, maar heb jij toevallig autisme?
Nee ik ben zelf nooit bedrogen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 03:35 schreef dr.dunno het volgende:
oke je bent ooit bedrogen door iemand, maar is dat nou werkelijk reden om je voortaan maar te moeten vergrijpen aan disney films om elementen uit het echte leven niet onder ogen te hoeven zien?
Het voorbeeld van een seriemoordenaar of een bankovervaller etc. is wel degelijk relevant, want ik neem aan dat jij ook slecht in het echte leven kunt tegen psychopatische moordenaars of verkrachters. Die verafschuw jij ook, maar kun jij daar wel een film van kijken?quote:Op dinsdag 22 september 2009 03:36 schreef bitterzak het volgende:
[..]
Ik kan gewoon niet tegen vreemdgaan en mensen die tot daarin in staat zijn, kan ik niet meer serieus nemen. Dat is in het echte leven zo en dus ook in een film.
Risicio op het verneuken van een film die je nog niet hebt gezien, dus behalve als je heel nieuwsgierig bent, NIET KLIKKEN:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 03:41 schreef bitterzak het volgende:
[..]
Risicio op het verneuken van een film die je nog niet hebt gezien, dus behalve als je heel nieuwsgierig bent, NIET KLIKKEN:Net alsof je de titel van een film nog niet weet, voordat je hem gaat kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 03:41 schreef bitterzak het volgende:
[..]
Risicio op het verneuken van een film die je nog niet hebt gezien, dus behalve als je heel nieuwsgierig bent, NIET KLIKKEN:wat doe je! mijn filmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
Hmmm... Ik denk dat mijn haat tegen vreemdgangers dan groter is dan die tegen seriemoordenaarsquote:Op dinsdag 22 september 2009 03:41 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Het voorbeeld van een seriemoordenaar of een bankovervaller etc. is wel degelijk relevant, want ik neem aan dat jij ook slecht in het echte leven kunt tegen psychopatische moordenaars of verkrachters. Die verafschuw jij ook, maar kun jij daar wel een film van kijken?
En wat als de sympathieke hoofdrolspeelster wordt ontvoerd? Ga je dan ook lopen piepen op de bank?
Volgens jouw redenering kun je beter helemaal geen noemenswaardige film meer kijken.
Je zou denk ik eens een grote jongen moeten worden.
Ik ben zelf ook een Dexter-fan.. Geweldige serie.quote:Op dinsdag 22 september 2009 03:49 schreef bitterzak het volgende:
[..]
Hmmm... Ik denk dat mijn haat tegen vreemdgangers dan groter is dan die tegen seriemoordenaars![]()
Ik kijk bv ook de serie Dexter. Gaat over een man met moordneigingen die daar ook veel aan toegeeft, maar voor de rest wel een normaal leven probeert te leiden. Maar goed hij vermoord wel alleen 'slechte' mensen, dat scheelt denk ik wel.
En over het algemeen worden de moordenaars in films ook niet als 'goed' neergezet.
In deze film wordt het liefdeskoppel zo neergezet alsof het lijkt dat vreemdgaan verheerlijk wordt. Ik denk dat DAT het punt is wat me stoort. Dat die mensen met iets bezigs zijn wat verschrikkelijk is, maar toch wordt neergezet als een prachtig liefdesverhaal.
Misschien dat het iets te maken heeft met dat ik niet wil dat mijn eigen vriendin vreemdgaat, want de gemiddelde vrouw zal smullen van deze film romance...
Daar zat ik net dus ook aan te denken. Ik denk dat dat inderdaad de verklaring is voor mijn aversie.quote:Op dinsdag 22 september 2009 03:56 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook een Dexter-fan.. Geweldige serie.
Het kan idd wel zijn dat jij je stoort aan de boodschap die de film bezit, maar als het vreemdgaan slecht zou aflopen en afgewezen zou worden dan zou je het wel een goede film vinden?
Ik snap dat jij niet wil dat jouw vriendin vreemdgaat, maar ik neem aan dat jij ook niet wil dat ze slachtoffers wordt van een lustmoordenaar etc.
Het heeft er grotendeels mee te maken denk ik dat jij jou nog wel enigszins kunt voorstellen dat jouw vriendin vreemd zou gaan. Het is vrij dicht bij huis, terwijl het niet in te beelden is (en de kans heel klein is) dat ze vermoord zal worden.
Het ligt nog binnen jouw voorstellingsvermogen en wellicht raakt of frustreert het je dan nog als kijker.quote:Op dinsdag 22 september 2009 04:05 schreef bitterzak het volgende:
[..]
Daar zat ik net dus ook aan te denken. Ik denk dat dat inderdaad de verklaring is voor mijn aversie.
Ik kan in ieder geval bij zo'n film niet meer 'meevoelen' zonder de acties continu te veroordelen. Ik hoop elke keer dat de personages het goede in zichzelf vinden, het verstand bij elkaar rapen, of in ieder geval tot inkeer komen.
Maar aangezien ze het alleen maar erger maken en je het vreemdgaan al mijlenver ziet aankomen, is mijn binding weg en geef ik er niks meer om als ze iets slechts overkomt![]()
Als mijn vriendin vreemd zou gaan dan is het ook direct spullen pakken zonder compromis.
Ik heb overigens net zo'n hekel aan mensen die andere mensen vanuit het niks slaan of pijn doen enzo. Beetje vergelijkbaar.
Ik vind dat je nogal overdrijft. In films en dus ook in het leven heb je zaken die je minder bevallen of zelfs verafschuwt en daar mag je je best over opwinden. Het is juist gezond en een goed teken dat je zaken verafschuwt die de welvaart van mensen en de wereld bedreigt.quote:Op dinsdag 22 september 2009 04:12 schreef keesjeislief het volgende:
Nou nou, ik merk dat je nogal gefrustreerd bent en veel haat aan de dag legt in je OP. Dat is niet gezond hoor! Eigenlijk is dat een manifestatie van wraakzucht, een van de vele slechte gedaantes die je ego aanneemt. Ik kan je verzekereren dat wanneer je dat achter je kunt laten en de wereld in liefde kunt omarmen, je je een stuk gelukkiger zult voelen! Lees eens iets van Eckhart Tolle bijvoorbeeld, echt een aanrader! [ afbeelding ].
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |