Het suikerfeest wordt doorgaans in familiekring gehouden.quote:Op maandag 21 september 2009 10:47 schreef Prosac het volgende:
Er worden door de gemeenschap voldoende feesten georganiseerd in verband met de afloop van de ramadan.
Suikerfeesten bijvoorbeeld.
En dan nog, wat organiseren wij in nederland na afloop van Sinterklaas of Kerstavond?
Dat tuig werkt zelf de negatieve beeldvorming in de hand. Zeker Marokkaanse moslims hebben daar heel veel mee te maken, want het zijn HUN kinderen die zich misdragen. Misschien eens aan opvoeding gaan denken ofzo?quote:Op maandag 21 september 2009 10:43 schreef IHVK het volgende:
Okey goed, maar wat heeft een Iraanse of Turkse moslims hiermee te maken dan?
Die hebben het zelf niet in de hand gewerkt.
En zelfs een Marokkaanse moslim niet. Dus 'ze' werken het zelf in de hand vind ik een beetje onzinnige stelling. Misschien alleen als je het over die jochies hebt.
Klopt, het gaat mij ook niet zozeer om de afkomst van die lui. Ik kan me er even goed aan ergeren als het een stel onopgevoed tokkie-volk is.quote:Op maandag 21 september 2009 10:45 schreef SCH het volgende:
Kom op zeg, het is toch gewoon een jongerenprobleem en nu gekoppeld aan het suikerfeest. Als je na afloop van de dorpsfeesten in Baambrugge honderden jongeren in een biosccop zet, krijg je ook gedonder.
Het komt raar bij mij over dat die jongeren blijkbaar naar de bioscoop moeten voor vertier op zo'n avond. Is er dan niks voor ze georganiseerd?
Jawel hoor, dan zijn er dorpsfeesten en dergelijke.quote:Op maandag 21 september 2009 10:47 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die gaan dus loos in discotheken en op andere plekken. Voor hun wordt toch ook niks geregeld, is toch ook niet nodig?
Die jongeren die dit doen (afkomst/geloof boeit me niet) zijn toch echt de wortel van het probleem. Dan kunnen we de media wel "aanpakken" maar pak eerst die jongeren maar eens fatsoenlijk aanquote:Op maandag 21 september 2009 10:49 schreef Meh7 het volgende:
Moslims die het Suikerfeest vieren, doen dit tradtiegetrouw met familie op bezoek bij elkaar. Het rellen in de bioscoop elk jaar tijdens het Suikerfeest is een nieuw "gebruik", ik zou niet eens weten of het voor komt buiten Nederland, lijkt mij niet dat je kan wegkomen met zoiets in bijv. Marokko. Door dit soort dingen breed uit te meten in de media, wordt dit nieuwe "gebruik" alleen maar versterkt, die jongeren gaan dan alleen maar meer rellen, omdat het van hen verwacht wordt. Typisch geval van een self-fulfilling prophecy.
Die door de mensen zelf worden georganiseerdquote:Op maandag 21 september 2009 10:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Jawel hoor, dan zijn er dorpsfeesten en dergelijke.
Net als Sinterklaas en Kerst.. iets waarna wij ook wel eens naar de bioscoop gingen trouwens. Maar dan worden er ook geen massale feesten voor de jeugd georganiseerd.quote:Op maandag 21 september 2009 10:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Het suikerfeest wordt doorgaans in familiekring gehouden.
Oh sorry hoor, dat ik naar een reden en een oplossing zoek. Dat is natuurlijk allemaal links en softquote:Op maandag 21 september 2009 10:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Klopt, het gaat mij ook niet zozeer om de afkomst van die lui. Ik kan me er even goed aan ergeren als het een stel onopgevoed tokkie-volk is.
En de rest van je geblaat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Dat ze eigenlijk natuurlijk de slachtoffertjes zijn omdat er niks georganiseerd is. Echt een grote load of bullcrap. Je gaat toch naar de bios om een filmpje te kijken, dat is genoeg vermaak. Dan was het ook nog eens lekker weer en zijn er terrasjes genoeg in Rotterdam. Er is genoeg vermaak, maar deze mensen zijn gewoon uit op rellen, dát is hun vermaak. Dan kan je nog zoveel leuks organiseren maar dan moet je dat weer zwaar beveiligen, want er word gewoon gereld, of het nu bij de bios of op een leuke evenement is.
Ik ben druk bezig om in te gaan op de onzin die je uitkraamt. Jij draait het verhaal altijd om in doorgeslagen politiek-correcte denkpatronen: Omdat er (kennelijk) niks voor die jongeren is georganiseerd, is het begrijpelijk dat ze gaan lopen rellen in de bioscoop.quote:Op maandag 21 september 2009 10:48 schreef SCH het volgende:
Ga nou gewoon even in op wat ik zeg.
Het zou toch volstrekt normaal zijn als er ergens hele grote feesten zijn aan het eind van het suikerfeest? Zijn die er?
Dat staat niet ter discussie. Neemt niet weg dat de media hier ook invloed op heeft en meehelpt aan het creeëren van een nieuw "gebruik" (elk jaar rellen tijdens het Suikerfeest, wat dus echt geen traditie is).quote:Op maandag 21 september 2009 10:50 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die jongeren die dit doen (afkomst/geloof boeit me niet) zijn toch echt de wortel van het probleem.
Dat zou inderdaad moeten gebeuren, diezelfde jongeren (en specifiek de overlastveroorzakers) volgend jaar in ieder geval de toegang weigeren.quote:Dan kunnen we de media wel "aanpakken" maar pak eerst die jongeren maar eens fatsoenlijk aan
Okquote:Op maandag 21 september 2009 10:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh sorry hoor, dat ik naar een reden en een oplossing zoek. Dat is natuurlijk allemaal links en soft
Als je hier alleen maar wilt schreeuwen hoe vreselijk ze zijn, heb het dan vooral gezellig samen
Men constateert dat het jaarlijks gebeurt. Het mag dan toch wel bij de naam genoemd worden?quote:Op maandag 21 september 2009 10:54 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat staat niet ter discussie. Neemt niet weg dat de media hier ook invloed op heeft en meehelpt aan het creeëren van een nieuw "gebruik" (elk jaar rellen tijdens het Suikerfeest, wat dus echt geen traditie is).
Da's nog veel te licht. Laat ze maar een X aantal uur vrijwilligerswerk doen in een verzorgingstehuis bijvoorbeeld. Beetje nederigheid bijbrengen aan al het tuig des lands.quote:Dat zou inderdaad moeten gebeuren, diezelfde jongeren (en specifiek de overlastveroorzakers) volgend jaar in ieder geval de toegang weigeren.
quote:Op maandag 21 september 2009 10:49 schreef Meh7 het volgende:
Moslims die het Suikerfeest vieren, doen dit tradtiegetrouw met familie op bezoek bij elkaar. Het rellen in de bioscoop elk jaar tijdens het Suikerfeest is een nieuw "gebruik", ik zou niet eens weten of het voor komt buiten Nederland, lijkt mij niet dat je kan wegkomen met zoiets in bijv. Marokko. Door dit soort dingen breed uit te meten in de media, wordt dit nieuwe "gebruik" alleen maar versterkt, die jongeren gaan dan alleen maar meer rellen, omdat het van hen verwacht wordt. Typisch geval van een self-fulfilling prophecy.
Nee hoor, het is niet goed en begrijpelijk maar het was wel te verwachten als het vorig jaar ook al gebeurde.quote:Op maandag 21 september 2009 10:53 schreef isogram het volgende:
[..]
Ik ben druk bezig om in te gaan op de onzin die je uitkraamt. Jij draait het verhaal altijd om in doorgeslagen politiek-correcte denkpatronen: Omdat er (kennelijk) niks voor die jongeren is georganiseerd, is het begrijpelijk dat ze gaan lopen rellen in de bioscoop.
Mijn punt: rellen en overlast veroorzaken is NOOIT begrijpelijk. En wat het organiseren van activiteiten betreft: daar geldt in Nederland geen verbod voor. Het staat iedereen, dus ook moslims, vrij om dingen te organiseren.
Dat mag, maar je draagt wel bij aan het probleem. Als je een beeld creeërt dat Marokkanen rellen tijdens het Suikerfeest, zullen er nieuwe bijkomen die dat wel wat vinden, en als het toch al verwacht wordt.quote:Op maandag 21 september 2009 10:57 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Men constateert dat het jaarlijks gebeurt. Het mag dan toch wel bij de naam genoemd worden?
Le-zen.quote:Op maandag 21 september 2009 10:57 schreef isogram het volgende:
[..]Ook weer zo'n alom bekende drogreden: geef de media maar weer de schuld.
Wat is er geprobeerd dan op de dagen van het suikerfeest?quote:Op maandag 21 september 2009 10:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ok![]()
Hoeveel is er nu al niet geprobeerd in Rotterdam en in heel het land, en het werkt gewoon niet, of het flopt jammerlijk omdat er geen hond komt, of het loopt ook op rellen uit. Er is gewoon een kleine hardnekkige groep die wíl rellen. Kan je zoveel leuke knuffel-evenementjes organiseren, maar dat werkt niet.
Dat selecte groepje hard aanpakken, en inderdaad vooral wél leuke dingen blijven organiseren voor de groep die welwillend is. Niet geld en tijd blijven stoppen in mensen die geen vermaak of gezelligheid willen, maar gewoon rellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |