abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72980188
In 1997 was dus een vliegshow in Valkenburg bij Katwijk ; je schrikt je rot als zo'n straaljager overvliegt , maar je denkt dat t geen zin heeft je camera te pakken , want zo snel enz...
Aan t eind van de middag toch op het balkon gaan staan , verwachtend dat hij nog wel es zou overvliegen , en jawel : Daar was tie alweer , en nog enge kunstjes uithalen ook boven onze woonwijk.
Ik moest mezelf dwingen te blijven staan , maar eigenlijk was ik te bang , hij is immers zo bij je.
Trillend van angst probeerde ik mijn camcorder stil te houden. Het was overgens slechts een paar dagen na het vliegshow ongeluk in Belgie , maar , hoorde ik later : 'Daarom is nu de tribune een heel stuk naar achteren geplaatst , dus is het volkomen veilig.'
De straaljager verdween niet eens uit beeld : hij vloog niet alleen heen en weer , zelfs ook op en neer. Loodrecht. En ondersteboven. Ik was er vrij redelijk in geslaagd hem in beeld te houden.
Het filmpje is nu kwijt lijkt het :misschien overheen gefilmd?
'Savonds hoorden we op t journaal over de vliegshow : 'hoogtepunt van de dag was de Russische [weetikveel] die .....enz , ' en ze toonden precies dat stuk film wat ik ook had !
Nu heb ik op youtube diverse vliegshowfilmpjes gezien van zo'n SU27 , ook een die crasht in het publiek [Ukraine] . Maar niets , helemaal niets over die show boven mijn woonwijk. Ook niet ergens anders.
Google : niks.. Dat vind ik wel merkwaardig na deze buitengewoon luidruchtige manier van aandacht trekken.
Dus ik vroeg me af of hier dan sprake was van doofpotterij ofzo , en of ze beeldmateriaal van het internet verwijderen om die reden.
Wat denken jullie?
uiteindelijk lukt altijd alles
  maandag 21 september 2009 @ 21:51:10 #2
271134 nr-1
let's scream
pi_72982858

dit is hem in iedergeval geweest

ga nu even op zoek naar de video als ik die nog kan vinden
Er zijn meer volwassenen bang in het licht dan kinderen in het donker.
pi_72983081
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:50 schreef eigendeegcookie het volgende:
Wat denken jullie?
Dat lijm niet is om te snuiven.

Doofpot? . '97 was gewoon pre-youtube.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:56:44 #4
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_72989147
Ik denk dat je er meer achter zoekt dan er achter zit.
pi_72990037
pre youtube? ik stond toch zelf te filmen ! en t NOSjournaal toch ook!
pi_72990048
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:51 schreef nr-1 het volgende:
[ afbeelding ]

dit is hem in iedergeval geweest

ga nu even op zoek naar de video als ik die nog kan vinden

Graag !
pi_72990251
Waarom verwacht je het dan op internet terug.
Ik ga naar huis.
pi_72990372
Omdat ik plenty dingetjes op internet terugvind , en niet 1 keer , maar wel 6 keer het zelfde filmpje van een ander overgenomen. Dan zou toch ook een kopietje van t journaal niet zo raar zijn?
pi_72990825
Jawel.
Ik ga naar huis.
pi_72990904
In die tijd van 33 kb modempjes had het weinig zin om filmpjes online te zetten. Het journaal-archief begint pas in 2005.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_73000567
Dus vraag ik t maar es aan de FOK!vriendjes en vriendinnetjes , misschien dat je ouders wat gefilmd hadden ofzo...
pi_73000802
ik was er toentertijd bij.
jammer dat er geen filmpjes zijn maar ik snap je paranoia niet?
pi_73000833
Ik begrijp ook even niet wat hier 'doofpotterig' aan zou moeten zijn....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73002724
Nee , okee , beetje overdreven wellicht. Ik had al vaker gekeken , en gister gaf ik het op. Terwijl zoveel filmpjes op youtube geplaatst worden die van youtube vandaan kwamen , dan zou je denken dat wie een onbekend filmpje heeft die m dr zeker op zou zetten toch?
En of er uberhaupt dingen vanaf worden gehaald door een of andere autoriteit heb ik me nooit eerder in verdiept.
Maar nu vraag ik mij dat toch af.
pi_73002881
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:19 schreef eigendeegcookie het volgende:
Nee , okee , beetje overdreven wellicht. Ik had al vaker gekeken , en gister gaf ik het op. Terwijl zoveel filmpjes op youtube geplaatst worden die van youtube vandaan kwamen , dan zou je denken dat wie een onbekend filmpje heeft die m dr zeker op zou zetten toch?
En of er uberhaupt dingen vanaf worden gehaald door een of andere autoriteit heb ik me nooit eerder in verdiept.
Maar nu vraag ik mij dat toch af.
Tuurlijk, iedereen zet al z'n oude VHS banden over op youtube.
pi_73002938
ja dat is het, het is niet uitgebreid in het nieuws geweest, en amateurfilm was toen nog vooral band, denk dat de meeste in die periode gefilmde dingen niet op youtube staan
pi_73002995
Nou en VHS ?
Voegt meer toe dan 3 keer dezelfde digitale opname
pi_73004139
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:25 schreef eigendeegcookie het volgende:
Nou en VHS ?
Voegt meer toe dan 3 keer dezelfde digitale opname
Het punt is meer dat er maar heel weinig mensen zullen zijn die tijd willen besteden aan het op youtube zetten van oude videobanden met 13 in een dozijn materiaal erop.
pi_73004303
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:45 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Het punt is meer dat er maar heel weinig mensen zullen zijn die tijd willen besteden aan het op youtube zetten van oude videobanden met 13 in een dozijn materiaal erop.
nouja in dit geval dus materiaal wat niet te vinden is op het web
  dinsdag 22 september 2009 @ 17:36:09 #20
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73009779
Je zou het web natuurlijk kunnen verrijken met je eigen update
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_73009835
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:36 schreef RonaldV het volgende:
Je zou het web natuurlijk kunnen verrijken met je eigen update
nee toch??
pi_73009928
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:19 schreef eigendeegcookie het volgende:

behalve Danny zelf is er geen andere internet-autoriteit die zich daarmee specifiek bezighoud
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 22 september 2009 @ 17:47:34 #23
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73010165
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:40 schreef RM-rf het volgende:

[..]
(...) Danny (...) is (...) internet-autoriteit (...)
Rrrriiight!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_73035445
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:18 schreef eigendeegcookie het volgende:
Dus vraag ik t maar es aan de FOK!vriendjes en vriendinnetjes , misschien dat je ouders wat gefilmd hadden ofzo...
Ik denk dat je wat stappen overslaat. In 1997 werd er gefilmd op videobandjes, niet digitaal. Dus het was niet zoals nu filmen, even inpluggen op je computer en het internet opslingeren. Dat was filmen, met dure apparatuur overzetten naar je computer (waarvan de harde schijf in die tijd misschien net groot genoeg was om 2 minuten film op te kunnen zetten) en vervolgens een nacht lang via je modempje (en betalend per minuut!) uploaden naar een vliegshowfanatenforum (want youtube of andere verzamelbakken waren er gewoon nog niet in de huidige vorm).

Is het dan zo vreemd dat bijna niemand dat deed in die tijd?

Hoe oud ben je eigenlijk?
Ja, ik generaliseer.
pi_73049600
eigenlijk ben ik al 50.
En de dingen die ik oversloeg kan je inderdaad beter overgeslagen hebben , en gewoon nu de filmpjes in je PC laden en broadcasten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')