Idd met hospita.quote:Op maandag 21 september 2009 09:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Als het bij iemand in huis is (hospita), mag die hospita dat zelfs doen tot negen maanden na het aangaan van het contract. Maar ik weet niet precies of het bij iemand in huis was, of dat het een zelfstandige woning is met verhuurster op afstand?
En het contract was door beide ondertekend.quote:De enige houvast die je hebt in deze situatie is het huurcontract dat je vriendin getekend heeft. Vraag 1 is dan of zij een door de verhuurster ondertekende versie heeft. Als dat niet het geval is, dan kun je een zaak al vergeten.
Vraag 2 is welke voorwaarden hier voor huuropzegging door verhuurster in staan. Dit zou je even moeten nakijken. Als deze ovetreden worden, dan zou je een zaak kunnen aanspannen en winnen...
Volgens haar zeggen simpelweg de huur.quote:
Je kunt dan altijd nog even klikken bij de belastingdienst.quote:Op maandag 21 september 2009 09:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Volgens haar zeggen simpelweg de huur.
Want dat moest contant.
(ik krijg het idee dat het een vermoeden is dat het illegaal was en niet perse een feit maar goed daar kan ik verder niks over zeggen)
Dat is ze ook van plan.quote:Op maandag 21 september 2009 09:35 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Je kunt dan altijd nog even klikken bij de belastingdienst.
In veel steden moet je een kamerverhuurvergunning hebben als je als particulier kamers verhuurt (of misschien wel altijd).quote:Op maandag 21 september 2009 11:31 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Volgens mij is er weinig illegaal aan het verhuren van een kamer, zolang het maar netjes aan de belastingdienst opgegeven wordt?
dat dus.quote:Op maandag 21 september 2009 13:40 schreef fris het volgende:
Eerste negen maanden mag hospita je eruit zetten zonder opgaaf van reden. Maar wel met een opzegtermijn van 3 maanden voor zover ik weet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |