abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72959541
Ik wil als ik na mijn vakantie in Brussel ben geland met de trein terug thuis komen. Maar hoe gaat dat in zijn werk? Ik begrijp dat ik online een kaartje kan kopen, maar ook daar kom ik niet echt wijs uit. En een medereiziger heeft een OV-studentenkaart, krijg je daar ook korting mee?

Help...? . . .
Ikverdomme.
pi_72959579
Je krijgt korting in nederland en volgensmij kan je gewoon hier een kaartje kopen aan 't loket
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_72959622
OV krijg je geen korting mee in Belgie, wel op het NL traject. Je kan ook jongerenkorting krijgen in Belgie als je onder de 26 bent.

Ga gewoon naar de balie op het station
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_72960048
Maar is het niet goedkoper om het online te bestellen? Of is het goedkoper om het op het vliegveld te bestellen?
Ikverdomme.
pi_72960209
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:35 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Maar is het niet goedkoper om het online te bestellen? Of is het goedkoper om het op het vliegveld te bestellen?
geen idee, mischien dat er nu prijsverschillen zijn door de nieuwe nslijn, volgens mij krijg je korting dan als je je kaartje meer dan 3 maanden van te voren reserveerd
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_72960343
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:35 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Tenzij je met speciale treinen reist (ns hispeed, thalys enzo) hebben de treinkaartjes gewoon een vaste prijs. Het maakt niet uit of je die van te voren besteld of gewoon op het station haalt. Heb ik vanuit Antwerpen ook gedaan en dan krijg je gewoon een Belgisch kaartje tot aan de grens en dan vanaf de grens een kaartje met 40% korting.
pi_72960886
vaste prijs idd
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_72961240
Vanaf Brussel Airport, de trein ( in de kelder) richting Brussel Centraal, kaartjes gewoon uit de automaat; natuulijk afhankelijk van waar je heen moet, maar waarschijnlijk bij Roosendaal de grens over, als je geen sneltrein neemt. Dan moet je daar sowieso overstappen, dus koop je daar gewoon uit de NS automaat je kaartje met 40% naar huis. Meer als een paar tientjes hoef je p.p. dan niet kwijt te zijn.
The brain is a wonderful organ. It starts working the moment you get up in the morning, and does not stop until you get into the office.
holidaycheck | dutchcowboys | dumpert
pi_72961542
Ryanair gaat niet vanaf het gewone Brussel toch? In dat geval heb ik een foutje gemaakt.
Ikverdomme.
  maandag 21 september 2009 @ 11:27:45 #10
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72961611
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:25 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Ryanair gaat niet vanaf het gewone Brussel toch? In dat geval heb ik een foutje gemaakt.
nee, die vertrekken vanuit charleroi, en vandaar uit is het openbaar vervoer keislecht
pi_72961777
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:27 schreef Beregd het volgende:

[..]

nee, die vertrekken vanuit charleroi, en vandaar uit is het openbaar vervoer keislecht
Naar Luik G. kost een enkeltje maar 11 euro. Van daar gaat een trein naar Maastricht. Hoezo zou het daar slecht zijn dan? Ik moet naar Sittard, dus het scheelt behoorlijk...
Ikverdomme.
  maandag 21 september 2009 @ 11:38:04 #12
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72961896
je moet lang wachten op de bus, en zit er een eind op
pi_72962073
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:38 schreef Beregd het volgende:
je moet lang wachten op de bus, en zit er een eind op
Ben je ook zo terug naar huis gereisd dan? Heb je je kaartje op het vliegveld gekocht of online?
Ikverdomme.
pi_72962176
denk er ff aan. sinds dit jaar heb je geen meereis korting meer met OVstudentenkaart
jij kan dus niet met korting op de OV van je medereiziger reizen.

dit wist ik tot vorige week ook niet, maar het staat echt niet meer achterop de OVkaart, en ook niet op IBgroep site...
pi_72962310
Als je vanaf de luchthaven de bus (A) neemt naar treinstation Charleroi-Zuid, dan kun je daar op de trein naar Maastricht (via overstap in Luik) en in Maastricht stap je over naar Sittard.
Online kaartjes kun je hier kopen: nshispeed.nl.
Je kunt daar ook aangeven of je met een kortingskaart reist.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_72962445
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:45 schreef loecje het volgende:
denk er ff aan. sinds dit jaar heb je geen meereis korting meer met OVstudentenkaart

dit wist ik tot vorige week ook niet, maar het staat echt niet meer achterop de OVkaart, en ook niet op IBgroep site...
Echt...? Ik ben gisteren nog op iemand anders' ov meegereisd en gecontroleerd...
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:50 schreef Felixa het volgende:
Als je vanaf de luchthaven de bus (A) neemt naar treinstation Charleroi-Zuid, dan kun je daar op de trein naar Maastricht (via overstap in Luik) en in Maastricht stap je over naar Sittard.
Online kaartjes kun je hier kopen: nshispeed.nl.
Je kunt daar ook aangeven of je met een kortingskaart reist.
37,50 voor twee personen, enkele reis. Maar dan heb je de bus van het vliegveld naar het station er volgens mij nog niet bij. Niet onbelangrijk natuurlijk. Daarom vraag ik me af of het beter is om de kaartjes te kopen op het vliegveld ipv online.
Ikverdomme.
pi_72962507
Volgens de site van het vliegveld kun je inderdaad een combi-kaartje kopen van het vliegveld naar elk treinstation in België, inlcusief die bus.
Dan zou je een kaartje tot Luik kunnen kopen en vanaf Luik een los kaartje naar Sittard.
  maandag 21 september 2009 @ 11:57:13 #18
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72962510
edit: wel dus
pi_72962677
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:57 schreef Felixa het volgende:
Volgens de site van het vliegveld kun je inderdaad een combi-kaartje kopen van het vliegveld naar elk treinstation in België, inlcusief die bus.
Dan zou je een kaartje tot Luik kunnen kopen en vanaf Luik een los kaartje naar Sittard.
Wel vervelend dat ze er niet bij zetten hoeveel dat kaartje kost...
Ikverdomme.
pi_72962849
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:04 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:

[..]

Wel vervelend dat ze er niet bij zetten hoeveel dat kaartje kost...
Volgens deze site krijg je 25% korting op de normale prijs:

http://www.travellerspoint.com/guide/Brussels/
quote:
Know that you can get a 25% discount on the combined train/bus travel to the airport.
============================
edit:
een kaartje kost 11 euro.

http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/
Hier kun je bij "hoeveel kost je reis?" alle gegevens invullen.
pi_72966114
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:11 schreef Felixa het volgende:

[..]

Volgens deze site krijg je 25% korting op de normale prijs:

http://www.travellerspoint.com/guide/Brussels/
[..]

============================
edit:
een kaartje kost 11 euro.

http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/
Hier kun je bij "hoeveel kost je reis?" alle gegevens invullen.
quote:
Voor de luchthaven van Charleroi vraag je naar het biljet 'luchthaven Charleroi Zuid' H/T (code 815) of enkel traject (code 811 of 814) aan het loket.

Daarenboven kan je vanuit het station Charleroi-Zuid met dit biljet de bus nemen van TEC (lijn A – perron nr 2) tot aan de luchthaven en terug.

Ben je niet in het bezit van een treinbiljet en kom je terug van de luchthaven van Charleroi?

In de luchthaven van Charleroi (bij de krantenwinkel naast het infopunt) kan je een biljet kopen "naar elk Belgisch station" voor de vaste prijs van 11,00 EUR*. Dit biljet combineert het traject per bus van TEC (van de luchthaven naar het station Charleroi-Zuid) en de reis per trein (van ditzelfde station naar een Belgisch station naar keuze).

Cool, dat kost dus bijna niks... Waarom moet de trein in Nederland zo duur zijn...?
Ikverdomme.
  maandag 21 september 2009 @ 15:59:05 #22
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_72969500
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:45 schreef loecje het volgende:

Grapjas.

IB-groep.nl:
Onderwerp > OV-studentenkaart > Korting

Vraag
Hoeveel personen kunnen met mij meereizen met korting?

Antwoord
De meereiskorting op alle binnenlandse treinreizen geldt voor maximaal drie personen die meereizen op hetzelfde traject, in dezelfde trein en in dezelfde klasse.

Door de week is de korting geldig na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de gehele dag.

En de folder: http://www.ib-groep.nl/Im(...)kaart_tcm7-11817.pdf
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_72976144
Je zult dan ff moeten vragen of het vliegveldkaartje geldt tot elk Belgisch station binnen België of elk Belgisch station. De NMBS rekent namelijk voor een fors aantal kaarttypes station Maastricht als Belgisch station.
pi_72985339
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:27 schreef Beregd het volgende:

[..]

Klopt, maar het wordt beter.

Er is een Nederlands busbedrijf dat rechtstreeks op luchthaven Charleroi gaat rijden met in ieder geval vertrek vanaf Breda. Niet dat de TS daar zoveel aan heeft.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_72985423
Er gaan gewoon stadsbussen van de luchthaven naar het station van Charleroi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')