abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73052655
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:51 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Verschilt heel erg per school helaas. Ik heb op twee scholen gezeten, verhuisd in groep vijf. Op de school waar ik zat waren de tafels in groep 5 afgerond, op de school waar ik naartoe ging begonnen ze er net mee. De eindcitotoets in groep 8 bevatte vragen over onderwerpen waar we net mee begonnen waren - bijvoorbeeld omrekenen van vierkante meters naar centimeters en zo was net aangestipt. In groep 8 waren er nog steeds kinderen die de tafels niet goed kenden en zo.
Nou in groep 5 zouden ze de tafels eigenlijk al moetne kennen. Maar ik heb nu in groep 6 ook kinderen die ze niet kennen.
En tja, als je tafels niet kent dan kom je in groep 6 echt in grote problemen. Breuken, delen, grote keersommen, cijferen..... gaat dan erg moeizaam.
pi_73054567
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:20 schreef moussy het volgende:

[..]

Wie gaat ze het dan leren als ze naar de middelbare school gaan en het opeens allemaal moeten?

Ik zat ook op een huiswerkvrije school, maar ging goed onderuit op de middelbare waar het ineens allemaal wel moest.
ze zullen dat een keer moeten leren, maar dat kan m.i. voor een groot deel ook alvast binnen schooltijd geoefend worden. het echte thuis huiswerk maken kunnen ze ook nog op een wat later tijdstip leren dan al in groep 6. ik vind 't in elk geval fijn dat ze de kinderen op de basisschool die vrije tijd nog gunnen. en ik denk eerlijk gezegd dat er in de bovenbouw vast wel eens wat huiswerk komt (omdat 't best een prestatiegerichte school is), maar het principe 'op de basisschool nog zo weinig mogelijk huiswerk' spreekt me zeer aan.
pi_73078965
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat geef je precies mee voor de aardrijkskundetoetsen? de boekjes? De werkbladen? Het boek?
Wij hebben het overwogen maar we laten ze voor de methodegebonden toetsen gewoon in de klas leren en nemen het op in de weektaak.
Alleen topo gaat dus mee naar huis.
Onze methode (Geobas) heeft aparte samenvattingen en een blad met vragen 'oefenen met de samenvatting'.
Dat gaat dus mee naar huis.
pi_73080090
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:26 schreef -Nienna- het volgende:

[..]

Onze methode (Geobas) heeft aparte samenvattingen en een blad met vragen 'oefenen met de samenvatting'.
Dat gaat dus mee naar huis.
handig....

wij werken met wereld nog wat nog wat.
En het mooie is dat ze 4 lessen allemaal werkbladen maken, en op de toets dus vragen krijgen die niks te maken hebben met de behandelde stof. Bijna altijd onvoldoende dus.
Ik was van plan om dit jaar zelf toetsen te maken maar ga over paar weken al met verlof dus dat gaat niet lukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')