Dit blijven ze steeds herhalen, maar volgens mij is er al vrij lang telkens gewaarschuwd dat het op korte termijn wel eens zou kunnen barsten.quote:‘Niemand had de crisis zien aankomen, ook ik niet,’ aldus Lippens.
Daarnaast was er een MAC clausule opgenomen in de overnamecontracten waardoor ze zelfs op het allerlaatste moment (toen de kredietcrisis zich allang begon te voltrekken) nog uit hadden kunnen stappen...quote:Op maandag 21 september 2009 12:32 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dit blijven ze steeds herhalen, maar volgens mij is er al vrij lang telkens gewaarschuwd dat het op korte termijn wel eens zou kunnen barsten.
Hiermee geven ze dus gewoon aan dat ze compleet de weg kwijt zijn en geen flauw idee hebben wat er speelt in de (economische) wereld.
quote:"Ik zie niet in waarom ik ‘sorry’ zou moeten zeggen. Er zijn inderdaad vergissingen gemaakt, maar als ondernemer kan je je wel eens vergissen."
Je kunt ook overdrijven. De man heeft gefaald en is uit zijn functie gezet. Dat hij geen sorry wil zeggen, moet -ie zelf weten. Hij heeft het recht om geen sorry te zeggen.quote:Op maandag 21 september 2009 12:27 schreef Disorder het volgende:
Onthoofden aub.
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar het verbaast mij dat al die toppers die zulke hoge beloningen opstrijken en altijd om het hardst roepen dat ze dat ook verdienen te kleinzielig zijn om toe te geven dat ze fout zaten.quote:Op maandag 21 september 2009 13:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
Voor sorry koop je weinig, en het is ook echt onzin om telkens maar weer om excuses te vragen bij de bankiers. Zorg liever voor een correcte afhandeling van de schade, dat wil zeggen, Maurice Lippens vervolgen vanwege zijn buitengewoon falen als commissaris. Een commissaris moet toezicht houden op de Raad van Bestuur, en is er niet voor om te 'ondernemen', het moet een kritisch orgaan zijn dat op afstand het bestuur volgt. Lippens heeft daarin buitengewoon gefaald zoals onderstaand citaat laat zien:
[..]
Brad DeLong en Barry Eichengreen, niet de eerste de besten, zijn het met je eens:quote:Op maandag 21 september 2009 12:32 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dit blijven ze steeds herhalen, maar volgens mij is er al vrij lang telkens gewaarschuwd dat het op korte termijn wel eens zou kunnen barsten.
Hiermee geven ze dus gewoon aan dat ze compleet de weg kwijt zijn en geen flauw idee hebben wat er speelt in de (economische) wereld.
Er is ook een verantwoordelijkheid van de aandeelhouder. Die kan hem afzetten.quote:Op maandag 21 september 2009 13:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
Voor sorry koop je weinig, en het is ook echt onzin om telkens maar weer om excuses te vragen bij de bankiers. Zorg liever voor een correcte afhandeling van de schade, dat wil zeggen, Maurice Lippens vervolgen vanwege zijn buitengewoon falen als commissaris. Een commissaris moet toezicht houden op de Raad van Bestuur, en is er niet voor om te 'ondernemen', het moet een kritisch orgaan zijn dat op afstand het bestuur volgt. Lippens heeft daarin buitengewoon gefaald zoals onderstaand citaat laat zien:
[..]
Dat is toch ook geen geheim dat we eigenlijk massaal op te grote voet leven? Het mooiste voorbeeld daarvan is wel dat China feitelijk zijn eigen export financiert door de VS steeds meer geld te lenen. Tja, dat soort systemen kunnen uiteraard niet eeuwig in stand blijven hèquote:Op maandag 21 september 2009 17:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Brad DeLong en Barry Eichengreen, niet de eerste de besten, zijn het met je eens:
http://www.j-bradford-del(...)revision06102001.PDF
In 2001 al.
Daar is toch geen woord aan gelogen?quote:Op maandag 21 september 2009 12:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Volgens Lippens wilde top van Fortis al vanaf eind 2007 van de overname af,omdat de eerste voortekenen van de crisis zich begonnen af te tekenen
. ‘Toen was het echter al te laat, om zo'n grote deal af te breken.’
![]()
Je wordt besodemietert waar je bij staat
Idd want ze zijn verantwoordelijk maar als het fout gaan zijn ze opeens nergens meer verantwoordelijk voorquote:Op maandag 21 september 2009 17:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar het verbaast mij dat al die toppers die zulke hoge beloningen opstrijken en altijd om het hardst roepen dat ze dat ook verdienen te kleinzielig zijn om toe te geven dat ze fout zaten.
quote:Toen was het echter al te laat, om zo'n grote deal af te breken.
Dus wel als je leest over de MAC clausulequote:Op maandag 21 september 2009 19:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hij heeft keihard gefaald, maar of ie iedereen nou echt een 'streek' geleverd heeft, nee.
[..]
Daar is toch geen woord aan gelogen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |