In 1997 was dus een vliegshow in Valkenburg bij Katwijk ; je schrikt je rot als zo'n straaljager overvliegt , maar je denkt dat t geen zin heeft je camera te pakken , want zo snel enz...
Aan t eind van de middag toch op het balkon gaan staan , verwachtend dat hij nog wel es zou overvliegen , en jawel : Daar was tie alweer , en nog enge kunstjes uithalen ook boven onze woonwijk.
Ik moest mezelf dwingen te blijven staan , maar eigenlijk was ik te bang , hij is immers zo bij je.
Trillend van angst probeerde ik mijn camcorder stil te houden. Het was overgens slechts een paar dagen na het vliegshow ongeluk in Belgie , maar , hoorde ik later : 'Daarom is nu de tribune een heel stuk naar achteren geplaatst , dus is het volkomen veilig.'
De straaljager verdween niet eens uit beeld : hij vloog niet alleen heen en weer , zelfs ook op en neer. Loodrecht. En ondersteboven. Ik was er vrij redelijk in geslaagd hem in beeld te houden.
Het filmpje is nu kwijt lijkt het :misschien overheen gefilmd?
'Savonds hoorden we op t journaal over de vliegshow : 'hoogtepunt van de dag was de Russische [weetikveel] die .....enz , ' en ze toonden precies dat stuk film wat ik ook had !
Nu heb ik op youtube diverse vliegshowfilmpjes gezien van zo'n SU27 , ook een die crasht in het publiek [Ukraine] . Maar niets , helemaal niets over die show boven mijn woonwijk. Ook niet ergens anders.
Google : niks.. Dat vind ik wel merkwaardig na deze buitengewoon luidruchtige manier van aandacht trekken.
Dus ik vroeg me af of hier dan sprake was van doofpotterij ofzo , en of ze beeldmateriaal van het internet verwijderen om die reden.
Wat denken jullie?
uiteindelijk lukt altijd alles