abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72979309
Moeders heeft trots een roze iPod nano gekocht, maar deze blijkt het niet goed te doen. Aan de oplader werkt die allemaal prima, maar zodra die van de oplader is: geen reactie meer. Lijkt dus iets met de batterij te zijn.

Dat wordt dus ruilen bij de winkel lijkt me. Maar probleem: bij die winkel was het de laatste roze iPod nano 4e generatie te zijn en mijn moeder wil per se een roze. Sta ik in mijn recht als ik daarom vraag?
pi_72979339
TVP
Make me bad.
pi_72979393
Vast wel. Gewoon doen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_72979425
Het is inderdaad een beetje een vraag. Maar ik was toch benieuwd.
pi_72979429
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:33 schreef Tamashii het volgende:
Vast wel. Gewoon doen.
Kan toch niet als ze de laatste had..
Make me bad.
pi_72979437
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:32 schreef MadGuy het volgende:
mijn moeder wil per se een roze.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_72979479
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:34 schreef Headed het volgende:

[..]

Kan toch niet als ze de laatste had..
Vast wel.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  maandag 21 september 2009 @ 20:35:34 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72979484
Ik heb ook een roze nano .
Niet meer actief op Fok!
pi_72979495
Hoe lang geleden heeft ze dat ding gekocht?
pi_72979531
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:35 schreef Dennis101 het volgende:
Hoe lang geleden heeft ze dat ding gekocht?
Afgelopen zondag.
pi_72979539
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:35 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Vast wel.
Altijd optimistisch blijven inderdaad
Make me bad.
pi_72979645
Ik kan hem ook roze sprayen, natuurlijk.
pi_72979690
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:39 schreef MadGuy het volgende:
Ik kan hem ook roze sprayen, natuurlijk.
Opgelost.
Slotje.
Make me bad.
pi_72979965
Ik weet niet waar je 'm gekocht hebt, maar ik had destijds ook 1tje die niet goed functioneerde. Ik terug naar de winkel, moesten ze m opsturen om te zien of ie gemaakt kon worden (kon dus niet), dus kreeg ik na een week ofzo een nieuwe, in dezelfde kleur etc.
pi_72979979
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:36 schreef Flying_Phoenix het volgende:
De batterij en de case lijken me toch 2 losstaande zaken...
Heb jij wel eens een iPod bekeken ???
pi_72980051
Kun je niet gewoon vragen om een andere accu? Of zitten die dingen in iPod's vast?
Dan zou je kunnen vragen om een nieuwe en dat ze die voor je moeder bestellen. Hebben ze die niet dan zou ik proberen om het geld terug te krijgen.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_72980058
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:45 schreef 49R het volgende:

[..]

Heb jij wel eens een iPod bekeken ???
Ze zijn te vervangen
Make me bad.
pi_72980079
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:45 schreef silliegirl het volgende:
Ik weet niet waar je 'm gekocht hebt, maar ik had destijds ook 1tje die niet goed functioneerde. Ik terug naar de winkel, moesten ze m opsturen om te zien of ie gemaakt kon worden (kon dus niet), dus kreeg ik na een week ofzo een nieuwe, in dezelfde kleur etc.
Hm, dát zou ik niet zo fijn vinden. Is het niet zo dat ze hem direct moeten ruilen wettelijk gezien?

Het was overigens bij Dynabyte.

EDIT: Hm, volgens de wet moet je de winkel eerst de gelegenheid geven het apparaat te repareren. Bummer.
pi_72980181
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:47 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Hm, dát zou ik niet zo fijn vinden. Is het niet zo dat ze hem direct moeten ruilen wettelijk gezien?

Het was overigens bij Dynabyte.
Nope, dat is niet zo. Ruilen is een soort coulance van de winkel, geen verplichting. Als iets defect is, sturen ze het meestal eerst terug, omdat ze zelf ook de reparatie enzo weer moeten kunnen verhalen...
En je hebt de betreffende wetgeving ook al gevonden dus
pi_72980239
Ja, ik las het net. Beetje balen dit. Nou ja, morgen maar even langs wippen en hopen op enige coulance dan.
pi_72981781
Dan is de volgende vraag, wat zijn de algemene voorwaarden mbt ruilen? Anders vraag je gewoon je geld terug. En iedere zelfrespecterende winkel neemt een apparaat die direct kapot blijkt te zijn bij aankoop gewoon terug. Als je echter precies dezelfde terug wilt zal die inderdaad opgestuurd moeten worden.
pi_72981980
Dan heeft mijn moeder dus maar flinke pech en neemt ze maar een andere kleur. tenzij ze hem voor een roze 5e gen willen ruilen, maar dat zal wel niet.

ALS ze hem al direct ruilen, that is. Want wettelijk gezien moet je het bedrijf dus eerst de ruimte geven hem te repareren.
pi_72982238
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:31 schreef MadGuy het volgende:
Dan heeft mijn moeder dus maar flinke pech en neemt ze maar een andere kleur. tenzij ze hem voor een roze 5e gen willen ruilen, maar dat zal wel niet.

ALS ze hem al direct ruilen, that is. Want wettelijk gezien moet je het bedrijf dus eerst de ruimte geven hem te repareren.
Nogmaals, wat is het beleid tav omruilen? En waarom zou je moeder geen 5e generatie willen?
pi_72982463
In het geval van accu's (en ik heb sterk het vermoeden dat dat het euvel is, aangezien de iPod het perfect doet als het aan het opladen is, maar de geest geeft zodra het geen voeding meer krijgt via de USB-kabel) geeft Dynabyte een gemiddelde gebruiksduur van een half jaar aan. Binnen deze tijd geldt:

Binnen deze termijnen heeft u recht op een keuze tussen kosteloos herstel of omruil. Echter hangen hier wel een aantal voorwaarden aan:

"Wanneer herstel goedkoper is, is het redelijk en toegestaan dat wij de keuze voor omruil afwijzen en voor reparatie gaan."

Zie: https://www.dynabyte.nl/garantie.html

Mijn moeder hoefde niet zo nodig een 5e generatie. Daarom nam ze een 4e generatie iPod bij Dynabyte, omdat die ook iets goedkoper was. Ik vroeg me juist gekscherend af of Dynabyte zo gek zou zijn haar defecte 4gen te ruilen tegen een 5gen. Maar dat zal wel niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')