Nog een keertje danquote:Op maandag 21 september 2009 11:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Zo maak je het drama ook niet zo buitenproportioneel.
Nou, "niet doen" gaat mij te ver. Als TS inderdaad zoveel moeite heeft om een normale relatie met haar broer te hebben is afkappen geen slechte beslissing. Alleen zullen de gevolgen wat verder gaan dan hem niet zien. De rest van de familie zal er ZEKER mee geconfronteerd worden, en aangezien TS al aangegeven heeft dat broerlief qua levensinstelling meer op 1 lijn ligt met hun ouders kan het in haar nadeel uitpakken. Er is een zeer grote kans dat de rest van de familie meer begrip voor haar broer op kan brengen dan voor haar. Het gaat mij niet om het maken van een goede/slechte beslissing (volgens mij kan TS dat heel goed zelf), maar of TS de gevolgen van die beslissing in kan zien.quote:Op maandag 21 september 2009 11:16 schreef lichtekooi het volgende:
Toch raar dat mensen hier altijd proberen mensen op andere gedachte te brengen. Ze vraagt wat ze kan verwachten en het enige dat ze hoort is: niet doen.![]()
dat zie je vaker hier.
Ja, want o wee, je zal maar eens anderen erbij betrekkken en voor je zelf kiezenquote:Op maandag 21 september 2009 11:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Zo maak je het drama ook niet zo buitenproportioneel.
Daar ben je dan toch zelf bij om het af te kappen dan wel om zelf op te stappen als ie doorgaat?quote:Op maandag 21 september 2009 11:22 schreef Verwarring.alom het volgende:
Dat werkte de vorige keer voor mij prima. Ik heb hem driekwart jaar 1 of 2 keer hoi gezegd en geinformeerd hoe het ging. Maar als ik een tijdje meer bij mijn ouders ben, dan komen er wel weer gesprekken op gang en dan gaat hij mijn grenzen uiteindelijk weer over.
Zo raar is dat niet. Mensen lezen ook alleen maar wat ze hier zien. Ze kunnen het hele verhaal niet bevatten, want dit gaat zoveel dieper dan alleen maar 3 ruzies. Dat is alleen maar de directe aanleiding maar het eigenlijke probleem gaat veel dieper en dat is in mijn optiek niet meer op te lossen.quote:Op maandag 21 september 2009 11:16 schreef lichtekooi het volgende:
Toch raar dat mensen hier altijd proberen mensen op andere gedachte te brengen. Ze vraagt wat ze kan verwachten en het enige dat ze hoort is: niet doen.![]()
dat zie je vaker hier.
Waarom dan een topic openen? Als jij het gevoel hebt dat het niet meer op te lossen is en niemand kan je van gedachten veranderen, dan heeft het weinig nut toch?quote:Op maandag 21 september 2009 11:25 schreef Verwarring.alom het volgende:
[..]
Zo raar is dat niet. Mensen lezen ook alleen maar wat ze hier zien. Ze kunnen het hele verhaal niet bevatten, want dit gaat zoveel dieper dan alleen maar 3 ruzies. Dat is alleen maar de directe aanleiding maar het eigenlijke probleem gaat veel dieper en dat is in mijn optiek niet meer op te lossen.
Lastig om discussies te ontwijken als je 7 uur met elkaar in de auto zit op zaterdag. En op zondag 9 uur. Ik heb niet voor niets een keer of 5 aangegeven dat ik niet met hem in de auto wilde.quote:Op maandag 21 september 2009 11:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daar ben je dan toch zelf bij om het af te kappen dan wel om zelf op te stappen als ie doorgaat?
Mensen, LEES nou een keer dan! Ik open dit topic om beter in te kunnen schatten hoe dat in de praktijk verloopt bij anderen, maar ik krijg alleen reacties over waarom ik het contact beter niet kan verbreken. Jullie kunnen via fok echt niet inschatten hoe de verhoudingen liggen in ons gezin, het gaat niet eens over 3 discussies maar ik wilde ergens ook gewoon mijn verhaal kwijt.quote:Op maandag 21 september 2009 11:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Waarom dan een topic openen? Als jij het gevoel hebt dat het niet meer op te lossen is en niemand kan je van gedachten veranderen, dan heeft het weinig nut toch?
Als je LEEST zie je dat ik zeg dat ik ook snap dat je je verhaal wel kwijt wiltquote:Op maandag 21 september 2009 11:29 schreef Verwarring.alom het volgende:
[..]
Mensen, LEES nou een keer dan! Ik open dit topic om beter in te kunnen schatten hoe dat in de praktijk verloopt bij anderen, maar ik krijg alleen reacties over waarom ik het contact beter niet kan verbreken. Jullie kunnen via fok echt niet inschatten hoe de verhoudingen liggen in ons gezin, het gaat niet eens over 3 discussies maar ik wilde ergens ook gewoon mijn verhaal kwijt.
Oh, ik heb het gelezen hoor. En ik trek je beslissing niet in twijfel. Alleen, weet je wat de gevolgen ervan zullen zijn?quote:Op maandag 21 september 2009 11:29 schreef Verwarring.alom het volgende:
[..]
Mensen, LEES nou een keer dan! Ik open dit topic om beter in te kunnen schatten hoe dat in de praktijk verloopt bij anderen, maar ik krijg alleen reacties over waarom ik het contact beter niet kan verbreken. Jullie kunnen via fok echt niet inschatten hoe de verhoudingen liggen in ons gezin, het gaat niet eens over 3 discussies maar ik wilde ergens ook gewoon mijn verhaal kwijt.
Nee, dat snap ik ook niet. Mijn moeder zei dat ze teleurgesteld was dat we het weekend verziekt hebben. Kan ik inkomen hoor, ik zou het als moeder ook kut vinden. Maar uiteindelijk heb ik dit wel voorspeld en dan snap ik haar teleurstelling weer niet zo goed. Ik had mijn eigen vervoer geregeld (met zus en zwager) maar op het laatste moment moest hij daar bij in. Als we niet in dezelfde auto gezeten hadden, was er niets aan de hand geweest. Ik kan mijn broer op een bruiloft best wel hebben. Maar uiteindelijk had ik er verstandiger aan gedaan om dan te zeggen dat ik thuis zou blijven. Evengoed had dat de zaak helemaal op de spits gedreven, dan was ik weer de dramakoningin geweest. Het alternatief leek me verstandiger, maar achteraf heb ik een verkeerd besluit genomen.quote:Op maandag 21 september 2009 11:29 schreef Copycat het volgende:
Ja, dat is dan zo'n uitzonderlijke situatie die je in de toekomst gaat vermijden, lijkt me. Door schade en schande wijs geworden.
Ik snap daarbij niet dat niemand naar je luistert, die vijf of zes keer. Of dat je het simpelweg niet pertinent weigert.
Ik ben niet meer bij een psycholoog omdat ik geleerd heb hoe ik dingen kan verwerken en niets meer op te kroppen. Daarom durf ik hier nu ook een knoop in door te hakken, omdat ik weet dat ik dit kan verwerken.quote:Op maandag 21 september 2009 11:32 schreef HostiMeister het volgende:
Misschien een beetje een spuit 11 reactie maar is het niet een idee om je broer mee te vragen naar een sessie met je psycholoog? Om te vragen waarom hij je zo kwetst en vragen of het opzettelijk is dat hij je zo raakt?
Ik bedoel familie krijg je, maar dat wil niet zeggen dat je er niets voor moet doen om het te behouden.
Dat wil ik dus met dit topic beter in kunnen schatten.quote:Op maandag 21 september 2009 11:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oh, ik heb het gelezen hoor. En ik trek je beslissing niet in twijfel. Alleen, weet je wat de gevolgen ervan zullen zijn?
Nou, bij deze dus: Het is voor jou persoonlijk goed om het contact te verbreken met hem. Iemand die je continue persoonlijk afbreekt is niets meer dan een overbodige last. Maar de relatie met je ouders zal er 99% zeker enorm onder lijden omdat zij weinig begrip op zullen kunnen brengen voor je keuze je broer niet meer te zien.quote:Op maandag 21 september 2009 11:35 schreef Verwarring.alom het volgende:
Dat wil ik dus met dit topic beter in kunnen schatten.
Wel tof dat er dan begrip voor is. Ik vermoed eigenlijk dat er weinig begrip voor mij zal zijn. Ik weet sowieso niet eens hoe ik dit aan moet kaarten zonder het volledig te laten escaleren. Mijn familie weet ook nog niet dat ik geen contact meer wil.quote:Op maandag 21 september 2009 11:37 schreef Copycat het volgende:
Die houding van je moeder vind ik dan helemaal triest. Zij is teleurgesteld in jullie beiden omdat uitkwam wat jij al voorspeld had.
Sowieso: ouders die de teleurgesteld kaart spelen.
Anyhood, ik heb jaren terug alle contact met mijn biologische vader verbroken, terwijl mijn broer en zus dat contact wel in stand hielden. Met verjaar- en feestdagen werd er altijd rekening mee gehouden en de sporadische keren dat de planning in de soep liep, heb ik de eer aan mezelf gehouden door vriendelijk maar beslist op te stappen. En gelukkig had iedereen daar begrip voor.
Dank je, ik hoop ook dat je ongelijk hebt. Ik probeer dus ook vooral niet te laten merken dat ik eigenlijk geen contact meer wil door de komende tijd de verjaardagen te ontwijken. Als dingen dan over een jaartje weer vergeten zijn en men begint zich af te vragen waarom ik eigenlijk de verjaardagen ontwijk, dan zie ik wel weer verder.quote:Op maandag 21 september 2009 11:39 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou, bij deze dus: Het is voor jou persoonlijk goed om het contact te verbreken met hem. Iemand die je continue persoonlijk afbreekt is niets meer dan een overbodige last. Maar de relatie met je ouders zal er 99% zeker enorm onder lijden omdat zij weinig begrip op zullen kunnen brengen voor je keuze je broer niet meer te zien.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Succes met je keuze en ik hoop dat ik ongelijk heb.
Hope for the best, prepare for the worst. Ik ben bang dat het de relatie met andere familieleden zal verscheuren.quote:Op maandag 21 september 2009 11:43 schreef Verwarring.alom het volgende:
[..]
Dank je, ik hoop ook dat je ongelijk hebt. Ik probeer dus ook vooral niet te laten merken dat ik eigenlijk geen contact meer wil door de komende tijd de verjaardagen te ontwijken. Als dingen dan over een jaartje weer vergeten zijn en men begint zich af te vragen waarom ik eigenlijk de verjaardagen ontwijk, dan zie ik wel weer verder.
Ik hoop op die manier de band met mijn ouders en zussen zo normaal mogelijk te houden. Eerste probleem wordt zijn afstuderen want ik ga er niet heen en ik ga hem ook niet bellen of zo. Sowieso, met verjaardagen smsten we elkaar alleen nog maar.![]()
Zeker als TS zonder uitleg verjaar- en feestdagen links laat liggen.quote:Op maandag 21 september 2009 11:48 schreef Barbusse het volgende:
Ik ben bang dat het de relatie met andere familieleden zal verscheuren.
Goed punt. Maar ik denk dat ik me het eerste jaar wel met smoesjes er vanaf kan maken. Ik kom sowieso niet veel in de buurt, laatste jaar nog maar een keer of 3 omdat ik aan de andere kant van het land woon. Alleen de laatste maanden heb ik in de buurt gewerkt. Met mijn verjaardag komt mijn familie ook niet, al zijn er wel kadootjes die later gegeven worden. Ik denk eigenlijk dat men pas volgend jaar met kerst echt vragen gaat stellen.quote:Op maandag 21 september 2009 11:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zeker als TS zonder uitleg verjaar- en feestdagen links laat liggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |