ook dat nog, maar er is ook gewoon een minimum bedrag aan kale huur en met bedrag van TS zit je daar niet aan.quote:Op maandag 21 september 2009 11:17 schreef en_Joy het volgende:
Voor huursubsidie moet je een eigen voordeur hebben.
Bij kamers deel je die met je medebewoners en kun je dus geen huursubsidie ontvangen.
Ik dacht een eigen voordeur.quote:Op maandag 21 september 2009 11:15 schreef Johannes_Klabanus het volgende:Ik weet niet precies wat de voorwaarden zijn, maar bij mijn weten in ieder geval een eigen keuken en wc.
Huurtoeslag bedoel je.quote:Op maandag 21 september 2009 11:18 schreef babipangang het volgende:
Er zijn studentenwoningen die je via een woningbouwvereniging kan krijgen, hier kun je in sommige gevallen nog wel huurtoeslag voor krijgen. Bij particuliere woningruimtes moet je het volgens mij toch hebben van je aanvullende studiefinanciering en een eventuele lening. En net als hierboven al is gezegd, volgens mij is het bedrag te laag om nog studiefinanciering over te krijgen
Bekijk mijn link ff, kun je het precies voor jouw situatie narekenen.quote:Op maandag 21 september 2009 11:22 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Oké duidelijk.. en de zorgtoeslag, hoeveel krijg je daar ongeveer van terug?
afhankelijk van je inkomen, je krijgt waar je recht op hebtquote:Op maandag 21 september 2009 11:22 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Oké duidelijk.. en de zorgtoeslag, hoeveel krijg je daar ongeveer van terug?
staat gewoon op de site van de belastingdienstquote:Wat is een zelfstandige woonruimte?
U kunt alleen huurtoeslag krijgen voor een zelfstandige woonruimte. Dit is een woning met een eigen toegangsdeur die u van binnen en buiten op slot kunt doen. In de woning moeten op zijn minst aanwezig zijn:
* een eigen woon(slaap)kamer
* een eigen keuken met aanrecht, aan- en afvoer voor water en een aansluitpunt voor een kooktoestel
* een eigen toilet met waterspoeling
Op kamers wonen valt hier meestal niet onder.
Woonwagen
Een woonwagen beschouwen wij ook als een zelfstandige woning. Een woonwagen is een woning op wielen die geheel of in gedeelten kan worden verplaatst. De woonwagen mag geen eigen aandrijving hebben en moet op een erkende standplaats staan. Of de standplaats van uw woonwagen erkend is, kunt u navragen bij de gemeente. De huur van de woonwagen is de kale huurprijs van de woonwagen plus de huur van de standplaats.
Onzelfstandige woonruimte
Soms kunt u ook huurtoeslag krijgen voor een onzelfstandige woning. Bijvoorbeeld voor woonruimte in een woongebouw voor begeleid wonen of voor een groepswoning voor ouderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |