Sterkte TS, het hele nummerbehoud aanvragen bij Telfort heeft mij zo'n 20 e-mails en 10 telefoontjes gekost. Heel erg verkorte samenvatting:
Ik: Ik probeer online nummerbehoud aan te vragen, maar het nummer van oude sim-kaart wordt niet geaccepteerd.
Telfort: Wij sturen wel een brief waar je het mee aan kunt vragen
Ik: Hm, rare brief, ik bel wel even of het de goede is.
Telfort: Ja hoor, dat is de goede brief, stuur maar op.
Ik: Stuur brief op.
Telfort: Sorry, aanvragen kan niet per brief, je moet het online aanvragen.
Ik: Dat werkt dus niet
Telfort: Ja hoor, gewoon je oude nummer invullen.
Ik: Dat werkt dus niet
(dit herhaalde zich ongeveer 5x)
Ik: Kan het echt niet telefonisch of per brief?
Telfort: Nee.
Telfort: Ik zie het al: je vult de verkeerde telecomaanbieder in
Ik: NEE DAT DOE IK NIET
Telfort: Oh.
Ik: Kan het echt niet telefonisch of per brief?
Telfort: Nee. Je moet gewoon je oude simkaart nummer invullen.
Ik: .....
Telfort: Vul eens de eerste 18 cijfers in van je simkaart nummer
Ik: Werkt ook niet
Ik: Weet je wat, ik vul de eerste
19 cijfers van het nummer eens in (niet logisch, maar als je wanhopig bent probeer je vanalles uit). En dat werkte!
Telfort Helpdesk
Dus TS, als je probleem hiermee te maken heeft: de eerste 19 cijfers!