abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72965301
Hallo mensen

Ik wil graag de HBO-studie Toegepaste Psychologie gaan doen, uitstroomvariant Onderwijs .
Ik heb geen HAVO diploma ! Wel mijn havo gedaan, maar geen eindexamen gedaan door ziekte. Daarna niet meer van gekomen en aan het werk gegaan. Baan gehad op HBO niveau etc. Nu was ik eens aan het surfen mbt deze opleidingen en kwam bij de LOI terecht. Je kan daar aanklikken vooropleiding etc. Maar ik kan nergens vinden in de voorwaarden of je ook daadwerkelijk een kopie van je diploma moet opsturen. Als dat nou niet hoeft, dan waag ik de gok en ga ik starten..

Wie weet hier meer van ?

Bedankt Erica
pi_72965402
Waarom heb je niet je havo diploma alsnog even gehaald dan?

En als je gewoon kijkt op de LOI site staat het gewoon

http://www.loi.nl/hogesch(...)sychologie/index.htm
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72965413
1. LOI
2. Ik denk niet dat je zonder diploma kan beginnen, zo dom zijn ze daar nou ook weer niet.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_72965522
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:47 schreef rene90 het volgende:
Waarom heb je niet je havo diploma alsnog even gehaald dan?

En als je gewoon kijkt op de LOI site staat het gewoon

http://www.loi.nl/hogesch(...)sychologie/index.htm
Zoals ik al zei.. niet meer aan toegekomen, ben aan het werk gegaan en had ik het verder niet meer nodig. Heb op mijn werk beroepsgerichte opleidingen gevolgd en dat was toen prima. Nu wil ik een andere richting op.

Er staat NERGENS op de site van de LOI dat je een kopie van je diploma moet meesturen ! Dat vraag ik , niet of je havo als vooropleiding moet hebben, want dat snap ik zelf ook wel ..
pi_72965571
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:51 schreef erialc0791 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei.. niet meer aan toegekomen, ben aan het werk gegaan en had ik het verder niet meer nodig. Heb op mijn werk beroepsgerichte opleidingen gevolgd en dat was toen prima. Nu wil ik een andere richting op.

Er staat NERGENS op de site van de LOI dat je een kopie van je diploma moet meesturen ! Dat vraag ik , niet of je havo als vooropleiding moet hebben, want dat snap ik zelf ook wel ..
Je moet in het bezit zijn van een diploma, dan kan je als je echt HBO niveau hebt hopelijk wel zelf bedenken dat ze hier een bewijs voor vragen

Er staat ook bij dat als je 21+ bent je toch de opleiding kan volgen, moet je een toelatingsexamen doen meen ik.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72965578
Nu snap ik hoe de LOI aan z'n reputatie komt Iedere malloot kan daar aan de bak.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_72966022
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:52 schreef crossover het volgende:
Nu snap ik hoe de LOI aan z'n reputatie komt Iedere malloot kan daar aan de bak.
Erg jammer zulke opmerkingen, en het zegt eerder wat over de malloten die er zonder enige kennis zo'n mening over hebben.

1.De LOI moet gewoon voldoen aan de eisen die ook aan hogescholen gesteld worden.
2.Er is meer discipline, meer zelfstandigheid en meer doorzettingsvermogen voor nodig om een thuisopleiding af te ronden, zeker als je ernaast nog 30-40 uur werkt.

Ik denk dat het mezelf niet eens zou lukken om de laatste reden, daarom ben ik gelukkig aan een 'normale' HBO-studie bezig. Maar als werkgever zou ik eerder iemand aannemen die in 4 jaar een thuisopleiding afgerond heeft dan een of ander figuur dat 6 jaar over z'n voltijd-opleiding gedaan heeft. Het zegt veel over het karakter van diegene.
-
  maandag 21 september 2009 @ 14:07:39 #8
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_72966110
Ik raad dan eerder een studie psychologie via bijvoorbeeld de Open Universiteit of een deeltijd traject aan bijvoorbeeld de Universiteit Leiden. Als 'HBO-psycholoog', en dan al helemaal via de LOI (sorry, maar vooroordelen zijn er) word je verdrongen door 'echte' psychologen die ook en masse afstuderen. Niet voor niets één van de populairste studies, vooral onder vrouwen.
pi_72966287
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:48 schreef crossover het volgende:
1. LOI
2. Ik denk niet dat je zonder diploma kan beginnen, zo dom zijn ze daar nou ook weer niet.
Dat heeft niets te maken met dom of niet dom, ze moeten zich wettelijk gezien gewoon aan dezelfde regels houden als alle onderwijsinstellingen dus zelfs al wilden ze het zelf, dan nog mag je daar niet aan een HBO-opleiding beginnen zonder HAVO/MBO niveau 4 of voldoende ECV's.
-
pi_72966416
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:43 schreef erialc0791 het volgende:
Hallo mensen

Ik wil graag de HBO-studie Toegepaste Psychologie gaan doen, uitstroomvariant Onderwijs .
Ik heb geen HAVO diploma ! Wel mijn havo gedaan, maar geen eindexamen gedaan door ziekte. Daarna niet meer van gekomen en aan het werk gegaan. Baan gehad op HBO niveau etc. Nu was ik eens aan het surfen mbt deze opleidingen en kwam bij de LOI terecht. Je kan daar aanklikken vooropleiding etc. Maar ik kan nergens vinden in de voorwaarden of je ook daadwerkelijk een kopie van je diploma moet opsturen. Als dat nou niet hoeft, dan waag ik de gok en ga ik starten..

Wie weet hier meer van ?

Bedankt Erica
-edit-

Shit wat doe ik moeilijk, voor het HBO kun je gewoon een toelatingsexamen doen als je ouder dan 20 bent! Als je het tot HAVO 5 geschopt hebt en gewerkt hebt op HBO-niveau is dat gewoon een eitje voor je. Informeer daar eerst eens naar, ik weet alleen niet of dat bij de LOI kan. Maar op elke hogeschool in Nederland kan dat in elk geval wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ritmo op 21-09-2009 14:25:21 ]
-
  Moderator maandag 21 september 2009 @ 15:28:31 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72968601
Toelatingstest idd... Als je wat werkervaring hebt en goed nuchter kan nadenken zou dat niet zo'n probleem moeten zijn.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_72999772
Duh.. 21+ test.. dat daar dan zelf weer niet op kom.. zit ik lekker ingewikkeld te denken..

Wat zit daar dan zoal in , doe je dat bij de hoge school van je keuze ? of bij een extern instituut ?
pi_73000078
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:55 schreef erialc0791 het volgende:
Duh.. 21+ test.. dat daar dan zelf weer niet op kom.. zit ik lekker ingewikkeld te denken..

Wat zit daar dan zoal in , doe je dat bij de hoge school van je keuze ? of bij een extern instituut ?
Verschilt per opleiding en per hogeschool. Maar je hebt sowieso overal 1 test (de zogenaamde DAT-test) en dat is gewoon hetzelfde principe als de IQ-test die je b.v. bij BNN ziet. Ruimtelijk inzicht, geheugen, getallenreeksen: je kent het wel.

Bij sommige opleidingen moet je echter naast de DAT-test ook nog b.v. 1 of meer examens maken. Als je aan de opleiding Nederlands begint zul je b.v. waarschijnlijk nog een taalvaardigheidstest moeten maken. Maar dat stelt niet al teveel voor, je krijgt van de onderwijsinstelling te horen welke materie/stof je moet voorbereiden. Bij psychologie zal je denk ik eventueel een wiskunde of reken-test ofzo moeten doen, gezien de statistieken, cijfers enzo waarmee je op die opleiding te maken krijgt.

Voor de DAT-test hoef je niet te leren uiteraard.
-
pi_73045372
Ik zou zowiezo geen thuisstudie gaan doen, dan moet je echt zelfdiscipline hebben anders wordt het 3x niets.
Plus dat zeker met een studie psychologie het belangrijk is om dingen te kunnen bespreken met docenten/ medestudenten. En moet je ook niet wat praktijk ervaring opdoen?

Als je idd ouder dan 21 bent, kun je die test doen.
"Humor is een eigenschap van het hart, zoals liefde.
Er zijn mensen die niet lief kunnen hebben;
waarschijnlijk zijn het dezelfde die geen humor hebben." -- R.G. Binding .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')