geen idee, mischien dat er nu prijsverschillen zijn door de nieuwe nslijn, volgens mij krijg je korting dan als je je kaartje meer dan 3 maanden van te voren reserveerdquote:Op maandag 21 september 2009 10:35 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Maar is het niet goedkoper om het online te bestellen? Of is het goedkoper om het op het vliegveld te bestellen?
Tenzij je met speciale treinen reist (ns hispeed, thalys enzo) hebben de treinkaartjes gewoon een vaste prijs. Het maakt niet uit of je die van te voren besteld of gewoon op het station haalt. Heb ik vanuit Antwerpen ook gedaan en dan krijg je gewoon een Belgisch kaartje tot aan de grens en dan vanaf de grens een kaartje met 40% korting.quote:Op maandag 21 september 2009 10:35 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Maar is het niet goedkoper om het online te bestellen? Of is het goedkoper om het op het vliegveld te bestellen?
nee, die vertrekken vanuit charleroi, en vandaar uit is het openbaar vervoer keislechtquote:Op maandag 21 september 2009 11:25 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Ryanair gaat niet vanaf het gewone Brussel toch? In dat geval heb ik een foutje gemaakt.
Naar Luik G. kost een enkeltje maar 11 euro. Van daar gaat een trein naar Maastricht. Hoezo zou het daar slecht zijn dan? Ik moet naar Sittard, dus het scheelt behoorlijk...quote:Op maandag 21 september 2009 11:27 schreef Beregd het volgende:
[..]
nee, die vertrekken vanuit charleroi, en vandaar uit is het openbaar vervoer keislecht
Ben je ook zo terug naar huis gereisd dan? Heb je je kaartje op het vliegveld gekocht of online?quote:Op maandag 21 september 2009 11:38 schreef Beregd het volgende:
je moet lang wachten op de bus, en zit er een eind op
Echt...? Ik ben gisteren nog op iemand anders' ov meegereisd en gecontroleerd...quote:Op maandag 21 september 2009 11:45 schreef loecje het volgende:
denk er ff aan. sinds dit jaar heb je geen meereis korting meer met OVstudentenkaart
jij kan dus niet met korting op de OV van je medereiziger reizen.
dit wist ik tot vorige week ook niet, maar het staat echt niet meer achterop de OVkaart, en ook niet op IBgroep site...
37,50 voor twee personen, enkele reis. Maar dan heb je de bus van het vliegveld naar het station er volgens mij nog niet bij. Niet onbelangrijk natuurlijk. Daarom vraag ik me af of het beter is om de kaartjes te kopen op het vliegveld ipv online.quote:Op maandag 21 september 2009 11:50 schreef Felixa het volgende:
Als je vanaf de luchthaven de bus (A) neemt naar treinstation Charleroi-Zuid, dan kun je daar op de trein naar Maastricht (via overstap in Luik) en in Maastricht stap je over naar Sittard.
Online kaartjes kun je hier kopen: nshispeed.nl.
Je kunt daar ook aangeven of je met een kortingskaart reist.
Wel vervelend dat ze er niet bij zetten hoeveel dat kaartje kost...quote:Op maandag 21 september 2009 11:57 schreef Felixa het volgende:
Volgens de site van het vliegveld kun je inderdaad een combi-kaartje kopen van het vliegveld naar elk treinstation in België, inlcusief die bus.
Dan zou je een kaartje tot Luik kunnen kopen en vanaf Luik een los kaartje naar Sittard.
Volgens deze site krijg je 25% korting op de normale prijs:quote:Op maandag 21 september 2009 12:04 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
[..]
Wel vervelend dat ze er niet bij zetten hoeveel dat kaartje kost...
============================quote:Know that you can get a 25% discount on the combined train/bus travel to the airport.
quote:Op maandag 21 september 2009 12:11 schreef Felixa het volgende:
[..]
Volgens deze site krijg je 25% korting op de normale prijs:
http://www.travellerspoint.com/guide/Brussels/
[..]
============================
edit:
een kaartje kost 11 euro.
http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/
Hier kun je bij "hoeveel kost je reis?" alle gegevens invullen.
quote:Voor de luchthaven van Charleroi vraag je naar het biljet 'luchthaven Charleroi Zuid' H/T (code 815) of enkel traject (code 811 of 814) aan het loket.
Daarenboven kan je vanuit het station Charleroi-Zuid met dit biljet de bus nemen van TEC (lijn A – perron nr 2) tot aan de luchthaven en terug.
Ben je niet in het bezit van een treinbiljet en kom je terug van de luchthaven van Charleroi?
In de luchthaven van Charleroi (bij de krantenwinkel naast het infopunt) kan je een biljet kopen "naar elk Belgisch station" voor de vaste prijs van 11,00 EUR*. Dit biljet combineert het traject per bus van TEC (van de luchthaven naar het station Charleroi-Zuid) en de reis per trein (van ditzelfde station naar een Belgisch station naar keuze).
Grapjas.quote:Op maandag 21 september 2009 11:45 schreef loecje het volgende:
denk er ff aan. sinds dit jaar heb je geen meereis korting meer met OVstudentenkaart
jij kan dus niet met korting op de OV van je medereiziger reizen.
dit wist ik tot vorige week ook niet, maar het staat echt niet meer achterop de OVkaart, en ook niet op IBgroep site...
Klopt, maar het wordt beter.quote:Op maandag 21 september 2009 11:27 schreef Beregd het volgende:
[..]
nee, die vertrekken vanuit charleroi, en vandaar uit is het openbaar vervoer keislecht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |