Cairo is een rare miljoenenstad, ene plek is zeer schoon en een paar meter verderop is het zeer vies. Ik heb er eens een column over gelezen: de conclusie v/d schrijver was dat de mensen in dat land hun land niet schoonhouden omdat ze niet het gevoel hebben dat het hun land is, maar het persoonlijke bezit v/d dictator. De mensen moeten eerst zeggenschap krijgen voordat ze hun wijken schoonmaken en belangrijker, schoonhouden.quote:Op zondag 20 september 2009 22:58 schreef longinus het volgende:
omg, dat het ze nu opeens opvalt, ik ben in smerige steden geweest, maar cairo was wel No1 kwa vunzigheid
Waarom doen mensen in huurhuizen dan wel de boel schoonhouden en evt opknappen?quote:Op zondag 20 september 2009 23:08 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
de conclusie v/d schrijver was dat de mensen in dat land hun land niet schoonhouden omdat ze niet het gevoel hebben dat het hun land is, maar het persoonlijke bezit v/d dictator. De mensen moeten eerst zeggenschap krijgen voordat ze hun wijken schoonmaken en belangrijker, schoonhouden.
De huizen in Egypte zijn wel schoon, maar de straten niet.quote:Op zondag 20 september 2009 23:18 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Waarom doen mensen in huurhuizen dan wel de boel schoonhouden en evt opknappen?
Zelfs in de middeleeuwen hielden de mensen die pachten hun land en woning bij.
Waarom daar niet? is dat cultureel bepaald ??
Er lopen dus nog gewoon genoeg varkens rond?quote:Op zondag 20 september 2009 23:08 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
Cairo is een rare miljoenenstad, ene plek is zeer schoon en een paar meter verderop is het zeer vies. Ik heb er eens een column over gelezen: de conclusie v/d schrijver was dat de mensen in dat land hun land niet schoonhouden omdat ze niet het gevoel hebben dat het hun land is, maar het persoonlijke bezit v/d dictator. De mensen moeten eerst zeggenschap krijgen voordat ze hun wijken schoonmaken en belangrijker, schoonhouden.
Die schrijver heeft het goed gezien.quote:Op zondag 20 september 2009 23:08 schreef Anastacia1980 het volgende:
Cairo is een rare miljoenenstad, ene plek is zeer schoon en een paar meter verderop is het zeer vies. Ik heb er eens een column over gelezen: de conclusie v/d schrijver was dat de mensen in dat land hun land niet schoonhouden omdat ze niet het gevoel hebben dat het hun land is, maar het persoonlijke bezit v/d dictator. De mensen moeten eerst zeggenschap krijgen voordat ze hun wijken schoonmaken en belangrijker, schoonhouden.
Nee die zijn allemaal afgeslacht. Afghanistan beschikt maar over 1 varken.quote:Op zondag 20 september 2009 23:26 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Er lopen dus nog gewoon genoeg varkens rond?
De kans dat Egyptenaren dat werk gaan doen lijkt me klein daar in Cairo de Christenenquote:Op zondag 20 september 2009 23:28 schreef eleusis het volgende:
Het lijkt me sterk dat de werkloosheid daar lager is dan hier dus zet maar wat Egyptenaren aan het werk.
Overigens was het ruimen van alle varkens wel EXTREEM debiel.
Tja, Allah straft snel, ook stoute moslims zullen worden gestraft.quote:Op zondag 20 september 2009 23:43 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
De kans dat Egyptenaren dat werk gaan doen lijkt me klein daar in Cairo de Christenen
daar voor zorg(d)en met hun varkens.
Een artikel uit mei dit jaar, in deze de moeite waard even te lezen.
http://www.volkskrant.nl/(...)nodig_voor_het_afval
Tja dit is natuurlijk een 1-0 voor de God van de christenenquote:Op zondag 20 september 2009 23:47 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
Tja, Allah straft snel, ook stoute moslims zullen worden gestraft.
Zo zien de moslims dat niet, Allah = God en de christenen noemen hun God in het Arabisch ook Allah.quote:Op zondag 20 september 2009 23:54 schreef beeer het volgende:
[..]
Tja dit is natuurlijk een 1-0 voor de God van de christenen
quote:Op zondag 20 september 2009 23:55 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
Zo zien de moslims dat niet, Allah = God en de christenen noemen hun God in het Arabisch ook Allah.
quote:Allah is niet onze God en zijn godsdienst niet de onze en ook geen aan de onze verwante, al heeft hij er dan elementen uit overgenomen.
Maar hoe gaan ze verklaren dat hun God, die varkens onrein noemt, ze toch heeft bestraft voor het doden van al deze dieren?quote:Op zondag 20 september 2009 23:55 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
Zo zien de moslims dat niet, Allah = God en de christenen noemen hun God in het Arabisch ook Allah.
Ze zijn wel enorm afgegleden daar ja.quote:Op zondag 20 september 2009 23:17 schreef klappernoot2000 het volgende:
Dat was ze in de tijden van de farao's niet gebeurd..
Zo rationeel durven ze niet eens te denken daar. Waarschijnlijk krijgen uiteindelijk de Christenen de schuld of zo.quote:Op maandag 21 september 2009 00:02 schreef beeer het volgende:
[..]
Maar hoe gaan ze verklaren dat hun God, die varkens onrein noemt, ze toch heeft bestraft voor het doden van al deze dieren?
grote kans dat ze de christenen gaan afmaken om van het vuil probleem te zijn verlostquote:Op maandag 21 september 2009 00:04 schreef Lkw het volgende:
[..]
Zo rationeel durven ze niet eens te denken daar. Waarschijnlijk krijgen uiteindelijk de Christenen de schuld of zo.
Zijn mening:quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |